loading...
هفت آسمون
admin2 بازدید : 87 یکشنبه 15 اسفند 1395 نظرات (0)

نظریه برخورد

نظریه برخورددسته: شیمی 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 22 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 9 

این تحقیق با فرمت ورد ، قابل ویرایش ، در 9 صفحه تهیه شده استچون قوانین بقا در مکانیک کوانتومی نیز معتبر هستند، لذا نتایجی که از استعمال آنها حاصل می‌شود که در مورد ذراتی با اندازه‌های اتمی و زیراتمی و کلان نیز معتبر است

 

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

نظریه برخورد


مقدمه 

چون قوانین بقا در مکانیک کوانتومی نیز معتبر هستند، لذا نتایجی که از استعمال آنها حاصل می‌شود که در مورد ذراتی با اندازه‌های اتمی و زیراتمی و کلان نیز معتبر است. در بیشتر مسائل برخورد ، ذرات برخورد کننده با سرعت ثابت حرکت می‌کنند و مدتی قبل از برخورد و بعد از آن تحت تأثیر هیچگونه نیرویی قرار نمی‌گیرند، در حالی که به هنگام برخورد ، تحت تأثیر نیروهایی هستند که بر یکدیگر وارد می‌کنند.

نظریه برخورد از دیدگاه مکانیک کلاسیک 

دو ذره با اندازه‌های معمولی را در نظر می‌گیریم که در حالت کلی به طرف یکدیگر در حال حرکت هستند. ذرات بعد از برخورد با یکدیگر در مسیرهای متفاوت پراکنده می‌شوند. در این حالت اگر نیروهای متقابل به هنگام برخورد ، تابع قانون سوم نیوتن باشند، اندازه حرکت خطی کل ذرات قبل از برخورد و بعد از برخورد برابر خواهد بود. اگر قانون سوم نیوتن بصورت دقیقش معتبر باشد، اندازه حرکت زاویه‌ای کل نیز بقا خواهد داشت (بقای اندازه حرکت زاویه‌ای).

برخورد الاستیک 

در این حالت اندازه حرکت خطی دو ذره ، قبل و بعد از برخورد بقا خواهد داشت و علاوه بر آن انرژی جنبشی نیز ثابت خواهد بود و ذرات بعد از برخورد متناسب با جرم خود و سرعت قبل از برخورد پراکنده می‌‌شوند. در این حالت هیچگونه نیروی تلف کننده یا غیرپاستیاری وجود ندارد. 

برخورد غیرالاستیک 

اگر یکی از نیروهای متقابل بین ذرات برخورد کننده ، غیرپاستیار باشد، در این صورت انرژی جنبشی قبل از برخورد و بعد از برخورد یکسان نخواهد بود و بسته به علامت تفاضل انرژی جنبشی قبل از برخورد و بعد از برخورد ، برخورد انرژی‌گیر یا انرژی‌زا خواهد بود. در این حالت فقط اندازه حرکت بقا خواهد داشت. 

برخورد در مکانیک کوانتومی 

ساختار اتم و مولکول بیشتر از طریق طیف ‌نمایی کند و کاو شده است. برای درک نیروهای هسته‌ای و قوانین حاکم بر برهمکنشهای بین ذرات بنیادی ، تنها تکنیک قابل استفاده ، پراکندگی ذرات گوناگون بوسیله هدفهای مختلف است. به عنوان مثال ، رادرفورد برای مطالعه ساختار اتمی ابتدا صفحه طلا را بوسیله ذرات آلفا مورد بمباران قرار داد و با مطالعه ذرات پراکنده شده ، به مطالعه ساختار اتمها پرداخت.

نوع فایل:word

سایز:24.0 KB 

 تعداد صفحه:9

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : نظریه برخورد , دانلود نظریه برخورد نظریه برخورد مکانیک کوانتومی مکانیک کلاسیک برخورد الاستیک ,برخورد غیرالاستیک تحقیق جزوه مقاله پایان نامه پروژه دانلود تحقیق دانلود جزوه دانلود مقاله دانلود پایان نامه دانلود پروژه

admin2 بازدید : 157 یکشنبه 15 اسفند 1395 نظرات (0)

نامگذاری ترکیبات آلی

نامگذاری ترکیبات آلیدسته: شیمی 
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 24 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 9 

این تحقیق با فرمت ورد ، قابل ویرایش ، در 9صفحه تهیه شده استدر این مقاله سعی داریم تا به طور مختصر و مفید نامگذاری ترکیبات آلی را ذکر کنیم تا برای افرادی که می خواهند این مطلب را بیاموزند یا در این مورد اشکال هایی دارند قابل استفاده باشد

 

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

  نامگذاری ترکیبات آلی

 

در این مقاله سعی داریم تا به طور مختصر و مفید نامگذاری ترکیبات آلی را ذکر کنیم تا برای افرادی که می خواهند این مطلب را بیاموزند یا در این مورد اشکال هایی دارند قابل استفاده باشد. سعی داریم تا کمتر وارد مباحث دیگر شویم ولی در بعضی موارد برای توضیح بهتر مجبور به برسی یک سری مفاهیم مرتبط خواهیم بود:

-         مفاهیم مقدماتی:

1-     تقسیم بندی ترکیبات آلی: به ترکیباتی عناصر اصلی ساختمان آنها را کربن و هیدروژن تشکیل می دهند، ترکیبات آلی می گویند. در ساختمان ترکیبات آلی گاهی علاوه بر کربن و هیدروژن، عناصری مانند اکسیژن، نیتروژن، گوگرد، فسفر و ... نیز یافت می شوند. ترکیبات آلی را از یک نگاه می توان به دو گروه حلقوی ها (آروماتیک ها) که خانواده بنزن هستند و غیر حلقوی ها (آلیفاتیک ها) که شامل آلکانها، آلکن ها، آلکین ها و سیکلو آلکانها هستند، تقسیم بندی نمود. از نگاه دیگر این ترکیبات را به چهار گروه هیدروکربنهای ساده، اکسیژن دار، نیتروژن دار و اکسیژن و نیتروژن دار تقسیم می کنند.

- نامگذاری آلکانها:

آلکانها، هیدروکربنهای سیر شده ای هستند که تمایلی به واکنش های افزایشی ندارند. هیبریداسیون اتمهای کربن در ساختار الکانها sp3 می باشد. نام دیگر این ترکیبات پارافین ها می باشد. فرمول عمومی این ترکیبات عبارتست از CnH2n+2 ، یعنی اگر آلکان ما یک کربنه باشد، 4 عدد هیدروژن و اگر 2 کربنه باشد، 6 عدد هیدروژن در ساختمان آن وجود دارد. و به همین ترتیب الی آخر. بنابر این اختلاف آلکانها در تعداد - CH2 -  های آنها می باشد و می توان نتیجه گرفت که آلکانها همولوگ همدیگر هستند.

1-   روش آیوپاک:

روش آیوپاک روش جهانی نامگذاری ترکیبات الی می باشد که جایگزین نامگذاری های قدیمی گردیده است. در این نامگذاری تعداد اتم کربن در زنجیر اصلی مهمترین قسمت نام را تشکیل می دهد. تعداد اتم های کربن را با لفظ های ویژه زیر تعیین می کنیم:

نوع فایل:word

سایز:24.0 KB 

تعداد صفحه:9

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : نامگذاری ترکیبات آلی , دانلود نامگذاری ترکیبات آلی نامگذاری ترکیبات آلی نامگذاری ترکیبات آلی نامگذاری آلکانها مفاهیم مقدماتی روش آیوپاک تحقیق جزوه مقاله پایان نامه پروژه دانلود تحقیق دانلود جزوه دانلود مقاله دانلود پایان نامه دانلود پروژه

نظرات کاربران در مورد این کالا
admin2 بازدید : 59 یکشنبه 15 اسفند 1395 نظرات (0)

موازنه معادله های شیمیایی توسط وارسی

موازنه معادله های شیمیایی توسط وارسیدسته: شیمی 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 31 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 7 

این تحقیق با فرمت ورد ، قابل ویرایش ، در 7 صفحه تهیه شده استموازنه معادله های شیمیایی توسط وارسی اغلب به صورت ازمون و خطاست و فقط برای معادله های شیمیایی ساده کاربرد دارد

 

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

موازنه معادله های شیمیایی توسط وارسی 

 

اغلب به صورت ازمون و خطاست و فقط برای معادله های شیمیایی ساده کاربرد دارد . در سال 1986 ،harjadi روشی بسیار ساده برای موازنه معادله های شیمیایی پیچیده تر ارائه نمود که این روش موازنه تا به حال به طور وسیعی بکار برده شد است برخی کتاب های شیمی عمومی نیز روش های ساده ای به کار برده اند اما به صورت اشاره .

این مقاله نشان می دهد که موازنه معادله های شیمیایی توسط وارسی ، فرایند ازمون و خطا نمی باشد و یک روش پیشنهادی سیستماتیک بر اساس harjadi است . این روش که chain method  یاروش زنجیری نام دارد ( harjadi  آن را روش پینگ پونگ نامید ) برای موازنه ی معادله های شیمیایی ساده مناسب است و همچنین برای بیش تر واکنش های پیچیده تر بدون بار ظاهری ( روش عدد اکسایش ) یا ( معادله های چند مجهولی ( روش جبری )

برای شروع موازنه با وارسی . اتم هایی انتخاب می شوند که در معادله ی شیمیایی در یکی از واکنش دهنده ها و در یکی از مواد حاصل ظاهر شده باشند . موازنه را با این اتم ها شروع می کنیم . 

برای مثال در واکنش 1 ، تنها هیدروژن در یکی از محصولات ( H2O ) و در یکی از واکنش دهنده هاNaOH ) ) ظاهر شده است .

(1) S+NaOH   → Na2S+Na2S2O3+H2O                                                                          

ابتدا اتم H موازنه می شود      : 

S+2NaOH → Na2S+Na2SO3+1H2O                                                                         (1a)

موازنه اتم های دیگر که فقط در موارد موازنه نشده می باشند ، ادامه می یابد . اتم مناسب دیگر برای موازنه اتم 0 می باشد چون اکسیژن جزئی از ترکیب موازنه نشده Na2SO3 می باشد : 

  S+ 2 NaOH→  Na2S+ Na2SO3+1H2O                                     (1b)                   

 

سپس اتم های Na با قرار دادن ضریب      برای Na2S  می باشد :

 

         S+2NaOH  →  Na2S+ Na2S2O3+1H2O                      (1c)    

سرانجام اتم های S موازنه می شوند : 

 S+2NaOH→ Na2S+ Na2S2O3+1H2O                                 (1d)

سپس معادله ی (1d) را در 3 ضرب می کنیم. بنابراین معادله موازنه شده به صورت زیر است :

4S+6NaOH →  2Na2S+1Na2S2O3+3H2O                                     (1e           

در واکنش دو ، 3 نوع نوع اتم (C, N , O ) وجود دارد که تنها در یک ترکیب در هر طرف معادله ظاهر شده اند . اگر چه اکسیژن در سمت چپ به صورت عنصر است و پس از موازنه ی O2و H2O زنجیر می شکند .

نوع فایل:word

سایز:31.2 KB 

 تعداد صفحه:7

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : موازنه معادله های شیمیایی توسط وارسی , دانلود موازنه معادله های شیمیایی توسط وارسی موازنه معادله های شیمیایی توسط وارسی موازنه معادله های شیمیایی معادله های شیمیایی اتم های Na تحقیق جزوه مقاله  ,پایان نامه پروژه دانلود تحقیق دانلود جزوه دانلود مقاله دانلود پایان نامه دانلود پروژه

admin2 بازدید : 57 یکشنبه 15 اسفند 1395 نظرات (0)

مواد شیمیایى كه مى خوریم

مواد شیمیایى كه مى خوریمدسته: شیمی 
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 50 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 7 

این تحقیق با فرمت ورد ، قابل ویرایش ، در 7صفحه تهیه شده استشاید بیشترین توصیه اى كه روزانه مى شنویم این است كه تا مى توانید سبزیجات و میوه جات تازه بخورید ولى این خود سبب و علت نگرانى اى است كه مصرف كنندگان از خوردن این گونه مواد غذایى دارند

 

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

مواد شیمیایى كه مى خوریم

 

شاید بیشترین توصیه اى كه روزانه مى شنویم این است كه تا مى توانید سبزیجات و میوه جات تازه بخورید. ولى این خود سبب و علت نگرانى اى است كه مصرف كنندگان از خوردن این گونه مواد غذایى دارند. آیا سموم دفع آفات كه در كشاورزى مورد استفاده قرار مى گیرند، براى سلامتى ما مضرند؟ دولت ها معمولاً پاسخ مى دهند كه قطعاً خیر، ولى آیا واقعاً مى توانیم به این اطمینان خاطرشان اعتماد كنیم؟ 

واژه سموم دفع آفات در واقع طیف گسترده اى از فرآورده هایى را دربر مى گیرد كه جهت كنترل حشرات، علف هاى هرز، قارچ ها، كپك ها، نرم تنان، پرندگان و هر حیوان دیگرى كه مى توانند به محصولات غذایى آسیب بزنند یا آنها را خراب و فاسد كنند، مورد استفاده قرار مى گیرند. سموم دفع آفات اختراع جدیدى نیستند و عملاً چندین هزار سال است كه بشر از آنها استفاده مى كند. در ۲۵۰۰ پیش از میلاد مسیح سومرى ها از تركیبات گوگرد جهت كنترل حشرات در محصولات كشاورزى شان استفاده مى كردند. 

نوع فایل:word

سایز:50.1 KB 

 تعداد صفحه:7

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : مواد شیمیایى كه مى خوریم , دانلود مواد شیمیایى كه مى خوریم مواد شیمیایى كه مى خوریم مواد شیمیایى سموم دفع آفات كنترل حشرات تحقیق جزوه مقاله پایان نامه پروژه دانلود تحقیق دانلود جزوه  ,دانلود مقاله دانلود پایان نامه دانلود پروژه

admin2 بازدید : 53 یکشنبه 15 اسفند 1395 نظرات (0)

منگنز Mn Manganese

منگنز Mn Manganeseدسته: شیمی 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 11 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 11 

این تحقیق با فرمت ورد ، قابل ویرایش ، در 11 صفحه تهیه شده استنام منگنز از یك كلمه لاتین به نام mangnes گرفته شده است تاریخچه اولین استفاده ها از منگنز به عصر حجر باز می گردد آنجا كه انسانها در حدود 17000 سال پیش برای نقاشی بر روی دیوارها ازMnO2 استفاده می كردند

 

قیمت فایل فقط 5,100 تومان

خرید

منگنز Mn Manganese

 

نام منگنز از یك كلمه لاتین به نام mangnes  گرفته شده است .  

تاریخچه :

اولین استفاده ها از منگنز به عصر حجر باز می گردد . آنجا كه انسانها در حدود 17000 سال پیش برای نقاشی بر روی دیوارها ازMnO2  استفاده می كردند . بعد ها در یونان باستان از آلیاژهای استیل حاوی منگنز در تولید سلاح استفاده می شد . در مصر و روم نیز از منگنز در صنعت شیشه سازی استفاده می كردند . در قرن هفدهم یك شیمیدان آلمانی به نام Glauber پرمنگنات را به عنوان اولین نمك قابل استفاده منگنز كشف كرد . در پایان این قرن منگنز اساس تولید كلر به شمار می رفت . در سال 1771 منگنز بوسیله یك شیمیدان آلمانی شناخته شد و سرانجام در سال 1774 بوسیله یك دانشمند سوئدی به نام Gohann Gahn ایزوله شد و فلز منگنز به صورت منفرد بدست آمد . 

پیدایـــــــش 

منابع زمینی منگنز ، بسیار زیاد اما بطور نامنظمی پراکنده شده‌اند؛ منابعی که در آریکا واقع شده‌اند، نامرغوب بوده و تهیه آن گران است. آفریقای جنوبی و اوکراین بیش از 80% منابع شناخته شده جهان را دارا هستند؛ آفریقای جنوبی بدون در نظر گرفتن چین و اوکراین بیش از 80% کل آنرا تولید می‌کند. منابع واردات آمریکا ( 2001- 1998) : سنگ معدن منگنز : گابن 70% ، آفریقای جنوبی 10% ، استرالـیا 9%، مکزیک 5% و سایر کشورها 6%. فرومنگنز : آفریقای جنوبی 47% ، فرانسه 22%، مکزیک 8%، استرالیا 8% و سایر کشورها 15%. منگنز موجود در کل واردات منگنز: آفریقای جنوبی 31% ، گابن 21%، استرالیا 13% ، مکزیک 8% و سایر کشورها 27%.

