loading...
هفت آسمون
admin بازدید : 79 سه شنبه 06 تیر 1396 نظرات (0)

کسب درآمد از اینترنت با فروش فایل , فروش فایل , کسب درآمد اینترنتی

کسب درآمد از اینترنت با فروش فایل

همه ما این روزا بخشی از وقت خودمون رو به گشت و گذار توی اینترنت و به اصطلاح وبگردی میگذرونیم. این روزا دسترسی به اینترنت خیلی راحت شده و خیلی ها با گوشی خودشون به اینترنت متصل میشن و در کل اینترنت بخشی از زندگیشون شده.

 

کسب درآمد از اینترنت

از چند سال پیش که با اینترنت آشنا شدم در کنار وب گردی های روزانه متوجه شدم که میشه توی اینترنت هم کسب درآمد کرد و در کنار گشت و گذار توی اینترنت این امکان وجود داره که بتونی پولی از اینترنت در بیاری. توی این چند سال روش های مختلفی رو تست کردم و با آزمایش و خطا پیش رفتم، از ثبت نام و فعالیت تو سایتهای کلیکی گرفته تا فروش کالای دست دو و آکبند. اما یکی از روش های جذاب و جالبی که دو سه سال پیش باهاش آشنا شدم فروش فایل بود. اگه داری این مطلب رو میخونی معنیش اینه که تو هم به کسب درامد اینترنتی اهمیت میدی، بنظرم خیلی خوبه که توام فروش فایل رو تجربه کنی. تا آخر این مطلب با من همراه باش تا جزییات بیشتری در زمینه فروش فایل توی اینترنت رو توضیح بدم.

 

فروش فایل

همونطور که قبلا گفتم الان خیلی ها برای رفع نیازهای خودشون از اینترنت استفاده می کنن ، بعنوان مثال وقتی نیاز به اطلاعاتی داری یا وقتی برای یکی از درسها نیاز به تحقیق و پروژه داری خیلی زود توی اینترنت موضوع مورد نظرتو جستجو میکنی و فایل و اطلاعاتی که بهش نیاز داری رو پیدا میکنی. حتما شما هم توی این تحقیق های اینترنتی به فایل هایی برخورد کردی که برای اینکه بتونی دانلودش کنی باید اول یه مبلغی رو بصورت اینترنتی پرداخت کنی و بعد از پرداخت آنلاین بهت اجازه میدن که فایل مورد نظرتو دانلود کنی.
خب شاید تا اینجای کار نکته خاصی رو حس نکرده باشی اما میدونی که خودت هم میتونی یکی از این فروشنده های فایل باشی و برای خودت یه کسب و کار اینترنتی راه بندازی؟ نگران سرمایه نباش ، برای شروع این کسب و کار نیازی به سرمایه گذاری نیست و بدون هیچ هزینه ای می تونی کار خودت رو شروع کنی و درآمد کسب کنی.

 

ساخت فروشگاه فایل بدون سرمایه !

بله. بدون هیچ هزینه ای می تونی فروشگاه فایل خودت رو ایجاد کنی! کافیه توی سایت فایل ناب ثبت نام کنی و بعدش یه فروشگاه فایل برای خودت ایجاد کنی و شروع به کار کنی و فایل های خودت رو توی فروشگاهت ثبت کنی و درآمد کسب کنی.
طبیعیه که یه سری سوالات جواب داده بشه سوالاتی مثل اینکه چرا فروشگاه رایگان میدن؟ چی بهشون میرسه؟ و … خب قطعا راه اندازی یک سیستم همکاری در فروش قوی نیاز به سرمایه داره ولی توی سایت فایل ناب شما بدون هیچ هزینه ای فروشگاه خودتون رو میسازی و شروع به کسب درآمد اینترنتی میکنی و زمانی که فایلی رو فروختی اونوقت بخشی از درآمد حاصل از این فروش به سایت میرسه و این یعنی تضمین میده که تا زمانی که شما از سایت فایل ناب درآمد نداشتی هیچ هزینه ای رو همن پرداخت نمیکنی. کارمزد سایت فقط ۲۰% از هر فروشه و بقیه پول به حساب کاربر واریز میشه.

 

بازاریابی فایل و کسب درآمد اینترنتی

اگه فایلی برای فروش نداری بازم می تونی از سایت فایل ناب درآمد اینترنتی کسب کنی. کافیه توی سایت فایل ناب ثبت نام کنی و فروشگاه خودتو ایجاد کنی ، فقط تو قسمت ایجاد فروشگاه باید گزینه ای که مربوط به نمایش همه فایل ها هست رو انتخاب کنی ؛ اینجوری تمام فایل هایی که بقیه توی این سایت ثبت کردن توی فروشگاهت نمایش داده میشه و کافیه تو این محصولات رو تبلیغ کنی و به ازای هر فروش پورسانت بگیری.

تبلیغ این محصولات هم کار سختی نیست و نیاز به هزینه نداره ، فقط باید یه وبلاگ بسازی و توضیحات هر محصول رو توی وبلاگت مثل یک مطلب ثبت کنی.

 

حرف آخر

حالا اگه بعد از خوندن این توضیحات دوست داری که توام کسب و کار اینترنتی خودتو شروع کنی کافیه قدم اول رو برداری و توی سایت فایل ناب ثبت نام کنی.

برای ثبت نام در فایل ناب کلیک کن!

موفق باشی

راستی منتظر مطالب بعدی من باش و به وبلاگم سر بزن. توی مطالب بعدی جزییات بیشتری در مورد نحوه ثبت نام ، آموزش ساخت فروشگاه ، آموزش ثبت محصول ، تکنیک های افزایش فروش و … ارائه خواهم کرد. ضمنا وبلاگمو به دوستات معرفی کن تا اونا هم با نحوه کسب درآمد از اینترنت آشنا بشن و بخاطر معرفی این کار رفاقتتون هم بیشتر بشه.

 

منبع:

کسب درآمد از اینترنت با فروش فایل

admin بازدید : 111 سه شنبه 23 آذر 1395 نظرات (0)

نمونه سوالات ارشد کتابداری و اطلاع رسانی-مدیریت فناوری اطلاعات

نمونه سوالات ارشد کتابداری و اطلاع رسانی-مدیریت فناوری اطلاعاتدسته: کتابداری
بازدید: 4 بار
فرمت فایل: pdf
حجم فایل: 634 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 11

جزوه نمونه سوالات آمادگی آزمون ارشد پیام نور کتابداری و اطلاع رسانیمدیریت فناوری اطلاعات كه با فرمت پی دی اف

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

نمونه سوالات ارشد کتابداری و اطلاع رسانی-مدیریت فناوری اطلاعات

 

شامل دروس زیر 

1-اصول و روشهای مطالعه مستقل

2-طراحی مدیریت نظامها و پایگاههای اطلاعاتی

3-مدیریت اطلاعات ودانش

4- داده پردازی (آموزش محور)   

 

 اصول و روشهای مطالعه مستقل 

 

1 مهارتهای مطالعه در سیستم اگزیوماتیك در نهایت منجر به چه توسعه ای میشود؟ 

 الف - توسعه قوه تعقل ب - توسعه اقتصادی 

 ج - توسعه یافتگی فرهنگی -د توسعه یافتگی دانش و اطلاعات 

. 2 اندیشه خوانی در كدام نوع سیستم مطالعه صورت میگیرد؟ 

 الف - دقیق خوانی ب - خواندن تجسمی ج - كلمه خوانی -د عبارت خوانی 

. 3 آخرین مرحله یادگیری كدام است؟ 

 الف - بازیابی ب - رمزگذاری ج - دریافت اطلاعات -د به خاطر سپاری 

. 4 شیوه دست خوانی مارپیچ و یا زیگزاگ بزرگ چه زمانی بكار میرود؟ 

 الف - زمان دقیق خوانی ب - زمان آشنا بودن قبلی با متن 

 ج - زمانی كه اندازه سطرها كم باشد -د اطلاعات خاص مد نظر باشد 

. 5 حادترین نوع خستگی هنگام مطالعه كدام است؟ 

 الف - خستگی عمومی ب - خستگی چشم 

 ج - خستگی مغز -د خستگی روانی 

 

نوع فایل:Pdf

سایز: 634 KB

 تعداد صفحه:11

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : نمونه سوالات ارشد کتابداری و اطلاع رسانی-مدیریت فناوری اطلاعات , دانلود نمونه سوالات ارشد کتابداری و اطلاع رسانیمدیریت فناوری اطلاعات , نمونه سوالات ارشد کتابداری و اطلاع رسانیمدیریت فناوری اطلاعات , دانلود نمونه سوالات پیام نور , دانلود نمونه سوالات , فروشگاه اینترنتی , کسب درآمد اینترنتی , همکاری در فروش فایل , سیستم فروشگاه دهی , کسب و کار , کارافرینی

admin بازدید : 109 سه شنبه 23 آذر 1395 نظرات (0)

تحقیق كتاب و كتابخانه در تمدن اسلامی و جایگاه آن در ایران و دلایل افول این كتابخانه ها

تحقیق كتاب و كتابخانه در تمدن اسلامی و جایگاه آن در ایران و دلایل افول این كتابخانه هادسته: کتابداری
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 88 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 106

كتاب و كتابخانه در تمدن از درجه و جایگاه ویژه و والایی برخوردار بوده است این جایگاه بیشتر ناشی از تعالیم مكتب اسلام اس0ت اسلام؛ مكتب علم و دانش، و مسلمانان را به دانش اندوزی توصیه می كند احادیث و روایات بیشماری از نبی اكرم و ائمه – علیهم السلام درباره فضایل علم و دانش كه از طریق كتاب و كتابخانه منتقل می شوند، وجود دارد

قیمت فایل فقط 9,000 تومان

خرید

تحقیق كتاب و كتابخانه در تمدن اسلامی و جایگاه آن در ایران و دلایل افول این كتابخانه ها



 

خلاصه

 

با توجه به اهمیت كتاب و كتابخانه در جهان اسلام، كه ناشی از تعالیم این مكتب آسمانی است، و وجود احادیث و روایات بیشماری از رسول اكرم و ائمه درباره دانش و پژوهش، جایگاه كتاب و كتابخانه در تمدن اسلام به وضوح آشكار می شود.

 

در دوران تمدن اسلامی دو دوره كلی و بارز وجود دارد، دوران رشد و شكوفایی علم و دانش در این تمدن، كه باعث به وجود آمدن كتابخانه های بسیار بزرگ و كاملی شد كه به كمك دانشمندان و محققان آن زمان به وجود آمدند و دیگر دوره افوق كه در این دوره به دلایل مختلفی از جمله عوامل درونی و بیرونی، افول علم و دانش و در كنار آن كم رنگ شدن نقش كتابخانه ها در جهان اسلام را شاهد می باشیم.

 


 

كلید واژه ها: ایران- تاریخ- تمدن اسلامی – كتاب – كتابخانه ها

 


 


 

مقدمه

 


 

كتاب و كتابخانه در تمدن از درجه و جایگاه ویژه و والایی برخوردار بوده است. این جایگاه بیشتر ناشی از تعالیم مكتب اسلام اس0ت. اسلام؛ مكتب علم و دانش، و مسلمانان را به دانش اندوزی توصیه می كند. احادیث و روایات بیشماری از نبی اكرم و ائمه – علیهم السلام- درباره فضایل علم و دانش كه از طریق كتاب و كتابخانه منتقل می شوند، وجود دارد.

 

با توجه به عنایت خاصی كه مكتب اسلام به علم و دانش داشته است و راه بهروزی و سعادتمندی را از آن علما می داند، بدیهی است كه توجه به كتاب به عنوان ابزاری با ارزش برای انتشار علوم در خور توجه و دقت است و نباید فراموش كرد كه معجزه پیامبر اسلام خود، كتاب است و در دومین سوره قرآن كریم در ابتدا به كتاب اشاره دارد. " ذالك الكتاب لا ریب فیه هدی للمتقین" (بقره، 2).

 

اگر چه در روزگاران قدیم، كتاب همچون زمان حال گسترش پیدا نكرده بود، و افراد با سواد و كسانی كه می توانستند بنویسند و بخوانند قشر وسیعی از جامعه نبودند، اما مسلمانان به ویژه در رابطه با اعتقادات دینی خود مبنی بر حفظ و نگهداری قرآن كریم از دستبرد حوادث روزگار و ثبت و ضبط آنچه از پیامبر اسلام می شنیدند، خود را موظف به نگارش می دانستند و بر حفظ و نگهداری آنها مراقبت می كردند.

 

مسلمانان هر چه از زمان پیامبر دورتر می شدند، خود را به نگارش و ثبت و ضبط وقایع نیازمند تر می دیدند و پا به پای تكامل خط و به همراه حفظ و ضبط قرآن كریم و آثار پیامبران و معصومین برای كسب اطلاع و آگاهی از اندوخته های اقوام دیگر نیز، تلاش وافر می نمودند.

 


 

ابزار و وسایل كتابت در دوران اسلام

 

مسلمانان در آغاز، تعالیم دینی خویش را از طریق به یاد سپاری به نسل های بعد و دیگران انتقال می دادند. هر چند مواردی موجود است كه مسلمانان از پوست حیوانات و دیگر ابزار نوشتاری نیز استفاده می كرده اند.1

 

با پیدایش و ورود پاپیروس، مخصوصا، رونق صنعت كاغذ سازی در میان مسلمانان، در عرصه تعلیم و تعلم و كتابت دگرگونی عمده ای پدیدار شد و به آن سرعت بخشید. نباید فراموش كرد كه ورود علوم و دانش یونانی و كشاكش فكری فرق و مذاهب اسلامی از دیگر عواملی بودند كه بر رونق بازار كتاب و حرفه های وابسته به آن افزودند.

 


 

كتابخانه های تمدن اسلامی

 

تاریخچه ایجاد كتابخانه و جمع آوری كتاب به عهد باستان باز می گردد. بی شك كتابخانه و كتابداری ردپایی بر گذرگاههای پیچاپیچ تمدن، از عهد باستان تا عصر حاضر، بر جا گذاشته است. ایجاد كتابخانه در روزگار باستان به سومریان، بابلیان، آشوریان و مصریان نسبت داده می شود.

