loading...
هفت آسمون
admin2 بازدید : 38 سه شنبه 09 آذر 1395 نظرات (0)

راههای خروج در هنگام زلزله

راههای خروج در هنگام زلزلهدسته: شهرسازی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 45 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 35

در این مبحث از مقررات ملی ، به منظور اعمال مقررات محافظت ساختمان ها در برابر حریق ، واژه ها و اطلاحات با معانی و مفاهیمی که در این بخش ذکر شده است ، مورد استفاده واقع می شوند

قیمت فایل فقط 5,500 تومان

خرید

راههای خروج در هنگام زلزله

 

راههای خروج از بنا و فرار از حریق

3-1-1 تعاریف

 

در این مبحث از مقررات ملی ، به منظور اعمال مقررات محافظت ساختمان ها در برابر حریق ، واژه ها و اطلاحات با معانی و مفاهیمی که در این بخش ذکر شده است ، مورد استفاده واقع می شوند .

آزمایش حریق استاندارد

آزمایش یا آزمایش های استاندارد ویژه برای شناسایی مقاومت و رفتار مصالح ، فرآورده ها ، اعضا و اجزای ساختمانی در مقابل آتش سوزی ، که مشخصات اجرایی آنها بعداً به وسیله مقررات مربوط به خود تعیین خواهد شد. 

ارتفاع طبقه و بنا

ارتفاع یک طبقه ، فاصله قائم از کف تمام شده آن طیقه بالاتر است . ارتفاع طبقه آخر بنا ، حد فاصل کف تمام شده آن طبقه تا کف تمام شده متوسط سطح بام ساختمان می باشد . ارتفاع بنا به ارتفاع تمام شده متوسط سطح بام ساختمان می باشد . ارتفاع بنا به ارتفاع تمام طبقات یا فاصله قائم از کف زمین طبیعی از تا متوسط ارتفاع بام ساختمان گفته می شود .

افزایش بنا

انجام هر گونه عملیات ساختمانی که سطح یا حجم یک بنا را افزایش دهد .

اعضاء باربر

اعضایی از ساختمان که بار مرده و زنده ساختمان را به شالوده ها انتقال می دهند .

بازارچه

مجموعه ای بنا که برای عرضه غیرمتمرکز کالاهای مختلف در نظر گرفته شده ، و یک راه عبور و مرور عمومی با حداقل 9 متر عرض را در بر می گیرد .

بالابر

اتاقک یا سکویی که به مکانیسم بالا و پائین شدن در مسیر قائم و ثابت مجهز باشد .

بنای موجود

بنایی که مطابق مقررات و قوانین گذشته اجرا و تکمیل شده است .

پلکان خارجی

پلکانی که حداقل از یک طرف در ارتباط مستقیم با فضای آزاد باشد .

پلکان متحرک

پلکانی که به کمک وسایل و دستگاههای مکانیکی حرکت کند . رجوع به بند 3-1-4-6

پنجره حریق

پنجره ای که با " آزمایش حریق استاندارد " حائز اهمیت مقاومت و محافظت در برابر حریق متناسب با محل استقرار خود باشد .

پنجره چشمی

پنجره ای که فقط برای تأمین دید به فضای مجاور تعبیه شده باشد .

تأیید شده ، تصویب شده

1 ) تأیید و تصویب مصالح ، لوازم و تأسیسات ساختمانی ، طرحها ، روشها و ساختارها ، یعنی تأئید و تصویب آنها توسط مقامات قانونی مسئول ، مراکز و آزمایشگاه ها دارای صلاحیت که مطابق ضوابط ، استاندارد ها و مقررات مربوط ، با انجام آزمایش و بررسی مستقیم یا غیر مستقیم ( توسط اشخاص مورد اعتماد ، یا بر حسب اصول مطمئن از طرف مقامات ذیصلاح و نهادهای علمی و فنی شناخته شده ) صورت می گیرد .

2 ) تأیید و تصویب تصرف ، یعنی تأئید و تصویب یک یا چند نوع بهره گیری از بنا ، که بنا بدان مقاصد مورد استفاده قرار خواهد گرفت ، توسط مقامات دارای صلاحیت قانونی و مسئول که مطابق مقررات مربوطه با استناد به ارائه ادله دقیق و قاطع برای هماهنگی کامل ساختمان با مقررات اصولی در مورد آن تصرف یا تصرفها انجام می شود .

تخلیه خروج

بخشی از " راه خروج " که بین " خروج " و معبر عمومی قرار گرفته است .

تصرف

منظور از تصرف ، نوع بهره گیری از نبا یا بخشی از آن است که به مقاصدی معلوم در دست بهره برداری بوده و یا قرار است به آن مقاصد مورد استفاده واقع شود .

تغییرات

هر گونه دگرگونی یا تغییر و تبدیل در ساختمان ، در راههای خروج از ساختمان و در تأسیسات مکانیکی و برقی ساختمان که به قصد افزایش ساختمان نباشد .

حریق بند

اعضایی از بنا ، شامل دیوار ، سقف و کف مقاوم حریق که بتواند در مقابل سوختن تمام بار حریق واقع در فضای مربوط به خود ، ایستادگی و مقاومت کند .

 

 

حیاط

فضای باز بدون سقف و بدون تصرف که از دو یا چند طرف با دیوارهای خارجی بنا محصور باشد و اگر از همه طرف به دیوارهای خارجی بنا محصور شود ، در آن صورت به آن حیاط داخلی گفته می شود .

خانه

فضای زندگی حداکثر با دو طبقه ارتفاع که به منظور سکونت یک یا دو خانوار در نظر گرفته شده باشد .

خروج

بخشی از " راه خروج " که به وسیله ساختار و تجهیزات مقاوم حریق ، بر اساس ضوابط و مقررات از سایر فضاهای ساختمان جدا و ایمن شده و مستقیم یا از طریق تخلیه خروج به معبر عمومی منتهی شود . رجوع شود به بند 3-1-3-3 .

خروج افقی

رجوع شود به بند 3-1-4-3 .

خود بسته شو

اصطلاح " خود بسته شو " هنگامی که در مورد درهای حریق یا سایر بازشوهای حفاظتی به کار برده شود ، به مفهوم بسته بودن در ( یا بازشو ) در حالت عادی و بسته شدن آن پس از عبور است که برای اطمینان از انجام این عمل ، در به یک وسیله مکانیکی تأئید شده مجهز می شود .

خودکار

اصطلاح " خودکار " در مورد تجهیزات محافظت در برابر حریق ، برای وسایل و دستگاه هایی بکار برده می شود که در اثر واکنش به برخی از محصولات احتراق ، خود به خود و بدون دخالت انسان عمل کنند .