خصوصیات قابل توجه 

منگنز ، مانند آهن ، فلزی خاکستری‌رنگ است. فلزی است سخت و بسیار شکننده که به‌سختی ذوب اما به‌راحتی اکسیده می‌شود. فلزمنگنز فقط پس از پردازش خاصی فرومغناطیس می‌گردد. کلی‌ترین حالتهای اکسیداسیون منگنز ، 6+ ، 4+ ، 3+ ،2+ و 7+ است، اگرچه حالتهای اکسیداسیون از 7+ تا 1+ مشاهده می‌شـود. ترکیبات منگنزی که درآنها منگنز دارای حالت اکسیداسیـــون 7+ می‌باشند، عاملهای اکسید کننده‌ای قوی هستند.

کاربردهــــــــــــا 

منگنز به خاطر خصوصیات ثابت کنندگی گوگرد ، اکسیژن‌زدائی و آلیاژ سازی برای تولید آهن و فولاد ضروری است. فولادسازی ، ازجمله بخش تولید آهن آن ، بیشترین مقدار منگنز داخلی را نیاز دارد که اخیرا" بین 90% تا 85% مقدار مورد نیاز است. از بین کاربردهای مختلف دیگر آن ، منگنز بخش اصلی فرمولهای فولادضد زنگ ارزان قیمت و آلیاژهای آلومینیم پرکاربرد را تشکیل می‌دهد.

نقش بیولوژیکی 

منگنز ، ماده غذایی است که وجود آن به مقدار کم برای تمامی گونه‌های حیات ، ضروری می‌باشد. رده‌های آنزیمهایی که عوامل مشترک منگنز دارند، بسیار گسترده است و مثلا" شامل oxidoreductases transferases ، hydrolases ، lyases ، isomerases ، ligases ، lectins ، integrins می‌باشند. شاید آرژیناز ، دیسموتاس سوپر اکسید ، حاوی منگنز و سم دیفتری ، معروفترین پلی‌پپتیدهای منگنز باشند. 

ترکیبات 

پرمنگنات پتاسیم که آنرا بلورهای کاندی هم می‌نامند، به‌علت خصوصیات اکسیداسیون آن ، یک معرف آزمایشگاهی متداول است و بعنوان یک داروی محلی کاربرد دارد؛ ( مثلا" برای درمان بیماریهای ماهی ). دی‌اکسید منگنز در پیلهای خشک کاربرد داشته ، نیز می‌توان از آن برای کلر زدایی شیشه‌هایی که با مقادیر کمی آهن ، سبز رنگ شده‌اند، 

ایزوتوپهـــــــــا 

منگنز بطور طبیعی دارای یک ایزوتوپ پایدار Mn-55 می‌باشد. 18 ایزوتوپ پرتوزاد هم برای این عنصر شناسایی شده است که پایدارترین آنها منگنز53 با نیمه عمر 7/3 میلیون سال ، منگنز-54 با نیمه عمر 312,3 روز و منگنز-52 با نیمه عمر 5,591 روز هستند. مابقی ایزوتوپهای رادیواکتیو از نیمه عمری کمتر از 3 ساعت برخوردار بوده که نیمه عمر اکثر آنها کمتر از 1 دقیقه است. همچنین این عنصر دارای 3 meta states می‌باشد.

نوع فایل:word

سایز:11.1 KB  

 تعداد صفحه:11

قیمت فایل فقط 5,100 تومان

خرید

برچسب ها : منگنز Mn Manganese , دانلود منگنزMn Manganese منگنز Mn منابع زمینی منگنز نقش بیولوژیکی آرژینازدیسموتاس ایزوتوپهـــــــــا تحقیق جزوه مقاله پایان نامه پروژه دانلود تحقیق دانلود جزوه دانلود مقاله دانلود پایان نامه دانلود پروژه

admin2 بازدید : 73 شنبه 14 اسفند 1395 نظرات (0)

پاورپوینت انواع فازها در سیمان و تركیبات شیمیایی

پاورپوینت انواع فازها در سیمان و تركیبات شیمیاییدسته: شیمی 
بازدید: 5 بار
فرمت فایل: pptx 
حجم فایل: 391 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 16 

پاورپوینت انواع فازها در سیمان و تركیبات شیمیایی در 16اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx

 

قیمت فایل فقط 9,500 تومان

خرید

پاورپوینت انواع فازها در سیمان و تركیبات شیمیایی

 

 

—مواد اولیه سیمان اصولاً متشكل از سنگ آهك یا Lime ston یا برخی مواد حاوی آهك نظیر مارل، آلوویوم، سنگ آهك نرم ، شل ها و همچنین خاك رس و شیل و یا دیگر مواد رسی نظیر خاكسترها و روباره هستند. —در ابتدا مواد اولیه از معادن مربوطه استخراج می شوند و سپس با توجه به موقعیت معان به طرق مختلف راهی كارخانه شده و سنگ شكن های مناسب خرد می شوند و سپس درسالن اختلاط ضمن مخلوط شدن ذخیره می شوند مواد مخلوط شده راهی آسیاب مواد شده راهی آسیاب مواد شده و در این قسمت ضمن خشك شدن پودر هم می شوند و بعد از آسیاب شدن در سیلوهای بتنی كه نقش همگن سازی و ذخیره مواد پودر شده( سیلوهای مواد) را دارند انبار می شوند كه در تمام این مراحل آزمایشگاه كنترل كیفی نظارت دارد و نمونه برداری های لازم را انجام می دهند و در نیتجه آنچه كه در سیلوهای مواد ذخیره می شوند آماده تغذیه به كوره است ( خوراك كوره).

 

قیمت فایل فقط 9,500 تومان

خرید

برچسب ها : پاورپوینت انواع فازها در سیمان و تركیبات شیمیایی , پاورپوینت انواع فازها در سیمان و تركیبات شیمیایی دانلود پاورپوینت انواع فازها در سیمان و تركیبات شیمیایی دانلود بررسی پاورپوینت انواع فازها در سیمان و تركیبات شیمیایی  ,بررسی پاورپوینت انواع فازها در سیمان و تركیبات شیمیایی انواع فازها در سیمان و تركیبات شیمیایی سیمان و تركیبات شیمیایی تحقیق سیمان سیمان مقاله انواع فازها در سیمان پروژه پژ

admin2 بازدید : 43 چهارشنبه 11 اسفند 1395 نظرات (0)

پاورپوینت شیمی عمومی 1

پاورپوینت شیمی عمومی 1دسته: شیمی 
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: pptx 
حجم فایل: 1902 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 258 

جزوه پاورپوینت شیمی عمومی 1 در 258 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

قیمت فایل فقط 9,500 تومان

خرید

 پاورپوینت شیمی عمومی 1

 

 

 

 

 

منبع چاپ پیام نور

 


 

طبق وضعیت منابع درسی سال جاری، این درس شامل 7 فصل می‌باشد
در فصل اول با اتم‌ها و آرایش الكترونی اتم‌ها و خواص آنها و شكل اربیتالها و چند نظریه اتمی آشنا شده

 

در فصل دوم پیوند اتم‌ها و تشكیل ملكول‌ها و آرایش اربیتال ملكولی مطرح می‌شود.

در فصل سوم هیبریداسیون و ساختار هندسی ملكولی بررسی می‌شود.

 

در فصل چهارم حالت گازی، ویژگی‌ها و روابط آنها در حالت ایده‌آل

و حقیقی ارائه می‌گردد.

در فصل پنجم مایعات و جامدات از نظر خواص فیزیكی، تعاریف

ذوب و انجماد و دیاگرام فازها، انواع بلورها و نقص بلورها مرور

می‌شوند.

 

فصل  ا

ساختمان اتم

 

 

در حال حاضر 35 ذره ریز‌تر شناسایی شده، به ذرات ریزتر از اتم ذرات

 

 

 

بنیادی گویند كه در این كتاب سه نوع ذره، الكترون (باردار)، پروتون

 

 

 

(باردار) و نوترون (خنثی) معرفی شده است.

 

از تعاریف مقدماتی واحد (amu) واحد جرم اتمی است، در قدیم مبنا

 

 

 

اكسیژن بوده و بعدها . . . و حال ایزوتوپ طبیعی كربن‌ كه بیش‌ترین

 

 

 

فراوانی را دارد (%9/98) مبنای اندازه گیری جرم كلیه اتم قرار گرفته

 

 

 

است.

 

عمده مطالب الكترون از اشعه كاتدی نتیجه شد. هنگامی كه اختلاف

 

 

 

پتانسیل بسیار بالا (000/10 – 000/5 ولت) در حباب شیشه‌ای تخلیه از

 

 

 

هوا (فشار هوا كم‌تر از         اتمسفر) برقرار باشد منجر به درخشیدن

 

 

 

حباب می‌شود و نتایج این آزمایش بشرح زیر است:

 

قیمت فایل فقط 9,500 تومان

خرید

برچسب ها : پاورپوینت شیمی عمومی 1 , جزوه پاورپوینت شیمی عمومی 1 پروژه پژوهش مقاله جزوه تحقیق دانلود پروژه دانلود پژوهش دانلود مقاله دانلود جزوه دانلود تحقیق

admin2 بازدید : 57 چهارشنبه 11 اسفند 1395 نظرات (0)

پاورپوینت شیمی آلی2

پاورپوینت شیمی آلی2دسته: شیمی 
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: pptx 
حجم فایل: 2494 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 247 

جزوه پاورپوینت شیمی آلی2 در 247اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

قیمت فایل فقط 9,500 تومان

خرید

 پاورپوینت شیمی آلی2

 

 

 

 

طرح درس

 


 

اترها و اپوکسیدها 

 

الکلها 

 

آلدئیدها و کتونها

 

پواکنشهای آلفا استخلافی کربونیل وتراکم کربونیل

 

پکربوکسیلیک اسیدها

 

مشتقات کربوکسیلیک اسیدها  •

 

جایگاه درس

 

شیمی آلی  دو جزو دروس اختصاصی

 

 

 

 رشته شیمی میباشد و ارزش درسی آن سه واحد است

 

 

فصل یک
اترهاواپوکسیدها

 

مقدمه

 

•فرمول آنها R-O-R میباشدوR الکیل یا اریل است. •میتواند متقارن یا نامتقارن باشد. •مثال:

 


 

ساختمان و قطبیت

 

•شکل هندسی مولکول خمیده است. •اکسیژن هیبدیداسیون sp3 دارد. •زاویه تتراهدرال

 

 


 


 

نقطه جوش

 

مشابه آلکانهایی با وزن مولکولی برابر است.

 

قبول کننده پیوند هیدروژنی

 

•اتر ها با هم تشکیل پیوند هیدروژنی نمی دهند. •در حضور دهنده هایی مانند    OH  و NH
 زوج الکترونهای غیر پیوندی اتر با این عوامل تشکیل پیوند هیدروژنی میدهد.

 


 

کاربرد اتر ها به عنوان حلال

 

•مواد غیر قطبی در اتر راحتتر از الکل حل میشوند. •اتر ها ممان دوقطبی بالا دارند پس ترکیبات قطبی راهم در خود حل میکنند. •اترها کاتیونها راسولواته میکنند. •اتر ها با بازهای قوی وارد واکنش نمیشوند.

قیمت فایل فقط 9,500 تومان

خرید

برچسب ها : پاورپوینت شیمی آلی2 , جزوه پاورپوینت شیمی آلی2 پروژه پژوهش مقاله جزوه تحقیق دانلود پروژه ,دانلود پژوهش دانلود مقاله دانلود جزوه دانلود تحقیق

admin2 بازدید : 419 چهارشنبه 11 اسفند 1395 نظرات (0)

مقاله فرآیند تهیه و تولید PET در پتروشیمی تندگویان – مهندسی شیمی

مقاله فرآیند تهیه و تولید PET در پتروشیمی تندگویان – مهندسی شیمیدسته: شیمی 
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 8887 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 39 

PolyEthylene Terephethalate یا به اختصار PET جزء پلیمر های با زنجیره طولانی وابسته به خانواده پلی استرها می باشد فرآیند تهیه پلیمر به دو بخش اصلی تقسیم میشود در این مقاله به بررسی فرآیند تهیه و تولید PET در پتروشیمی تندگویان می پردازیم

 

قیمت فایل فقط 5,300 تومان

خرید

مقاله فرآیند تهیه و تولید PET در پتروشیمی تندگویان – مهندسی شیمی

 

توضیحات :

PolyEthylene Terephethalate یا به اختصار PET جزء پلیمر های با زنجیره طولانی وابسته به خانواده پلی استرها می باشد. پلی استر PET یا پلی اتیلن ترفتالات در دو گرید Bottle و Textile (هرکدام دو کارخانه مجزا) تولید میشود که از لحاظ تهیه پلیمر این دو خط تقریبا” مشابه هستند. فرآیند تهیه پلیمر به دو بخش اصلی تقسیم میشود. در این مقاله به بررسی فرآیند تهیه و تولید PET در پتروشیمی تندگویان می پردازیم.

 

فهرست مطالب :

 

•کلیات

•شرح فرآیند تولید PET گرید TEXTILE

•تصویر CHIPS های PET تولید شده

•جدول خواص فیزیکی و مکانیکی PET

•مواد شیمیایی استفاده شده

•فرمولاسیون اسید و الکل استفاده شده

•سیستم هدایت گر پودر به سمت درام خمیر سازی

•مشخصات کاتالیست استفاده شده

•ظرف تهیه خمیر

•پمپ های ارسال خمیر

•فرایند های شیمیایی تولید استر در راکتور اول

•راکتور دوم ES2

•وظیفه برج تقطیر

•راکتور سوم یا PP1

•راکتور چهارم یا PP2

•ارسال محصول ار PP2 به راکتور اخر DRR

•مشخصات فیلتر پلیمر

•راکتور DRR

•پمپ خلاء و پمپ ارسال پلیمر به سمت کاتر ها

•نمایی از سیستم کاتر ها و قسمت های مختلف ان

•واکنش های جانبی

•تجهیزات مربوط به حرارت دهی به فرایند

•سیستم کنترل

•PFD واحد تولید PET

 

نوع فایل:Word

سایز: 8.67 MB 

تعداد صفحه:39 

قیمت فایل فقط 5,300 تومان

خرید

برچسب ها : مقاله فرآیند تهیه و تولید PET در پتروشیمی تندگویان – مهندسی شیمی , مقاله فرآیند تهیه و تولید PET در پتروشیمی تندگویان – فرآیند تهیه و تولید PET در پتروشیمی تندگویان فرآیند تهیه و تولید PET پتروشیمی تندگویان شرح فرآیند تولید PET ,جدول خواص فیزیکی و مکانیکی فرمولاسیون مشخصات کاتالیست تحقیق جزوه مقاله پایان نامه پروژه دانلود تحقیقدانلود جزوه دانلود مقاله دانلود پایان نامه دانلود پروژه

admin2 بازدید : 99 چهارشنبه 11 اسفند 1395 نظرات (0)

پروژه و تحقیق- تحلیل بیوگاز حاصل از کود مرغی و بلدرچین با شبکه عصبی مصنوعی

پروژه و تحقیق- تحلیل بیوگاز حاصل از کود مرغی و بلدرچین با شبکه عصبی مصنوعیدسته: شیمی 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: docx 
حجم فایل: 10606 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 147 

این پژوهش در مورد تحلیل بیوگاز حاصل از کود مرغی و بلدرچین با شبکه عصبی مصنوعی در قالب ورد و در 147 صفحه آمده است

 

قیمت فایل فقط 6,000 تومان

خرید

 

 

پروژه و تحقیق- تحلیل بیوگاز حاصل از کود مرغی و بلدرچین با شبکه عصبی مصنوعی

 

چکیده

در این تحقیق عوامل مؤثر در طراحی، ساخت و کابرد یک واحد بیوگاز مورد بررسی قرار گردیده و پس از ساخت و تکمیل آن با کود آلی مورد آزمایش قرار گرفته تا صحت کار دستگاه مشخص گردد. در این راستا ابتدا کلیه عوامل محیطی تأثیر گذار در طراحی و ساخت یک رآکتور بیوگاز بررسی گردید. سپس رآکتور و کلیه تجهیزات جانبی آن توسط نرم افزار SolidWorks و AutoCad طراحی گردید. در مرحله بعد با استفاده از طرح­های بدست آمده، رآکتور بیوگاز ساخته شد. پس از اتمام طراحی و ساخت، رآکتور جهت آب بندی، گاز بندی و کنترل حرارتی مورد آزمایش قرار گرفت تا صحت کار آن مشخص گردد. بعد از تأئید کارکرد، رآکتور ابتدا با کود مرغی و سپس با کود بلدرچین بارگذاری شد و گاز تولید گردید. پس از پایان آزمایش­ها، بیوگاز تولیدی با دستگاه تست گاز تجزیه گردید و در نهایت نتایج مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

کلمات کلیدی: بیوگاز، رآکتور، کنترل حرارتی، طراحی.