 

سومریان، در حدود 2700 سال پیش از میلاد مسیح كتابخانه های شخصی، مذهبی و ذولتی بر پا كرده بودند و مشهور است كه كتابخانه تلو[1] مجموعه ای متجاوز از 30000 لوح گلین[2] داشته است. بابلیان كه تمدن سومریان را به ارث برده بودند، سبك نگارش و سرشت مواد نوشتنی را حفظ كردند و مهم ترین كتابخانه در آن زمان كتابخانه بورسیپا[3] بود. اما كتابداری به منزله یك پیشه به دوران آشوریان باز می گردد. آشور بانیپال، پاادشاه آشوری كه از 668 تا 626 قبل از میلاد می زیسته، نخستین مفسر كار كتابدار در نظر گرفته می شود. تمدن باستانی مصریان همزمان با تمدن های سومریان، بابلیان و آشوریان شكوفا شد. اما، مصریان از نظر شكل كتاب و مواد نوشتنی با آنها تفاوت بسیار داشتند. ماده نوشتنی آنها برگ پاپیروس بود، از قلم مو مانندی به منزله ابزار نگارش استفاده می كردند. مصر باستان كتابخانه های بی شماری، از قبیل كتابخانه های شخصی، معبدی و بایگانیهای دولتی داشت.

 


 


 

[1] - Tello

 

[2] - Clay plate

 

[3] - Borsippa

 


فهرست

 


خلاصه. 1

 

مقدمه. 2

 

ابزار و وسایل كتابت در دوران اسلام. 3

 

كتابخانه های تمدن اسلامی.. 3

 

الف: كتابخانه های شخصی.. 6

 

ب: كتابخانه های مساجد. 6

 

ج:كتابخانه های عمومی.. 6

 

معرفی برخی از كتابخانه های عمومی دوران اسلامی.. 7

 

كتابخانه حلب.. 7

 

كتابخانه شاپور. 7

 

كتابخانه سید رضی.. 8

 

كتابخانه سید مرتضی.. 8

 

د- كتابخانه های نیمه عمومی.. 9

 

كتابخانه فارس... 9

 

كتابخانه رامهرمز. 9

 

كتابخانه بصره. 10

 

كتابخانه ابن شاه  مردان.. 10

 

كتابخانه صاحب بن عباد. 10

 

چگونگی اداره كتابخانه ها و نحوه در آمد و مخارج آنها 11

 

شیوه های تهیه کتاب.. 11

 

کتابخانه های ایران اسلامی.. 12

 

دلایل افول كتابخانه های اسلامی.. 15

 

عوامل برونی.. 16

 

عوامل درونی.. 16

 

نتیجه. 17

 

یادداشت‌ها : 18

 

Abstract 20

 

دكتر غلامحسین سعیدیان.. 22

 

چكیده. 22

 

كلید واژه‌ها 23

 

مقدمه. 24

 

آذربایجان بزرگ و امیرخان تركمان.. 25

 

پی‌نوشت‌ها و توضیحات.. 36

 

منابع و مأخذ. 48

 

سیاست‌های شاه عباس اول در رونق تجاری ایران.. 52

 

چكیده. 52

 

واژه‌های كلیدی: 52

 

مقدمه. 52

 

اقدامات شاه عباس اول در رشد و تجارت.. 57

 

الف- امینیت راه‌ها ئ مبارزه با راهزنان.. 60

 

ب- احداث راه و کاروانسرا 60

 

ج- حمایت از اتباع خارجی ( بازرگانان و مبلغان مسیحی) 62

 

د: استفاده از ارمنه در تجارت ابریشم. 66

 

نتیجه. 68

 

پی‌نوشت‌ها و یادداشت‌ها 69

 

فهرست منابع. 73

 

عنوان مقاله: 77

 

چكیده: 77

 

كلید واژه‌ها 78

 

مقدمه: 78

 

الف: شهرها 81

 

ب: رودها و رودخانه‌ها 96

 

ج: دریاها و دریاچه‌ها 97

 

د-كوه‌ها 98

 

ه: دژها و قلاع. 99

 

و: اماكن جغرافیایی دیگر. 101

 

پی ‌نوشت‌ها 103

 

فهرست منابع و ماخذ. 109

قیمت فایل فقط 9,000 تومان

خرید

برچسب ها : تحقیق كتاب و كتابخانه در تمدن اسلامی و جایگاه آن در ایران و دلایل افول این كتابخانه ها , دانلود كتاب و كتابخانه در تمدن اسلامی و جایگاه آن در ایران و دلایل افول این كتابخانه ها , كتابخانه های تمدن اسلامی , بررسی كتابخانه های مساجد , معرفی برخی از كتابخانه های عمومی دوران اسلامی , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق

admin بازدید : 33 سه شنبه 23 آذر 1395 نظرات (0)

بررسی مشارکت علمی کتابداران ایرانی در سطح بین‌المللی

بررسی مشارکت علمی کتابداران ایرانی در سطح بین‌المللیدسته: کتابداری
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 56 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 30

چکیده از عوامل مهم پیشرفت یک رشته علمی، توان پژوهشی و کیفیت مقاله‌های چاپ شده در سطح ملی و بینالمللی است که توانایی رقابت آن رشته را در سطح جهان نشان می¬دهد

قیمت فایل فقط 3,800 تومان

خرید

بررسی مشارکت علمی کتابداران ایرانی در سطح بین‌المللی

 

چکیده:

 

از عوامل مهم پیشرفت یک رشته علمی، توان پژوهشی و کیفیت مقاله‌های چاپ شده در سطح ملی و بین­المللی است که توانایی رقابت آن رشته را در سطح جهان نشان می­دهد. این نوشته به بررسی وضعیت کمّی مقاله‌های منتشر شده به زبان انگلیسی توسط متخصصان کتابداری و اطلاع­رسانی ایران در سطح بین­المللی می­پردازد.

یافته ­های این پژوهش نشان می­دهد که وضعیت کمّی مقاله‌های منتشر شده توسط متخصصان کتابداری و اطلاع­رسانی ایران در سطح بین­المللی پایین است و توجه بیشتری را می­طلبد.

 

 

 

مقدمه:

 

نگارش مقاله علمی یکی از مهمترین مهارت‌هایی است که هر پژوهشگری باید با آن آشنا باشد. آگاه ساختن سایر پژوهشگران از نتایج پژوهش‌های انجام شده، بالا بردن سطح دانش علاقه­مندان، آشنا نمودن آنها با پیشرفت‌های علمی در یک حوزه خاص، جمع­بندی نتایج و انتشار آن در قالب مقاله پژوهشی از اهداف اصلی پژوهشگران است. در نقطه مقابل، مجله‌های علمی از منابع مهم اطلاعات علمی و فنی هستند که پژوهشگران نتایج پژوهش‌های خود را از طریق آنها به چاپ می­رسانند.

یکی از راه‌های تقویت بنیه علمی هر کشوری در حوزه‌های علمی مختلف دسترسی به نتایج و تجربه‌های سایر پژوهشگران از طریق مجله‌های علمی است تا به این وسیله از هدر رفتن زمان، امکانات و از انجام کارهای تکراری جلوگیری شود. پیشرفت علمی رمز توسعه و پیشرفت همه جانبه هر ملتی است و پژوهشگران مسؤولیت اساسی را در فرایند توسعه بر عهده دارند

قیمت فایل فقط 3,800 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی مشارکت علمی کتابداران ایرانی در سطح بین‌المللی , دانلود و خرید مقاله بررسی مشارکت علمی کتابداران ایرانی در سطح بین‌المللی , دانلود رایگان مقاله بررسی مشارکت علمی کتابداران ایرانی در سطح بین‌المللی , دانلود رایگان تحقیق بررسی مشارکت علمی کتابداران ایرانی در سطح بین‌المللی , دانلود رایگان پروژه بررسی مشارکت علمی کتابداران ایرانی در سطح بین‌المللی , دانلود و خرید مقاله بررسی مشارکت علمی کتابداران ایران

admin بازدید : 39 سه شنبه 23 آذر 1395 نظرات (0)

بررسی نظرات متخصصین اطلاع رسانی در مورد اضافه بار اطلاعاتی وب

بررسی نظرات متخصصین اطلاع رسانی در مورد اضافه بار اطلاعاتی وبدسته: کتابداری
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 3284 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 192

امروزه، یکی از مهم‌ترین موضوعات در زمینه مدیریت اطلاعات، مسئله‌ای است که از آن به عنوان «اضافه بار اطلاعات» یاد می‌شود با ظهور اینترنت اهمیت اضافه بار اطلاعات دو چندان شده است

قیمت فایل فقط 16,900 تومان

خرید

 بررسی نظرات متخصصین اطلاع رسانی در مورد اضافه بار اطلاعاتی وب

 

     امروزه، یکی از مهم‌ترین موضوعات در زمینه مدیریت اطلاعات، مسئله‌ای است که از آن به عنوان «اضافه بار اطلاعات» یاد می‌شود. با ظهور اینترنت اهمیت اضافه بار اطلاعات دو چندان شده است. این پژوهش به بررسی نظرات متخصصین اطلاع رسانی در مورد اضافه بار اطلاعاتی وب جهت ارائه راهکارهای بهتر و مناسبتر برای رفع و کنترل اضافه بار اطلاعاتی وب، می‌پردازد. در این پژوهش که جامعه آن کتابداران و متخصصان  اطلاع رسانی عضو گروه بحث دانشگاه فردوسی مشهد است از دو روش تحلیل محتوا و روش پیمایشی استفاده شده و  ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه مبتنی بر وب می باشد. همچنین به منظور پربارتر بودن پژوهش نظرات متخصصین فناوری اطلاعات نیز جویا شد. با توجه به نتایج پژوهش، نظرات متخصصین اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات در بسیاری موارد نزدیک به یکدیگر بوده‎اند. از نظر هر دو گروه وجود اطلاعات تکراری، وجود اطلاعات غلط و نادرست، وجود اطلاعات بی‌ربط از دید كاربر، وجود اطلاعات بی ارزش از دید كاربر از مهمترین عوامل ایجاد اضافه بار اطلاعاتی هستند. بسیاری از آنان معتقد بودند که اضافه بار اطلاعاتی در زمانی که فعالانه به دنبال موضوع مورد جستجوی خود هستند رخ می‌دهد. اتلاف وقت، تأخیر در تصمیم‌گیری، خستگی اطلاعاتی و اتلاف هزینه از مهمترین اثرات اضافه بار اطلاعاتی از دیدگاه هر دو گروه هستند. همچنین آنان عوامل ابزاری مانند وجین و حذف اطلاعات غیر مرتبط، استفاده از محیطهای رابط کاربری مناسب در بازیابی اطلاعات، استفاده از راهنماهای موضوعی و زبانهای كنترل شده، استفاده از فیلترینگ و کنترل راههای شیوه‌های دریافت اطلاعات، استفاده از سیستمهای خبره و هوشمند مانند سیستمهای پیشنهاد دهنده و هم عوامل سازمانی مانند دقت در ورود اطلاعات، آموزش مهارتهای فنی و علمی‌‌افراد در بازیابی اطلاعات ارزشمند، توسعه استانداردهای ذخیره و بازیابی اطلاعات را در کنترل و رفع اضافه بار اطلاعاتی مؤثر دانسته‌اند. در این پژوهش نیز مشخص شد که بین برخی مشخصات دموگرافیک افراد نظیر سن ، جنس، نوع کتابخانه ای که افراد در آن مشغول به کارند و برخی عوامل و اثرات اضافه بار اطلاعاتی رابطه معنادار وجود دارد.

کلید واژهها : اضافه بار اطلاعاتی، وب، متخصصین اطلاع رسانی، سرریز اطلاعات

 

 فهرست مطالب

 

فصل اول:كلیات پژوهش

مقدمه 1

1-1 شرح و بیان مساله پژوهشی 2

1-2 اهمیت و ارزش تحقیق 4

1-3 کاربرد نتایج تحقیق 5

1-4 اهداف تحقیق 6

1-4-1هدف اصلی 6

1-4-2 اهداف فرعی 6

1-5 سوالات پژوهش 6

1-5-1 سوال اصلی 6

1-5-2  سوالات فرعی 6

1-6 تعاریف مفهو‌می‌و عملیاتی تحقیق 7

1-6-1 تعاریف مفهومی 7

1-6-1-1 مفهوم اضافه بار اطلاعاتی در وب................ 7

1-6-2 تعاریف عملیاتی ................................ 8

1-6-2-1 ایجاد اضافه بار اطلاعاتی در وب................ 8

1-6-2-1 ایجاد اضافه بار اطلاعاتی در وب 8

1-6-2-2 تاثیر اضافه بار اطلاعاتی در محیط وب 9

1-6-2-3 کنترل اضافه بار اطلاعاتی در وب 9

1-6-2-4 مواجه شدن فرد با اضافه بار اطلاعاتی در وب 10

1-6-2-5 تعدیل اضافه بار اطلاعاتی در وب 10

1-7 خلاصه فصل 10

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش

مقدمه 12

2-1 مبانی و رویكردهای نظری........................... 13

 

2-1-1 مفهوم اضافه بار اطلاعاتی 15

2-1-2 عوامل موثر بر ایجاد اضافه بار اطلاعاتی 18

2-1-2-1 اشخاص ....................................... 18

2-1-2-2 فن‌آوری....................................... 18

2-1-2-3 سازمان....................................... 19

2-1-2-4 ویژگی اطلاعات................................. 19

2-1-3 عوامل موثر بر ایجاد اضافه باراطلاعاتی وب 20

2-1-3-1 فقدان ساختار واحد و استاندارد برای ذخیره‌سازی و انتشاراطلاعات 20

2-1-3-2 عدم ثبات در منابع اینترنتی................... 21

2-1-3-3 تغییر نشانی منابع............................ 21

2-1-3-4 مشكلات ناشی از موتورهای جستجو................. 21

2-1-4 تاثیر اضافه بار اطلاعاتی بر کاربران 23

2-1-4-1 تأثیر بر سلامت جسمی........................... 23

2-1-4-2 تأثیر بر سلامت روانی.......................... 24

2-1-4-3 تأثیر بر جامعه............................... 24

2-1-4-4 تأثیربر هزینه‌های اقتصادی و زمانی............. 25

2-1-4-5 تأثیربر سیستم‌های اطلاعاتی..................... 25

2-1-4-6 تأثیر بر سازمان.............................. 26

2-1-5 عوامل موثر بر کنترل  اضافه بار اطلاعاتی وب 26

2-1-5-1 تصفیه........................................ 26

2-1-5-2 تلخیص........................................ 27

2-1-6 عوامل مؤثر بر كنترل اضافه بار اطلاعاتی وب....... 27

2-1-6-1 فرامتن....................................... 27

2-1-6-2 فراپیوندها................................... 28

2-1-6-4 گوفر‌ها....................................... 29

2-1-6-5 محیط رابط كاربر.............................. 30

2-1-6-6 استفاده از عوامل هوشمند...................... 31


2-1-6-7 واژگان كنترل شده............................. 32

2-1-6-8 وب 2......................................... 32

2-1-6-8-1 آر اس اس................................... 33

2-1-6-8-2 وبلاگ....................................... 33

2-1-6-8-3 ویكی­ها..................................... 34

2-1-6-8-4 پادكست­ها................................... 34

2-1-6-8-5 شبكه‌های اجتماعی............................ 34

2-1-6-8-6 رده‌بندی مردمی.............................. 35

2-1-6-8-7 فناوری تلفیقی وب 2......................... 36

2-1-6-9 حلقه‌ها....................................... 36

2-1-6-10 فناوری فشار................................. 37

2-1-6-11 درگاه....................................... 37

2-1-7 عوامل موثر بر مواجه با اضافه بار اطلاعاتی 38

2-1-7-1 عوامل مرتبط با نظام بازیابی و امكانات آن..... 38

2-1-7-2 عوامل مرتبط با كاربر......................... 38

2-1-7-3 عوامل مرتبط با موضوع جستجو................... 40

2-1-7-4 سایر عوامل مثل محیط جستجو،‌نوع كامپیوتر و نرم‌افزار و غیره   41

2-1-8 رویكردهای موثر در رفع اضافه بار اطلاعاتی 41

2-1-8-1 موتورهای جستجو............................... 42

2-1-8-2 استفاده از دایركتوری‌ها....................... 43

2-1-8-3 استفاده از روشهای جستجوی مناسب............... 44

2-1-8-4 استفاده از نرم‌افزارهای هوشمند................ 44

2-1-8-5 وب معنایی.................................... 44

2-1-8-6 استفاده از طرحهای رده‌بندی.................... 45

2-1-8-7 فهرست‌های وبی................................. 46

2-1-9عوامل موثر در تعدیل اضافه بار اطلاعاتی 46

2-1-9-1 رویكردهای نمایه سازی درمحیط وب............... 46

 