خودکار بسته شو

این اصطلاح هنگامی که در مورد درهای حریق یا سایر بازشوهای حفاظتی به کار برده شود ، منظور بسته شدن در ( یا بازشو ) به هنگام حریق در اثر واکنش به برخی از محصولات احتراق یا از طریق گرفتن فرمان از محلی دیگر است .

خیابان

هر نوع راه عبور و مرور عمومی در فضای باز ، اعم از کوچه ، خیابان یا بلوار که دست کم دارای 9 متر عرض بوده و به نحوی طرح شده باشد که امکان استفاده واحدهای آتش نشانی برای اطفای حریق را فراهم آورد . معابر داخل فضاهای بسته و تونلها اگر چه مورد استفاده عبور و مرور عمومی قرار گرفته و ماشین رو باشند ، به عنوان خیابان ملحوظ نمی شوند .

در حریق

دری که با انجام " آزمایش حریق استاندارد " حائز شرایط مقاومت و محافظت در برابر حریق متناسب با محل استقرار خود باشد .

دسترسی خروج

بخشی از " راه خروج " که از هر نقطه ساختمان منتهی به قسمت " خروج " می شود . رجوع شود به بند 3-1-3-2 .

دستگیره محافظ

لوله ، چوب یا پروفیلی که در طول راه پله و بالکن برای گرفتن دست و نلغزیدن انسان نصب شود.

دوام در برابر حریق

مدتی که مصالح یا قطعات و اجزای ساختمانی در مقابل شرایط خاص اجرای " آزمایش حریق استاندارد " همچنان عملکرد خود را حفظ نمایند .

دیوار جان پناه

بخش امتداد یافته دیوارهای خارجی بنا در بام که به منظور فراهم نمودن ایمنی و تفکیک همسایگی اجرا می شود .

دیوار دو بند

دیوار یا دیواره ای که راهروی خروج را قطع کرده و به یک یا چند در مجهز است . این دیوار باید مانع گسترش آتش و دود باشد .

دیوار کتیبه

بخشی از دیوار خارجی ساختمان که پائین یا بالای پنجره ( یا بازشو ) واقع می شود .

دیوار مشترک

دیواری که در مرز مالکیت دو ساختمان برای بهره گیری مشترک ساخته می شود .

راه خروج

مسیر ممتد و بدون مانعی که برای رسیدن از هر نقطه ساختمان به یک محوطه باز یا معبر عمومی در نظر گرفته شود . راه خروج از سه بخش مشخص " دسترس خروج " ، " خروج " و " تخلیه خروج " تشکیل شده است . رجوع شود به بند 3-1-4 .

 

 

راه پله

بخشی از مجموعه راه خروج شامل تعدادی پله یا سکو که در مجموع رفت و آمد از یک طبقه به طبقه دیگر را بدون تداخل و برخورد با مانع امکان پذیر می کند . رجوع شود به بند 3-1-4-4 .

زیرزمین

قسمتی از ساختمان که تمام یا بخشی از آن پائین تر از کف زمین طبیعی قرار گرفته و به عنوان طبقه به حساب نیاید .

سرسره فرار

سطح لغزنده ای که به منظور فرار به خارج از ساختمان طراحی شده باشد . رجوع شود به بند 3-1-4-8 . 

قیمت فایل فقط 5,500 تومان

خرید

برچسب ها : راههای خروج در هنگام زلزله , راههای خروج , هنگام زلزله , راههای خروج در هنگام زلزله , پروژه , پژهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق

admin2 بازدید : 20 یکشنبه 07 آذر 1395 نظرات (0)

بررسی آلودگی صوتی در صنعت نساجی

بررسی آلودگی صوتی در صنعت نساجیدسته: مهندسی پلیمر 
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 913 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 58 

یکی از این عوامل آلودگی صوتی است که این فاکتور از مختصات جامعه صنعتی بوده ودر داخل یا خارج کارگاهها مساله ایمنی و بهداشت را به وجود می آوردکه باید مد نظر قرار گیردتا به موقع بتوان از خطراتی که ممکن است ایجاد شود،جلوگیری گرددالبته بایستی مابین صوت(sound) وصدا (noise)تفاوت قائل شدصوت ارتعاشات هارمونیک یابه اصطلاح هارمونیک است ولی صدا ممکن است از ت

 

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

بررسی آلودگی صوتی در صنعت نساجی

 

مقدمه :

بافت پارچه ومصرف پارچه های الوان و ظریف در ایران سابقه طولانی دارد.ایرانیان باستان و همچنین مادها،هخامنشیان و ساسانیان به پوشیدن لباسها با پارچه های خوب و ظریف و زیبا اهمیت می دادند.

در ان زمان بافت پارچه در منازل به صورت یک حرفه خود اشتغالی انجام شده است و با داشتن یک وسیله نخ ریسی ساده به بافت پارچه مشغول بوده اند.

همگام با پیشرفت تکنولوژی در این صنعت و توجه کشورها به این صنعت خاص و همچنین سابقه دیرین ایرانیان در بافت پارچه،اولین قدم در راه صنعتی شدن و برپا شدن این صنعت در ایران با نصب یک ماشین ریسندگی در سال 1266 هجری شمسی در ایران ودر تهران اغاز گردید که این عمل در سیر تحولات و پیشرفت این صنعت نقش بسزایی را ایفا نمود.با مرور زمان تعداد کارخانه های نساجی افزایش پیدا کرد و همگام با کشورهای صنعتی،تعدادی از کارخانه ها به صورت مدرنیزه در آمد ولی تعداد زیادی از کارخانه های نساجی،هنوز هم از دستگاهها و ماشین آلات قدیمی استفاده میکنند.

در محیطهای صنعتی عوامل زیان آورمتعددی وجود داردکه از آن جمله عوامل زیان آور فیزیکی است،یکی از این عوامل زیان آور فیزیکی صداست که این فاکتور از مختصات جامعه صنعتی است که در داخل یا خارج کارگاهها مساله ایمنی و بهداشت مهمی را به وجود می آوردکه باید مد نظر قرار گیردتا به موقع بتوان از خطراتی که ممکن است ایجاد کند جلوگیری شود.

در مورد صداهایی که در کارخانجات تولید میشود،مشکل اصلی ناراحتی و اعتراض کارگران نیست بلکه مشکل، اثرات سوءآن بر اعصاب وروان،سیستم قلب و عروق وبه ویژه دستگاه شنوایی است.

 

چکیده تئوریک اصوات  :

  توجه بشر به محیط زیست خود که به ویژه از نیمه دوم قرن بیستم اوج گرفته،او را متوجه آلودگی محیط زیست،به عنوان یک خطر جدی نموده است.