 

1- بررسی منابع.. 5

1-1- تعریف بیوگاز.. 5

1-2- منابع تولید بیوگاز.. 6

1-3- نحوه تولید بیوگاز.. 7

1-4- اصول هضم بی هوازی در تولید بیوگاز.. 8

1-5- مراحل شیمیائی تخمیر مواد آلی (شامل چربیها، هیدراتهای کربن و پرتئین ها).. 12

1-5-1- تخمیر چربیها.. 12

1-5-2- تخمیر هیدراتهای کربن.. 12

1-5-3- تخمیر پرتئینها.. 13

1-6- پارامترهای مؤثر بر فرآیند هضم بیهوازی.. 13

1-6-1- درجه حرارت محیط تخمیر.. 14

1-6-2- اسیدیته ((PH.. 16

1-6-3- میزان حضور مواد مغذی در محیط (C/N).. 16

1-6-4- درجه غلظت مواد.. 17

1-6-5- میزان حضور عوامل سمی.. 17

1-6-6- مدت زمان ماند مخلوط در مخزن هضم.. 18

1-6-7- همزدن محتویات مخزن هضم و هموژنیزه کردن محتویات.. 19

1-6-8- آماده سازی مواد خام قبل از بارگیری.. 20

1-6-9- وجود مواد تسریع کننده واکنش.. 21

1-6-10- اصلاح و تغییر در طراحی دستگاه بیوگاز.. 21

1-6-11- مواد افزودنی شیمیائی.. 21

1-6-12- تغییر دادن نسبت خوراک دستگاه.. 21

1-6-13- محیط بیهوازی (بسته).. 22

1-7- انواع روشهای بارگذاری مخازن هضم:.. 22

1-7-1- سیستم پیوسته:.. 22

1-7-2- سیستم نیمه پیوسته:.. 22

1-7-3- سیستم ناپیوسته: 22

1-8- جمع آوری بیوگاز تولیدی:.. 23

1-9- بیوگاز و کود حاصل از آن:.. 24

1-10- ساختار کلی دستگاه تولید بیوگاز:.. 24

1-10-1- حوضچه ورودی:.. 24

1-10-2- حوضچه خروجی:.. 25

1-10-3- مخزن تخمیر:.. 25

1-10-4- محفظه گاز:.. 26

1-11- مهمترین طرحهای بیوگاز ساخته شده در جهان:.. 28

1-11-1- دستگاه بیوگاز عمودی.. 28

1-11-2- دستگاه بیوگاز افقی.. 30

1-11-3- دستگاه بیوگاز مشترک.. 31

1-11-4-دستگاه بیوگاز مدل چینی (قبه ثابت).. 32

1-11-5- دستگاه بیوگاز مدل فرانسوی.. 34

1-11-6- دستگاه بیوگاز با لولههای چرمی.. 35

1-11-7-دستگاه بیوگاز با مخزن پلی اتیلنی.. 37

1-11-8- دستگاه بیوگاز با سرپوش شناور (مدل هندی):‏.. 37

1-11-9- دستگاه بیوگاز مدل تایوانی (واحدهای بالونی):.. 39

1-11-10- دستگاه بیوگاز مدل نپال:.. 40

1-12 -مروری بر مطالعات انجام شده.. 40

2- مواد و روشها.. 49

2-1- مراحل ساخت واحد بیوگاز با تمام جزئیات آن:.. 49

2-1-1- انتخاب مکان ساخت واحد بیوگاز.. 49

2-1-2- بررسی شرایط جوی.. 51

2-1-3- بررسی شرایط خاک منطقه.. 51

2-1-4- بررسی مواد آلی مورد نیاز.. 52

2-1-4-1- کود مرغی.. 52

2-1-4-2- کود بلدرچین.. 52

2-2- طراحی و ساخت اتاقک عایق:.. 53

2-2-1- طراحی اتاقک عایق.. 53

2-2-2- ساخت اتاقک عایق.. 53

2-2-3- دریچه خروجی:.. 54

2-3- مراحل طراحی و ساخت  مخزن هضم دستگاه:.. 55

2-3-1- طراحی مخزن هضم:.. 55

2-3-2- ساخت دستگاه:.. 57

2-3-2-1- انتخاب مخزن هضم:.. 58

2-3-2-2- لوله ورودی:.. 58

2-3-2-3- لوله خروجی:.. 59

2-3-2-4- فشار سنج:.. 61

2-3-2-5- طراحی المنتها:.. 62

2-3-2-6- PH متر: 66

2-4- عایق کاری مخزن هضم.. 66

2-5- تست رآکتور.. 67

2-5-1- تست دستگاه با آب برای اطمینان از آب بندی بودن:.. 67

2-5-2- تست صحت کار المنتها:.. 68

2-5-3- تست گازبندی مخزن:.. 68

2-6- مشخصات دستگاه تست گاز:.. 70

2-6-1- دستگاه آنالایزر گاز ساخت کمپانی Testo آلمان.. 70

2-7- معرفی شبکه عصبی.. 71

2-8- شبكه عصبی مصنوعی.. 71

2-8-1- شبکه پس انتشار پیش خور (FFBP) :.. 76

2-8-2- شبکه های پس انتشار پیشرو (CFBP):.. 76

2-8-3- الگوریتم لونبرگ- مارکوارت (LM).. 77

2-8-4- الگوریتم تنظیم بیزی (BR).. 77

2-8-5- مجذور میانگین مربعات خطا.. 78

2-8-6- خطای میانگین مطلق.. 78

2-8-7- ضریب تعیین (همبستگی).. 78

2-9- انجام آزمایش:.. 79

3- نتایج.. 81

3-1- ساخت رآکتور.. 81

3-2- آزمایش کود مرغی در دمای 35 درجه سانتیگراد.. 83

3-2-1- بررسی اثر دما بر حجم بیوگاز تولیدی از کود مرغی.. 84

3-2-2- بررسی اثر دما بر روی فشار بیوگاز کود مرغی.. 85

3-2-3- بررسی اثر PH بر روی تولید بیوگاز کود مرغی.. 86

3-3- آزمایش  کود مرغی در دمای 30 درجه سانتیگراد.. 87

3-3-1- بررسی اثر دما بر حجم بیوگاز تولیدی از کود مرغی.. 87

3-3-2- بررسی اثر دما بر روی فشار بیوگاز کود مرغی.. 87

3-3-3- بررسی اثر PH بر روی تولید بیوگاز کود مرغی.. 88

3-4- آزمایش  کود بلدرچین در دمای 35 درجه سانتیگراد.. 89

3-4-1- بررسی اثر دما بر روی حجم بیوگاز تولیدی از کود بلدرچین 90

3-4-2- بررسی اثر دما بر روی فشار بیوگاز کود بلدرچین.. 91

3-4-3- بررسی اثر PH بر روی تولید بیوگاز کود بلدرچین.. 92

3-5- آزمایش با کود بلدرچین در دمای 30  درجه سانتیگراد.. 93

3-5-1- بررسی اثر دما بر روی حجم بیوگاز تولیدی از کود بلدرچین 93

3-5-2- بررسی اثر دما بر روی فشار بیوگاز تولیدی از کود بلدرچین 94

3-5-3- بررسی اثر PH بر روی تولید بیوگاز کود بلدرچین.. 95

3-6- بررسی و مقایسه پارامترهای کود مرغی و بلدرچین در دمای مشخص 96

3-6-1- مقایسه حجم گاز تولیدی کود مرغی و بلدرچین در دمای 35 درجه سانتی گراد.. 96

3-6-2- مقایسه فشار گاز تولیدی کود مرغی و بلدرچین در دمای 35 درجه سانتی گراد.. 97

3-6-3- مقایسه PH گاز تولیدی کود مرغی و بلدرچین در دمای 35 درجه سانتی گراد.. 98

3-6-4- مقایسه حجم گاز تولیدی کود مرغی و بلدرچین در دمای 30 درجه سانتی گراد.. 99

3-6-5- مقایسه فشار گاز تولیدی کود مرغی و بلدرچین در دمای 30 درجه سانتی گراد.. 100

3-6-6- مقایسه PH گاز تولیدی کود مرغی و بلدرچین در دمای 30 درجه سانتی گراد.. 101

3-7- بررسی و مقایسه پارامترها در دو دمای 30 و 35 درجه سانتی گراد 102

3-7-1- مقایسه حجم گاز تولیدی کود مرغی در دمای 30 و 35 درجه سانتی گراد 102

3-7-2- مقایسه فشار گاز تولیدی کود مرغی در دمای 30 و 35 درجه سانتی گراد.. 103

3-7-3- مقایسه PH گاز تولیدی کود مرغی در دمای 30 و 35 درجه سانتی گراد.. 104

3-7-4- مقایسه حجم گاز تولیدی کود بلدرچین  در دمای 30 و 35 درجه سانتی گراد.. 105

3-7-5- مقایسه فشار گاز تولیدی کود بلدرچین در دمای 30  و 35 درجه سانتی گراد.. 106

3-7-6- مقایسه PH گاز تولیدی کود بلدرچین در دمای 30  و 35 درجه سانتی گراد.. 107

3-8- نتایج شبکه عصبی.. 108

3-8-1- بررسی نتایج شبیه سازی در شبکه عصبی برای کود مرغی.. 109

3-8-1-1- بررسی فشار گاز در آزمایش کود مرغی.. 109

3-8-1-2- بررسی ph گاز در آزمایش کود مرغی.. 111

3-8-1-3- بررسی حجم گاز در آزمایش کود مرغی.. 114

3-8-2- بررسی نتایج شبیه سازی در شبکه عصبی برای کود بلدرچین.. 116

3-8-2-1- بررسی فشار گاز در آزمایش کود بلدرچین.. 116

3-8-2-2- بررسی ph گاز در آزمایش کود بلدرچین.. 118

3-8-2-3- بررسی حجم گاز در آزمایش کود بلدرچین.. 121

4- منابع:.. 125

 


 

شکل ‏1‑1 چرخه بیوگاز در طبیعت.. 7

شکل ‏1‑2- دستگاه بیوگاز.. 7

شکل ‏1‑3-  فرآیند تولید گاز در مخزن هضم.. 9

شکل ‏1‑4- مراحل مختلف تبدیل مواد آلی به بیوگاز.. 13

شکل ‏1‑5-  رآکتور بیوگاز به همراه همزن.. 20

شکل ‏1‑6-  مخزن ترکیب 2- لوله ورودی 3-مخزن هضم 4- مواد سنگین ته نشین شده 5- مخزن گاز 6- لوله خروج گاز 7- نگهدارنده درب مخزن هضم 8-  لوله خروجی 9- مخزن کودابه خروجی 10- درب مخزن تخلیه 11- سطح زمین 12- لوله انتقال گاز 27

شکل ‏1‑7-  مخزن ذخیره گاز فایبرگلاس.. 27

شکل ‏1‑8- بالنهای ذخیره بیوگاز.. 28

شکل ‏1‑9- دستگاه بیوگاز عمودی.. 29

شکل ‏1‑10- دستگاه بیوگاز افقی 1. مخزنهای ترکیب 2. لوله ورودی 3. محفظه اولیه 4. محفظه ثانویه 5. حفره اصلی 6. بخش مخزن هضم بالای سطح زمین 7. حافظ گاز 8. مخلوط آب و روغن 9. خط گاز 10. دریچه خروجی 11.دریچه خروج آب 12.اجاق 13. سطح زمین.. 30

شکل ‏1‑11- دستگاه بیوگاز مشترک.. 32

شکل ‏1‑12- دستگاه بیوگاز اصلاح شده نوع چینی 1. محافظ گاز با قبه ثابت 2. مخزن هضم 3. مخزن ترکیب 4. محفظه کمکی 5. خط گازی 6. شیشه آب 7. لوله خروجی 8. اجاق.. 33

شکل ‏1‑13- دستگاه بیوگاز  مدل فرانسوی 1. لوله ورودی 2. مخزن هضم فولادی ضد زنگ 3. لوله خروجی 4. غلتک زیست توده با پوشش فولادی 5. خط گازی 6. شیر آب 7. لوله های تایر واگن باری 8. شیر گاز 9. اجاق 10. سطح زمین.. 35

شکل ‏1‑14- دستگاه بیوگاز با لولههای چرمی 1. مخزن ترکیب 2. مخزن هضم لوله چرمی 3. هواکش گازی 4. خروجی 5. حافظ گاز لوله  چرمی 6. خط گازی 7. اجاق 36

شکل ‏1‑15- دستگاه بیوگاز با مخزن پلی اتیلن. 1- مخزن مخلوط.2- لوله ورودی pvc. 3- کیسه مخزن هضم استوانهای روی زمین. 4- مخزن هضم استوانهای زیر زمین. 5- خروجی با لوله معین. 6- لوله گاز. 7- شیر خروج آب. 8- اجاق. 9- سطح زمین 37

شکل ‏1‑16- دستگاه بیوگاز با سرپوش شناور 1. مخزن ترکیب 2. مخزن هضم اولیه 3. مخزن هضم ثانویه 4. حافظ متحرک گاز 5. آب همراه با روغن 6. خط گاز 7. مقیاس اندازه گیری گاز 8. شیر اب 9. لولهی تخلیه 10. حفاظت از حرکت غلتک 11. کولونی... 38

شکل ‏1‑17- دستگاه بیوگاز مدل تایوانی.. 39

شکل ‏1‑18- دستگاه بیوگاز مدل نپال. مخزن ترکیب 2- لوله ورودی 3-مخزن هضم 4- مواد سنگین ته نشین شده 5- مخزن گاز 6- لوله خروج گاز 7- نگهدارنده درب مخزن هضم 8-  لوله خروجی 9- مخزن کودابه خروجی 10- درب مخزن تخلیه 11- سطح زمین.. 40