2-1-9-2 مدیریت دانش در سازمان........................ 47

2-1-9-3  ارتباطات سازمانی............................ 48

2-1-9-4 استفاده از فناوری اطلاعات در سازمان........... 48

2-1-9-5 سامانه‌های نرم افزاری......................... 49

2-2 مرورنوشتارها..................................... 49

2-2-1 پژوهشهای انجام شده در ایران.................... 49

2-2-2 پژوهشهای انجام شده در خارج از كشور............. 53

2-2-3 جمع بندی از پیشینه............................. 58

2-3 خلاصه فصل......................................... 59

فصل سوم: روش پژوهش

مقدمه 60

3-1 روش پژوهش 60

3-2جامعه پژوهش 61

3-3-نمونه گیری و تعیین حجم نمونه 61

3-4 ابزار گردآوری اطلاعات: 61

3-5 روایی و پایایی ابزار گردآوری اطلاعات 62

3-7  خلاصه فصل 63

فصل چهارم: یافته‌های حاصل از تجزیه و تحلیل داده‌ها

4-1 ویژ گی های جمعیت شناختی گروه نمونه 65

بررسی سوالات پژوهش 70

4-2 سوال اول: عوامل مؤثر در ایجاد اضافه بار اطلاعاتی از نظر متخصصین کتابداری و اطلاع رسانی چیست؟ 70

4-3  سوال دوم: اضافه بار اطلاعاتی چه تاثیری بر کاربران آن، از نظر  متخصصین کتابداری و اطلاع رسانی دارد؟ 72

4-4 سوال سوم: عوامل مؤثر در رفع اضافه بار اطلاعاتی از نظر متخصصین کتابداری و اطلاع رسانی چیست؟ 74


 4-5 سوال چهارم: عوامل مؤثر در کنترل اضافه بار اطلاعاتی از نظر متخصصین کتابداری و اطلاع رسانی چیست؟ 75

4-6سوال پنجم: چه عوامل فردی در مواجه شدن با اضافه بار اطلاعاتی از نظر متخصصین کتابداری و اطلاع رسانی موثر است؟ 77

4-7 :سوال ششم: راههای موثر در تعدیل اضافه بار اطلاعاتی از نظر متخصصین کتابداری و اطلاع رسانی چیست؟ 79

4-8 سوال هفتم: بین اضافه بار اطلاعاتی و مشخصات دموگرافیک کاربران چه ارتباطی وجود دارد؟ 80

4-9یافته‌های جانبی 103

4-9-1 مشخصات جمعیت شناختی متخصصان فناوری اطلاعات وآی تی    103

4-10  سوال کلی پژوهش 143

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

5-1عوامل مؤثر در ایجاد اضافه بار اطلاعاتی 144

5-2  تاثیر اضافه بار اطلاعاتی  بر کاربران 146

5-3عوامل مؤثر در رفع اضافه بار اطلاعاتی 149

5-4 عوامل مؤثر در کنترل اضافه بار اطلاعاتی 151

5-5 عواملی فردی در مواجه  شدن با اضافه بار اطلاعاتی... 152

5-6 راههای موثر در تعدیل اضافه بار اطلاعاتی 154

5-7- ارتباط بین مشخصات دموگرافیك كتابداران ومتخصصین اطلاع رسانی و نظرات آنها در مورد اضافه بار اطلاعاتی 156

5-8 نتیجه گیری کلی 166

5-9 محدودیتهای تحقیق 167

5-10 پیشنهادها و رهنمودهای پژوهش 167

5-10-1 پیشنهادهای کاربردی 167

5-10-2 پیشنهادهای پژوهشی 168

فهرست شكلها

شكل 2-1 مفهوم اضافه بار اطلاعاتی............................................................................................................... 16

شكل 4-1 توزیع نمونه آماری بر حسب جنسیت متخصصان اطلاع‌رسانی................................................... 65

شكل4-2 توزیع نمونه آماری بر حسب میزان تحصیلات متخصصان اطلاع‌رسانی....................................... 66

شكل 4-3 توزیع نمونه آماری بر حسب رشته تحصیلی متخصصان اطلاع‌رسانی......................................... 67

شكل 4-4 توزیع نمونه آماری بر حسب سن متخصصان اطلاع‌رسانی........................................................... 67

شكل 4-5 توزیع نمونه آماری بر حسب سابقه کار متخصصان اطلاع‌رسانی................................................. 68

شكل 4-6 توزیع نمونه آماری بر حسب نوع کتابخانه..................................................................................... 70

شكل 4-7 توزیع نمونه آماری بر حسب بخش کتابخانه................................................................................. 70

شكل4-8 عوامل مؤثر در ایجاد اضافه بار اطلاعاتی........................................................................................ 70

شكل4-9 تأثیر اضافه بار اطلاعاتی بر کاربران................................................................................................. 73

شكل 4-10عوامل مؤثر دررفع اضافه بار اطلاعاتی از نظر متخصصین کتابداری و اطلاع رسانی................ 74

شكل 4-11عوامل مؤثر دررفع اضافه بار اطلاعاتی از نظر متخصصین کتابداری و اطلاع رسانی................ 76

شكل 4-12 عوامل فردی در مواجه شدن با اضافه بار اطلاعاتی از نظر متخصصین کتابداری و اطلاع رسانی         78

شكل 4-13 عوامل مؤثر در تعدیل اضافه بار اطلاعاتی از نظر متخصصین کتابداری و اطلاع رسانی......... 79

 شكل 4-14 توزیع نمونه آماری بر حسب جنسیت متخصصان آی تی....................................................... 103

شكل 4-15 توزیع نمونه آماری بر حسب میزان تحصیلات متخصصان آی تی.......................................... 104

شكل 4-16 توزیع نمونه آماری بر حسب رشته تحصیلی متخصصان فناوری اطلاعات.............................. 105

شكل 4-17 توزیع نمونه آماری بر حسب سن متخصصان فناوری اطلاعات............................................... 105

شكل 4-18 توزیع نمونه آماری بر حسب سابقه کار متخصصان فناوری اطلاعات...................................... 106

شكل 4-19 عوامل مؤثر در ایجاد اضافه بار اطلاعاتی از نظر متخصصین فناوری اطلاعات....................... 106

شكل 4-20 تأثیر اضافه بار اطلاعاتی بر کاربران اینترنت، از نظر  متخصصین فناوری اطلاعات............... 107

شكل 4-21 عوامل مؤثر دررفع اضافه بار اطلاعاتی از نظر متخصصین فناوری اطلاعات........................... 108

شكل 4-22 عوامل مؤثر در کنترل اضافه بار اطلاعاتی از نظر متخصصین فناوری اطلاعات.................. 109

شكل 4-23 عوامل فردی در مواجه شدن با اضافه بار اطلاعاتی از نظر متخصصین فناوری اطلاعات.. 110

شكل 4-24 رویكردهای موثر در تعدیل اضافه بار اطلاعاتی از نظر متخصصین فناوری اطلاعات......... 111

فهرست جدول‌ها

جدول 4-1 توزیع فراوانی آزمودنیها به تفکیک جنسیت متخصصان اطلاع‌رسانی........................................... 65

جدول 4-2 توزیع فراوانی آزمودنیها بر حسب میزان تحصیلات متخصصان اطلاع‌رسانی............................... 66

جدول 4-3 توزیع فراوانی آزمودنیها به تفکیک رشته تحصیلی متخصصان اطلاع‌رسانی................................. 66

جدول 4-4 توزیع فراوانی آزمودنیها به تفکیک سن متخصصان اطلاع‌رسانی.................................................. 67

جدول 4-5 توزیع فراوانی آزمودنیها به تفکیک سابقه کار متخصصان اطلاع‌رسانی......................................... 68

جدول 4-6 توزیع فراوانی آزمودنیها به تفکیک نوع کتابخانه............................................................................. 68

جدول 4-7 توزیع فراوانی آزمودنیها به تفکیک بخش کتابخانه......................................................................... 69

جدول 4-8 آزمون تک متغیری کلموگورف اسمیرنف برای میزان نرمال بودن داده‌های کتابداران................ 81

جدول 4-9 رابطه بین جنسیت كتابداران و عناصر ذكر شده در پرسشنامه..................................................... 81

جدول4-10 رابطه بین سن کتابداران و عناصر ذکر شده در پرسشنامه ......................................................... 84

جدول 4-11 رابطه بین رشته تحصیلی و عناصر ذکر شده در پرسشنامه........................................................ 88

جدول 4-12 رابطه بین میزان تحصیلات کتابداران و عناصر ذکر شده در پرسشنامه.................................... 91

جدول 4-13 رابطه بین سابقه کار کتابداران و عناصر ذکر شده در پرسشنامه................................................ 95

جدول 4-14 رابطه بین نوع کتابخانه و عناصر ذکر شده در پرسشنامه ........................................................... 99

جدول 4-15 توزیع آزمودنیهای فناوری اطلاعات به تفکیک جنسیت متخصصان آی تی ........................... 103

جدول 4-16 توزیع فراوانی آزمودنی ها بر حسب میزان تحصیلاتی فناوری اطلاعات................................... 104

جدول 4-17 توزیع فراوانی ازمودنیها به تفکیک رشته تحصیلی متخصصان فناوری اطلاعات...................... 104

جدول 4-18 توزیع فرآوانی آزمودنیها به تفکیک سن متخصصان فناوری اطلاعات  .................................... 105

جدول 4-19 توزیع ازمودنیها به تفکیک سابقه کار متخصصان فناوری اطلاعات .......................................... 105

جدول 4-20 آزمون تک متغیری کلموگورف اسمیرنف برای تعیین نرمال بودن داده‌های متخصصان فناوری اطلاعات          112

جدول4-21 آزمون یومن ویتنی برای تعیین رابطه بین جنسیت متخصصان فناوری اطلاعات و عناصر ذکر شده در پرسشنامه          112

جدول 4-22 رابطه بین سن متخصصان فناوری اطلاعات و عناصر ذکر شده در پرسشنامه......................... 117

جدول4-23 رابطه بین رشته تحصیلی متخصصان فناوری اطلاعات و عناصر ذکر شده در پرسشنامه......... 123

جدول 4-24 رابطه بین میزان تحصیلات متخصصان فناوری اطلاعات و عناصر ذکر شده در پرسشنامه.... 127

جدول 4-25 رابطه بین سابقه کار متخصصان فناوری اطلاعات و عناصر ذکر شده در پرسشنامه................ 132

جدول 4-26 رابطه بین گرایش متخصصان فناوری اطلاعات و عناصر ذکر شده در پرسشنامه.................... 137

قیمت فایل فقط 16,900 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی نظرات متخصصین اطلاع رسانی در مورد اضافه بار اطلاعاتی وب , متخصصین اطلاع رسانی , اضافه بار اطلاعاتی وب , اضافه بار اطلاعاتی , وب , متخصصین اطلاع رسانی , سرریز اطلاعات , پروژه , پژوهش , مقاله , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود تحقیق

admin بازدید : 51 سه شنبه 23 آذر 1395 نظرات (0)
admin بازدید : 49 سه شنبه 23 آذر 1395 نظرات (0)

بررسی زیرساخت فناوری اطلاعات در كتابخانه های واحدهای دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی

بررسی زیرساخت فناوری اطلاعات در كتابخانه های واحدهای دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامیدسته: کتابداری
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 6140 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 145

این محصول در قالب فایل word و در 145 صفحه تهیه و تنظیم شده است

قیمت فایل فقط 7,300 تومان

خرید

توجه :

 

شما می توانید با خرید این محصول فایل " قلق های پایان نامه نویسی (از عنوان تا دفاع)" را به عنوان هدیه دریافت نمایید.

چكیده

این پژوهش به روش پیمایشی توصیفی و با هدف شناخت زیرساخت فناوری اطلاعات در کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است . جامعه پژوهش شامل 15کتابخانه مرکزی وابسته به منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی است . جهت آگاهی از وضعیت زیرساخت فناوری اطلاعات دوپرسشنامه برای مدیران و کتابداران کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی تدوین گردید. تجزیه و تحلیل یافته ها با استفاده از نرم افزار اکسل انجام شد.

      یافته های پژوهش حاکی از آن است که در کل کتابخانه های مرکزی مورد پژوهش ، 5/62درصد کتابداران دارای تحصیلات کتابداری و 5/37درصد دارای تحصیلات غیرکتابداری هستند. از نظر وضعیت تحصیلات مدیران کتابخانه های مورد پژوهش ، 3/73درصد مدیران دارای تحصیلات کتابداری بوده و6/26درصد دارای تحصیلات غیرکتابداری هستند . از نظر امکانات سخت افزاری ، بیشترین امکانات سخت افزاری شامل کامپیوتر ، چاپگر ، دستگاه محافظ ، تلفن و اسکنر است و بیشترین امکانات نرم افزاری موجود شامل نرم افزار جامع کتابخانه و CD-ROM های آموزشی می باشد. بیشترین استفاده از منابع الكترونیكی در كتابخانه های مورد پژوهش مربوط به كتاب الكترونیكی به صورت   CDو پایگاههای اطلاعاتی  به صورت online  می باشد . در کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج ، جهت ارائه خدمات بازیابی اطلاع رسانی بیشتر از روش جستجوی اطلاعات به صورت کامپیوتری استفاده می شود و نرم افزار مورد استفاده در اکثر کتابخانه های دانشگاهی نرم افزار شرکت پارس آذرخش بوده است .