در محیط های صنعتی عوامل زیان آور متعددی وجود دارد که از آن جمله عوامل زیان آور فیزیکی است.

یکی از این عوامل آلودگی صوتی است که این فاکتور از مختصات جامعه صنعتی بوده ودر داخل یا خارج کارگاهها مساله ایمنی و بهداشت را به وجود می آوردکه باید مد نظر قرار گیردتا به موقع بتوان از خطراتی که ممکن است ایجاد شود،جلوگیری گردد.

البته بایستی مابین صوت(sound) وصدا   (noise)تفاوت قائل شد.صوت ارتعاشات هارمونیک یابه اصطلاح هارمونیک است ولی صدا ممکن است از تداخل ارتعاشات هارمونیک پدید آید که سیستم گوش نتواندآن مجموعه راتبعیت کندو از مجموعه ارتعاشات تحمیلی بستوه آید.

البته بعضی از ترکیبات اصوات به گوش خوشایند است همچنانکه بعضی از ارتعاشات هارمونیک هم به گوش ناخوشایند است.صدا میتواند علاوه بر آنکه از هوا عبور کند،از جامدات و مایعات نیز عبور کند همانگونه که شخصی که درون اتومبیل خود نشسته است میتواند صدای موتور ماشین را بشنود.در دمای معمولی،صوت در هواتقریباً با سرعت m/s 340عبور می کند.

فرکانس یک صدا،پیک آنرا تعیین میکند.صدای با فرکانس بالا،با پیکهای بلندوصداهای با فرکانس پایین باپیکهای کوتاه تشخیص داده میشوندکه از واحد هرتز(Hz)  برای فرکانس استفاده میشود.

فرکانس یک هرتز برابر است با یک دور در ثانیه.

دامنه فرکانسهای قابل شنیدن،به طور وسیعی با محیط تغییر میکند لیکن برای افرادبا شنوایی خوب،معمولاً20000-20  هرتز در نظر گرفته میشود.

در مسائل عملی کنترل صدا دامنه باریکتری از آنچه گفته شد،یعنی 10000-50 هرتز در نظر گرفته می شود.

 

فهرست مطالب

تقدیر و تشكر...................................................................................... 1

مقدمه.................................................................................................2

چكیده تئوریك اصوات .........................................................................3

خواص فیزیكی صوت.............................................................................5

انواع صوت..........................................................................................5

اثرات صدا بر انسان................................................................................6

اندازه گیری صوت

شدت صدا........................................................................................... 8

توان صدا و تراز توان صدا.......................................................................8

تراز فشار صوت....................................................................................9

انتقال صدا..........................................................................................10

جذب صدا.........................................................................................11

انعكاس صوت.....................................................................................12

صوت طنین انداز.................................................................................13

قانون جرم.........................................................................................13

جذب و عایق بندی..............................................................................15

كنترل عملی آلودگی صدا در صنعت نساجی

OSHA.......................................................................................... 17

مشكلات سروصدا در صنعت نساجی........................................................ 18

خلاصه ای از نمونه سطوح صدای تجهیزات نساجی........................................19

امكان پذیر بودن كنترل سروصدا.............................................................21

آنالیز اقتصادی................................................................................... 22

ریسندگی...........................................................................................23

راه حلها در ریسندگی............................................................................25

ماشینهای بافندگی................................................................................27

سطوح فشار صدا در سالنهای بافندگی با انواع ماشینهای بافندگی.......................29

عملیات تاب.......................................................................................31

ماشینهای بافندگی سوزنی.......................................................................33

ماشینهای نواربافی................................................................................33

هواكشهای تهویه.................................................................................35

طنین.................................................................................................36

موتورها.............................................................................................36

پرده های صداگیر................................................................................37

استانداردهای صوتی مختلف در صنعت......................................................38

اثرات سوء صدا بر انسان

اثرات فیزیولوژیكی و پاتولوژیكی...........................................................39

عوامل موثر در ایجاد كری شغلی.............................................................40

آزمایشات شنوایی سنجی...................................................................... 42

محافظت شنوایی..................................................................................43

دستگاه اندازه گیری تراز صوت...............................................................47

گزارش عملی.................................................................................49

آزمایشات انجام شده......................................................................50

پیشنهاداتی در زمینه روشهای كنترل سروصدا................................53

فهرست منابع و مآخذ.....................................................................57

ضمیمه............................................................................................58

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی آلودگی صوتی در صنعت نساجی , تحقیق بررسی آلودگی صوتی در صنعت نساجی پژوهش آلودگی صوتی در صنعت نساجی صنعت نساجی و آلودگی صوتی كنترل عملی آلودگی صدا در صنعت نساجی مشکلات سر و صدا در صنعت نساجی سطوح فشار صدا در سالنهای بافندگی مقاله پژوهش تحقیق پروژه دانلود مقاله دانلود پژوهش ,دانلود تحقیق دانلود پروژه

admin2 بازدید : 128 یکشنبه 07 آذر 1395 نظرات (0)

تحقیق پلیمر

تحقیق پلیمردسته: مهندسی پلیمر 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 192 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 29 

بشر با تلاش برای دستیابی به مواد جدید با استفاده از مواد آلی (عمدتا هیدروکربنها) موجود در طبیعت به تولید مواد مصنوعی نایل شد این مواد عمدتا شامل عنصر کربن هیدروژن اکسیژن نیتروژن و گوگرد بوده و به نام مواد پلیمری معروف هستند

 

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

تحقیق پلیمر

 

بشر با تلاش برای دستیابی به مواد جدید, با استفاده از مواد آلی (عمدتا هیدروکربنها) موجود در طبیعت به تولید مواد مصنوعی نایل شد. این مواد عمدتا شامل عنصر کربن , هیدروژن, اکسیژن, نیتروژن و گوگرد بوده و به نام مواد پلیمری معروف هستند. مواد پلیمری یا مصنوعی کاربردهای وسیعی , از جمله در ساخت وسایل خانگی , اسباب بازیها, بسته بندیها , کیف و چمدان , کفش , میز و صندلی , شلنگها و لوله های انتقال أب , مواد پوششی به عنوان رنگها برای حفاظت از خوردگی و زینتی , لاستیکهای اتومبیل و بالاخره به عنوان پلیمرهای مهندسی با استحکام بالا حتی در دماهای نسبتا بالا در ساخت اجزایی از ماشین ألات, دارند. 