شکل ‏2‑1- نقشه اتاقک عایق، مخزن هضم و گودال کودابه.. 53

شکل ‏2‑2- مراحل ساخت اتاقک عایق و گودال ذخیره کودابه خروجی.. 54

شکل ‏2‑3- طراحی مخزن هضم با استفاده از نرم افزار اتوکد.. 57

شکل ‏2‑4- مخزن هضم پلی اتیلنی.. 58

شکل ‏2‑5- لوله ورودی و لوله خروجی.. 59

شکل ‏2‑6- الف-  لوله خروج کودابه ب- مخزن هضم و لولههای ورودی و خروجی 60

شکل ‏2‑7- لوله دو شاخه برای خروج گاز و نصب فشار سنج.. 61

شکل ‏2‑8- مدار الکتریکی المنتهای حرارتی.. 63

شکل ‏2‑9-  طراحی قاب المنتهای حرارتی.. 63

شکل ‏2‑10- المنتهای حرارتی در قاب فلزی قرار گرفتهاند... 64

شکل ‏2‑11-  الف- تابلوی برق، ب- کلیدهای کنترل کننده المنتها.. 65

شکل ‏2‑12- ترموستات.. 65

شکل ‏2‑13- الف- محلول های بافر  ب- PH متر.. 66

شکل ‏2‑14- عایقکاری رآکتور.. 67

شکل ‏2‑15- دستگاه تست گاز.. 70

شکل ‏2‑16- مدل ریاضی ساده شده عصب واقعی.. 72

شکل ‏2‑17- پرسپترون 3لایه با اتصالات کامل.. 73

شکل ‏3‑1- نمودار حجم- زمان کود مرغی در دمای35.. 85

شکل ‏3‑2- نمودار فشار- زمان کود مرغی در دمای35.. 86

شکل ‏3‑3-  نمودار PH- زمان کود مرغی در دمای35.. 86

شکل ‏3‑4- نمودار حجم- زمان کود مرغی در دمای30.. 87

شکل ‏3‑5- نمودار فشار- زمان کود مرغی در دمای30.. 88

شکل ‏3‑6- نمودار PH- زمان کود مرغی در دمای30.. 89

شکل ‏3‑7- نمودار حجم- زمان کود بلدرچین در دمای35.. 91

شکل ‏3‑8- نمودار فشار- زمان کود بلدرچین در دمای35.. 92

شکل ‏3‑9- نمودار PH - زمان کود بلدرچین در دمای35.. 93

شکل ‏3‑10- نمودار حجم- زمان کود بلدرچین در دمای30.. 94

شکل ‏3‑11-  نمودار فشار- زمان کود بلدرچین در دمای30.. 95

شکل ‏3‑12- نمودار PH - زمان کود بلدرچین در دمای30.. 96

شکل ‏3‑13- نمودار حجم - زمان کود مرغی و بلدرچین در دمای35.. 97

شکل ‏3‑14- نمودار فشار - زمان کود مرغی و بلدرچین در دمای35.. 98

شکل ‏3‑15- نمودار PH - زمان کود مرغی و بلدرچین در دمای35.. 99

شکل ‏3‑16- نمودار حجم- زمان کود مرغی و بلدرچین در دمای30.. 100

شکل ‏3‑17- نمودار فشار- زمان کود مرغی و بلدرچین در دمای30.. 101

شکل ‏3‑18- نمودار PH - زمان کود مرغی و بلدرچین در دمای30.. 102

شکل ‏3‑19- نمودار حجم گاز تولیدی کود مرغی در دمای 30 و 35.. 103

شکل ‏3‑20- نمودار فشار گاز تولیدی کود مرغی در دمای 30 و 35.. 104

شکل ‏3‑21- نمودار PH  کود مرغی در دمای 30 و 35.. 105

شکل ‏3‑22- نمودار حجم گاز تولیدی کود بلدرچین در دمای 30 و 35.. 106

شکل ‏3‑23- نمودار فشار گاز تولیدی کود بلدرچین در دمای 30 و 35 107

شکل ‏3‑24- نمودار PH کود بلدرچین در دمای 30 و 35.. 108

شکل ‏3‑25- نمودار تعیین عملکرد شبکه برای فشار کود مرغی.. 109

شکل ‏3‑26- نمودار آموزش و اعتبار سنجی داده های فشار گاز کود مرغی.. 110

شکل ‏3‑27- نمودار تست داده های فشار کود مرغی.. 111

شکل ‏3‑28- نمودار تعیین عملکرد شبکه برای ph کود مرغی.. 112

شکل ‏3‑29 - نمودار آموزش و اعتبار سنجی داده های ph کود مرغی.. 113

شکل ‏3‑30- نمودار تست داده هایph کود مرغی.. 113

شکل ‏3‑31- نمودار تعیین عملکرد شبکه برای حجم گاز کود مرغی.. 114

شکل ‏3‑32- نمودار آموزش و اعتبار سنجی داده های حجم کود مرغی.. 115

شکل ‏3‑33- نمودار تست داده های حجم گاز کود مرغی.. 116

شکل ‏3‑34- نمودار تعیین عملکرد شبکه برای فشار گاز کود بلدرچین.. 117

شکل ‏3‑35- نمودار آموزش و اعتبار سنجی داده های فشار گاز کود بلدرچین 118

شکل ‏3‑36- نمودار تست داده های فشار گاز کود بلدرچین.. 118

شکل ‏3‑37- نمودار تعیین عملکرد شبکه برایph  کود بلدرچین.. 119

شکل ‏3‑38- نمودار آموزش و اعتبار سنجی ph کود بلدرچین.. 120

شکل ‏3‑39- نمودار تست داده های ph  کود بلدرچین.. 121

شکل ‏3‑40- نمودار تعیین عملکرد شبکه برای حجم گاز کود بلدرچین.. 122

شکل ‏3‑41- نمودار آموزش و اعتبار سنجی حجم گاز کود بلدرچین.. 123

شکل ‏3‑42- نمودار تست داده های تست برای حجم گاز کود بلدرچین.. 123

 

 

 


 

جدول ‏1‑1- ترکیبات موجود در بیوگاز.. 5

جدول ‏1‑2-  جدول فرآیندهای مختلف تبدیل زیست توده به بیوگاز.. 11

جدول ‏1‑4- محدودههای درجه حرارت در تخمیر بیهوازی.. 15

جدول ‏1‑4- نمودار مدت زمان ماند مواد در داخل رآکتور.. 19

جدول ‏3‑1- مقایسه دستگاه بیوگاز نوع مخزن بتونی (مدل چینی) با مخزن پلی اتیلنی 82

جدول ‏3‑2- تجزیه بیوگاز کود مرغی.. 84

جدول ‏3‑3-  تجزیه بیوگاز کود بلدرچین.. 90

جدول ‏3‑4- تعیین عملکرد شبکه برای مقادیر فشار.. 110

جدول ‏3‑5- تعیین عملکرد شبکه برای مقادیر ph.. 112

جدول ‏3‑6-  تعیین عملکرد شبکه برای مقادیر حجم.. 115

جدول ‏3‑7- تعیین عملکرد شبکه برای مقادیر فشار.. 117

جدول ‏3‑8- تعیین عملکرد شبکه برای مقادیر ph.. 119

جدول ‏3‑9- تعیین عملکرد شبکه برای مقادیر حجم.. 122

 

در جوامع کنونی وجود انرژی مستمر، پایدار و اقتصادی لازمه هر­گونه توسعه و رشد اقتصادی می­باشد. پس از انقلاب صنعتی، انرژی به تدریج به یکی از عوامل اصلی در تولید ملی و حرکت چرخ­های اقتصادی کشورهای صنعتی و به دنبال آن، سایر کشورهای در حال توسعه تبدیل شده است (ثقفی، 1382). اقتصاد و تمدن کنونی تا حدی به انرژی وابسته است که تصور حتی لحظه­ای ادامه زندگی در عصر حاضر بدون انرژی امکان پذیر نیست. به طوری­که با اختلال و یا توقف در عرضه­ی آن، ماشین اقتصاد از کار خواهد افتاد. بنابراین تمامی کشورها در صدد هستند به هر نحو ممکن از انرژی مستمر و پایداری برخوردار باشند. از طرفی رشد اقتصادی و افزایش تقاضای انرژی در جهان سبب شده كه قیمت نفت و گاز افزایش پیدا کرده و اتكا به این منابع برای تأمین انرژی كاهش یابد (تابنده، 1376). مهم­ترین مسئله­ای که در قرن 21 بشریت با آن مواجه است مسئله انرژی و سوخت می­باشد. زیرا از یک طرف تعداد صنایع مصرف کننده انرژی رو به افزایش است و از طرف دیگر سوخت­های فسیلی (مهم­ترین انرژی­ مصرفی این صنایع) رو به اتمام می­باشند. این در حالی است که هم اکنون آلودگی­هایی که این سوخت­ها ایجاد می­کنند، موجب مشکلاتی در جهان گردیده است و اتحادیه­های جهانی در حال تصویب قانون­هایی مبنی بر حذف یا به حداقل رساندن مصرف این سوخت­ها در دهه­های آینده می­باشند. بنابراین تمام کشورهای صنعتی، نیمه صنعتی و حتی اکثر کشورهای جهان سوم در تلاش­اند تا برای جایگزین کردن این سوخت­ها چاره­ای بیاندیشند و اتمام این منابع را به تأخیر اندازند (عدل و همکاران، 1379).

منابع فسیلی مرسوم و تجدید ناپذیر تأثیر شگرفی بر امنیت انرژی دارند. این مسئله بسیاری از كشورهای جهان را واداشته است كه به مسئله امنیت عرضه انرژی تمایل پیدا كرده و به تغییرات گسترده­ای در اقتصاد انرژی خود اهتمام تام ورزند. در این زمینه پیشرفت­های فناوری، نوید بخش راه حل­هایی نو درباره تولید انرژی مورد نیاز بشر است. با شناسایی این روش­های جدید، گامی بلند در زمینه تغییر زیرساخت­های تولید انرژی برداشته شده است (علیزاده، 1375). استفاده از ذخایر نامحدود انرژی تجدیدپذیر در این خصوص تأثیرات مهمی دارد. گستردگی و توزیع این عوامل در طبیعت باعث شده است كه سیستم­های تولید انرژی به سمت سیستم­های محلی پیش رود؛ كه انرژی­های نوین به خوبی می­توانند برای این منظور به كار گرفته شود. هم اکنون مسائلی مانند انرژی، محیط زیست، ازدیاد مواد زائد خطرناك، اتمام پذیری منابع فسیلی و رشد فزاینده مصرف انرژی از جمله مفاهیمی هستند كه تحقیقات مختلفی را در جهان به خود اختصاص داده‌اند. به واقع این مسائل روشن می­کنند که دیگر نمی­توان به منابع موجود انرژی متكی بود (تابنده، 1376). در حقیقت، انجام تحقیقات گسترده در جهت دستیابی به منابع جدید و سالم كه در چند دهه­ی اخیر توسعه ویژه‌ای پیدا كرده‌اند را می‌توان بیانگر میزان اهمیت این نوع مفاهیم و علوم مرتبط به آنها دانست.

هم اکنون بیشتر کشورهای جهان برنامه­های خود را طوری تنظیم کرده­اند تا با بهینه کردن مصرف این منابع بر عمر منابع فسیلی خود بیفزایند و این در حالی است که با به کارگیری فناوری انرژی­های تجدید پذیر سعی دارند که میزانی از سهم مصرف منابع فسیلی را بر عهده این منابع بگذارند تا هم عمر منابع فسیلی را به تأخیر اندازند و هم جایگزینی برای آن یافته باشند (حیدری، 1365). مدارک بسیاری وجود دارد که سیاست­های انرژی جهانی که استفاده­ کار­آمد از سوخت­های فسیلی و انرژی را ارتقاء می­دهند، به لحاظ محیطی غیر مسئولانه هستند؛ زیرا آن­ها باعث فساد جدی محیطی در سطوح محلی، منطقه­ای و جهانی می­گردند. مطالعات نشان داده­اند که با ادغام منابع انرژی تجدید پذیر و ترکیب انرژی کلی، هر یک از این تأثیرات محیطی منفی را می­توان کاهش داد، یا مانع آن شد (حیدری، 1365). باید اذعان داشت که در قرن 21 سوخت­های فسیلی کم کم جای خود را به انرژی­های تجدید پذیر (انرژی خورشیدی، بادی، برق آبی، بیومس، زمین­گرمائی و غیره) خواهند داد. در میان این انرژی­ها، بیوگاز حاصل از بیومس، از اهمیت ویژه­ای برخوردار است. در این میان، بیوگاز به علت سالم‌سازی محیط زیست، تولید انرژی و كود مرغوب و قابلیت ایجاد آن در جوار اجتماعات بشری از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است (الماسی، 1361). گرچه شناسایی بیوگاز در جهان سابقه­ای طولانی دارد، اما استفاده عمومی و رایج آن در خلال قرن اخیر و بویژه در سه دهه گذشته بوده است. بیوگاز که منبع آن توده­های زیستی است، در انتخاب منابع جایگزین انرژی برای روستاها، مورد ایده آلی می­باشد، بدین مفهوم که ارزان بوده و به لحاظ تولید و منشأ، محلی است. همچنین منبعی از انرژی است که برای چندین کاربری از جمله: گرم کردن، روشن کردن، ایجاد توان الکتریکی با مقیاس کوچک و غیره سودمند می­باشد. از طرفی بیوگاز علاوه بر تولید انرژی باعث تولید کود کشاورزی و افزایش سطح بهداشت عمومی جامعه و کنترل بیماری­ها می­شود. همچنین راه حلی مناسب برای ‏دفع مواد زائد جامد می­باشد (دهقان و همکاران، 1365). فاضلاب و مواد زائد جامدی که توسط صنایع و جوامع تولید می­گردد، باعث آلودگی ‏شدید محیط می­شوند که می­توان با فناوری بیوگاز خطرات ناشی از این مواد را به شدت کاهش داد و از انرژی و ‏کود تولیدی آن نیز استفاده نمود (رضویان، 1374). استحصال بیوگاز را می­توان از فرآیند­های بی هوازی تصفیه فاضلاب (‏UASB) و همچنین از محل­های دفن زباله نیز انجام داد و بخشی از هزینه­های مصرفی این سایت­ها را جبران نمود (حیدری، 1365). منافع زیست محیطی سیستم­های بیوگاز حتی فراتر از سیستم­های تصفیه مرسومی است كه تاكنون مورد استفاده ‏قرار می­گرفتند. این منافع، علاوه بر آنچه بیان شد، شامل كنترل بو، بهبود ‏كیفیت آب و هوا، بهبــود ارزش غذایی كــود تولیدی، كاهش میزان انتشار گازهای گلخــانه­ای و دست­یابی به ‏بیوگاز به عنوان یك منبع انرژی می­باشد؛ ‏که خود بیوگاز تولیدی می­تواند به طور همزمان انرژی الكتریكی و حرارتی تولید کند (تابنده، 1376). در این پژوهش ابتدا مدلی از رآکتور بیوگاز برای تولید بیوگاز در مزرعه طراحی و ساخته شد. سپس این دستگاه مورد آزمایش قرار گرفت تا علاوه بر مشخص شدن صحت کار آن، گاز تولیدی حاصل از کود مرغی و کود بلدرچین مورد آزمایش و مقایسه قرار گیرد.

 

 

 

فصل اول

بررسی منابع

 


1- بررسی منابع 1-1- تعریف بیوگاز

 

به مجموعه گازهای تولیدی حاصل از هضم و دفع فضولات، اعم از انسانی، گیاهی و حیوانی كه در نتیجه فقدان اكسیژن و فعالیت باكتری­های غیر هوازی خصوصاً باكتری­های متان­زا تولید می­شود، بیوگاز گفته می­شود. این گاز به طور طبیعی در باتلاق­ها، مرداب­ها و یا  مکان­های دفن زباله­های شهری تولید می­شود و برای استفاده، لازم است مهار گردد (عمرانی، 1375). برای استفاده اقتصادی از بیوگاز، عمل تخمیر را می­توان در شرایط کنترل شده در دستگاهی نسبتاً ساده به نام مخزن هضم انجام داد (الماسی، 1384). بیوگاز از روش تخمیر بی­هوازی زیست­توده حاصل می‎­شود. در واقع بیوگاز مخلوطی است از گازهای گوناگون که گاز متان عنصر اصلی تشکیل دهنده آن است (الماسی، 1361)؛ به طوری که حدود 55 تا 70 درصد این گاز را متان و حدود 35 تا 40 درصد آن را دی اکسید کربن و درصد بسیار ناچیزی را گازهای ازت و هیدروژن سولفوره و غیره تشکیل می­دهند که مقادیر این گازها بستگی به دمای مخزن هضم و نوع مواد آلی داشته و با تغییرات آنها درصدهای گاز تغییر می­یابند (عبدلی، 1363). طبق مطالعات انجام گرفته بر روی تجزیه بیوگازِ حاصل از مخازن هضم، ترکیبات بیوگاز از این قرارند (جدول 1-1):

 

 

 


   
   
   
   
   
   
 

قیمت فایل فقط 6,000 تومان

خرید

برچسب ها : پروژه و تحقیق- تحلیل بیوگاز حاصل از کود مرغی و بلدرچین با شبکه عصبی مصنوعی , بیوگاز، شبکه عصبی مصنوعی،تحقیق و پروژه بیوگاز، کود مرغی،کود بلدرچین،دستگاه بیوگاز، تولید بیوگاز،کود حیوانی، پروژه پژوهش مقاله جزوه ,تحقیق دانلود پروژه دانلود پژوهش دانلود مقاله دانلود جزوه دانلود تحقیق

admin2 بازدید : 29 چهارشنبه 11 اسفند 1395 نظرات (0)

پیشرانه های موشكی مایع ، ژل و هیبرید

پیشرانه های موشكی مایع ، ژل و هیبریددسته: شیمی 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 1084 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 77 

منظوراز پیشرانه ها1 ،یک مخلوط شیمیایی استکه شامل سوخت (احیا شونده) و اکسنده میباشد، پیشرا نه ها از جمله (مایع،ژل،هیبرید) به عنوان پیشرانه های دوجزیی2 یاد می شوند وعموماًپیشرا نه ها را به همین نام می شناسند و از این رو کمتر به نام پیشرا نه های تک جزیی3 تلقی می شوند

 

قیمت فایل فقط 8,900 تومان

خرید

پیشرانه های موشكی مایع ، ژل و هیبرید

 

منظوراز پیشرانه ها[1] ،یک مخلوط شیمیایی استکه شامل سوخت (احیا شونده) و اکسنده میباشد، پیشرا نه ها از جمله (مایع،ژل،هیبرید) به عنوان پیشرانه های دوجزیی[2] یاد می شوند وعموماًپیشرا نه ها را به همین نام می شناسند و از این رو کمتر به نام پیشرا نه های تک جزیی[3] تلقی می شوند.

از این رو در دهه های اخیر ،محققان سعی نمودند كه معروفترین و پیشرفته ترین پیشرانه های مایع و ژل و هیبرید را در زمینه پیشرانش های موشكی ارائه دهند كه شامل: خانواده آزیدها و آمینها و هیدازین ها بصورت مایع ،ژل و هیبرید می باشند.