     از نظر دیدگاه مدیران کتابخانه ها ، عمده ترین موانع استفاده از فناوری اطلاعات ، نبود کارکنان آموزش دیده و عدم آموزش کافی می باشد . تقریبا 40% درصد از مدیران کتابخانه ها ، دوره های آموزشی ضمن خدمت آموزش استفاده از فناوری اطلاعات را گذرانده اند.

فهرست مطالب

عنوان   صفحه

 

چكیده ............................................................................................................................................1

1- معرفی پژوهش

1-1-  مقدمه  ................................................................................................................................................3

1-2- بیان مساله.............................................................................................................................................4    

1-3-  اهمیت پژوهش...................................................................................................................................5

1-4-  اهداف پژوهش ..................................................................................................................................5

1-5- سئوالات پژوهش..................................................................................................................................6

1-6- تعاریف عملیاتی ..................................................................................................................................6

1-7- متغیرهای اساسی پژوهش ...................................................................................................................8

2- مبانی نظری پژوهش

2-1- مقدمه ................................................................................................................................................10

2-2- تاریخچه كاربرد فناوری اطلاعات .....................................................................................................11

2-2-1- از ابتدا تا قرن 18...........................................................................................................................12

2-2-2-نخستین كتابشناسیها........................................................................................................................13

2-2-3-قرن هجدهم ...................................................................................................................................13

2-2-4- قرن نوزدهم ..................................................................................................................................13

2-2-5- دكومانتاسیون بعد از 1958............................................................................................................14

2-2-6- عصر حاضر...................................................................................................................................15

2-2-7-  نقش ارتباطات .............................................................................................................................16

2-3-  اهمیت فناوری اطلاعات ..................................................................................................................16

2-4- فناوری اطلاعات در كشورهای در حال توسعه ................................................................................17

2-4-1- زیرساخت فناوری اطلاعات در كشورهای در حال توسعه............................................................20 

2-5- فناوری اطلاعات و كتابخانه ها..........................................................................................................23

2-5-1- تاثیر فناوری اطلاعات بر كتابخانه ها و خدماتشان .......................................................................25

2-5-2-فناوری اطلاعات در كتابخانه های دانشگاهی ................................................................................27

2-5-2-1-فناوری  اطلاعات در كتابخانه های دانشگاهی جهان ................................................................27

2-5-2-2- فناوری اطلاعات در كتابخانه های دانشگاهی ایران .................................................................28

2-5-3- زیرساخت های فناوری اطلاعات در كتابخانه ها...........................................................................30

2-5-3-1- زیرساخت فناوری اطلاعات در كتابخانه های دانشگاهی ایران ................................................31

2-6- مروری برمطالعات انجام شده ...........................................................................................................33

2-6-1- پژوهشهای انجام شده در ایران .....................................................................................................33

2-6-2- پژوهشهای انجام شده درخارج ....................................................................................................34

3- روش پژوهش و گردآوری اطلاعات

3-1- جامعه آماری پژوهش.........................................................................................................................37

3-2- روش پژوهش ...................................................................................................................................37

3-3- روش و ابزار گردآوری اطلاعات.......................................................................................................37

3-4- تجزیه و تحلیل داده ها.......................................................................................................................37

4- یافته های پژوهش

4-1- مقدمه ................................................................................................................................................39

4-2- نیروی انسانی......................................................................................................................................42

4-3- امكانات و تجهیزات ..........................................................................................................................52

4-4- بودجه و امكانات  .............................................................................................................................74

4-5- شرایط سازمانی .................................................................................................................................79

4-6- دیدگاه مدیران ...................................................................................................................................85

 

 

5 - بحث و نتیجه گیری

5-1- مقدمه ................................................................................................................................................98

5-2- خلاصه یافته ها..................................................................................................................................98

5-3- نتیجه گیری .....................................................................................................................................107

5-4- پیشنهادات........................................................................................................................................109

5-5-پیشنهاد برای پژوهش های آتی.........................................................................................................110

پیوست ها

پیوست یك (پرسشنامه مدیران).................................................................................................................113

پیوست دو(پرسشنامه كتابداران).................................................................................................................120

پیوست سه: (آدرس پستی، تلفن و وب سایت واحدهای دانشگاهی منطقه پنج )......................................122

منابع و ماخذ

منابع فارسی................................................................................................................................................124

منابع لاتین..................................................................................................................................................127

چكیده انگلیسی .........................................................................................................................................128

 

فهرست جدولها

جدول ...............................................................................................................................صفحه

 

جدول4-1- اطلاعات کلی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی ......................................40

جدول 4-2- توزیع فراوانی درجه واحدهای دانشگاهی منطقه پنج.............................................................41

جدول 4-3- توزیع فراوانی مدیران كتایخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج بر حسب مدرک تحصیلی-سال1387......................................................................................................................................42

جدول 4-4- توزیع فراوانی سابقه کار مدیران کتابخانه ها ی مرکزی واحدهای دانشگاهی

منطقه پنج......................................................................................................................................................42

جدول 4-5- توزیع فراوانی تحصیلات نیروی انسانی شاغل در كل کتابخانه های مرکزی واحدهای  دانشگاهی منطقه پنج- سال1387 ................................................................................................................43

جدول 4-6- توزیع فراوانی تحصیلات نیروی انسانی شاغل درهریک از کتابخانه های مركزی واحدهای  دانشگاهی منطقه پنج- سال 1387................................................................................................................45

جدول 4-7- توزیع فراوانی کارکنان شاغل در هریک از بخشهای کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج –سال1387..................................................................................................................................46

جدول 4-8- توزیع فراوانی دورهای آموزشی برگزار شده حین خدمت در زمینه فناوری اطلاعات در هریک از کتابخانه های دانشگاهی منطقه پنج .........................................................................................................48

جدول 4-9- توزیع فراوانی میزان آشنایی كتابداران كتابخانه های دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی  به زبان انگلیسی............................................................................................................................................49

جدول 4-10- توزیع فراوانی میزان آشنایی كتابداران كتابخانه های دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی  با نرم افزارهای كتابخانه ای  ..........................................................................................................49

جدول 4-11- توزیع فراوانی  میزان آشنایی كتابداران كتابخانه های مركزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی  با ویندوز، ویندوز، آفیس ، بانكهای اطلاعاتی و...................................................................................................................................................................50

جدول 4-12- توزیع فراوانی میزان آشنایی كتابداران كتابخانه های مركزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی  با اینترنت.................................................................................................................. 51

جدول 4-13- توزیع فراوانی برحسب امکانات سخت افزاری موجود در هریک از کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج-1387 ...................................................................................................... 52

جدول 4-14- توزیع فراوانی امكانات نرم افزاری  موجود دركتابخانه های مركزی واحدهای  دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی - سال1387................................................................................................55

جدول 4-15- توزیع فراوانی منابع الكترونیكی موجود درهریک از كتابخانه های مرکزی دانشگاهی منطقه 5دانشگاه آزاد اسلامی-1387........................................................................................................................58

جدول 4-16- توزیع فراوانی کتابخانه های مركزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج برحسب  اتصال به اینترنت ........................................................................................................................................................61

جدول4-17- توزیع فراوانی كتابخانه های مركزی دارای وب سایت در واحدهای دانشگاهی منطقه پنج .....................................................................................................................................................................61

جدول 4-18- توزیع فراوانی مکانیزه شدن بخشهای مختلف کتابخانه های مركزی دانشگاهی منطقه پنج................................................................................................................................................................62

جدول 4-19- توزیع فراوانی استفاده از نرم افزارهای كتابخانه ای در كتابخانه های مركزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج ...................................................................................................................................65

جدول 4-20- توزیع فراوانی استفاده از بخشهای مختلف نرم افزار های کتابخانه ای در كتابخانه های مركزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج .......................................................................................................66

جدول 4-21- توزیع فراوانی ابزار بازیابی اطلاعات در كتابخانه های مركزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج................................................................................................................................................................68

جدول 4-22- توزیع فراوانی بازیابی رایانه ای اطلاعات کتابشناختی منابع  در كتابخانه های مركزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج ...................................................................................................................69

جدول 4-23- توزیع فراوانی میزان ارائه خدمات نمایه سازی و چكیده نویسی در کتابخانه های مركزی واحدهای  دانشگاهی منطقه پنج...................................................................................................................70

جدول4-24- توزیع فراوانی خدمات برق رسانی متناسب (عدم قطع برق ) درهریك از  كتابخانه های مركزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج   ....................................................................................................71

جدول 4-25- توزیع فراوانی میزان استفاده از خدمات کامپیوتری نظیر شبکه ، اینترنت و نرم افزار در هریك از  كتابخانه های مركزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج  ..........................................................................72

جدول 4-26- توزیع فراوانی میزان استفاده ازپست الكترونیك (E-mail) درفعالیت ها و خدمات هریك ازكتابخانه های مركزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج...............................................................................73

جدول4-27- توزیع فراوانی تامین منابع مالی مورد نیاز برای خرید تجهیزات كامپیوتری و سایر خدمات كامپیوتری.....................................................................................................................................................74

جدول4-28- توزیع فراوانی میزان بودجه مصرفی برای استخدام و به كارگیری متخصصان IT در هریك از كتابخانه های مركزی  دانشگاهی منطقه پنچ................................................................................................ 75

جدول 4-29- توزیع فراوانی میزان حمایت مالی دانشگاه برای تهیه نرم افزار و سخت افزار كتابخانه در کتابخانه های مركزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج در زمینه فناوری اطلاعات........................................76

جدول 4-30- توزیع فراوانی داشتن تنخواه در کتابخانه های دانشگاهی منطقه پنج................................... 77

جدول 4-31- توزیع فراوانی افزایش  بودجه سالیانه كتابخانه های مركزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج .................................................................................................................................................................... 78

جدول 4-32- توزیع فراوانی وجود بخش های مختلف كتابخانه در ساختار كتابخانه های مركزی  واحدهای دانشگاهی منطقه پنج................................................................................................................... 79

جدول 4-33- توزیع فراوانی ارتباط کتابخانه های واحدهای دانشگاهی درزمینه فناوری اطلاعات با سایر مراكز دانشگاهی............................................................................................................................................80

جدول 4-34- توزیع فراوانی كنترل و نظارت واحدهای دانشگاهی برعملكرد فناوری اطلاعات در كتابخانه های مركزی واحدهای  دانشگاهی منطقه پنج ...........................................................................................  81

جدول 4-35- توزیع فراوانی حمایت واحدهای دانشگاهی از تغییرات لازم در زمینه فناوری اطلاعات در كتابخانه های مركزی واحدهای  دانشگاهی منطقه پنج  ..............................................................................81

جدول 4-36- توزیع فراوانی كتابخانه ها برحسب دارا بودن ساختار سازمانی متناسب و هماهنگ با اهداف و وظایف خود در واحدهای  دانشگاهی منطقه پنج ....................................................................................82

جدول 4-37- توزیع فراوانی برحسب دارا بودن چارت  سازمانی در كتابخانه های  واحدهای  دانشگاهی منطقه پنج  .................................................................................................................................................. 82

جدول 4-38- توزیع فراوانی  وجود كمیته مشورتی یا شورای هماهنگی در  كتابخانه های مركزی هریك از واحدهای دانشگاهی منطقه پنج ...................................................................................................................83

جدول 4-39- توزیع فراوانی برحسب میزان نظارت واحد دانشگاهی بر انجام امور مربوط به تامین نیروی انسانی و استخدام كاركنان در هریك از كتابخانه های مركزی ....................................................................84

جدول 4-40- توزیع فراوانی دیدگاه مثبت و پذیرای  مدیران کتابخانه های واحدهای دانشگاهی منطقه پنج نسبت به کاربرد فناوری اطلاعات در کتابخانه ها ....................................................................................... 85

جدول 4-41- توزیع فراوانی دیدگاه  مدیران کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج  در رابطه با تاثیر عدم آشنایی کارکنان کتابخانه به زبان انگلیسی در عدم دسترسی به تازه ترین اطلاعات منتشر شده در جهان   ............................................................................................................................................86

جدول4-42- توزیع فراوانی  تاثیر نگرش مثبت  مدیران کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه 5 نسبت به فناوری اطلاعات بر خودکارسازی کتابخانه...................................................................................87

جدول 4-43- توزیع فراوانی دیدگاه  مدیران کتابخانه های مرکزی  واحدهای دانشگاهی منطقه پنج نسبت به نظام آموزشی موجود در دانشگاه............................................................................................................ 88

جدول 4-44- توزیع فراوانی دیدگاه  مدیران کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج درمورد مثبت بودن  نگرش کاربران کتابخانه در رابطه با بکارگیری فناوری اطلاعات درکتابخانه.................................................................................................................................................... 89 

جدول 4-45- توزیع فراوانی  دیدگاه مدیران کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج درباره  تاثیر وجود انجمنی تخصصی کتابداری بربهره گیری از فناوری اطلاعات درکتابخانه.....................................................................................................................................................90

جدول4 -46- توزیع فراوانی دیدگاه  مدیران کتابخانه های مرکزی  واحدهای دانشگاهی منطقه پنج  درباره تاثیر ترس از ورود  فناوری های  اطلاعات نوین به کتابخانه  بربهره گیری از فناوری اطلاعات درکتابخانه ها ............................................................................................................................................................... 91

جدول 4-47- توزیع فراوانی دیدگاه  مدیران کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج نسبت به میزان اعتمادشان به سیستمهای کامپیوتری ...................................................................................................92

جدول 4-48- توزیع فراوانی دیدگاه  مدیران کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج نسبت به کاربرد فناوری اطلاعات در کتابخانه ها و برآورده کردن انتظارات آنها........................................................93

جدول 4-49- توزیع فراوانی دیدگاه  مدیران کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج در رابطه با ضرورت کسب مهارتهای جدید در زمینه فناوری اطلاعات برای کتابداران ........................................... 94

جدول 4-50- توزیع فراوانی دیدگاه مدیران كتابخانه های مركزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج در رابطه با میزان مهیا بودن عوامل فرهنگی و مدیریتی فناوری اطلاعات در كتابخانه ها............................................95