پلیمرها خواص فیزیکی و مکانیکی نسبتا خوب و مفیدی دارند . أنها دارای وزن مخصوص پاییین و پایداری خوب در مقابل مواد شیمیایی هستند. بعضی از أنها شفاف بوده و می توانند جایگزین شیشه ها شوند. اغلب پلیمرها عایق الکتریکی هستند. اما پلیمرهای خاصی نیز وجود دارند که تا حدودی قابلیت هدایت الکتریکی دارند . عایق بودن پلیمرها به پیوند کووالانسی موجود بین اتمها در زنجیرهای مولکولی ارتباط دارد. اما تحقیقات انجام شده در سالهای اخیر نشان داد که امکان ایجاد خاصیت هدایت الکتریکی در امتداد محور مولکولها وجود دارد. این نوع پلیمرها اساسا از پلی استیلن تشکیل شده اند. با نفوذ دادن عناصری مانند فلزات قلیایی یا هالوژنها «فرایند دوپینگ) به زنجیرهای مولکولی پلی استیلن به ترتیب نیمه هادیهای پلیمری از نوع N و P به دست می أیند. افزودن عناصر یا دوپینگ سبب می شود که الکترونها بتوانند در امتدا د اتمهای کربن در زنجیر حرکت کنند. تفلون از مواد پلیمری است که به دلیل ضریب اصطکاک پایینی که دارد به عنوان پوشش برای جلوگیری از چسبیدن مواد غذایی در وسایل پخت و پز استفاده می شود. 

ساختار پلیمرها 

اغلب پلیمرهای متداول از پلیمریزاسیون مولکولهای ساده ألی به نام منومر به دست می أیند. برای مثال پلی اتیلن (PE) پلیمری است که از پلیمریزاسیون با افزایش (ترکیب) چندین مولکول اتیلن به دست می أید. هر مولکول اتیلن یک منومر نامیده می شود. 

با ترکیب مناسبی از حرارت, فشار و کتالیزور , پیوند دوگانه بین اتمهای کربن شکسته شده و یک پیوند ساده کووالانسی جایگزین أن می شود. اکنون دو انتهای أزاد این منومر به رادیکالهای أزاد تبدیل میشود, به طوری که هر اتم کربن یک تک الکترون دارد که می تواند به را دیکالهای آزاد دیگر افزوده شود. از این رو در اتیلن دو محل ( مربوط به اتم کربن) وجود دارد که مولکولهای دیگر می توانند در آنجا بدان ضمیمه شوند . این مولکول با قابلیت انجام واکنش , زیر بنای پلیمرها بوده و به (مر) یا بیشتر واحد تکراری موسوم است. واحد تکراری در طول زنجیر مولکول پلیمر به تعداد دفعات زیادی تکرارمیشود. طول متوسط پلیمر به درجه پلیمرزاسیون یا تعداد واحدهای تکراری در زنجیر مولکول پلیمر بستگی دارد. بنابراین نسبت جرم مولکولی پلیمر به جرم مولکولی واحد تکرای به عنوان (درجه پلیمریزاسیون) تعریف شده است . با بزرگتر شدن زنجیر مولکولی ( در صورتی که فقط نیروهای بین مولکولی سبب اتصال مولکولها به یکدیگر شود) مقاومت حرارتی و استحکام کششی مواد پلیمری هر دو افزایش می یابند. 

مروری بر انواع پلیمرها

مقدمه 

تصور جهان پیشرفته کنونی بدون وجود مواد پلیمری مشکل می‌باشد. امروزه این مواد جزیی از زندگی ما شده‌اند و در ساخت اشیای مختلف ، از وسایل زندگی و مورد مصرف عمومی تا ابزار دقیق و پیچیده پزشکی و علمی بکار می‌روند. کلمه پلیمراز کلمه یونانی (Poly) به معنی چند و (Meros) به معنای واحد با قسمت بوجود آمده است. در این میان ساختمان پلیمرها با مولکولهای بسیار دراز زنجیر گونه با ساختمان فلزات کامل متفاوت است. این مولکولهای بلند از اتصال و بهم پیوستن هزاران واحد کوچک مولکولی مرسوم به منومر تشکیل شده‌اند. مواد طبیعی مانند ابریشم ، لاک ، قیر طبیعی ، کشانها و سلولز ناخن دارای چنین ساختمان مولکولی هستند.

البته تا اوایل قرن نوزدهم میلادی توجه زیادی به مواد پلیمری نشده بود بومیان آمریکای مرکزی از برخی درختان شیرابه‌هایی استخراج می‌کردند که شیرابه بعدها نام لاتکس به خود گرفت. در سال 1829 ، دانشمندان متوجه شدند که در اثر مخلوط کردن لاتکس طبیعی با سولفور و حرارت دادن آن ماده‌ای قابل ذوب ایجاد می‌شود که می‌توان از آن محصولات مختلفی نظیر چرخ ارابه یا توپ تهیه کرد. در سال 1909 میلادی فنل فرمالدئید موسوم به باکلیت ساخته شد که در تهیه قطعات الکتریکی ، کلیدها ، پریزها و وسایل مصرف زیادی دارد.

شاخه‌های پلیمر 

اولین قدم در زمینه صنعت پلاستیک توسط فردی به نام واسپاهیات انجام گرفت وی در تلاش بود ماده‌ای را به جای عاج فیل تهیه کند. وی توانست فرآیند تولید نیترات سلولز را زا سلولز ارائه کند. در دهه 1970 پلیمرهای‌هادی به بازار عرضه شدند که کاربرد بسیاری در صنعت رایانه دارند زیرا مدارها و ICهای رایانه‌ها از این مواد تهیه می‌شوند. و در سالهای اخیر مواد هوشمند پلیمری جایگاه تازه‌ای برای خود سنسورها پیدا کردند. پلیمرها را می‌توان از 7 دیدگاه مختلف طبقه بندی نمود. صنایع ، منبع ، عبور نور ، واکنش حرارتی ، واکنش‌های پلیمریزاسیون ، ساختمان مولکولی و ساختمان کریستالی.

رزین 

منابع طبیعی رزینها ، حیوانات ، گیاهان و مواد معدنی می‌باشد. این پلیمرها به سادگی شکل پذیر بوده لیکن دوام کمی دارند. رایج عبارتند از روزین ، آسفالت ، تار ، کمربا ، سندروس ، لیگنپین ، لاک شیشه‌ای می‌باشند. رزین‌های طبیعی اصلاح شده شامل سلولز و پروتئین می‌باشد سلولز قسمت اصلی گیاهان بوده و به عنوان ماده اولیه قابل دسترسی برای تولید پلاستیکها می‌باشد کازئین ساخته شده از شیر سرشیر گرفته ، تنها پلاستیک مشتق شده از پروتئین است که در عرصه تجارت نسبتا موفق است. 