 

فهرست مطالب

 

چکیده

مقدمه

فصل اول) پیشرانهای مایع

1-1) تاریخچه پیشرا نه های مایع

1-2) انواع پیشرانه ها ی مایع

1-3) دسته بندی پیشرانه های مایع

1-4) معایب پیشرانه های مایع

1-5) مزایای پیشرانه های مایع

1-6) معرفیانواع سوخت های مایع

1-7) معرفی انواع اکسنده های مایع

1-8) پارامترهای اساسی و معیار های مهم درارزیابی پیشرا نه های مایع

1-9) معرفی برترین سوخت ها ی مایع

1-10) معرفی برترین سوخت ها ی مایع

1-11) معرفی برترین اکسنده های مایع

1-12) روند توسعه پیشرانه های مایع در سیستم های موشکی

فصل دوم) پیشرانهای ژل

2-1) ژل چیست

2-2) مزایا و معایب های پیشرانه های ژ ل درمقایسه با پیشرانه های مایع وجامد.

2-3) تاریخچه پیشرانه های ژل

2-4) رئولوژی پیشرانه ژل

2-5) شیمی ژل

2-6) رئومتری(سیال سنجی)

2-7) ژلنتها

2-8) جریان پیشرا نه های ژل

2-9) پارامتر های مهم در ارز یابی پیشرانه های ژل

 

فهرست مطالب

 

عنوان مطالب

 

2-10) مهمترین پیشرانه های ژل

2-11) مهمترین اکسید کنند های ژل

2-12) مهمترین ژل کننده ها

فصل سوم) پیشرانه های هیبریدی

3-1) خط سیر توسعه پیشرا نهای هیبریدی

3-2) تریبریدها

3-3) مزایاومعایب سیستم های هیبریدی در مقایسه باسایر پیشرا نه ها

فصل چهارم) نتیجه گیری

مراجع لاتین

 

فهرست جدول ها

 

عنوان مطالب

 

2-1: خواص فیزیکی نمونه نفتی

2-2: نتایج حاصل از سه آزمایش

 

 

فهرست شکل ها

 

عنوان مطالب

 

1-1 : عنصر هندسی

1-2 : محاسبه ضریب خود نفوذی با استفاده از نمودار

2-1 : سیستم Solvent-Heavy oil

2-2 : نمایی از Visual cell

2-3 : نمایی از سل حجم ثابت دکتر ریاضی

2-4 : پارامترهای مربوط به شکل 3

2-5 : تغییرات فشار بر حسب زمان

2-6 : تغیرات ارتفاع بی بعد مایع با زمان در دمای8/37درجه سانتی گراد

2-7 : تغییرات فشار بی بعد درحجم ثابت در8/37درجه سانتی گراد

2-8 : ضریب نفوذ سیستم متان- پنتان در8/37درجه سانتی گراد برای فاز گاز ومایع

2-9 : مقایسه ضریب نفوذ ماسبه شده از روش ریاضی با سار روش ها

2-10 : شرایط استفاده شده در روش Zhang

2-11 : داده های فشار – زمان برای سیستم نفت- دی اکسید کربن

2-12 : داده های فشار – زمان برای سیستم نفت- متان

2-13 : داده های فشار- زمان برای سیستم متان-نفت در صفحه نیمه لگاریتمی

2-14 : داده های فشار- زمان برای سیستم دی اکسید کربن -نفت در صفحه نیمه لگاریتمی

2- 15 : ضریب نفوذ سیستم نفت- دی اکسید کربن در فشارهای تعادلی مختلف

2- 16 : ضریب نفوذ سیستم نفت- متان در فشارهای تعادلی مختلف

2-17 : : روش عددی سیستم دی اکسید کربن- نفت

2-18 : رسم داده های روش عددی سیستم متان- نفت

2-19 : مقایسه نتایج این روش با دیگر تحقیقات

2-20 : نمایی از یک Blind Cell

2-21 : فشار بر حسب زمان

2-22 : نمایش داده ها در صفحه نیمه لگاریتمی

2-23 : نتایج آزمایشگاهی در مشار 8 مگاپاسکال

قیمت فایل فقط 8,900 تومان

خرید

برچسب ها : پیشرانه های موشكی مایع ، ژل و هیبرید , پیشرانه های موشكی مایع ژل هیبرید پیشران پروژه پژوهش ,مقاله جزوه تحقیق دانلود پروژه دانلود پژوهش دانلود مقاله دانلود جزوه دانلود تحقیق

admin2 بازدید : 77 سه شنبه 10 اسفند 1395 نظرات (0)

سنتز، شناسایی کمپلکسهای جدید دارویی از گالیم، قلع و تیتانیم و مطالعات کلینیکی تعدادی از آنها در درمان برخی رده های سلولهای سرطانی

سنتز، شناسایی کمپلکسهای جدید دارویی از گالیم، قلع و تیتانیم و مطالعات کلینیکی تعدادی از آنها در درمان برخی رده های سلولهای سرطانیدسته: شیمی 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: docx 
حجم فایل: 4279 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 100 

سرطان كه همچنین با نام­های تومور بدخیم یا نئوپلاسم بدخیم نیز یاد می­شود، گروهی از بیماری­ها را گویند كه شامل رشد غیرطبیعی سلول­ها با قابلیت هجوم و پخش­شدن به سایر قسمت­های بدن می­باشند

 

قیمت فایل فقط 16,900 تومان

خرید

سنتز، شناسایی کمپلکسهای جدید دارویی از گالیم، قلع و تیتانیم و مطالعات کلینیکی تعدادی از آنها در درمان برخی رده های سلولهای سرطانی

 

سرطان كه همچنین با نام­های تومور بدخیم یا نئوپلاسم بدخیم نیز یاد می­شود، گروهی از بیماری­ها را گویند كه شامل رشد غیرطبیعی سلول­ها با قابلیت هجوم و پخش­شدن به سایر قسمت­های بدن می­باشند. راه­­های بسیاری به منظور درمان سرطان وجود دارد، كه از جمله می­توان به جراحی، شیمی­درمانی، پرتو­درمانی، هورمون­درمانی، درمان هدفمند و مراقبت تسکینی اشاره نمود. اینكه کدام درمان استفاده می­شود بستگی به نوع، محل و درجه سرطان و همچنین به میزان سلامتی و خواسته­های فرد، بستگی دارد. داروهای ضدسرطان پایه ­فلزی جزء ترکیباتی هستند که می­توانند کاندیدهای مناسبی برای شیمی درمانی باشند. مطالعات قبلی نشان می­دهند که این تركیبات عوامل قدرتمندی در القاء آپوپتوز در برابر رده­های سلولی مختلف می­باشند.

در این مطالعه، اثرات كمپلكس­هایی از گالیم، قلع و تیتانیم که خود این فلزات به تنهایی خاصیت بیولوژیکی دارند و همچنین لیگاندهای انتخاب شده در این پایان نامه یعنی مالتول و دفریپرون نیز که ترکیباتی طبیعی و خوراکی هستند و خود به تنهایی خاصیت ضد سرطانی دارند،  روی تكثیر رده­های سلولیHeLa  (کارسینومای تخمدان انسانی)، MCF-7 (سرطان سینه انسانی)، HT-29 (سرطان روده بزرگ انسان)، K-562 (سرطان سلول‌های میلوییدی خون انسان) و Neuro-2a (نوروبلاستوما موشی) با آزمون MTT در مقایسه با سیس­ پلاتین به­عنوان استاندارد، مورد بررسی قرارگرفت. همچنین به­منظور اینكه مطالعه­ كنیم به­ چه شكلی كمپلكس مورد نظر، مرگ سلولی (نكروز یا آپوپتوز) ایجاد می­كند، مطالعات فلوسایتومتری بر روی این تركیبات صورت گرفت.

واژه‌های کلیدی:  گالیم، قلع، تیتانیم، آپوپتوز، آزمون MTT، ضد­سرطان

 

فهرست مطالب

 

فصل 1: داروهای ضدسرطان پایه فلزی گالیم، قلع و تیتانیم

1-1 سرطان. 1

1-1-1 خصوصیات سلول طبیعی.. 1

1-1-2 خصوصیات سلول غیرطبیعی.. 2

1-1-3 پاتوفیزیولوژی سرطان. 3

1-1-4 تئوری پیدایش سرطان. 3

1-1-5 درجه‌بندی و مرحله‌بندی تومورها4

1-2 درمان سرطان. 6

1-3 اپیدمیولوژی سرطان. 7

1-4 الگوهای رشد و تکثیر غیرطبیعی.. 8

1-4-1 الگوهای رشد غیرسرطانی.. 8

1-4-2 الگوهای رشد سرطانی.. 9

1-5 راه­های گسترش نئوپلاسم. 9

1-5-1 تهاجم. 9

1-5-2 متاستاز. 10

1-6 کارسینوژن. 11

1-6-1 اکسیداسیون. 12

1-6-2 آنتی اکسیدان‌ها13

1-7 شیمی درمانی.. 13

1-7-1 انواع شیمی درمانی.. 15

1-7-2 اصول شیمی درمانی.. 15

1-7-3 اهداف شیمی درمانی.. 16

1-7-4 اهداف اصلی شیمی درمانی.. 17

1-7-5 نحوه‌ی اجرای شیمی درمانی.. 17

1-7-6 عوارض ناشی از شیمی درمانی.. 17

1-8 کمپلکس‌‌های پایه فلزی.. 18

1-8-1 تیتانیم. 18

1-8-2 گالیم. 23

1-8-3 قلع. 27

فصل 2: بخش آزمایشگاهی‌

2-1 دستگاه‌های مورد استفاده32

2-2 مواد مورد استفاده32

2-3 سنتز ترکیبات مورد مطالعه. 33

2-3-1 سنتزکمپلکس [تریس (3-هیدروکسی-2-متیل–4-هیدروژن-پیران–4- اوناتو) گالیم (III)] (1):33

2-3-2 سنتزکمپلکس [تریس (3-هیدروکسی-1و2–دی­متیل-4-پیریدینوناتو) گالیم (III)] (2):34

2-3-3 سنتزکمپلکس [بیس (3-هیدروکسی-2-متیل-4­­-هیدروژن-پیران–4 – اوناتو) قلع (II)] (3):34

2-3-4 سنتزکمپلکس [بیس(3-هیدروکسی-1و2–دی­متیل-پیریدین-4- اون) قلع (II)](4):34

2-3-5 سنتز کمپلکس [تتراکیس (دی آکسو-بیس (3-هیدروکسی-2-متیل–4-هیدروژن-پیران‌4- اوناتو)) تیتانیم(IV)] (5) :35

2-4 رده‌های سلولی و محیط کشت سلول. 35

2-4-1 محیط کشت.. 36

2-4-2 نگهداری و کشت سلول‌ها36

2-4-2-1 پاساژ دادن سلول‌ها36

2-4-2-2 فریز کردن سلول‌ها37

2-4-2-3 دفریز کردن سلول‌ها37

2-4-2-4 انتخاب و جایگذاری سلول‌های سرطانی مختلف در پلیت.. 38

2-5 بررسی اثرات سمیت سلولی به روش MTT. 39

2-5-1 اندازه‌گیری IC5040

2-6 ارزیابی آپوپتوز برای کمپلکس بوسیله‌ی فلوسایتومتری.. 41

فصل3: نتایج و بحث

3-1 مقدمه. 44

3-2 شناسایی کمپلکس (1)45

3-2-1 داده‌های تجزیه‌ی عنصری کمپلکس (1)46

3-2-2 بررسی طیف زیر قرمز کمپلکس (1)46

3-2-3 بررسی ساختار کریستالی کمپلکس (1) با پراش پرتوی X. 46

3-2-4 بررسی اثرات بیولوژیكی كمپلكس (1)47

3-2-5 تعیین دوز مهاری (IC50) كمپلكس (1) بر روی رده‌های سلول سرطانی به روش MTT. 47

3-2-6 نتایج حاصل از بررسی آپوپتوز برای کمپلکس (1) بوسیله‌ی آزمون فلوسایتومتری.. 48

3-3 شناسایی کمپلکس (2)50

3-3-1 داده‌های تجزیه‌ی عنصری کمپلکس (2)50

3-3-2 بررسی طیف زیر قرمز کمپلکس (2)50

3-3-3 بررسی ساختار کریستالی کمپلکس (2) با پراش پرتوی X. 51

3-3-4 بررسی اثرات بیولوژیكی كمپلكس (2)51

3-3-5 تعیین دوز مهاری (IC50) كمپلكس (2) بر روی رده‌های سلول سرطانی به روش MTT. 52

3-3-6 نتایج حاصل از بررسی آپوپتوز برای کمپلکس (2) بوسیله‌ی آزمون فلوسایتومتری.. 53

3-4 شناسایی کمپلکس (3)54

3-4-1 داده‌های تجزیه‌ی عنصری کمپلکس (3)54

3-4-2 بررسی طیف زیر قرمز کمپلکس (3)55

3-4-3 بررسی ساختار کریستالی کمپلکس (3) با پراش پرتوی X. 55

3-4-4 بررسی اثرات بیولوژیكی كمپلكس (3)56

3-4-5 تعیین دوز مهاری (IC50) كمپلكس (3) بر روی رده‌های سلول سرطانی به روش MTT. 56

3-4-6 نتایج حاصل از بررسی آپوپتوز برای کمپلکس (3) بوسیله‌ی آزمون فلوسایتومتری.. 57

3-5 شناسایی کمپلکس (4)59

3-5-1 داده‌های تجزیه‌ی عنصری کمپلکس (4)59

3-5-2 بررسی طیف زیر قرمز کمپلکس (4)59

3-5-3 بررسی اثرات بیولوژیكی كمپلكس (4)60

3-5-4 تعیین دوز مهاری (IC50)كمپلكس (4) بر روی رده‌های سلول سرطانی به روش MTT. 61

3-5-5 نتایج حاصل از بررسی آپوپتوز برای کمپلکس (4) بوسیله‌ی آزمون فلوسایتومتری.. 62

3-6 شناسایی کمپلکس (5)63

3-6-1 داده­های تجزیه عنصری کمپلکس (5)64

3-6-2 بررسی طیف زیر قرمز کمپلکس (5)64

3-6-3 بررسی ساختار کریستالی کمپلکس (5) با پراش پرتوی X. 64

3-6-4 بررسی اثرات بیولوژیكی كمپلكس (5)65

3-6-5 تعیین دوز مهاری (IC50) كمپلكس (5) بر روی رده‌های سلول سرطانی به روش MTT. 65

فصل4: بحث و نتیجه‌گیری

4-1نتیجه‌گیری. 68

مراجع71

پیوست‌ها

پیوست 1. 76

پیوست 2. 78

پیوست 3. 80

پیوست 4. 82

پیوست 5. 84

فهرست اشكال

شکل 1-1: سیکل سلولی.. 2

شکل 1-2: کمپلکس­های تیتانیم. 20

شکل 1-3: تیتانیم سالان. 21

شکل1-4: تیتانوسنy. 22

شکل1-5: کمپلکس گالیم کینولین. 25

شکل1-6: کمپلکس گالیم مالتول. 27

شکل 1-7: تیوسمی کاربازون. 30

شکل 1-8: مشتقات سیکلو پنتا دی‌انیل. 30

شکل2-1: واکنش تبدیل MTTبه فورمازان. 40

شكل 3-1: ساختار کمپلکس [تریس (3-هیدروکسی-2-متیل–4-هیدروژن-پیران–4-اوناتو) گالیم (III)] (1)45

شکل 3-2: دیاگرام ORTEPکمپلکس [تریس (3-هیدروکسی-2-متیل–4-هیدروژن-پیران–4-اوناتو) گالیم (III)] (1)47

شکل 3-3: دیاگرام فلوسایتومتری برای كمپلكس (1)، سیس پلاتین و گروه كنترل.49

شکل 3-4: ساختار کمپلکس [تریس (3-هیدروکسی-1و2–دی­متیل-4-پیریدینوناتو) گالیم (III)] (2)50

شکل 3-5: دیاگرام ORTEPکمپلکس [تریس (3-هیدروکسی-1و2–دی­متیل-4-پیریدینوناتو) گالیم (III)] (2)51

شکل 3-6: دیاگرام فلوسایتومتری برای كمپلكس (2)، سیس پلاتین و گروه كنترل.54

شكل 3-7: ساختار کمپلکس [بیس (3-هیدروکسی-2-متیل-4-هیدروژن-پیران–4–اوناتو) قلع(II)] (3)55

شکل 3-8: دیاگرام ORTEPکمپلکس [بیس (3-هیدروکسی-2-متیل-4-هیدروژن-پیران–4–اوناتو) قلع (II)] (3)56

شکل 3-9: دیاگرام فلوسایتومتری برای كمپلكس (3)، سیس پلاتین و گروه كنترل.58

شكل 3-10: ساختار کمپلکس [بیس (3-هیدروکسی-1و2–دی­متیل-پیریدین-4-اون) قلع (II)](4)59

شکل 3-11: دیاگرام فلوسایتومتری برای كمپلكس (4)، سیس پلاتین و گروه كنترل.63

شكل 3-12: ساختار کمپلکس [تتراکیس (دی­آکسو-بیس (3-هیدروکسی-2-متیل–4-هیدروژن-پیران–4-اوناتو)) تیتانیم(IV)] (5)63