جدول 4-51- توزیع فراوانی دیدگاه مدیران كتابخانه های مركزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج در مورد موانع بهره گیری از فناوری اطلاعات در كتابخانه های دانشگاهی ..............................................................96

 

فهرست نمودارها

نمودار.....................................................................................................................................................صفحه

 

نمودار4-1- توزیع درصد تحصیلات نیروی انسانی شاغل در كل کتابخانه های مركزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی– سال1387.................................................................................................44

نمودار4-2- توزیع فراوانی امکانات سخت افزاری موجود در كل کتابخانه های مركزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی- سال 1387 ...............................................................................................54

نمودار4-3- توزیع درصد امکانات نرم افزاری موجود در كل کتابخانه های مركزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی- سال 1387................................................................................................57

نمودار4-4- توزیع درصد منابع الكترونیكی موجود درکل كتابخانه های مركزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی- سال 1387......................................................................................................... 60

نمودار4-5- توزیع درصد مکانیزه شدن بخشهای مختلف کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی-1387.................................................................................................................. 64

قیمت فایل فقط 7,300 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی زیرساخت فناوری اطلاعات در كتابخانه های واحدهای دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی , تاریخچه كاربرد فناوری اطلاعات , نخستین كتابشناسیها , دكومانتاسیون بعد از 1958 , نقش ارتباطات , اهمیت فناوری اطلاعات , فناوری اطلاعات در كشورهای در حال توسعه , زیرساخت فناوری اطلاعات در كشورهای در حال توسعه , فناوری اطلاعات و كتابخانه ها , تاثیر فناوری اطلاعات بر كتابخانه ها و خدماتشان , فناوری اطلاعات در كتابخانه های دانشگاهی , فناوری اطلاعات در كتا

admin بازدید : 65 سه شنبه 23 آذر 1395 نظرات (0)

مجموعه 550 تست از دروس رشته علم اطلاعات و دانش شناسی (کتابدرای سابق)

مجموعه 550 تست از دروس رشته علم اطلاعات و دانش شناسی (کتابدرای سابق)دسته: کتابداری
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pdf
حجم فایل: 1992 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 122

بهترین مجموعه تست آزمون کارشناسی ارشد رشته علم اطلاعات و دانش شناسی (کتابدرای سابق) این مجموعه تست درقالب پی دی اف قابل ویرایش، آماده پرینت در 122صفحه می باشد ویژه کنکوریها به همراه پاسخنامه تشریحی است

قیمت فایل فقط 9,500 تومان

خرید

مجموعه550 تست از دروس رشته علم اطلاعات و دانش شناسی(کتابدرای سابق)


توضیحات محصول :مجموعه تست آزمون کارشناسی ارشد دروس رشته علم اطلاعات و دانش شناسی (کتابدرای سابق)  ویژه کنکور سال 95 - به همراه  پاسخنامه تشریحی

مجموعه تست     
1- کدامیک از موارد زیر جزء کارکردهای اصلی یک کتابخانه ، مرکز اطلاع رسانی و یا آرشیو نیست ؟    
1) جمع آوری منابع یا مجموعه سازی 2) حفاظت و نگهداری منابع
3) سازماندهی منابع 4) آموزش و تدریس کتابداری
2- کارکردی که در آن با استفاده از روشهای مختلف اعم از خرید،اهداء،مبادله و غیره سـعی مـی شـود تـا
مجموعهای کامل از منابع اطلاعاتی تهیه شود چه نام دارد ؟
1) حفاظت و نگهداری منابع 2) سازماندهی
3) مجموعه سازی 4) فهرست نویسی
3- کارکردی که پس از مجموعه سازی منابع کتاب لازم است تا از این منابع به نحو مطلوبی محافظـت شـود
چه نامیده می شود ؟
1) جمع آوری منابع 2) حفاظت و نگهداری منابع
3) سازماندهی منابع 4) فهرست نویسی
4- عملیاتی که در آن مجموعه ها به صورتی تنظیم می شود که بتوان با سرعت و دقت کـافی بـه هریـک از
منابع اطلاعاتی موجود دست یافت چه نامیده می شود ؟
1) سازماندهی 2) حفاظت و نگهداری
3) جمع آوری منابع 4) مجموعه سازی
5- ..............عبارت است از تهیه شناسنامه ای برای هریک از منابع کتابخانه بویژه کتابها که بتـوان از طریـق
آن به راحتی و با دقت به یک کتاب یا منبع خاص در کتابخانه دسترسی یافت.
1) سازماندهی 2) مجموعه سازی
3) فهرست نویسی 4) حفاظت و نگهداری
6- در فهرست نویسی توصیفی به کدام بخش از کتاب توجه می شود ؟
1) محتوی کتاب 2) موضوع کتاب 3) ویژگی های ظاهری 4) هیچ کدام مجموعه تست «7»

7- در فهرست نویسی تحلیلی کدام بخش از کتاب مورد بررسی قرار می گیرد ؟
1) مشخصات فیزیکی 2) محتوی کتاب
3) مشخصات ظاهری 4) هر سه گزینه
8- بررسی عنوان ، مؤلف،مترجم،ناشر،تاریخ و محل نشر در کدامیک از مراحل زیر انجام می شود؟
1) فهرست نویسی تحلیلی 2) فهرست نویسی توصیفی
3) رده بندی 4) سازماندهی
9- مــــرحله ای که در آن عناصر فیزیکی وموضوعی ارائه شده در بخـش هـای توصـیفی و تحلیلـی بـه
کدهای عددی یا حرفی تبدیل می شودکدام است ؟
1) فهرست نویسی توصیفی 2) فهرست نویسی تحلیلی
3) مجموعه سازی 4) رده بندی
10- معروفترین رده بندی دنیا کدام است ؟
 LC (2 دیویی (1
3) رده بندی کنگره آمریکا 4)گزینه ی «2» و«3»
پاسخنامه
1-گزینه ی«4»
بطور کلی هر کتابخانه ، مرکز اطلاع رسانی و آرشیو پنج عملکرد اصلی دارد:
1) جمع آوری منابع یا مجموعه سازی
2) حفاظت و نگهداری منابع
3) سازماندهی منابع
4) اشاعه اطلاعات
2- گزینه ی«3»
جمع آوری منابع یا مجموعه سازی فعالیتی است که در آن با روشهای مختلف اعم از خرید ، اهداء ، مبادله و غیره سـعی
می شود تا مجموعه ای کامل از منابع اطلاعاتی تهیه گردد.
3- گزینه ی«2»
پس از مجموعه سازی منابع کتابخانه لازم است تا از این منابع به نحو مطلوبی محافظت شود تا سـالیان دراز در خـدمت
جامعه استفاده کننده باشد که بر اساس نوع کتابخانه ممکن است منابع مختلفی در آن نگهداری شود مثل نسخ خطـی ،
کتابهای چاپی معمولی و انواع منابع دیداری و شنیداری.
4- گزینه ی«1»
پس از مجموعه سازی و حفظ و نگهداری فیزیکی منابع،لازم است تا این مجموعه به صـورتی تنظـیم و مرتـب شـود کـه
بتوان با سرعت و دقت کافی به هر یک از منابع اطلاعاتی موجود در مجموعه دسترسی پیدا کرد کـه سـازماندهی نامیـده
می شود.
5- گزینه ی«3»
فهرست نویسی عبارتست از تهیه شناسنامه ای برای هر یک از منابع کتابخانه بویژه کتابها.
6- گزینه ی«2»
در این مرحله با استفاده از آخرین قواعد و استانداردهای بین المللی ویژگی های ظاهری و فیزیکی کتـاب یـا هـر منبـع
دیگری در برگه یا شناسنامه کتاب ارائه می شود که مهمترین آنها عبارتند از عنوان،مترجم،ناشر،تاریخ،محل نشر و تعـداد
صفحات.
7- گزینه ی«2»
پس از ارائه مشخصات فیزیکی و ظاهری کتاب در بخش فهرست نویسی توصیفی ، کتاب را باید از نظر محتوی و موضوع
مورد بررسی قرار داد که مربوط به فهرست نویسی تحلیلی می شود.
8- گزینه ی«2»
رجوع شود به پاسخ تشریحی سوال ,6
9- گزینه ی«4»
در کتابخانه بوسیله رده بندی ،کدها یا شماره ها به عطف کتاب چسبانده می شود تا کتابدار براحتی بتواند کتاب را پیدا
کند.
10- گزینه ی«4»
معروفترین رده بندی ، مربوط به کتابخانه کنگره آمریکاست که بطور خلاصه LC نام دارد.


نوع فایل: Pdf
سایز: 1.94Mb
تعداد صفحه:122


قیمت فایل فقط 9,500 تومان

خرید

برچسب ها : مجموعه 550 تست از دروس رشته علم اطلاعات و دانش شناسی (کتابدرای سابق) , مجموعه550 تست از دروس رشته علم اطلاعات و دانش شناسی(کتابدرای سابق)

admin بازدید : 29 سه شنبه 23 آذر 1395 نظرات (0)

پژوهش تحولات پوستر در ایران و جهان

پژوهش تحولات پوستر در ایران و جهاندسته: کتابداری
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 653 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 75

پژوهش تحولات پوستر در ایران و جهان

قیمت فایل فقط 7,000 تومان

خرید

پژوهش تحولات پوستر در ایران و جهان

 

تحقیق تحولات پوستر در ایران و جهان

در سه دهه آخر قرن نوزدهم میلادی بر اثر تحولات مصورسازی و پیوند  نزدیکی که بین نقاشی و چاپ برقرار شده بود، پدیده تازه یی موسوم به پوستر یا آفیش بوجود آمد. امروزه پوسترهای مصور با بهره گیری از حروف متنوع، طراحی و نقاشی و عکاسی، بمنزله نمونه های کاملاً پیشرفته یی از هنر گرافیک نوین شناخته می شوند. گو اینکه پوسترسازی، شاخه یی از گرافیک است، ولی با سایر رشته های هنرهای تجسمی نیز پیوند متقابل دارد.درواقع در تاریخ صدساله پوسترسازی این هنر و سایر هنرهای تجمسی دارای تأثیرات متقابل و تبادل امکانات بوده اند.

سرچشمه پوسترها را همچون مصورسازی، در گذشته های دور می توان  جستجو کرد. به یک معنا نقش برجسته های آشوری، ایرانی و رومی نوعی پوستر بوده اند. زیرا رویدادهایی را به روایت تصویر، توصیف می کردند.

 

 که درواقع تبلیغی برای دستگاه حاکم بود. بعلاو ه در مصر و روم باستان ساختن آگهی های همگانی یا اعلامیه های دیواری معمول بوده است.و

 

 یکی از قدیمی ترین آگهی هایی که مکشوف شده، پاپیروسی است که پاداش برای برگرداندن یک برده فراری در مصر را اعلام می کرد. آگهی هایی نیز   از قرون وسطی باقی مانده که روی پوست نوشته می شد حتی برخی ازاینها دارای تصویر نیز بوده اند.

 آگهی همگانی چاپی از اواخر قرن پانزدهم میلادی ظاهر شد. از قرن شانزدهم به بعد نمونه هایی از آگهی های چاپی چون اعلامیه های دولتی و ..... که اکثراً متشکل از حروف چاپی بودند، رایج گشت اما فن چاپ می بایستی مراحل پیشرفته تری را طی کند تا امکان پیدایش پوستر مصور رنگی فراهم گردد.

  گرچه روش چاپ سنگی در سال 1798میلای بوسیله آلویس سن فلدردر اتریش اختراع شده بود اما سالها این روش تکمیل نشد، تا اینکه در سال 1848 میلادی ممکن گردید که تعداد صفحات چاپ شده به ده هزار10000 عدد در ساعت برسد. ده سال بعد 1858 میلادی، شره اولین طرح رنگی خود را با استفاده از چاپ سنگی تهیه کرد، ولی سهم واقعی شره، در تاریخ پوستر زمانی آغاز شد که بعد از 7 سال اقامت در انگلستان به پاریس بازگشت و بوسیله دستگاه جدید انگلیسی که براساس طرح آلویس سن فلدرطراحی شده بود، شروع به تهیه پوستر های خود نمود.

 

فهرست

 

 فصل اول:

 

گذری بر تحولات پوستر در جهان و ایران

 

1-1-  مقدمه پوستر

 

1-2 تاریخچه پوستردر جهان

 

1-2-1 تأثیرات ژول شره و لوترک در پیشبرد پوستر

 

 1-3 تاریخچه پوستر در ایران

 

 1-3-1 تاریخچه پوستر بعد از انقلاب

 

 1-4 اعلان های عامیانه مذهبی

 

 فصل دوم:

 

 ماهیت پوسترو کاربرد آن

 

 2-1 ماهیت پوستر و کاربرد آن

 

 2-2- طراحی پوستر

 

 2-3 عوامل مؤثر در طراحی پوستر

 

 2-4 ویژگی های فنی طراحی پوستر

 

 2-5 کاربرد حروف در پوستر

 

 2-6 ویژگی های یک پوستر مناسب

 

 2-7 فواید آموزش از طریق پوستر

 

پــــــــــــــــــــــوســـــــــــــــتــــــــــــــــــــر

 

 - نتیجه گیری

 

 - منابع و مآخذ

 

 فصل سوم:

 

 گزارش پروژه عملی

 

قیمت فایل فقط 7,000 تومان

خرید

برچسب ها : پژوهش تحولات پوستر در ایران و جهان , دانلود تحقیق تحولات پوستر در ایران و جهان , عوامل مؤثر در طراحی پوسترویژگی های فنی طراحی پوسترکاربرد حروف در پوسترویژگی های یک پوستر مناسب , فواید آموزش از طریق پوستر , مقاله , پژوهش , تحقیق , پروژه , دانلود مقاله , دانلود پژوهش , دانلود تحقیق , دانلود پروژه , تحقیق گذری بر تحولات پوستر در ایران و جهان , تحولات پوستر , کاربرد حروف در پوستر , ماهیت پوستر و کار

admin بازدید : 43 سه شنبه 23 آذر 1395 نظرات (0)

منابع و خدمات مرجع رشته علم اطلاعات و دانش شناسی

منابع و خدمات مرجع رشته علم اطلاعات و دانش شناسیدسته: کتابداری
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pdf
حجم فایل: 2196 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 122

آشنایی با منابع و خدمات مرجع ، مطلب آموزشی و کتاب مناسبی برای رشته علم اطلاعات و دانش شناسی بوده که در 122 صفحه تهیه شده است این فایل درقالب پی دی اف قابل ویرایش، آماده پرینت می باشد