 نوع فایل:word

سایز :192 KB  

تعداد صفحه :29

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : تحقیق پلیمر , تحقیق پلیمر پلیمر مواد آلی مواد مصنوعی مواد پلیمری پلیمرهای مهندسی عایق الکتریکی پلی استیلن ساختار پلیمرها انواع پلیمرها تحقیق جزوه مقاله پایان نامه پروژه دانلود تحقیق ,دانلود جزوه دانلود مقاله دانلود پایان نامه دانلود پروژه

admin2 بازدید : 50 یکشنبه 07 آذر 1395 نظرات (0)

کامپوزیت

کامپوزیتدسته: مهندسی پلیمر 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pdf 
حجم فایل: 3101 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 145 

آشنایی با کتاب کامپوزیت ، مطلب آموزشی برای رشته پلیمر بوده که در 145 صفحه تهیه شده است امروزه در بسیاری از کاربردهای مهندسی، به تلفیق خواص مورد نیازاست وامکان استفاده ازیک نوع ماده که همه خواص مورد نظر رابرآورده سازد وجود ندارد

 

قیمت فایل فقط 5,800 تومان

خرید

توضیحات محصول:

کتاب کامپوزیت رشته پلیمر 

امروزه در بسیاری از کاربردهای مهندسی، به تلفیق خواص مورد نیازاست وامکان استفاده ازیک نوع ماده که همه خواص مورد نظر رابرآورده سازد وجود ندارد. به عنوان مثال درصنایع هوا فضا به موادی نیاز است که ضمن داشتن استحکام بالا ،سبک باشند.مقاومت سایشی ومقاومت در برابر نورماورابنفش خوبی داشته باشندودردمای بالا استحکام خود را ازدست ندهد. از آنجا که نمی توان ماده ای یافت که همه خواص فوق را داشته باشد باید به دنبال روشی برای ترکیب خواص مواد بود این راه حل همان مواد کامپوزیت است. کامپوزیت ماده ای چند جزئی است که خواص آن از هر کدام از اجزاءبیشتر است.ضمن آنکه اجزای مختلف کارایی دیگر را بهبود می بخشند. 

تعریف

کلمه کامپوزیت که آن را درفارسی به مواد مرکب یا چند سازه ای ترجمه کرده اند،به معنی مرکب از دویا چند جزءمشخص را می توان یک کامپوزیت درنظر گرفت درصورتی که فازهایااجزاء تشکیل دهنده آن خواص کاملا متفاوتی با یکدیگر داشته باشند .درمقیاس ماکروسکوپیک یک مخلوط فیزیکی از دو یا چند ماده مختلف را که این مواد مشخصات فیزیکی وشیمیایی خودراحفظ کرده ومرز است. 

تاریخچه 

باتعریف فوق،کامپوزیت ها دراصل از زمان های قدیم مورد توجه بوده اند.از نمونه های قدیمی کاربرد این نوع مواد می توان به کاه گل ویا مومیایی اشاره نمود.کامپوزیت ها خواص مکانیکی برجسته ای داشته و از انعطاف پذیری مناسبی در طراحی برخوردارندو روشهای ساخت آنها نسبتا آسان است.  کامپوزیتها موادی سبک،مقاوم در برابر خوردگی وضربه،دارای مقاومت خستگی عالی،مستحکم وبادوامندوبه روش های مختلفی قابل تبدیل به یک محصول یاقطعه می باشند.

دسته بندی کامپوزیتها از دیدگاه زیستی 
کامپوزیتهای طبیعی. مانند استخوان، ماهیچه، چوب و ... 
کامپوزیتهای مصنوعی(مهندسی) 
دسته بندی کامپوزیتهای مهندسی از لحاظ فاز زمینه 
cmc (کامپوزیتهای با زمینه سرامیکی) 
pmc (کامپوزیتهای با زمینه پلیمری) 
mmc (کامپوزیتهای با زمینه فلزی) 
دسته بندی کامپوزیتها از لحاظ نوع تقویت کننده 
frc (کامپوزیتهای تقویت شده با فیبر) 
prc (کامپوزیتهای تقویت شده توسط ذرات) 
کامپوزیتهای سبز(کامپوزیتهای زیست تجزیه پذیر)  

pdfنوع فایل:

MB3.02سایز:

تعدادصفحه : 145    

قیمت فایل فقط 5,800 تومان

خرید

برچسب ها : کامپوزیت , دانلود کامپوزیت دانلود کامپوزیت مقاومت سایشی صنایع هوا فضا ترکیب خواص مقیاس دانلود کتاب فروشگاه اینترنتی کسب درآمد اینترنتی کسب درآمد از اینترنت همکاری در فروش فایل سیستم فروشگاه دهی ,کارافرینی کسب و کار

admin2 بازدید : 40 یکشنبه 07 آذر 1395 نظرات (0)

شیمی سینتیک اصول مهندسی پلیمریزاسیون

شیمی سینتیک اصول مهندسی پلیمریزاسیوندسته: مهندسی پلیمر 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pdf 
حجم فایل: 2620 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 89 

آشنایی با کتاب شیمی سینتیک اصول مهندسی پلیمریزاسیون ، مطلب آموزشی برای رشته پلیمر بوده که در89 صفحه تهیه شده است پس از گذشت سالها از قرن بیستم، در مورد مفهوم اساسی پلیمرها درك روشنی وجود نداشت، بگونهای که بیشتر آنها به عنوان کلوئیدها یا مولکولهای به هم پیوسته شناخته میشدند

 

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

شیمی سینتیک اصول مهندسی پلیمریزاسیون

 

توضیحات محصول 
 شیمی سینتیک اصول مهندسی پلیمریزاسیون
فصل اول:« مفاهیم پایه در شیمی پلیمر »
 