شکل 3-13: دیاگرام ORTEPکمپلکس [تتراکیس (دی­آکسو-بیس (3-هیدروکسی-2-متیل–4-هیدروژن-پیران–4-اوناتو)) تیتانیم (IV)] (5)65

شکل 1: داده‌های تجزیه عنصری کمپلکس (1)76

شکل 2: طیف IRکمپلکس (1)77

شکل 1: داده‌های تجزیه عنصری کمپلکس (2)78

شکل 2: طیفFT-IRکمپلکس (2)79

شکل 1: داده­های تجزیه عنصری کمپلکس (3) 85

شکل 2: طیف IRکمپلکس (3)81

شکل 1: داده‌های تجزیه عنصری کمپلکس (4)82

شکل 2: طیفFT-IRکمپلکس (4)83

شکل1: داده‌های تجزیه عنصری کمپلکس (5)89

شکل2: طیفFT-IRکمپلکس (5)85

فهرست جداول:

جدول 1- 1: تقسیم‌بندی ضایعات بدخیمی بر اساس درجه­بندی و مرحله­بندی.. 5

جدول 1-2: سیستم طبقه­بندی TNM.. 6

جدول 1-3: مقایسه IC50ترکیب­های 1 و 2 و 3. 29

جدول 3-1: فعالیت ضدسرطانی کمپلکس مورد مطالعه در مقابل رده‌های سلولی HeLa(کارسینومای تخمدان انسانی)، MCF-7(سرطان سینه انسانی)، HT-29 (سرطان روده بزرگ انسانی)، K-562 (سرطان سلول‌های میلوییدی خون انسان) و Neuro-2a(نوروبلاستوما موشی) پس از 48 ساعت تیمار پیوسته. 48

جدول 3-2: درصد مرگ سلولی مشاهده شده به‌وسیله‌ی آزمون فلوسایتومتری بر روی رده‌ی سلولی HT-29(سرطان روده بزرگ انسانی)، پس از 24 ساعت تیمار پیوسته. 49

جدول 3-3: فعالیت ضدسرطانی کمپلکس مورد مطالعه در مقابل رده‌های سلولیHeLa(کارسینومای تخمدان انسانی)، MCF-7(سرطان سینه انسانی)، HT-29(سرطان روده بزرگ انسانی)، K-562 (سرطان سلول‌های میلوییدی خون انسان) و Neuro-2a (نوروبلاستوما موشی) پس از 48 ساعت تیمار پیوسته. 53

جدول 3-4: درصد مرگ سلولی مشاهده ‌شده به‌وسیله­ی آزمون فلوسایتومتری بر روی رده‌ی سلولی HT-29 (سرطان روده بزرگ انسانی)، پس از 24 ساعت تیمار پیوسته. 54

جدول 3-5: فعالیت ضدسرطانی کمپلکس مورد مطالعه در مقابل رده‌های سلولی HeLa(کارسینومای تخمدان انسانی)، MCF-7(سرطان سینه انسانی)، HT-29 (سرطان روده بزرگ انسانی)، K-562 (سرطان سلول‌های میلوییدی خون انسان) و Neuro-2a (نوروبلاستوما موشی) پس از 48 ساعت تیمار پیوسته. 57

جدول 3-6: درصد مرگ سلولی مشاهده شده به‌وسیله‌ی آزمون فلوسایتومتری بر روی رده‌ی سلولی K-562 (سرطان سلول‌های میلوییدی خون انسان) پس از 24 ساعت تیمار پیوسته. 58

جدول 3-7: فعالیت ضدسرطانی کمپلکس مورد مطالعه در مقابل رده‌های سلولی HeLa(کارسینومای تخمدان انسانی)، MCF-7 (سرطان سینه انسانی)، HT-29 (سرطان روده بزرگ انسانی)، K-562 (سرطان سلول‌های میلوییدی خون انسان) و Neuro-2a(نوروبلاستوما موشی) پس از 48 ساعت تیمار پیوسته. 61

جدول 3-8: درصد مرگ سلولی مشاهده ‌شده به وسیله‌ی آزمون فلوسایتومتری بر روی رده­ی سلولی K-562 (سرطان سلول‌های میلوییدی خون انسان) پس از 24 ساعت تیمار پیوسته. 62

جدول 3-9: فعالیت ضدسرطانی کمپلکس مورد مطالعه در مقابل رده‌های سلولی HeLa(کارسینومای تخمدان انسانی)، MCF-7 (سرطان سینه انسانی)، HT-29 (سرطان روده بزرگ انسانی)، K-562 (سرطان سلول‌های میلوییدی خون انسان) و Neuro-2a (نوروبلاستوما موشی) پس از 48 ساعت تیمار پیوسته. 66

قیمت فایل فقط 16,900 تومان

خرید

برچسب ها : سنتز، شناسایی کمپلکسهای جدید دارویی از گالیم، قلع و تیتانیم و مطالعات کلینیکی تعدادی از آنها در درمان برخی رده های سلولهای سرطانی , سنتز شناسایی کمپلکسهای دارویی گالیم قلع تیتانیم مطالعات کلینیکی درمان ,سلولهای سرطانی آپوپتوز آزمون MTT ضد­سرطان پروژه پایان نامه تحقیق مقاله پژوهش دانلود پروژه دانلود پایان نامه دانلود تحقیق دانلود مقاله دانلود پژوهش

admin2 بازدید : 83 سه شنبه 10 اسفند 1395 نظرات (0)

بررسی ساختار الکترونی وخواص لیگاند شیف باز N4S2و كمپلكس‌های آن با بعضی عناصر واسطه با استفاده از نظریه عامل دانسیته

بررسی ساختار الکترونی  وخواص لیگاند  شیف باز  N4S2و كمپلكس‌های آن با  بعضی عناصر واسطه  با استفاده از نظریه عامل دانسیتهدسته: شیمی 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: docx 
حجم فایل: 8120 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 128 

در این كار پژوهشی لیگاندها شیف باز 1 و 2 دی N2 تیوفنوكسی پیریدین 2 كربوكسالدیمین اتان (L) از تراكم پیریدین 2 كربوكسالدهید با آمین‌ سنتز شده 1و2 دی (اورتو آمینوتیوفنوكسی) اتان تهیه شد

 

قیمت فایل فقط 16,900 تومان

خرید

بررسی ساختار الکترونی  وخواص لیگاند  شیف باز  N4S2و كمپلكس‌های آن با  بعضی عناصر واسطه  با استفاده از نظریه عامل دانسیته

 

 

در این كار پژوهشی لیگاندها شیف باز  1 و 2- دی [N-2- تیوفنوكسی- پیریدین -2- كربوكسالدیمین ] اتان (L) از تراكم پیریدین -2- كربوكسالدهید با آمین‌ سنتز شده 1و2 دی (اورتو- آمینوتیوفنوكسی) اتان تهیه شد. این لیگاند پتانسیل كئوردینه شدن با شش اتم دهنده را دارد كه می‌توانند سیستم N4S2 را برای فلزات فراهم آورد. واكنش نمك‌های پرکلرات با لیگاند منجر به تشكیل كمپلكسهای ML(ClO4)2(M=Ni, Cu, Co, Zn) شد. لیگاند سنتز شده و كمپلكس‌ های آن توسط تكنیكهایIR،Uv-vis، آنالیز عنصری وهدایت‌سنجی مورد بررسی و شناسایی قرار گرفتندو فقط ساختار بلوری كمپلكس  با استفاده از گریستالوگرافی تعیین شد. منظور بررسی ساختار الکترونی این کمپلکس ها روش محاسباتی DFT با عامل دانسیته B3LYPو سری پایهTZVP مورد استفاده قرار گرفت.براساس این مطالعات محیط کئوردیناسیون مس چهار وجهی و محیط کئوردیناسیون نیکل،  کبالت و روی  هشت وجهی انحراف یافته می باشد. براساس داده های  طیف  UV-Vis باند پهن مشاهده شده درکمپلکس ها مربوط به انتقالات  یعنی از تراز انرژی (HOMO-1 ) به تراز انرژیLOMO+1) ) یون های فلزی مس(II)، نیکل(II) و کبالت(II) بوده و یون روی(II) فاقد این انتقال می باشد. طول موج ماکزیمم محاسباتی برای کمپلکس ها از روی اختلاف انرژی بین تراز  HOMOو LOMO با داده های طیف  UV-Vis محلول کمپلکس ها مطابقت دارد. باندهای ارتعاشات کششی C=N ایمینی و گروه های C=C محاسبه شده با روش B3LYP با داده های تجربی مطابقت دارد.

کلید واژه ها : کمپلکس های شیف - باز،DFT، خواص الکترونی، لیگاند N4S2، فرکانس ارتعاشی

 

فهرست مطالب

 

فصل اول:مقدمه ای بر مطالعه تئوری کمپلکس های شیف باز

مقدمه. 2

1-1- تاریخچه شیف بازها 3

1-2- روش تهیه لیگاند های شیف باز. 4

1-3- طبقه بندی لیگاند های شیف باز. 4

1-4- اهمیت و کاربردهای مهم کمپلکس های سنتز شده با لیگاند های شیف باز. 5

1-4-1- خواص مغناطیسی کمپلکس های شیف باز. 6

1-4-2-خواص کاتالیزگری کمپلکس های شیف باز. 6

1-4-3-خواص دارویی کمپلکس های  شیف باز. 7

1-4-4-خواص فلوئورسانسی کمپلکس های شیف باز. 8

1-4-5- خواص نوری غیر خطی.. 8

1-4-6- فعالیت آنزیمی.. 8

1-5- مطالعات تئوری کمپلکس های شیف باز. 9

فصل دوم:شیمی محاسباتی

2-1- شیمی محاسباتی 25

2-2- تقریب هارتری – فوک... 25

2-3- دترمینان اسلیتر. 28

2-4- اصل تغییر. 29

2- 5- نظریه عامل دانسیته ........... 34

2-5-1- دانسیته الکترون.. 35

2-5-2- قضیه کوهن – هوهنبرگ... 36

2-5-3- معادلات كوهن- شام. 38

2-6- تقریب های دانسیته موضعیLDA ودانسیته موضعی اسپینی LSDA.. 40

2-7- تقریب گرادیانی تعمیم یافته GGA.. 41

2-8- روش های گرادیان مرتبه بالاتر یا (meta  GGA) 42

2-9- عاملهای مبادلهای- هیبریدی.. 42

2-10- سری های پایه. 43

2-10-1- سری پایه كمینه. 45

2-10-2- سری های پایه همبستگی- سازگار. 45

2-10- 3- سری های پایه قطبش شده و نفوذ. 46

2-11- نظریه اختلال مولر-پولست... 46

2-12- آنالیز جمعیعت مولیکن.. 50

فصل سوم:روش کار

3-1- بخش تجربی.. 53

3-1- 1- دستگاه ها، تجهیزات و مواد استفاده شده. 53

3-2- سنتز مواد. 54

3-2- 1- سنتز پیش ماده 1و2دی (اورتو-آمینوتیوفنوکسی)اتان.. 54

3-2- 2- تهیه لیگاند 1و2- دی [N-2- تیوفنوكسی- پیریدین- 2- كربوكسالدهید] اتان (L) 54

3-2-3- سنتز کمپلکس کبالت پرکلرات ....................... 55

3-2- 4- سنتز کمپلکس مس پرکلرات .......................... 55

3-2-5 - سنتز کمپلکس نیکل پرکلرات ................................. 56

3-2- 6- سنتز کمپلکس روی پرکلرات .......................... 56

3-3-اندازه گیری هدایت الکتریکی کمپلکس ها 74

3-4-  ساختار مولكولی و کریستالی كمپلكس ........................... 74

فصل چهارم:بخش محاسباتی

4-1-تعیین شکل هندسی بهینه برای لیگاند وکمپلکس های ML(ClO4)2  (M=Cu,Co,Ni,Zn) 79

4-2- مشخصات ساختاری بهینه شده لیگاند وکمپلکس ها 85

4-3- بار مولیکن.. 91

4-4- دانسیته اسپینی اتمی بعضی از اتم های لیگاند وکمپلکس های بهینه سازی شده شده. 94

4-5- بررسی طول موج ماکزیمم جذب در ساختار لیگاند و کمپلکس ها 95

4-6- بررسی فرکانس های ارتعاشی در ساختار لیگاند وکمپلکس های آن.. 96

4-7- آنالیز ساختاری کمپلکس با استفاده از شاخص هندسی ....... 97

فصل پنجم:نتیجه گیری

5-1- بررسی مشخصات ساختاری کمپلکس ها :طول پیوند،مرتبه پیوندوزاویه پیوند. 100

5-1-1- بررسی طول پیونددر کمپلکس های سنتز شده ( ML(ClO4)2 (M=Cu,Co,Ni,Zn. 100

5-1-2- بررسی زاویه پیوند درکمپلکس های سنتز شده (ML (ClO4)2 (M= Co,Ni, Cu,Zn. 101

5-2- بررسی طیف FT-IR کمپلکس های سنتز شده (ML(ClO4)2 (M=Cu,Co,Ni,Zn. 102

5-3- بررسی طیف UV-Vis کمپلکس های سنتز شده (ML(ClO4)2 (M=Cu,Co,Ni,Zn. 102

5-4- بررسی بارمولیکن.. 103

5-5- بررسی شکاف انرژی در لیگاند و کمپلکس های سنتز شده. 105

5-6- بررسی دانسیته اسپینی الکترونی لیگاند وکمپلکس های سنتز شده. 105

5-7- نتیجه گیری کلی.. 105

5-8- پیشنهادات برای تحقیقات بعدی.. 106

منابع.. 107

فهرست تصاویر

شکل (1-1): فرمول تهیه لیگاند های شیف باز. 4

شکل (1-2):انواع لیگاندهای شیف بازچند دندانه. 5

شکل (1-3): لیگاند دارای خاصیت فرومغناطیسی.. 6

شکل (1-4):سنتز لیگاندهای   ، ، ، ......... 9

شکل (1-5): -AنمایشORTEP  کمپلکس ......... 11

شکل (1-6):-Aنمایش ORTEP  کمپلکس  و B) دیاگرام انباشتگی آن.. 12

شکل (1-7):ساختار کریستالی کمپلکس Zn(II) 14

جدول (1-4):طول پیوند وزوایای پیوندکمپلکس Zn(II. 15

شکل (1-8):ساختارمولکولی کمپلکس TM(II)و  TM=Ni,Cu,Zn)) 16

شکل (1-9):ساختاربهینه شده کمپلکس های( TM(IIو TM=Ni,Cu,Zn))از روبرو پهلو. 17

شکل (1-10) : ساختار رنگدانه های آلی.. 19

شکل (1-11):سطوح انرژی HOMOوLOMOمولکول های رنگی H-P،F-P،FF-P. 20

شکل (1-12) : ساختار بهینه شده مولکول ها ی رنگی  H-P(a،  F-P(b،FF-P(c. 20

شکل (1-13):شکل ساختاری شیف باز ساخته شده از هیدروکسی نفتالدهید ومتیل آمین.. 21

شکل (1-14):ساختار بهینه شده شیف باز 1- (N-متیل آمینو متیلن )2- نفتالنون.. 22

شکل (1-15):ساختار  شیف باز کمپلکس های نیکل، پلاتین وپالادیم.. 23

شکل (2-1):مقایسه حالت های RHF،  UHF و ROHF. 34

شکل (3-1): شمای سنتز پیش ماده 1و2دی (اورتو-آمینوتیوفنوکسی)اتان.. 54

شکل (3-2) : شمای سنتز لیگاند 1و2- دی [N-2- تیوفنوكسی- پیریدین- 2- كربوكسالدهید] اتان.. 55

شکل (3-3): طیف FT-IR  پیش ماده  (1و2دی (اورتو-آمینوتیوفنوکسی)اتان.. 58

شکل (3-4): طیف FT-IR لیگاند1و2- دی [N-2- تیوفنوكسی- پیریدین- 2- كربوكسالدهید] اتان.. 59