قیمت فایل فقط 4,200 تومان

خرید

منابع و خدمات مرجع رشته علم اطلاعات و دانش شناسی

 


 

توضیحات محصول :کتاب های آمادگی آزمون کارشناسی ارشد  رشته علم اطلاعات و دانش شناسی (کتابدرای سابق)  ویژه کنکوریها-

 

 

 

 

 

مرجع شناسی
اصول کار مرجع    : 
3نوع منبع مرجع داریم : 
1- فارسی و عربی 2- لاتین 3- تخصصی. 
کتابدار مرجع کسی است که بتواند با (سرعت – دقت و صحت) از حداقل امکانات حداکثر استفاده را بکند و نیاز مراجعه
کننده را بر طرف کند. 
فرایند مرجع: 
مجموعه ای از کارهایی که کتابدار انجام می دهد تا نیاز مراجعه کننده را بر طرف سازد و او را با منابع آشنا کند و تابعی
از یک سلسله قوانین است که به آن اصول کار مرجع می گویند. 
مکان مرجع: 
مکانی که تابع اصول و قوانینی که فعالیت بتواند نیاز مراجعه کننده را بر طرف کند و باید یک کتابدار پویا و دینامیک
داشته باشد. 
منابع مرجع: 
کتاب - CD – فیلم – نوار – که کاربرد مرجع داشته باشد Format خاصی ندارد. 
در کار مرجع 3 فاکتور اصلی داریم: 
1- کتابدار مرجع 
2- نیاز مراجعه کننده 
3- منابع مرجع. 
سطوح کار مرجع عبارتند از: 
1- سطح مقدماتی: 
در این سطح مراجعه کننده ما نیازش را بلافاصله می تواند پاسخ بگیرد. منابع و خدمات مرجع «9»


مثلاً ارتفاع فلان قله چقدر است؟ نیاز به جستجو ازطریق کتابدار ندارد منابع ردیف اول بلافاصله در بین منابع چه
ماشینی و چه چاپی می تواند پیدا شود. 
مراجع کنندگان این سطح بچه های دبیرستان – کتابخانه های عمومی هستند که در این سطح بیشتر قرار دارند. 
2- سطح میانی: 
سؤالها کمی مفصل تر می شود هم لابلای منابع اول و هم منابع دوم پیدا می شود (منابع ردیف اول + دوم). 
به عنوان مثال: من روند اطلاع رسانی را در جهان می خواهم؟ به کتابشناسی اطلاع رسانی نگاه می کنیم و او را
راهنمایی می کنیم. 
مراجعه کنندگان این سطوح بیشتر دانشجویان در مقاطع کاردانی و کارشناسی هستند. در لابلای آن منابع خیلی کار
ندارد و فوری جواب نمی گیرد. 
3- سطح پیشرفته: 
کمتر به منابع ردیف اول کار داریم. منابع ردیف دوم و جستجو در پایگاههای اطلاع رسانی. 
مثال: مقایسه روند اطلاع رسانی در ایران و انگلیس و اروپا؟ این مطلب کار زیادی می برد مراجعه کننده این سطوح
محققین و دانشمندان و دانشجویانی که فارغ التحصیل شده اند یا در دورة کارشناسی ارشد و دکتری مشغول هستند
اساتید و پژوهش گروها.

 

 

 

Pdfنوع فایل:

 

  سایز: 2.14Mb

 

تعداد صفحه:122

 


قیمت فایل فقط 4,200 تومان

خرید

برچسب ها : منابع و خدمات مرجع رشته علم اطلاعات و دانش شناسی , منابع و خدمات مرجع رشته علم اطلاعات و دانش شناسی , مقاله , پژوهش , تحقیق , پروژه , دانلود مقاله , دانلود پژوهش , دانلود تحقیق , دانلود پروژه

admin بازدید : 45 سه شنبه 23 آذر 1395 نظرات (0)

مدیریت منابع رشته علم اطلاعات و دانش شناسی

مدیریت منابع رشته علم اطلاعات و دانش شناسیدسته: کتابداری
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pdf
حجم فایل: 1787 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 106

این فایل درقالب پی دی اف قابل ویرایش، آماده پرینت در 106صفحه می باشدکتاب های آمادگی آزمون کارشناسی ارشدرشته (کتابدرای سابق) ویژه کنکوریها به همراه تست ها و پاسخ تشریحی

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

 

مدیریت منابع رشته علم اطلاعات و دانش شناسی

 


 

توضیحات محصول :کتاب های آمادگی آزمون کارشناسی ارشد  رشته علم اطلاعات و دانش شناسی (کتابدرای سابق)  ویژه کنکوریها- به همراه تست ها و پاسخ تشریحی

 

 

 

فصل اول: کلیات مجموعه سازی و انتخاب   : 
کلیه فعالیتهایی را که در کتابخانه انجام می شود را در سه گروه عمده می توان طبقه بندی کرد  : 
1-مجموعه سازی 2-سازماندهی 3-اشاعه اطلاعات 
اولین فعالیتی که درکتابداری انجام می شود مجموعه سازی است.دو مورد دیگر نیز تحت تاثیر مجموعه سازی قراردارد. 
سازماندهی اطلاعات از وقتی شروع می شود که منابع تهیه می گردد و همچنین اشـاعه اطلاعـات نیـز براسـاس منـابع و
اطلاعاتی که در کتابخانه وجود دارد و یا امکان دسترسی به آن هست انجام می شود. 
مجموعه سازی
عمل یا فرآیند انتخاب، تهیه، خرید یا سایر روشهای دسترس پذیرساختن محتـوای منـابع اطلاعـاتی مـورد نیـاز جامعـه
کتابخانه می باشد. مجموعه سازی شامل فعالیتهای مختلفی می باشد که با شناسایی جامعه کتـاب و نیازهـای اطلاعـاتی
آنها شروع می شود و برای تهیه این منابع از روشهایی مانند سفارش، اهدا، مبادله و غیره استفاده می شـود و بـا ارزیـابی
مجموعه و وجین پایان می یابد. 
مجموعه سازی برای افراد خاصی انجام می شـود کـه کتابخانـه وظیفــۀ ارائـه خـدمات بـه آنهـا را دارد و ممکـن اسـت
درهرکتابخانه متفاوت باشند به این افراد جامعه کتابخانه می گویند. 
-کمبود مالی
که یکی از محدودیهای مجموعه سازی می باشد. با ایجاد پدیدة انفجار اطلاعات اگـر قرارباشـد کـه افـزایش مجموعـه بـا
افزایش و رشد انتشارات هم قدم باشد باید بودجه مالی هم به همان اندازه افزایش پیداکند که معمولاَ چنین چیزی امکان
ندارد. 
-کمبود نیروی انسانی و فضا
افزایش یافتن مجموعه، نیاز به فضای کافی و نیروی متخصص برای انجام مراحل مربوط به مجموعه سازی، سازماندهی و
اشاعۀ اطلاعات دارد که نیاز به بودجۀ مالی بیشتری دارد و معمولاً چنین چیری امکان نمی یابد. 
آزمون فصل اول
1-اولین فعالیتی که در کتابخانه انجام می شود و نخستین رکن کتابداری کدام است؟ 
1)مجموعه سازی 2)سازماندهی 
3)آماده سازی 4)فهرست نویسی 
2- منابع کتابخانه از چه طریقی تهیه می شود؟ 
1)خرید وسفارش 2)اهداء 
3)مبادله 4)هرسه مورد 
3- افراد خاصی که کتابخانه وظیفۀ ارائۀ خدمات به آنها را دارد چه نام دارند؟ 
1)دانشجویان 2)جامعۀ کتابخانه 
3) دانش آموزان 4)متخصصان 
4-امروزه در مجموعه سازی سیاست........... به سیاست ................ تغییریافته است. 
1)نگهداری، دسترسی 2)دسترسی،نگهداری 
3)خرید،اهداء 4)امانت بین کتابخانه ای، نگهداری 
5-آلودگی اطلاعات و یا اضافه بار اطلاعاتی به چه معناست؟ 
1)بیشتر اطلاعات در اینترنت بی ارزش هستند. 
2)کلیۀ اطلاعات اینترنتی با ارزش اند 
3) درکنار اطلاعات با ارزش بسیاری از اطلاعات که ارزش محتوایی زیادی ندارد منتشر می شود. 
4)باعث ایجاد آلودگی صوتی می شود. «12» مدیریت منابع 

پاسخنامه فصل اول
1-گزینه ی«1» 
2-گزینه ی«4» 
3-گزینه ی«2» 
4-گزینه ی«1» 

 

5-گزینه ی«3»

 

Pdfنوع فایل:

 

  سایز: 1.74Mb

 

تعداد صفحه:106

 


 


قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

برچسب ها : مدیریت منابع رشته علم اطلاعات و دانش شناسی , مدیریت منابع رشته علم اطلاعات و دانش شناسی , مقاله , پژوهش , تحقیق , پروژه , دانلود مقاله , دانلود پژوهش , دانلود تحقیق , دانلود پروژه , مقاله , پژوهش , تحقیق , پروژه

admin بازدید : 37 سه شنبه 23 آذر 1395 نظرات (0)

آمار و روشهای کمی در کتابداری (قسمت اول)

آمار و روشهای کمی در کتابداری (قسمت اول)دسته: کتابداری
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pdf
حجم فایل: 11634 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 242

کتاب های آمادگی آزمون کارشناسی ارشد رشته علم اطلاعات و دانش شناسی (کتابدرای سابق) این فایل درقالب پی دی اف قابل ویرایش، آماده پرینت در 242صفحه می باشد ویژه کنکوریها به همراه تست ها و پاسخ تشریحی

قیمت فایل فقط 5,600 تومان

خرید

آمار و روشهای کمی در کتابداری (قسمت اول)

 

توضیحات محصول :کتاب های آمادگی آزمون کارشناسی ارشد  رشته علم اطلاعات و دانش شناسی (کتابدرای سابق)  ویژه کنکور سال 95 - به همراه تست ها و پاسخ تشریحی

 

فصل اول : آمار توصیفی
«کلمه statistics» که به فارسی «آن را آمار ه» ترجمه کرد اند در اغلب زبان ها به دو معنی به کار می رود
الف) به معنی ارقام و اعداد واقعی  یا تقریبی  درباره ی اموری از قبل زاد و مرگ، طلاق و ازدواج، تصادفات راننـدگی  میـزان
محصولات کشاورزی و صنعتی و ... . 
ب) به معنی روشهایی برا ی جمع آوری ، تنظیم و تجزیه و تحلیل اطلاعات عددی درباره ی موضوع
ا ین دو مفهوم با هم ارتباط دارند، در این فصل «بیشتر به قسمت الف » که اغلب آمار توصیفی نامیده مـی شـود خـواهم پرداخت.

به طوری کلی در بحث آمار توصیفی به سه قسمت عمدة: 1-مفاهیم اولیه 2ــ مشـخص کننـده هـا ی مرکـزی 3 ــ
مشخص کننده های پراکندگی 4 ـ مشخص کننده ها ی نسبی پراکندگی می پردازیم
مفاهیم اولیه
علم آمار: به مجموعه ای از روشها و مراحل مختلف که برای جمع آوری اطلاعات اولیه، دسته بنـدی داده هـا و تجزیـه و
تحلیل آنها و در نها یت تفسیر آنها به کار می رود علم آمار می گو یم. علم آمار به دو بخش تقسیم می شود  :
آمار توصیفی : قسمتی از روش ها ی آمار ی است که شامل جمع آوری اطلاعات، دسته بند ی آنهـا و در انتهـا نمـایش
ا ین داده ها می  باشد .
2ـ آمار استنباطی: قسمتی از روش های آماری است که در آن اطلاعات به دست آمده از آمار توصیفی را مورد تجزیـه و تحلیل قرار می دهند و نتا یج حاصل از آن را به کل  یا قسمتی از جامعه تعمیم  می دهند
جمعیت (جامعه آماری): مجموعه تمام عناصری که حداقل دارای ویژگی مشترك هستند و در یک زمـان مشـخص یا موقعیت مناسب، مورد توجه قرار می گیرند را جمعیت یا جامعه آماری می گویم

جامعه آماری به دو دسته تقسیم می شود

 1ـ جامعه متناهی: جامعه ای که تعداد عناصر آن محدود باشد جامعه متناهی نامیده می شود.

2 ـ جامعه نامتناهی: جامعه ای که تعداد عناصر آن نامحدود باشد جامعه نامتناهی نامیده می شود.

تست: اگر فراوانی نسبی طبقه ای 15/0  و فراوانی مطلق هم ین طبقه 12 باشد فراوانی تجمعی طبقه آخر کدام است؟
 90 (4 80 (3 70 (2 60 1 (
از آن جا که فراوانی  تجمعی طبقه آخر همان تعداد کل داده یه است پس می توان نوشت
تست:اگر فراوانی تجمعی طبقه پنجم 32 و فراوانی مطلق آن 8 باشد، فراوانی تجمعی طبقه چهارم کدام است؟
 40 (4 36 (3 26 (2 24 (1
فراوانی تجمعی طبقه چهارم + فراوانی مطلق طبقه پنجم = فراوانی تجمعی طبقه پنجم

تست: در جدول ز یر کران بالا ی طبقه سوم و فراوانی نسبی ا ین طبقه کدام است؟
7 و 50 (4   7  و 39 ( 3 2/0  و 49 (5/ 2 2/0 و 49 (1 

Pdfنوع فایل:

  سایز: 11.3Mb

تعداد صفحه:242

 

قیمت فایل فقط 5,600 تومان

خرید

برچسب ها : آمار و روشهای کمی در کتابداری (قسمت اول) , دانلود آمار و روشهای کمی در کتابداری(قسمت اول) ، دانلود ، آمار و روشهای کمی در کتابداری ، دانلود آمار و روشهای کمی در کتابداری ، فروشگاه اینترنتی کوثر، فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه کوثر ، کسب درآمد اینترنتی ، کسب درآمد از اینترنت ،همکاری در فروش فایل ، سیستم فروشگاه دهی ، کارافرینی ،کسب و کار، کارافرینی وکسب درامد، خرید آنلاین

admin بازدید : 59 سه شنبه 23 آذر 1395 نظرات (0)

کتابخانه و کتابداری رشته علم اطلاعات و دانش شناسی

کتابخانه و کتابداری رشته علم اطلاعات و دانش شناسیدسته: کتابداری
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pdf
حجم فایل: 3037 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 193

کتاب های آمادگی آزمون کارشناسی ارشد رشته علم اطلاعات و دانش شناسی (کتابدرای سابق) این فایل درقالب پی دی اف قابل ویرایش، آماده پرینت در 193صفحه می باشد ویژه کنکوریها به همراه تست ها و پاسخ تشریحی