پس از گذشت سالها از قرن بیستم، در مورد مفهوم اساسی پلیمرها درك روشنی وجود نداشت، بگونهای که بیشتر آنها به عنوان کلوئیدها یا مولکولهای به هم پیوسته شناخته میشدند. از طرفی تلاش برای تعیین وزن مولکولی این دسته از
مواد با استفاده از حلال در حلالهای مناسب به وسیله ی روشهای اندازهگیـری تنـزل نقطـهی انجمـاد (cryoscopy)
دارای تبعات گیجکننده، تکرارناپذیر، نامطمئن بود، به گونهای که برای نشاسته، لاسـتیک مصـنوعی و مشـتقات سـلولزی
گاهی اوقات اعدادی تا 5 4 /ooo - o/ ) ooo) و یا حتی بیشتر برای وزن مولکولی به دست میآمد که این گونه مقادیر زیاد،
به مفهوم وجود مولکولی بزرگتر بود اما این موضوع به دلیل عدم وجود اطلاعاتی در مورد ساختار این گونه مولکـولهـای
بزرگ قابل قبول نبود.
بعد از اینکه مفهوم ماکرومولکول توسط اشتودینگر در سال 1920 مطرح شد، بـه صـورت گسـتردهای مـورد قبـول قـرار
گرفت. او فرمولهای ساختاری با زنجیرهای طولانی را برای پلیاستایرن، لاستیک طبیعی و غیره پیشبینی کرد بگونـهای
که زنجیرههای طولانی متشکل از واحدهای سادهی شیمیایی که با پیوند کووالانسی به هم متصل شدهاند به عنوان واحد
ساختاری اصلی مولکول پلیمر، شناسایی شد.
صفحات ماکرومولکولی گرافیت
د) پلیمرهای سه بعدی 
این پلیمرها را میتوان با ساختار شبکهی فضایی مانند الماس نمایش داد. 
پلیمرهای با اتصالات عرضی به دلیل بزرگی مولکـولهـای آن، غیرقابـل حـل و ذوبانـد و بـه گونـهای غیرمعمـول وزن
مولکولی زیاد و نامحدود دارند. قابل ذکر است که این دسته از پلیمرها رفتار متفاوتی از تورم در حلال را نشـان مـیدهـد
که از این دسته میتوان به رزینهای فنل فرمالدئید، رزینهای اپوکسی، لاستیک ولکانیزه شده و ... اشاره کرد.
مثال4: گرافیت جزء کدام دسته از پلیمرها میباشد؟ 
1) پلیمرهای به شدت خطی 2) پلیمرهای صفحهای 3) پلیمرهای خطی 4) پلیمرهای شبکهای. 
þ پاسخ: گزینه «2» 
 
مثال5: سلولز جزء کدام دسته از پلیمرها میباشد؟ 
1) پلیمرهای خطی یکبعدی 2) پلیمرهای نردبانی 3) پلیمرهای صفحهای 4) پلیمرهای شبکهای 
þ پاسخ: گزینه «1»
نوع فایل:pdf
سایز:MB2.55
تعدادصفحه:89

توضیحات محصول

فصل اول:« مفاهیم پایه در شیمی پلیمر » 

پس از گذشت سالها از قرن بیستم، در مورد مفهوم اساسی پلیمرها درك روشنی وجود نداشت، بگونهای که بیشتر آنها به عنوان کلوئیدها یا مولکولهای به هم پیوسته شناخته میشدند.

از طرفی تلاش برای تعیین وزن مولکولی این دسته ازمواد با استفاده از حلال در حلالهای مناسب به وسیله ی روشهای اندازهگیـری تنـزل نقطـهی انجمـاد (cryoscopy)دارای تبعات گیج کننده، تکرارناپذیر، نامطمئن بود، به گونهای که برای نشاسته، لاسـتیک مصـنوعی و مشـتقات سـلولزیگاهی اوقات اعدادی تا 5 4 /ooo - o/ ) ooo) و یا حتی بیشتر برای وزن مولکولی به دست میآمد که این گونه مقادیر زیاد،به مفهوم وجود مولکولی بزرگتر بود اما این موضوع به دلیل عدم وجود اطلاعاتی در مورد ساختار این گونه مولکـولهـایبزرگ قابل قبول نبود.

بعد از اینکه مفهوم ماکرومولکول توسط اشتودینگر در سال 1920 مطرح شد، بـه صـورت گسـتردهای مـورد قبـول قـرارگرفت.  

او فرمولهای ساختاری با زنجیرهای طولانی را برای پلیاستایرن، لاستیک طبیعی و غیره پیشبینی کرد بگونـه ای که زنجیرههای طولانی متشکل از واحدهای ساده ی شیمیایی که با پیوند کووالانسی به هم متصل شده اند به عنوان واحدساختاری اصلی مولکول پلیمر، شناسایی شد.
صفحات ماکرومولکولی گرافیتد) پلیمرهای سه بعدی این پلیمرها را میتوان با ساختار شبکهی فضایی مانند الماس نمایش داد

. پلیمرهای با اتصالات عرضی به دلیل بزرگی مولکـولهـای آن، غیرقابـل حـل و ذوبانـد و بـه گونـهای غیرمعمـول وزنمولکولی زیاد و نامحدود دارند.

قابل ذکر است که این دسته از پلیمرها رفتار متفاوتی از تورم در حلال را نشـان مـیدهـدکه از این دسته میتوان به رزینهای فنل فرمالدئید، رزینهای اپوکسی، لاستیک ولکانیزه شده و ... اشاره کرد

.مثال4: گرافیت جزء کدام دسته از پلیمرها میباشد؟ 1) پلیمرهای به شدت خطی 2) پلیمرهای صفحهای 3) پلیمرهای خطی 4) پلیمرهای شبکهای. þ پاسخ: گزینه «2» 

 مثال5: سلولز جزء کدام دسته از پلیمرها میباشد؟ 1) پلیمرهای خطی یکبعدی 2) پلیمرهای نردبانی 3) پلیمرهای صفحهای 4) پلیمرهای شبکهای þ پاسخ: گزینه «1»


نوع فایل:pdf
سایز:MB2.55
تعدادصفحه:89

 

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : شیمی سینتیک اصول مهندسی پلیمریزاسیون , دانلود شیمی سینتیک اصول مهندسی پلیمریزاسیون دانلود ,شیمی سینتیک اصول مهندسی پلیمریزاسیون پلیمرهای نردبانی پلیمرهای صفحه ای دانلود کتاب فروشگاه اینترنتی ,کسب درآمد اینترنتی کسب درآمد از اینترنت همکاری در فروش فایل سی

admin2 بازدید : 28 یکشنبه 07 آذر 1395 نظرات (0)

انتقال حرارت

انتقال حرارتدسته: مهندسی پلیمر 
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: pdf 
حجم فایل: 965 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 89 

آشنایی با کتاب انتقال حرارت ، مطلب آموزشی برای رشته پلیمر بوده که در 89 صفحه تهیه شده است مبانی انتقال حرارت اگر دما در هر نقطه مستقل از زمان باشد ، سیستم را سیستم پایدار ، دائم و یا پایا می نامیم و واژه یک بعدی بدین معنی است که فقط در یک بعد انتقال حرارت داریم

 

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

توضیحات محصول:

 انتقال حرارت 

فصل اول: مبانی انتقال حرارت 

   اگر دما در هر نقطه مستقل از زمان باشد ، سیستم را سیستم پایدار ، دائم و یا پایا می نامیم و واژه یک بعدی بدین معنی است که فقط در یک بعد انتقال حرارت داریم مثلا در جهت محور x ها ، برای انتقال حرارت دو بعدی فرض بر این است که انتقال حرارت دو بعدی می باشد . ولی در واقعیت انتقال حرارت سه بعدی ، یعنی در جهت محور x ها و y  ها و Z ها می باشد ولی برای سادگی انتقال حرارت را یک بعدی فرض می کنیم . 