شکل (3-5) : طیف FT-IR کمپلکس ................... 60

شکل (3-6) : طیف FT-IRکمپلکس .................... 61

شکل (3-7):طیف FT-IRکمپلکس .................... 62

شکل (3-8) : طیف FT-IRکمپلکس ............................ 63

شکل (3-9) : طیف UV-Vis کمپلکس درحلال CH3OH به غلظت5-10×5 مولار. 66

شکل (3-10) : طیف UV-Vis کمپلکس درحلال CH3OH به غلظت5-10×5 مولار. 66

شکل (3-11) : طیف UV-Vis کمپلکس درحلال CH3OH به غلظت5-10×5 مولار. 67

شکل (3-12) : طیف UV-Vis کمپلکس درحلال CH3OH به غلظت5-10×5 مولار. 67

شکل (3-13) : طیف UV-Vis کمپلکس درحلال متانول به غلظت3-10 مولار. 68

شکل (3-14) : طیف UV-Vis کمپلکس درحلال متانول به غلظت3-10 مولار. 68

شکل (3-15) : طیف UV-Vis کمپلکس درحلال CH3OH به غلظت 3-10 مولار. 69

شکل (3-16) : طیف UV-Vis کمپلکس درحلال CH3OH به غلظت 3-10 مولار. 69

شکل (3-17) : طیف UV-Vis حالت جامد کمپلکس .......................... 70

شکل (3-18) : طیف UV-Vis حالت جامد کمپلکس ................... 71

شکل (3-19) : طیف UV-Vis حالت جامد کمپلکس .................... 71

شکل (3-20) : طیف UV-Vis حالت جامد کمپلکس ................... 72

شکل (3-21): نمایش ORTEP کمپلکس NiL(ClO4)2H2O.. 75

شکل (3-22):  نمایش دیاگرام انباشتگی و آرایش حلقه های فنیلی کمپلکسH2O.NiL(ClO4)2   (پیوند های هیدروژنی با خطوط تیره نشان داده شده است) 76

شکل (4-1) : ساختار بهینه شده لیگاند1و2- دی [N-2- تیوفنوكسی- پیریدین- 2- كربوكسالدهید] اتان.. 80

الف ) تصویر از روبرو – ب)از پهلو. 80

شکل (4-2): ساختاربهینه شده کمپلکس  الف )تصویر از روبرو – ب)از پهلو. 81

شکل (4-3): ساختاربهینه شده کمپلکس  الف )تصویر از روبرو – ب)از پهلو. 82

شکل (4-4): ساختاربهینه شده کمپلکس  الف )تصویر روبرو – ب)از پهلو. 83

شکل (4-5): ساختاربهینه شده کمپلکس  الف )تصویر از روبرو – ب)از پهلو. 84

فهرست جداول

جدول (1-1):طول پیوند وزوایای پیوندکمپلکس ........ 11

جدول (1-2):طول پیوند وزوایای پیوندکمپلکس ........ 13

جدول (1-3):برخی پارامترهای ساختاری محاسبه شده با DFT و پرتوی X.. 13

جدول (1-5):پارامتر های ساختاری بهینه شده کمپلکس های فلزی (TM(IIو TM=Ni,Cu,Zn)) 18

جدول (1-6) : داده های تجربی ازبازدهی(عملکرد)رنگدانه های آلی.. 19

جدول (3-1):مواد به کار رفته. 53

جدول( 3-2) : نتایج آنالیز عنصری (%) كمپلكس‌ها (اعداد داخل پرانتز درصدهای محاسباتی هستند). 56

جدول(3-4): برخی شیوه های ارتعاشی پیش ماده و لیگاند. 64

جدول(3-5): برخی شیوه های ارتعاشی کمپلکس ها ی لیگاندL.. 64

جدول( 3-6) : میزان جابجایی νC=N در كمپلكس‌ های فلزی نسبت به لیگاند های آزاد. 65

جدول (3-7): طول موج های (nm)ناشی ازبررسی طیف UV-Vis  کمپلکس های لیگاند L.. 72

جدول (3-8): طول موج های (nm)ناشی ازبررسی طیف UV-Vis کمپلکسها درحلالCH3OHبه غلظت3-10 مولار  73

جدول (3-9) : نتایج هدایت‌سنجی كمپلكس‌ها با غلظت 5-10 مولار در حلال متانول و دمای oC 28. 74

جدول (3-10) : برخی مشخصات بلورکمپلکس NiL(ClO4)2H2O.. 76

جدول (3-11) : الف ) اندازه طول پیوند Å) )ب) اندازه زاویه پیوند( ° ) در کمپلکس NiL(ClO4)2H2O.. 77

جدول (4-1) :نتایج محاسباتی طول پیوند(A0) و زاویه پیوند در لیگاند .. 86

جدول (4-2) نتایج محاسباتی طول پیوند(A0) و زاویه پیوند  درکمپلکس ...................... 87

جدول (4-3): نتایج محاسباتی طول پیوند(A0) و زاویه پیوند  درکمپلکس ...................... 88

جدول (4-4) : نتایج محاسباتی طول پیوند(A0) و زاویه پیوند  درکمپلکس ............................. 89

جدول (4-5) : نتایج محاسباتی طول پیوند(A0) و زاویه پیوند  درکمپلکس ...................... 90

جدول (4-6): بار مولیکن بعضی از اتم های لیگاند. 91

جدول (4-7): بار مولیکن بعضی از اتم های کمپلکس ...................... 92

جدول (4-8): بار مولیکن بعضی از اتم های کمپلکس ...................... 92

جدول (4-9): بار مولیکن بعضی از اتم های کمپلکس ............................... 93

جدول (4-10): بار مولیکن بعضی از اتم های کمپلکس ...................... 93

جدول (4-11) : دانسیته اسپینی اتمی بعضی از اتم های کمپلکس ............................... 94

جدول (4-12) : دانسیته اسپینی اتمی بعضی از اتم های کمپلکس  ...................... 94

جدول (4-13) : دانسیته اسپینی اتمی بعضی از اتم های کمپلکس ...................... 95

جدول (4-14) : سطح انرژی HOMO و LOMO وتعیین عمده ترین سهم اوربیتالی در هر تراز کمپلکس.... 96

جدول (4-15): فرکانس ارتعاشی برخی پیوندها با روش محاسباتی و داده های حاصل از طیف FT-IR.. 97

جدول (4-16):مقادیر  برای شکل های مختلف هندسی کمپلکس های چهارکئوردینه. 98

فهرست نمودارها

نمودار (1-1): نمودار طیف جذب ونشر لیگاندوکمپلکس (Zn(II. 15


قیمت فایل فقط 16,900 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی ساختار الکترونی وخواص لیگاند شیف باز N4S2و كمپلكس‌های آن با بعضی عناصر واسطه با استفاده از نظریه عامل دانسیته , ساختار الکترونی خواص لیگاند شیف باز N4S2 كمپلكس‌های شیف نظریه عامل دانسیته باز،DFT خواص الکترونی لیگاند N4S2 فرکانس ارتعاشی پروژه پایان نامه تحقیق مقاله پژوهش دانلود پروژه دانلود پایان نامه ,دانلود تحقیق دانلود مقاله دانلود پژوهش

admin2 بازدید : 35 دوشنبه 09 اسفند 1395 نظرات (0)

بازیافت دی اتانول آمین از پساب های صنعتی

بازیافت دی اتانول آمین از پساب های صنعتیدسته: شیمی 
بازدید: 5 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 13738 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 89 

یك مطالعه دربارة فرآیند تقطیر چند مرحله ای برای بازیافت DEA از محلولهای آلوده ارائه گردیده است این قبیل محلولها مشكلات جدی را در كارخانجات گاز و پالایشگاههای نفتی بوجود آورده اند

 

قیمت فایل فقط 7,400 تومان

خرید

بازیافت دی اتانول آمین از پساب های صنعتی

 

چكیده

یك مطالعه دربارة فرآیند تقطیر چند مرحله ای برای بازیافت DEA از محلولهای آلوده ارائه گردیده است. این قبیل محلولها مشكلات جدی را در كارخانجات گاز و پالایشگاههای نفتی بوجود آورده اند . بدلیل فراریت بعضی از اجزاء تشكیل دهنده شان نمی توانند به آاسانی خالص شوند. این فرآیند جدید از هگزادكان به عنوان مایع حامل بی‌اثر برای حصول اطمینان از توزیع مناسب مایع در ستون تقطیر ، به منظور جلوگیری از آلودگی و سهولت تفكیك اجزاء غیرفرار استفاده می كند. در این پروژه فرایند با داده های تعادل فازی نوین بین مخلوط دی اتانول آمین، بی(هیدروكسی اتیل) پیپرازین، تری(هیدروكسی اتیل) اتیلن دی آمین، آب و هگزادكان توضیح داده شده است. خصوصیات فیزیكی طراحی شدة ماده حامل بی اثر مورد بحث قرار می گیرد و رهنمودهایی جهت انتخاب آن ارائه گردیده اند. از مدل ضریب فعالیت دو مایع غیر تصادفی به طور موفقیت آمیز جهت نمایش یا ارائه داده های تعادلی استفاده می شود. فرآیند تقطیر برای عمل خلوص سازی محلول‌های آمین آلوده شده، توصیف شده است. فرآیند تقطیر چند مرحله‌ای و مایع حامل بی اثر(هگزادكان) استفاده می شود. از ستون تقطیر با قطر داخلی 50 پیشنهاد شده با شبیه سازاسپن(ASPEN) را تائید كند و از خصوصیات فیزیكی مایع حامل بی اثر ارائه شده در فصل دوم استفاده می كند . بعنوان مثال، برای تفكیك ناخالصی های محلول دی اتانول آمین فاسد شده تحت شرایط خلاء راندمان خوبی به دست آمده بود. نتایج با تقطیر تك مرحله ای مرسوم برابر هستند.

فهرست مطالب:

 مقدمه......................................................................................................................... 3

چكیده...................................................................................................................................... 4

 فصل اول

شیرین كردن گازها با اتانول آمین ها

تعریف عمومی گازها................................................................................................... 6

انواع گاز طبیعی............................................................................................................ 6

ناخالصی های موجود در گازها............................................................................................. 7

پالایش گازها................................................................................................................... 7

روش آمین.................................................................................................................... 9

انتخاب نوع فرآیند.............................................................................................................................. 10

تجهیزات لازم فرایند تصفیه گاز ترش با آمین ها................................................................................................. 11

فرآیند تصفیة گاز ترش با دی اتانول آمین (DEA)........................................................................................... 12

اثر گازهای اسیدی جذب شده روی خواص فیزیكی آلكانول آمین....................................................................... 16

واكنش های شیمیایی فرآیند شرین كردن گاز طبیعی....................................................................................... 17

حلالهای جاذب..................................................................................................................................................... 19

ویژگیهای زداینده گازها و حلالهای جاذب........................................................................................................... 20

معرفی آمین ها و معیار انتخاب آنها..................................................................................................................... 21

تولیداتانول آمین ها.............................................................................................................................................. 22

خصوصیات اتانول آمین ها.................................................................................................................................... 25

كاربرد اتانول آمین ها........................................................................................................................................... 28

مزایای دی اتانول آمین نسبت به موتور اتانول آمین..................................................................... 29        

ظرفیت، تقاضا و قیمت اتانول آمین در سطح جهان............................................................................ 30

 فصل دوم

فرایند نوینی برای بازیافت DEA از محلولهای نیمه فاسد شده:

تشریح فرایند وتعادل فازی سیستم دی اتانول آمین – بی (هیدروكسی اتیل) پیپرازین

تری (هیدروكسی اتیل) اتیلن دی آمین – هگزادكان.......................................................................................... 34

 فرایند نوین......................................................................................................................... 36

مشخصات مایع بی اثر................................................................................................................... 38        

بررسی تعادل بخار مایع(VLE).......................................................................................................................... 39

ترمودینامیك تعادل بخار – مایع................................................................................................................ 45

مخلوط‌های چند جزیی.......................................................................................................... 48

آنالیز رگرسیون داده‌های تعادلی بخار – مایع....................................................................................... 49

مواد، تجهیزات و روش‌های آ‌زمایشگاهی........................................................................................ 53

 فصل سوم

فرایند نوینی برای بازیافت DEA از محلولهای نیمه فاسد شده:

آنالیز فرایند.................................................................................................................. 56

تقطیر تحت شرایط جریان برگشتی كامل.................................................................................... 56

آنالیز فرایند با شبیه ساز ASPEN ........................................................................................ 65

تقطیر ناگهانی........................................................................................................................... 66

تقطیر جزئی و ناگهانی........................................................................................................... 68

اثر شرایط عملیاتی بر اجرای فرایند............................................................................... 72

شبیه سازی فرایند پیشنهادی با دو ستون تقطیر............................................................... 80

 نتیجه ............................................................................................................................... 84

ضمیمه....................................................................................................... 86

معادلة NRTL و پارامترهای آن ................................................................................... 88

مراجع    89

قیمت فایل فقط 7,400 تومان

خرید

برچسب ها : بازیافت دی اتانول آمین از پساب های صنعتی , بازیافت دی اتانول آمین پساب های صنعتی بازیافت دی اتانول آمین از پساب های صنعتی تحقیق مقاله پژوهش پ

admin2 بازدید : 23 یکشنبه 08 اسفند 1395 نظرات (0)

دانلود پژوهش فاضلاب

دانلود پژوهش فاضلابدسته: شیمی 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 6671 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 98 

این محصول در قالب فایل word و در 98 صفحه تهیه و تنظیم شده است

 

قیمت فایل فقط 9,800 تومان

خرید

پژوهش فاضلاب

 

این محصول در قالب فایل word و در 98 صفحه تهیه و تنظیم شده است.

 

توجه :

 

شما می توانید با خرید این محصول فایل " قلق های پایان نامه نویسی (از عنوان تا دفاع)" را به عنوان هدیه دریافت نمایید.

عناوین :

تصفیه بیولوژیکی پسآب صنعتی در پتروشیمی آبادان

مقدمه

مبحث اول:

مشخصه های فیزیکی،شیمیایی و زیست شناسی فاضلاب

مراحل تصفیه پساب صنعتی در پتروشیمی آبادان

مقدمه

عمدتاً فاضلاب را به سه دسته تقسیم می کنند

الف)فاضلابهای شهری

ب)فاضلابهای صنعتی

ج)هرزآبهای سطحی

تاریخچه جمع آوری فاضلاب

اهمیت جمع آوری فاضلاب در جهان امروز

روشهای جمع آوری فاضلاب شهری

روش جمع آوری فاضلابها در شهرهای ایران

تاریخچه تصفیه فاضلاب

هدف از تصفیه فاضلاب

الف: تامین شرایط بهداشتی برای زندگی مردم

ب) پاک نگهداری محیط زیست

ج) بازیابی فاضلاب

انواع و خواص فاضلاب ها

فاضلاب خانگی

رنگ فاضلاب

دمای فاضلاب

موجودات زنده در فاضلاب

درجه اسیدی

مواد خارجی در فاضلاب

فاضلاب سطحی

خواص برخی از فاضلاب های تهران

آلودگی فاضلاب های شهر در ایران

الف: درجه آلودگی فاضلاب های خانگی در شهرهای ایران

نتایج آزمایش روی فاضلاب شهری در تهران

درجه آلودگی فاضلابهای سطحی در شهرهای ایران

درجه آلودگی فاضلاب در صنایع به ازای هر واحد تولید یا مصرف

اصول کلی تصفیه فاضلاب( پالایش فاضلاب)

صاف کردن فاضلاب

تصفیه طبیعی فاضلاب

وارد نمودن فاضلاب به رودخانه

پخش فاضلاب در زمین

وارد نمودن فاضلاب در چاه

دریاچه های تصفیه فاضلاب

محاسن و معایب استفاده از دریاچه  های تصفیه فاضلاب

انواع دریاچه های تصفیه فاضلاب

میزان مواد آلی در فاضلابها

اکسیژن مورد نیاز جهت اکسیداسیون یک فاضلاب

درجه بندی فاضلابها

فاضلابهای غیر انسانی

تخلیه بی رویه فاضلابهای صنعتی در آبهای سطحی

مواد شیمیایی ، ایجاد کننده اصلی فاضلاب صنعتی

مهمترین عوامل ضرورت عدم تخلیه فاضلابهای صنعتی به آبهای جاری و زیر زمینی

طبقه بندی آبهای آلوده

فاضلابهای صنعتی

مواد شیمیایی موجود در فاضلابهای صنعتی

فاضلابهای کشاورزی

فاضلابهای شهری

پروژه GEMS

تصفیه آب و فاضلابها

مروری تاریخی بر تصفیه آب

انواع فاضلاب

آلودگی فاضلابها

نسبت تبدیل آب مصرفی به فاضلاب

آمیخته شدن آب باران با فاضلاب خانگی

قیمت فایل فقط 9,800 تومان

خرید

برچسب ها : دانلود پژوهش فاضلاب , تصفیه بیولوژیکی پسآب صنعتی در پتروشیمی آبادان مشخصه های فیزیکی،شیمیایی و زیست شناسی فاضلاب مراحل تصفیه پساب صنعتی در پتروشیمی آبادان عمدتاً فاضلاب را به سه دسته تقسیم می کنند ,الف)فاضلابهای شهری ب)فاضلابهای صنعتی ج)هرزآبهای سطحی تاریخچه جمع آوری فاضلاب اهمیت جمع آوری فاضلاب در جهان امروز روشهای جمع آوری فاضلاب شهری روش جمع آوری فاضلابها

admin2 بازدید : 51 شنبه 07 اسفند 1395 نظرات (0)