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

کتابخانه و کتابداری رشته علم اطلاعات و دانش شناسی

 


 

توضیحات محصول :کتاب های آمادگی آزمون کارشناسی ارشد  رشته علم اطلاعات و دانش شناسی (کتابدرای سابق)  ویژه کنکور سال 95 - به همراه تست ها و پاسخ تشریحی

 

 

 

مقدمه
کتابخانه و کتابداری تاریخی به بلندای تاریخ تمدن بشری دارد. بدین معنا که انسان پس از اختراع خط توانسـت آنچـه را
که قبلاً به صورت شفاهی و به وسیله حافظه محدود خود سینه به سینه به نسل های بعدی منتقل می کرد را به صورت
نوشته شده و مکتوب به نسل های بعدی منتقل کند. از این زمان به بعد انسان با استفاده از انواع وسایلی که می توانست
دانش خود را ثبت و ضبط کند مانند الواح گلی، فلزی ،سنگی و پاپیروس و در آخر کاغذ، دانش خود را به نسل های بعـد
منتقل کرد. و سپس برای حفاظت و نگهداری از این منابع اطلاعاتی مکانها و مراکزی تاسیس شـد. بـدین ترتیـب اولـین
کتابخانه ها به وجود آمد
پس از شکل گیری کتابخانه ها افرادی برای سازماندهی و مدیریت این مجموعه ها استخدام شدند
این افراد را ابتدا نگهبان یا حافظ کتاب می نامیدند وبه مرور زمان کتابدار نامیده شدند و وظیفه جمع آوری، محافظـت و
سازماندهی منابع کتابخانه را به عهده گرفتند.حدود صد سال پیش بـا تاسـیس رشـته کتابـداری در دانشـگاهها و مراکـز
آموزش عالی غرب، این حرفه از تشکیلات و سازمان خـاص برخـوردار شـد و بـدین ترتیـب کتابـداری بـه عنـوان رشـته
دانشگاهی مورد توجه قرار گرفت
1)
وظایف و کارکردهای کتابخانه
به طور کلی هر کتابخانه پنج وظیفه اصلی دارد
1-
جمع آوری منابع یا مجموعه سازی
2-
حفاظت و نگهداری از منابع
3-
سازمان دهی منابع

4-
اشاعه اطلاعات (یعنی در دسترس قرار دادن اطلاعات موجود در منابع)
5-
مدیریت کتابخانه
2)
ساختار و تشکیلات کتابخانه
به طور کلی کتابخانه ها از نظر ساختار وتشکیلات خود به دو بخش عمده تقسیم می شوند
1-
بخش خدمات فنی کتابخانه
2-
بخش خدمات عمومی کتابخانه
آزمون تست مقدمه
1-
کدامیک از موارد زیر وظایف و کارکردهای کتابخانه می باشد؟
1)
جمع آوری منابع یا مجموعه سازی 2)اشاعه اطلاعات
3)
حفاظت ونگهداری منابع 4)هرسه مورد
2-
عملیاتی که در آن مجموعه ها به صورتی تنظیم و مرتب می شود که بتوان با سرعت و دقت کافی بـه هـر
یک از منابع اطلاعاتی موجود در مجموعه دسترسی یافت چه نام دارد؟
1)
مجموعه سازی 2) حفاظت و نگهداری منابع
3)
اشاعه اطلاعات 4)سازماندهی منابع
3-.............
عبارت است از تهیه شناسنامه ای برای هر یک از منابع کتابخانه به ویژه کتابها که بتوان از طریـق
آن براحتی به یک کتاب یا منبع خاص در کتابخانه دسترسی یافت؟
1)
فهرست نویسی 2)حفاظت ونگهداری
3)
مجموعه سازی 4)اشاعه اطلاعات
4-
در فهرست نویسی توصیفی کدامیک از موارد زیر در برگه یا شناسنامه کتاب ارائه نمی شود؟
1)
عنوان 2)مترجم 3)محتوی کتاب 4) مولف
5-
در فهرست نویسی تحلیلی کتاب را از چه نظری مورد بررسی قرار می دهند؟
1)
ویژگی های ظاهری 2)محتوا و موضوع
3)
تعداد صفحات 4)ناشر
6-
مرحله ای که در آن عناصر فیزیکی و موضوعی ارائه شده در بخش های توصـیفی و تحلیلـی بـه کـدهای
عددی یا حرفی عددی تبدیل می شود چه نام دارد؟
1)
نمایه سازی 2)چکیده نویسی
3)
رده بندی 4)مجموعه سازی

پاسخنامه آزمون مقدمه
1-
گزینه ی«4» 
2-
گزینه ی«4» 
3-
گزینه ی«3» 
4-
گزینه ی«2» 
5-
گزینه ی«3» 
6-
گزینه ی«1»

 


 


 


 

 

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : کتابخانه و کتابداری رشته علم اطلاعات و دانش شناسی , کتابخانه و کتابداری رشته علم اطلاعات و دانش شناسی , مقاله , پژوهش , تحقیق , پروژه , دانلود مقاله , دانلود پژوهش , دانلود تحقیق , دانلود پروژه

admin بازدید : 81 سه شنبه 23 آذر 1395 نظرات (0)

مدیریت کتابخانه و کتابداری رشته علم اطلاعات و دانش شناسی

مدیریت کتابخانه و کتابداری رشته علم اطلاعات و دانش شناسیدسته: کتابداری
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pdf
حجم فایل: 2813 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 314

کتاب های آمادگی آزمون کارشناسی ارشد رشته علم اطلاعات و دانش شناسی (کتابدرای سابق) این فایل درقالب پی دی اف قابل ویرایش، آماده پرینت در 314 صفحه می باشد ویژه کنکوریها به همراه تست ها و پاسخ تشریحی

قیمت فایل فقط 6,200 تومان

خرید

مدیریت کتابخانه و کتابداری رشته علم اطلاعات و دانش شناسی

 


 

توضیحات محصول :کتاب های آمادگی آزمون کارشناسی ارشد  رشته علم اطلاعات و دانش شناسی (کتابدرای سابق)  ویژه کنکوریها- به همراه تست ها و پاسخ تشریحی

 

 

 

برنامه ریزی
برنامه ریزی عامل مهم در موفقیت هر فرد یا سازمان است . به طور قطع اقبال ، سرنوشت، بخت و رویدادهای غیر مترقبه 
گاهی در زندگی افراد و سازمانها نقش دارند ، اما به ندرت ، اگر اتفاق بیفتد، افراد ادعا میکنند که موفقیت آنها ناشی از
آن اقبال محض است. در هرکاری که انجام میشود ، برنامهها همواره نقش مهمی دارند. در عین حال اگر چه تعداد کمی
از افراد نسبت به برنامهریزی تردید دارند ، اما شگفت از آن که تعداد کمی از مردم و سازمانها واقعاً برنامه ریزی میکنند . 
بدیهی است که برنامه و برنامه ریزی میتواند شکلهای زیادی به خود گیرد ، اما به طور کلی دو طبقه بندی گسترده
وجود دارد : کوتاه مدت و بلند مدت ، هر برنامهای که دورهای حداکثر پنج ساله رادر بر میگیرد کوتاه مدت تلقی میشود
، بیش از پنج سال در قلمرو در برنامهریزی بلند مدت قرار میگیرد ، اما گاه مؤسسات دولتی مانند کتابخانه نسبت به برنامه ریزی های بلند مدت واقعی اقدام نمیکنند چراکه ظاهراً از آیندهای پایدار مطمئن هستند .

ماهیت برنامه ریزی
هدف برنامهریزی هماهنگ ساختن فعالیتهای کتابخانه به منظر نیل به اهداف از پیش تعیین شده است. تنها شق دیگر
برای برنامه ریزی حرکت تصادفی است که بخت کمی برای منتهی شدن به فعالت یکپارچه یا هماهنگ دارد . بنابراین
برنامه ریزی باید در کتابخانه متداول شود زیرا فعالیتهای تصادفی در اصل کارکرد خوبی نیست.(حتی اگر فعالیتهای
یک واحد بر یک مبنای تصادفی ،کارکردی باشد، در ارتباط با فعالیتهای یک واحد دیگر، کارکردی خواهد بود

 


سئوالات طبقه بندیشده
1- همه ی گزینه ها میتوانند از عوامل برقرار کننده ی ارتباط باشند مگر گزینه ی ............. 
1) نیاز و شنیدار 2)علائم و نشانه ها 3)زبان و حرکات 4)نگاه و سکوت 
2- کدام گزینه عبارت زیر را کامل میکند؟ 
1)فنون، بیانها 2)دانشها،تجربه ها 
3)فنون،تخصصها 4)دانشها،تخصصها 
3- کدام گزینهنقطه چینهای عبارت زیر را کاملمیکند؟ 
« ادبیات کودکان و نوجوانان حاصل تلاش هنرمندانه است که در قالب ...... عرضه میشود و با زبان و شیوهای
مناسب و در خور فهم کودك یا نوجوان او را به سوی...... هدایت کند.» 
1) بیان،تعالی 2)سخن،سنجش 3)کلام،رشد 4)شعر،احساس 
4- کدام گزینه دربارهی خواندن و مراجعه به کتابخانه درست است؟ 
1)از ورود بچههایی که زرنگ نیستند، جلوگیری نشود. 
2)برای کتابخواندنآزاد، تکلیف شب هم معین کنید. 
3) پس از مطالعهی کتابخلاصهیآن را به کتابدار تحویل دهند 
4)انتظار میرود که نوجوانان کتابها را پاره نکنند. 
5- کدام گزینه از اهداف ادبیات کودکان نیست؟ 
1) کودکان را با مطالب کتابهای درسی آشنا نماید 2) کودکان را با مسایل گوناگون زندگی آشنا کند. 
3)ذوق و علاقهی مطالعهی آزاد را در کودکان برانگیزد 4) اوقات فراغت دانش آموزان را سودبخش و مفید نماید. 
پاسخ تشریحی به سئوالات طبقه بندی شده

 


1. گزینه 1 صحیح است. 
به عبارت مقابل توجه کنید« زبان،علائم و نشانهها ، حرکات و حتی گاهی نوعی از نگاه و سکوت هم می توانند عوامل برقرار کنده ارتباط باشند» 

2. گزینه 4 صحیح است. 
به عبارت مقابل توجه کنید« ادبیات کودکان و نوجوانان یکی از ارزشها و تخصصهایی است که امکان ارتباط بهتر بابچه ها را فراهم میسازد»

3. گزینه 3 صحیح است.
به عبارت مقابل توجه کنید« ادبیات کودکان و نوجوانان حاصل تلاش هنرمندانهای است که در قالب کلام عرضه میشود
و با زبان و شیوه ای مناسب و در خور فهم کودك با نوجوان، او را به سوی رشد هدایت میکند» 
4. گزینه 1 صحیح است. 
نباید کتابخانه را فقط به بچه ها زرنگ تخصیص داد بلکه باید تلاش کرد که از ورود بچههایی که زرنگ نیستند هم
جلوگیری نشود. گزینه دوم غلط است چون نباید مطالعه کتاب را با تکلیف درسی مرتبط ساخت. 
5. گزینه 1 صحیح است.
ادبیات کودکان و نوجوانان الزامی در جهت آشناسازی کودکان با مطالب درسی ندارد گزینه های 2و3و4 همگی از جمله اهداف ادبیات کودکان و نوجوانان به شمار میرود
.

 

Pdfنوع فایل:

 

  سایز: 2.74Mb

 

تعداد صفحه:314

 

 

قیمت فایل فقط 6,200 تومان

خرید

برچسب ها : مدیریت کتابخانه و کتابداری رشته علم اطلاعات و دانش شناسی , مدیریت کتابخانه و کتابداری رشته علم اطلاعات و دانش شناسی , مقاله , پژوهش , تحقیق , پروژه , دانلود مقاله , دانلود پژوهش , دانلود تحقیق , دانلود پروژه

admin بازدید : 29 سه شنبه 23 آذر 1395 نظرات (0)

پروژه چاپ و نشر از ابتدا تا کنون

پروژه چاپ و نشر از ابتدا تا کنوندسته: کتابداری
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 3490 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 203

چاپ یكی از اساسی‌ترین و مؤثرترین شیوه‌های نگهداری، انتقال و اشاعه اطلاعات در سراسر تاریخ بشر است چاپ موجب شد ذهنیت بشر به نوشتار و به نقش تبدیل شود و به صورت كثیر به دیگران انتقال یابد، در واقع چاپ یك نیاز ضروری برای بشر بود تا بتواند اندیشه‌های خود را نگه داری و انتقال دهد

قیمت فایل فقط 12,000 تومان

خرید

[1]

قیمت فایل فقط 12,000 تومان

خرید

برچسب ها : پروژه چاپ و نشر از ابتدا تا کنون , دانلود تحقیق صنعت چاپ و نشر دنیای چاپ و نشر تاریخچه چاپ تحقیق چاپ و نشر صنعت چاپ نشر و چاپ پروژه چاپ و نشر پایان نامه چاپ و نشر

admin بازدید : 51 سه شنبه 23 آذر 1395 نظرات (0)

فناوری اطلاعاتی رشته علم اطلاعات و دانش شناسی

فناوری اطلاعاتی رشته علم اطلاعات و دانش شناسیدسته: کتابداری
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pdf
حجم فایل: 1661 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 97

کتاب های آمادگی آزمون کارشناسی ارشد رشته علم اطلاعات و دانش شناسی (کتابدرای سابق) این فایل درقالب پی دی اف قابل ویرایش، آماده پرینت در 97صفحه می باشد ویژه کنکوریها به همراه تست ها و پاسخ تشریحی

قیمت فایل فقط 3,500 تومان

خرید

فناوری اطلاعاتی رشته علم اطلاعات و دانش شناسی

 

توضیحات محصول :کتاب های آمادگی آزمون کارشناسی ارشد  رشته علم اطلاعات و دانش شناسی (کتابدرای سابق)  ویژه کنکور سال 95

تعریف، تاریخچه و علل پیدایش بانکهای اطلاعاتی
تعریف بانک اطلاعاتی
برای ارائه تعریف بانک اطلاعاتی، لازم است ابتدا به چند فرهنگ لغت و کتاب و تعاریف داده شده درباره بانک اطلاعاتی وپایگاه اطلاعاتی مراجعه کنیم

در اصطلاحنامه کتابداری در تعریف پایگاه اطلاعاتی آمده است: واحدی اسـت از سـوابق و بایگانیهـای قابـل خوانـدن بـاماشین که برای یک کاربرد واحد تعبیه نشده، بلکه به منزله یک مجموعه متجانس برای مقاصد مختلف به کار می رود