دیوارساده :  فرض کنید دو طرف یک دیوار دارای درجه حرارت متفاوتی باشد

در شکل روبرو حرارت از سمت زیاد به کم خود به خود در حال حرکت خواهد بود و تغییرات خطی می باشد و علت آن این است که ضریب انتقال حرارت یعنی k مقدار ثابتی است و اگر k تغییر کند ، تغییرات ، تغییرات سهموی خواهد بود 

روشهای به دست آوردن مقدار انتقال حرارت : 

(1) از قانون فوریه، سرمایش نیوتن و استفان- بولتزمن استفاده میکنیم تا مقدار انتقال حرارت را بهدست آوریم:  قانون فوریه فقط برای هدایت :     

و الی اخر....


نوع فایل:pdf

kbسایز:965

تعدادصفحه:89

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : انتقال حرارت , دانلود انتقال حرارت دانلود انتقال حرارت قانون فوریه دانلود کتاب فروشگاه اینترنتی کسب درآمد اینترنتی کسب درآمد از اینترنت همکاری در فروش فایل سیستم فروشگاه دهی کارافرینی کسب و کار

admin2 بازدید : 34 یکشنبه 07 آذر 1395 نظرات (0)

انتقال جرم

انتقال جرمدسته: مهندسی پلیمر 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pdf 
حجم فایل: 3290 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 97 

آشنایی با کتاب انتقال جرم ، مطلب آموزشی برای رشته پلیمر بوده که در 97 صفحه تهیه شده است عملیات انتقال جرم به جداسازی مخلوطها به سازندههای آنها مربوط میشوند بهشرط ایـنکـه ایـن عملیـات باعـث به وجود آمدن تغییراتی در ترکیب مخلوطها شود

 

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

کتاب انتقال جرم 

توضیحات محصول:

فصل اول: نفوذ مولکولی در سیالات   

نکات کلیدی 

1- عملیات انتقال جرم به جداسازی مخلوطها به سازندههای آنها مربوط میشوند بهشرط ایـنکـه ایـن عملیـات باعـث بهوجود آمدن تغییراتی در ترکیب مخلوطها شود. 

2- عملیات انتقال جرم از یک ماده به داخل یک ماده دیگر در مقیاس مولکولی مشخص میشود. 

3- در پدیدههای مختلف نیروی محرکه انتقال جرم متفاوت است. بهطور کلی نفوذ مولکولی مـیتوانـد ناشـی از اخـتلاف غلظت، اختلاف فشار، اختلاف دما و اختلاف در نیروهای محرکه خارجی (نیروهای الکتریکی و ...) باشد. 

4- در حالت کلی نفوذ مولکولی در اثر اختلاف پتانسیل شیمیایی رخ میدهد. هر کدام از موارد چهارگانه بـهتنهـایی و یـا همه با هم همزمان میتوانند باعث اختلاف پتانسیل شیمیایی شده و در نتیجه انتقال جرم صورت پذیرد. 

5- انتقال جرم نفوذی ناشی از گرادیان غلظت را نفوذ معمولی مینامند. 

6- نقطه پایانی انتقال جرم رسیدن به حالت تعادل است. در حالت تعادل a b  m = m 7

7- در حالت تعادل ممکن است اختلاف غلظت بین دو فاز داشته باشیم ولی چون اختلاف پتانسیل شیمیایی صـفر اسـت پس با وجود گرادیان غلظت انتقال جرم نداریم.

روش کلی حل مسائل مربوط به محاسبه توزیع غلظت و محاسبه شار مولی 
1- نوشتن موازنه جرمی برای سازنده i 
2- اعمال قانون فیک در معادله بهدست آمده از موازنه جرمی 
3- حل معادله با توجه به شرایط مرزی حاکم در مسئله

و...

نوع فایلPDF:

3.21  MBسایز:

تعداد صفحه: 97

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : انتقال جرم , دانلود انتقال جرم دانلود انتقال جرم، دانلود کتاب فروشگاه اینترنتی کسب درآمد اینترنتی ,کسب درآمد از اینترنت همکاری در فروش فایل سیستم فروشگاه دهی کارافرینی کسب و کار

admin2 بازدید : 35 یکشنبه 07 آذر 1395 نظرات (0)

. کتاب رئولوژی رشته پلیمر

. کتاب رئولوژی رشته پلیمردسته: مهندسی پلیمر 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pdf 
حجم فایل: 2783 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 153 

کتاب های خلاصه منابع رشته پلیمر برای آمادگی آزمون دکتری دانشگاه آزاد برای کنکوریهای95 آشنایی با کتاب رئولوژی ، مطلب آموزشی برای رشته پلیمر بوده که در 153 صفحه تهیه شده است

 

قیمت فایل فقط 5,200 تومان

خرید

کتاب رئولوژی رشته پلیمر 

توضیحات محصول:

فصل اول:مقدمه


Rheo :Rheology یک کلمهی یونانی است به معنی جریان Rheology علم جریان اسـت کـه در آن بـه مطالعـه ی
عکس العمل یا تغییر فرم سیالات در مقابل برای تنشهای وارده بر آنها پرداخته میشود. 
ـ وقتی یک قطعه را میسازیم، از آن خواص فیزیکی ـ مکانیکی مورد نیاز را انتظار داریم که خواص تابع آرایش مولکـولی
است و آرایش مولکولی نیز تابع رفتار سیال (رئولوژی) است. 
ـ به عنوان یک مهندس همواره باید سه P.P.P) P) را در نظر بگیریم: 
 P = Process : فرآیند
هر سه تابعی از رئولوژی هستید: خواص : P = Property 
 P = Price : هزینه
ـ یکی از پارامترهای بسیار مهم در مبحث رئولوژی، پروفایل سرعت است چون با استفاده از ایـن پروفایـل مـیتـوانیم بـه
پارامترهای دیگر مثل دبی، افت فشار، توان مصرفی (افت فشار × دبی) و ... را بدست آورد. 
ـ وقتی دو سیال دارای دو رفتار متفاوت هستید، پروفایل سرعتشان هم با هم فرق میکند. 
ـ سه بیلان داریم: 
1ـ بیلان جرم 3/43/43/43/43/4¬ معادلهی پیوستگی 
2ـ بیلان انرژی 3/43/43/43/43/4¬معادلهی انرژی 
3ـ بیلان مومنتوم 3/43/43/43/43/4¬ معادلهی حرکت 
علاوه بر سه بیلان داریم: 
4ـ تغییر فرم ta متناسب است با3/43/43/43/4¬معادلهی 
رئولوژیکی سیال 
5ـ استفاده از شرایط مرزی (Boundary condition) 
ـ جنبه های دیگر کاربرد رئولوژی 
دو پلیمر مختلف را در نظر بگیرید که با هم مخلوطشان میکنـیم، حـال مـیخـواهیم ببینـیم از نظـر مورفولـوژی (ریـز
از حل آن بدست
میآید. 
از حل همزمان این 5 معادله، میتـوان فرآینـدی را طراحـی
کرد (مثلاً اگر شرایط ایزوتـرم باشـد، مـیتـوان از معادلـه ی
انرژی صرفنظر کرد.)