مولكول نگاری پلیمری سنتز و كاربرد آن در استخراج

مولكول نگاری پلیمری سنتز و كاربرد آن در استخراجدسته: شیمی 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 4055 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 266 

ما می دانیم در گازها ومایعات (نه جامدات) بیشتر مولکولها به طور تصادفی حرکت می کنند هیچ مولکولی با مولکول اطرافش ارتباطی نداشته و هر طور که می خواهد رفتار می کند

 

قیمت فایل فقط 7,000 تومان

خرید

مولكول نگاری پلیمری سنتز و كاربرد آن در استخراج

 

مقدمه
ما می دانیم در گازها ومایعات (نه جامدات) بیشتر مولکولها به طور تصادفی حرکت می کنند. هیچ مولکولی با مولکول اطرافش ارتباطی نداشته و هر طور که می خواهد رفتار می کند. کمپلکس های بین مولکولی فقط از طریق برخوردهای تصادفی به وجود آمده و عمر این کمپلکس ها بسیار ناچیز است و همچنین غلظت آنها در مایعات (یا گازها) تقریبا برابر صفر است. به هر حال، بعضی از مولکولها (مولکولهای پذیرنده) دقیقا بین یک مولکول و مولکول دیگر تفاوت قائل می شوند. آنها به صورت گزینشی جفت مولکولی خود را از میان تعدادی مولکول موجود در سیستم انتخاب میکنند و یک کمپلکس غیرکووالانسی با این مولکول می سازند. این کمپلکس ها به اندازه کافی پایدار بوده و غلظت تعادلی آنها قابل توجه است. دراینجا تمام مولکولها به جز مولکول جفت کاملا کنارگذاشته میشوند، درست همان طور که ما به سادگی دوستمان را حتی در شلوغی ورودی ایستگاه پیدا می کنیم و با او به رستوران میرویم. درکمپلکس های غیر کووالانسی همانند واکنش های آنزیمی, واکنش با حضور کاتالیزور اتفاق می افتد. این قدرت تشخیص میان مولکولها تشخیص مولکولی نامیده می شود.
در علم وتکنولوژی امروزی، اهمیت پذیرنده ها و تشخیص مولکولی به سرعت رشد کرده است. این رشد اساسا به این خاطر است که یک مولکول در حال حاضر یک واحد عملگر بوده و فقط نقش خود را ایفا میکند. برای ایجاد سیستمهای رضایت بخش تحت این شرایط، باید تعدادی مولکول را در شرایطی از پیش تعیین شده کنار هم بگذاریم و اجازه دهیم هر کدام کار خودش را انجام دهد. البته در اینجا همه مولکولها باید بدانند که مولکولهای مجاور آنها چه هستند، چه خصوصیات فیزیکوشیمیایی دارند و هر کدام از این مولکولها در هر لحظه چه می کنند. اخیرا روش مولکول نگاری برای فراهم آوردن پذیرنده های چند کاره که موثر و اقتصادی هستند توسعه یافته است. به طور کلی حرکات مولکولی در یک ساختار پلیمری ساکن شده و به همین دلیل آنها به طرز مطلوبی تثبیت شده اند. این شیوه، منحصر به فرد و چالش برانگیز است و در حال حاضر پیش بینی حوزه کاربردهای آن مشکل است. در این فصل پیرامون پذیرنده های طبیعی و مصنوعی بحث خواهیم کرد.
فصل اول
مقدمه
فصل دوم
اهمیت مولکولهای پذیرنده درعلم و تکنولوژی پیشرفته
فصل سوم
اساس مولكول نگاری
فصل چهارم
روشهای آزمایشگاهی
فرآیند های مولكول نگاری
فصل پنجم
روشهای تجربی درارزیابی کارآیی منقوش پذیری
فصل ششم
مطالعه اسپکتروسکوپی واکنشهای مولکول نگاری
فصل هفتم
شمایی از روش مولکول نگاری
فصل هشتم
کاربرد های مولکول نگاری
فصل نهم
چالش ها و پیشرفت های اخیر

قیمت فایل فقط 7,000 تومان

خرید

برچسب ها : مولكول نگاری پلیمری سنتز و كاربرد آن در استخراج , پایان نامه مولكول نگاری پلیمری سنتز استخراج پروژه مولكول نگاری پلیمری سنتز و كاربرد آن در استخراج دانلود پروژه مولكول نگاری پلیمری سنتز و كاربرد آن در استخراج مطالعات مولكول نگاری پلیمری سنتز و كاربرد آن در استخراج دانلود مطالعات مولكول نگاری پلیمری سنتز و كاربرد آن در استخراج رساله مولكول نگاری پلیمری سنتز و كاربرد آن در استخراج دانلود ر

admin2 بازدید : 29 شنبه 07 اسفند 1395 نظرات (0)

پروژه شناخت فلزات صنعتی پتاسیم و سزیم

پروژه شناخت فلزات صنعتی پتاسیم و سزیمدسته: شیمی 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 4481 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 40 

فرمت فایل ورد با قابلیت ویرایش متن پروژه شناخت فلزات صنعتی پتاسیم و سزیم

 

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

فهرست

پتاسیم ........................................................................................................................................... 3

تاریخچه پتاسیم ............................................................................................................................. 7

شرایط تشکیل وژنز پتاس ............................................................................................................. 9

چگونگی کشف پتاسیم .............................................................................................................. 12

پیدایش پتاسیم ........................................................................................................................... 13

خواص پتاسیم ............................................................................................................................. 14

طرز تهیه پتاسیم ........................................................................................................................ 15

کاربرد پتاسیم .............................................................................................................................. 15

روشهای اکتشاف و استخراج و فرآوری پتاس .......................................................................... 18

روشهای عمده استخراج پتاس ................................................................................................... 19

روشهای متداول فرآوری پتاس .................................................................................................. 21

ناخالصیهای پتاس و ضرورت فرآوری آن .................................................................................... 24

پتاسیم در بدن .............................................................................................................................. 24

منابع غذایی پتاسیم .................................................................................................................... 25

کاربرد نیترات پتاسیم ................................................................................................................... 27

پتاسیم در طبیعت ........................................................................................................................ 27

عوارض کاهش پتاسیم در گیاه ................................................................................................. 27

پرمنگنات پتاسیم ......................................................................................................................... 29

کودهای پتاسیم دار ................................................................................................................... 29

پتاسیم در آجر ............................................................................................................................... 30

کانی های پتاس .......................................................................................................................... 31

آلونیتها (سولفاتهای آبدار) گرمایی .......................................................................................... 31

کاربرد آلونیت ................................................................................................................................ 31

کاربرد کائولینیت .......................................................................................................................... 31

انواع کودهای پتاسه .................................................................................................................. 32

انواع کانسارهای پتاس .............................................................................................................. 32

سزیم ............................................................................................................................................ 34

کاربرد سزیم ................................................................................................................................. 36

تاریخچه سزیم .............................................................................................................................. 37

پیدایش سزیم .............................................................................................................................. 38

ایزوتوپ های سزیم .................................................................................................................... 38

هشدارهایی درباره سزیم ........................................................................................................... 39

اثر سزیم بر سلامتی انسان ........................................................................................................... 39

............................................................................................................................................................

منابع ............................................................................................................................................. 40

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : پروژه شناخت فلزات صنعتی پتاسیم و سزیم , دانلود پروژه فلزات صنعتی پتاسیم و سزیم پروژه پتاسیم پروژه سزیم پروژه فلزات فلزات صنعتی

admin2 بازدید : 35 شنبه 07 اسفند 1395 نظرات (0)

دانلود پروژه شبیه سازی رآکتور سنتز متانول

دانلود پروژه شبیه سازی رآکتور سنتز متانولدسته: شیمی 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 9144 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 68 

این محصول در قالب فایل word و در 68 صفحه تهیه و تنظیم شده است

 

قیمت فایل فقط 6,800 تومان

خرید

پروژه شبیه سازی رآکتور سنتز متانول

این محصول در قالب فایل word و در 68 صفحه تهیه و تنظیم شده است.

 

توجه :

شما می توانید با خرید این محصول فایل " قلق های پایان نامه نویسی (از عنوان تا دفاع)" را به عنوان هدیه دریافت نمایید.

عناوین:
فصل اول :متانول ،خواص و روشهای تولید
1-1-تاریخچه 
1- 2- خصوصیات فیزیكی Physical properties 
1-3-  واكنشهای شیمیایی 
1-4- تولید صنعتی و فرآیند آن 
1-5-ماده خام 
1-5-1-گاز طبیعی 
1-5-2-باقیمانده های نفتی 
1-5-3-نفتا 
1-5-4-ذغال سنگ 
1-6-كاتالیست 
1-7-تولید در مقیاس تجاری 
1-8-واكنشهای جانبی 
1-9-خالص سازی 
1-10-كاربردهای متانول:
1-10-1-1- تولید اسید استیك:
1-10-1-2-كاربرد اسید استیك در صنایع:
1-10-2-تولید وینیل استات:
1-10-3-فرمالدئید:
1-10-4-اتیلن گلیكول:
1-10-5-متیل آمین:
1-10-6-دی متیل اتر:
1-10-7- تركیبات كلرومتان :
1-10-8-متیل ترشری بوتیل الكل(MTBE) 
1-10-9-كاربرد متانول در مخلوط با بنزین:


فصل دوم: سینتیك و مكانیسم واستوکیومتری
2-1-اصول واکنشهای کاتالیستی
2-1-1-مراحل مستقل در واکنشهای کاتالیستی 
2-1-2-سینیتیک ومکانیسم واکنشهای کاتالیستی 
2-1-3-اهمیت جذب سطحی در واکنشهای کاتالیستی هتروژن
2-1-4-بررسی سینتیکی 
2-1-5-مکانیسم واکنشهای کاتالیستی هتروژن فاز گاز 
2-1-5-1-مکانیسم Langmuir- Hinshelwood (1421 )
2-1-5-2-مکانیسم Eley –Rideal 
2-2-ترمودینامیك و سینتیك سنتز فشار پائین متانول
2-1-1- مقدمه
2-1-2- استوكیومتری و ترمودینامیك
2-1-3- سینتیك و مكانیسم
Klier 
Graff
Skrzypek
2-1-4- مكانیسم
فصل سوم: شبیه سازی واكنش كاتالیستی هتروژنی توسط Hysys
3-1- مدل سینتیکی
3-2-مراحل شبیه سازی رآكتور در Hysys 
3-3--نتایج حاصله از شبیه سازی
منابع

قیمت فایل فقط 6,800 تومان

خرید

برچسب ها : دانلود پروژه شبیه سازی رآکتور سنتز متانول , متانول ،خواص و روشهای تولید كاربردهای متانول كاربرد متانول در مخلوط با بنزین ترمودینامیك و سینتیك س

admin2 بازدید : 57 شنبه 07 اسفند 1395 نظرات (0)

دانلود پروژه تهیه و كاربرد مواد افزودنی در روغنهای روان كننده

دانلود پروژه تهیه و كاربرد مواد افزودنی در روغنهای روان كنندهدسته: شیمی 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 7486 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 128 

این محصول در قالب فایل word و در 128 صفحه تهیه و تنظیم شده است

 

قیمت فایل فقط 12,800 تومان

خرید

پروژه تهیه و كاربرد مواد افزودنی در روغنهای روان كننده

 

این محصول در قالب فایل word و در 128 صفحه تهیه و تنظیم شده است.

 

توجه :

شما می توانید با خرید این محصول فایل " قلق های پایان نامه نویسی (از عنوان تا دفاع)" را به عنوان هدیه دریافت نمایید.

فهرست

   

مقدمه

 

 

فصل اول

 

مقدماتی راجع به روغنهای روان كننده، آزمایشات و كیفیت آنها

 

انواع روان كننده ها

 

موارد استفاده روغتهای روان كننده

 

وظایف روغنهای روان كننده

 

خواص ضروری روغنهای روان كننده

 

تركیبات روغنهای روان كننده معدنی

 

آزمایشات مربوط به روغنهای روان كننده

 

ارگانها و سازمانها و مؤسسات ذیربط در كیفیت روغنها

 

طبقه بندی ها و استانداردهای روغن

 

 

فصل دوم

 

مواد افزودنی به روغنهای روان كننده

 

منابع قلیائیت و اثرات آن در روغنها

 

خواص و فرمولهای انواع ادتیوهای مصرفی در روغنها

 

 

1- افزایش دهنده های اندیس ویسكوزیته

 

2- معلق كننده ها

 

3- پاك كننده ها

 

4- بازدارنده های اكسیداسیون

 

5- مواد افزودنی ضد زنگ زدگی

 

6- مواد افزودنی ضد سائیدگی

 

7- بهبود دهنده های اصطكاك

 

8- پائین آورنده های نقطه ریزش

 

9- بازدارنده های كف

 

چگونگی كنترل روغنها ضمن كار

 

بررسی علل اضمحلال مواد افزودنی

 

تعاریف و اصطلاحات مرسوم در قلمرو كنترل كیفیت روغنها

 

فهرست منابع

 

قیمت فایل فقط 12,800 تومان

خرید

برچسب ها : دانلود پروژه تهیه و كاربرد مواد افزودنی در روغنهای روان كننده , مقدماتی راجع به روغنهای روان كننده، آزمایشات و كیفیت آنها انواع روان كننده ها موارد استفاده روغتهای روان كننده وظایف روغنهای روان كننده خواص ضروری روغنهای روان كننده تركیبات روغنهای روان كننده معدنی آزمایشات مربوط به روغنهای روان كننده ارگانها و سازمانها و مؤسسات ذیربط در كیفیت روغنها طبقه بندی ها و استانداردهای روغن مواد افزودنی به روغنه

admin2 بازدید : 31 شنبه 07 اسفند 1395 نظرات (0)

دانلود گزارش کارآموزی در مراکز انتقال نفت

دانلود گزارش کارآموزی در مراکز انتقال نفتدسته: شیمی 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: docx 
حجم فایل: 3390 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 43 

از آغاز پیدایش نفت ، موضوع حمل آن از منابع استخراج به مراکز تصفیه و همچنین مصرف مورد توجه قرار گرفت

 

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

گزارش کارآموزی در مراکز انتقال نفت

 

مقدمه
از آغاز پیدایش نفت ، موضوع حمل آن از منابع استخراج به مراکز تصفیه و همچنین مصرف مورد توجه قرار گرفت.
بشر در ابتدای امر از چهارپایان به منظور جابجا نمودن این ماده ارزشمند بهره جست وبا کوشش مجدانه ای که به عمل آورد توانست وسیله مطمین دیگری که ضمنا هزینه های حمل را کاهش دهد ، ایجاد نماید.
لذا خطوط لوله در این راستا ایجاد گردیدند که برای اولین بار در ایالات متحده امریکا و پس از آن از نظر اقتصادی و راحتی عملیات و حمل و نقل جدید مورد تایید قرار گرفت وبه سایر کشورهای نفت خیز دنیا سرایت کرد.
از مزایای خط لوله می توان به موارد زیر اشاره کرد:
الف)حمل سریع تر مواد نفتی
ب)ارزان تر تمام شدن قیمت مواد نفتی
ج)خطرات کمتر انتقال مواد نفتی
فهرست
مقدمه ……........ 3
منطقه غرب............... 4
تلمبه خانه برداسپی........... 4
سیستم های اصلی تلمبه خانه................5
نقشه منیفیلد تلمبه خانه برداسپی ..........9
پروفیل خط برداسپی .............10
سیستم های برق تلمبه خانه برداسپی ........11
الف-) مشخصات سیستم کنترل............. 18
الف-1) plc............. 18
الف-2) درایور ها ............. 20
الف-3) الکتروموتورها ...... 21
الف-4) شیر های برقی سیستم های حفاظتی , آلارم ها ....... 24
ب-) نقشه P&ID........................ 25
ب-2) منفیلد مخزن Relief و مخزن Drain.......29
ج-) ساختمان شیرهای اطمینان ونقاط تنظیم....... 18
د-) تشریح فعالیت های عملی ........... 30
د-1) دریافت و ارسال پیک .......... 36

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : دانلود گزارش کارآموزی در مراکز انتقال نفت , گزارش کارآموزی مراکز انتقال نفت دانلود گزارش کارآموزی ,کارآموزی مراکز انتقال نفت

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 10346
  • کل نظرات : 39
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 78
  • بازدید امروز : 191
  • باردید دیروز : 581
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 191
  • بازدید ماه : 17,159
  • بازدید سال : 76,793
  • بازدید کلی : 1,465,790