از اصطلاحـات بانک اطلاعاتی، بانک داده ها و پایگـاه داده ها به اصطلاح « پایگاه اطلاعاتی » ارجاع داده شده است
در فرهنگ کاربران کامپیوتر تعریف پایگاه داده ها چنین است
مجموعه ای از اطلاعات مرتبط درباره یک موضوع که به صورتی مفید سازمان یافته اند و پایگـاهی بـرای روالهـایی چـون
بازیابی اطلاعات، تصمیم گیری و نتیجه گیری در اختیار قرار می دهند
هر مجموعه اطلاعات که این هدفها را تامین کند قابلیت یک پایگاه داده ها رادارد،حتی اگر اطلاعات در کامپیوتر ذخیـره
نشده باشد،... 
اصطلاح پایگاه داده ها در فرهنگ تشریحی اصطلاحات کامپیوتری میکروسافت به شرح زیر توصیف شده است
مجموعه ای از داده ها، فایلی شامل تعداد رکورد (یا جدول) متشکل از چند نوع فیلد (ستون)، در کنار عمل کننده هـایی
که جستجو، مرتب سازی و عملیات مشابه سهولت می بخشند
در مدیریت منابع اطلاعات: واژه نامه اصطلاحات آمده است
اصطلاحات بانک داده ها، بانک اطلاعات و پایگاه داده یا پایگاه اطلاعات تا حدودی مترادف هستند. یک پایگـاه اطلاعـات
اغلب به مجموعه کامپیوتری سازمان یافته و مرتبط داده ها، رکوردها ، فایلها
(
مجموعه رکوردها)یا اطلاعاتی کلی اطلاق می شود. این مجموعه ها ممکن است پایگـاه اطلاعـات عـددی، الفبـایی، یـا
کتابشناختی باشد. این فعالیت توسط تولیدکنندگان و کارگزاران پایگاههای اطلاعاتی انجام می گیرد
تاریخچه گنجینه های اطلاعات
با نگاهی به تاریخ پیدایش کتابخانه ها در تمدنهای دوران مختلف بشری اهمیت ارزشمند این نهاد انتقال دانش بشری بهنسلهای بعدی بیشتر معلوم می شود

علل پیدایش و رشد بانکهای اطلاعاتی
نخستین نهادی که بشر برای گردآوری،نگاهداری و انتقال اطلاعات بـه وجـود آورد، کتابخانـه بـود. از پیـدایش نخسـتین
تمدنهای بزرگ مانند تمدن مصری، سومری، بابلی، آشوری، هندی، چینی، ایرانی، یونانی، رومی، تا تحولات علمی و فنـی
جدید و ایجاد انواع نهادهای مختلف آموزشی، حفظ و انتقال دانش و اطلاعات، کتابخانه ها به گونه ای که امکانات مادی،
معنوی و فنی زمان اجازه می داده است، وظیفه حفظ و انتقال اطلاعات را به عهده داشته اند
مزایای استفاده از بانک اطلاعاتی
1.
سرعت عملیات ذخیره و بازیابی اطلاعات،
2.
تهیه گزارشهای موردنظر با اطمینان از صحت آنها،
3.
استفاده موثر و مطلوب از حافظه رایانه،
4.
مدیریت بهینه اطلاعات موجود در بانک.
مفاهیم اولیه بانکهای اطلاعاتی
شیوه ها و ابزار نوین ذخیره و بازیابی
روشهای جدی در ذخیره سازی، پردازش و بازیابی، انتقال اطلاعات را با استفاده از صنعت سخت افزار و نـرم افـزار رایانـهسرعت داده است

Pdfنوع فایل:

  سایز: 1.62Mb

تعداد صفحه:97

 

قیمت فایل فقط 3,500 تومان

خرید

برچسب ها : فناوری اطلاعاتی رشته علم اطلاعات و دانش شناسی , دانلود فناوری اطلاعاتی رشته علم اطلاعات و دانش شناسی ، دانلود ، کتاب فناوری اطلاعاتی رشته علم اطلاعات و دانش شناسی ، دانلود فناوری اطلاعاتی ، رشته علم اطلاعات و دانش شناسی ، فروشگاه اینترنتی کوثر، فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه کوثر ، کسب درآمد اینترنتی ، کسب درآمد از اینترنت ،همکاری در فروش فایل ، سیستم فروشگاه دهی ، کارافرینی ،کسب و کار، کارافرین

admin بازدید : 25 سه شنبه 23 آذر 1395 نظرات (0)

فناوری اطلاعاتی رشته علم اطلاعات و دانش شناسی

فناوری اطلاعاتی رشته علم اطلاعات و دانش شناسیدسته: کتابداری
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pdf
حجم فایل: 1661 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 97

کتاب های آمادگی آزمون کارشناسی ارشد رشته علم اطلاعات و دانش شناسی (کتابدرای سابق) این فایل درقالب پی دی اف قابل ویرایش، آماده پرینت در 97صفحه می باشد ویژه کنکوریها به همراه تست ها و پاسخ تشریحی

قیمت فایل فقط 3,500 تومان

خرید

فناوری اطلاعاتی رشته علم اطلاعات و دانش شناسی

 

توضیحات محصول :کتاب های آمادگی آزمون کارشناسی ارشد  رشته علم اطلاعات و دانش شناسی (کتابدرای سابق)  ویژه کنکور سال 95

تعریف، تاریخچه و علل پیدایش بانکهای اطلاعاتی
تعریف بانک اطلاعاتی
برای ارائه تعریف بانک اطلاعاتی، لازم است ابتدا به چند فرهنگ لغت و کتاب و تعاریف داده شده درباره بانک اطلاعاتی وپایگاه اطلاعاتی مراجعه کنیم

در اصطلاحنامه کتابداری در تعریف پایگاه اطلاعاتی آمده است: واحدی اسـت از سـوابق و بایگانیهـای قابـل خوانـدن بـاماشین که برای یک کاربرد واحد تعبیه نشده، بلکه به منزله یک مجموعه متجانس برای مقاصد مختلف به کار می رود

از اصطلاحـات بانک اطلاعاتی، بانک داده ها و پایگـاه داده ها به اصطلاح « پایگاه اطلاعاتی » ارجاع داده شده است
در فرهنگ کاربران کامپیوتر تعریف پایگاه داده ها چنین است
مجموعه ای از اطلاعات مرتبط درباره یک موضوع که به صورتی مفید سازمان یافته اند و پایگـاهی بـرای روالهـایی چـون
بازیابی اطلاعات، تصمیم گیری و نتیجه گیری در اختیار قرار می دهند
هر مجموعه اطلاعات که این هدفها را تامین کند قابلیت یک پایگاه داده ها رادارد،حتی اگر اطلاعات در کامپیوتر ذخیـره
نشده باشد،... 
اصطلاح پایگاه داده ها در فرهنگ تشریحی اصطلاحات کامپیوتری میکروسافت به شرح زیر توصیف شده است
مجموعه ای از داده ها، فایلی شامل تعداد رکورد (یا جدول) متشکل از چند نوع فیلد (ستون)، در کنار عمل کننده هـایی
که جستجو، مرتب سازی و عملیات مشابه سهولت می بخشند
در مدیریت منابع اطلاعات: واژه نامه اصطلاحات آمده است
اصطلاحات بانک داده ها، بانک اطلاعات و پایگاه داده یا پایگاه اطلاعات تا حدودی مترادف هستند. یک پایگـاه اطلاعـات
اغلب به مجموعه کامپیوتری سازمان یافته و مرتبط داده ها، رکوردها ، فایلها
(
مجموعه رکوردها)یا اطلاعاتی کلی اطلاق می شود. این مجموعه ها ممکن است پایگـاه اطلاعـات عـددی، الفبـایی، یـا
کتابشناختی باشد. این فعالیت توسط تولیدکنندگان و کارگزاران پایگاههای اطلاعاتی انجام می گیرد
تاریخچه گنجینه های اطلاعات
با نگاهی به تاریخ پیدایش کتابخانه ها در تمدنهای دوران مختلف بشری اهمیت ارزشمند این نهاد انتقال دانش بشری بهنسلهای بعدی بیشتر معلوم می شود

علل پیدایش و رشد بانکهای اطلاعاتی
نخستین نهادی که بشر برای گردآوری،نگاهداری و انتقال اطلاعات بـه وجـود آورد، کتابخانـه بـود. از پیـدایش نخسـتین
تمدنهای بزرگ مانند تمدن مصری، سومری، بابلی، آشوری، هندی، چینی، ایرانی، یونانی، رومی، تا تحولات علمی و فنـی
جدید و ایجاد انواع نهادهای مختلف آموزشی، حفظ و انتقال دانش و اطلاعات، کتابخانه ها به گونه ای که امکانات مادی،
معنوی و فنی زمان اجازه می داده است، وظیفه حفظ و انتقال اطلاعات را به عهده داشته اند
مزایای استفاده از بانک اطلاعاتی
1.
سرعت عملیات ذخیره و بازیابی اطلاعات،
2.
تهیه گزارشهای موردنظر با اطمینان از صحت آنها،
3.
استفاده موثر و مطلوب از حافظه رایانه،
4.
مدیریت بهینه اطلاعات موجود در بانک.
مفاهیم اولیه بانکهای اطلاعاتی
شیوه ها و ابزار نوین ذخیره و بازیابی
روشهای جدی در ذخیره سازی، پردازش و بازیابی، انتقال اطلاعات را با استفاده از صنعت سخت افزار و نـرم افـزار رایانـهسرعت داده است

Pdfنوع فایل:

  سایز: 1.62Mb

تعداد صفحه:97

 

قیمت فایل فقط 3,500 تومان

خرید

برچسب ها : فناوری اطلاعاتی رشته علم اطلاعات و دانش شناسی , دانلود فناوری اطلاعاتی رشته علم اطلاعات و دانش شناسی ، دانلود ، کتاب فناوری اطلاعاتی رشته علم اطلاعات و دانش شناسی ، دانلود فناوری اطلاعاتی ، رشته علم اطلاعات و دانش شناسی ، فروشگاه اینترنتی کوثر، فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه کوثر ، کسب درآمد اینترنتی ، کسب درآمد از اینترنت ،همکاری در فروش فایل ، سیستم فروشگاه دهی ، کارافرینی ،کسب و کار، کارافرین

admin بازدید : 59 سه شنبه 23 آذر 1395 نظرات (0)

تجربیات تدریس هنر، مشكلات و راهكارها

تجربیات تدریس هنر، مشكلات و راهكارهادسته: کتابداری
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 58 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 31

فرمت فایل ورد با قابلیت ویرایش هنر دنیای عشق است و آن که تخیلات ذهن خود را به ریسمان این دنیای جاودانه بیاویزد همیشه ماندگار خواهد ماند

قیمت فایل فقط 6,000 تومان

خرید

مقدمه:                                                                               3

تعریف هنر از دیدگاه های مختلف                                                          5

نقش و اهمیت هنر در زندگی:                                                    5

اهداف هنر در مدارس                                                             6

مشکلات و راهکارهای درس هنر                                                  6

برخی ایرادات مربوط به درس و کتاب هنر در مدارس                          11

نگاهی به جایگاه آموزش درس هنر در دوره ی آموزش عمومی              18

برخی از مشکلات تدریس هنر در مدارس                                       20

عواملی که سبب ایجاد انگیزه می شوند؟                                         23

نتیجه گیری                                                                        30

منابع                                                                                 31

قیمت فایل فقط 6,000 تومان

خرید

برچسب ها : تجربیات تدریس هنر، مشكلات و راهكارها , روش تدریس هنر مشکلات درس هنر تجربیات مدون تدریس هنر دانلود تجربیات مدون معلم هنر مشکلات و راهکارهای درس هنر

admin بازدید : 43 شنبه 06 آذر 1395 نظرات (0)

مدیریت بحران

مدیریت بحراندسته: مدیریت
بازدید: 5 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 46 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 35

ما در این نوشته بر آن هستیم تایکی از پر اعتبار ترین کتب تجارت را به شما معرفی کنیم مدیریت بحران اثر بیاد ماندنی پیتر دراکر اندیشمند بزرگ معاصر است

قیمت فایل فقط 7,400 تومان

خرید

مدیریت بحران

 

ما در این نوشته بر آن هستیم تایکی از پر اعتبار ترین کتب تجارت را به شما معرفی کنیم مدیریت بحران اثر بیاد ماندنی پیتر دراکر اندیشمند بزرگ معاصر است , دراکر بیانگذار مدیریت جدید و پدیده واقعی درمدیریت است در یک محیط تجاری که اغلب برای برنامه ریزی بلند مدت دچار کمبود میگردد , دراکر واندیشه هایش به عنوان سرمایه وسود بلند مدت محسوب می شود در مدیریت بحران دراکر برای مقابله با بحران راههای زیادی را پیشنهاد میکند.

این مجموعه درسال 1980 نوشته شده در این اثر کلاسیک بجای بررسی و مطالعه تئوری دراکر با تصمیمات و عمل ارتباط موضوعات را برقرار کرده است .

پیتر دراکر علاوه بر انتشار کتب متعدد در کار مشاوره با  آمریکا , اروپا و خاور دور نیز موفق بوده است .

اکنون به خلاصه مدیریت بحران می پردازیم:

آنچه منظور ماست این است که در دوران بحران بیش از هر دوران دیگر مبنا ها وپایه ها وموارد دیگر اساسی وجود دارند که باید مدیریت اساسی بر آنها اعمال شود .

مدیریتی که در آن فردا لحاظ شده باشد , این یعنی دور انداختن دیروز وداشتن هدف رشد برای فردا . اما بالاتر از هرچیزمدیران باید یاد بگیرند که رشد سالم و غیر سالم را از هم تمییز دهند......................

قیمت فایل فقط 7,400 تومان

خرید

برچسب ها : مدیریت بحران , مدیریت بحران , دانلود مقاله مدیریت بحران , خرید و دانلود مقاله مدیریت بحران , دانلود و خرید مقاله مدیریت بحران , خرید مقاله مدیریت بحران , مدیریت بحران چیست؟ , به چه مدیریتی مدیریت بحران می گویند؟ , دانلود مقاله رشته مدیریت , مقاله رشته مدیریت , پروژه , پایان نامه , پژوهش , جزوه , مقاله , دانلود پروژه , دانلود پایان نامه , دانلود پژوهش , دانلود جزوه , دانلود مقاله

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 10346
  • کل نظرات : 39
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 78
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 581
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 18
  • بازدید ماه : 16,986
  • بازدید سال : 76,620
  • بازدید کلی : 1,465,617