ساختار) چه حالتهایی ممکن است به وجود بیاید. اگر مثلاً یک ploymer با یک filler داشته باشیم، ممکن است این
دو در صورت اختلاط به صورت یک فاز دربیایند و یا حالتهای دیگری پیش بیاید. 
ـ روش مستقیم برای تشخیص و تعیین مورفولوژی استفاده از میکروسـکوپ الکترونـی اسـت و در صـورت بزرگتـر بـودن
اندازهی ذرات از میکروسکوپ نوری استفاده میکنیم. 
ـ رئولوژی به ما کمک میکند که مورفولوژی (ریز ساختار) را پیشبینی کنیم و یا در صـورت عکـسبـرداری از نمونـه، از
رئولوژی به عنوان یک شاهد پشتیبان استفاده کنیم. به طور کلی کلید دست رئولوژی است. سیالات به دو دسـته تقسـیم
میشوند: 
1ـ نیوتنی: (اصطلاحاً سیالات ساده)، مثل: آب، محلولها با جرم مولکولی پایین اگر رفتـار یـک سـیال از حالـت نیـوتنی
(رفتار نیوتنی) کمی منحرف شود، سیال غیرنیوتنی 
2ـ غیر نیوتنی 
ـ به طور کلی سیالاتی که با آنها سرو کار داریم اغلـب غیرنیـوتنی هسـتند مثـل پلیمرهـا، الیـاف مصـنوعی، رزیـنهـا،
لاستیکها، پلاستیکها، مواد نفتی و... 
ـ وقتی یک سیال نیوتنی داریـم، بـا وارد شـدن سـیال غیرنیـوتنی بـه آنهـا، سـیال حاصـل غیرنیـوتنی مـیشـود مثـل
امولیسیونها، سوسپانسیونها، ژلها، کرمها و...،کلیهی مواد از نظر عکسالعمل خود در برابر تنشهای وارد بر سه قسمت
(خانواده) تقسیم میشوند

Pdfنوع فایل:

سایز:2.71mb

 تعداد صفحه:153

قیمت فایل فقط 5,200 تومان

خرید

برچسب ها : . کتاب رئولوژی رشته پلیمر , دانلود کتاب رئولوژی رشته پلیمر رئولوژی رشته پلیمر دانلود کتاب رئولوژی ,دانلود کتاب فروشگاه اینترنتی کسب درآمد اینترنتی کسب درآمد از اینترنت همکاری در فروش فایل سیستم فروشگاه دهی کارافرینی کسب و کار

admin2 بازدید : 36 یکشنبه 07 آذر 1395 نظرات (0)

کتاب انتقال مومنتوم

کتاب انتقال مومنتومدسته: مهندسی پلیمر 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pdf 
حجم فایل: 775 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 55 

آشنایی با کتاب انتقال مومنتوم ، مطلب آموزشی برای رشته پلیمر بوده که در 55 صفحه تهیه شده است کتاب های خلاصه منابع رشته پلیمر برای آمادگی آزمون دکتری دانشگاه آزاد برای کنکوریهای 95

 

قیمت فایل فقط 3,800 تومان

خرید

 

کتاب انتقال مومنتوم رشته پلیمر
توضیحات محصول 
بخش اول: انتقال مومنتوم    
دینامیک سیالات  
فصل اول: ویژگی های سیال  
مقدمه: 
دانش فناوری مکانیک سیالات با درك و مفاهیم ویژگی های سیال و همچنین بکارگیری قوانین اساسی مکانیک و 
ترمودینامیک و انجام آزمایشهای دقیق بسیار گسترش یافته است .  
ویژگی چسبندگی و چگالی در جریان داخل کانالهای باز و بسته و جریان در پیرامون اجسام شناور در سیال نقش عمده 
ای در مکانیک سیالات دارد . به هنگامی که با کاهش فشار روبرو هستیم , فشار بخار نیز که موجب تغییر فاز (حالت)  
مایع به گاز می شود , اهمیت می یابد .  
در این فصل ابتدا به تعریف سیال و سیستم بین المللی یکاها (SI) و سپس به بررسی ویژگی ها و تعریف های فوق 
می پردازیم .  
1-2 تعریف سیال:  
سیال ماده ای است که در اثر تنش برشی حتی ناچیز به طور دائم تغییر شکل می دهد . تنش برشی متوسط برابر با 
تقسیم نیروی برشی بر سطح است .  
توجه داریم که نیروی برشی همان مولفه ی مماسی نیرو بر سطح مزبور می باشد . حال اگر این سطح آنقدر کوچک شود 
که به یک نقطه تبدیل شود آنگاه حد نیروی برشی بر این سطح نقطه ای را تنش برشی در یک نقطه می گویند   
فرض می کنیم صفحات آنقدر بزرگ باشند تا از شرایط لبه های آنها بتوان صرف نظر کرد . اگر صفحه ی پایین ثابت 
باشد و نیروی Fصفحه یبالا به مساحت A را بکشد . در نتیجه F/A همان تنش برشی بر این ماده است. هنگامی که 
نیروی F باعث شود صفحه ی بالایی با سرعت یکنواخت (اما مخالف صفر) حرکت کند ,می توان نتیجه گرفت که ماده ی 
موجود بین دو صفحه مذبور , یک سیال است .به طور تجربی معلوم شده است که ذرات سیال مجاور صفحات , سرعتی 
برابر با سرعت لایه های مرزی خواهند داشت . سیال موجود در سطح abcd به موقعیت جدید 'a b'c'dمیرسد.  
هر ذره سیال موازی صفحه حرکت می کند , بنابراین سرعت u از صفحه پایین که سرعت آن صفر است تا صفحه بالایی 
که سرعتش U می باشد , تغییر می کند . آزمایش نشان می دهد اگر سایر کمیات ثابت باشد F با A , U نسبت 
مستقیم و با ضخامت سیال نسبت عکس دارد . یعنی داریم : 
 F= µ AU/t 
که در آن µ ضریب تناسب است و مربوط به ویژگی های هر سیال می شود . اما اگر تنش برشی را به صورت زیر در نظر 
بگیریم  
آنگاه داریم:  
 Z=F/A  
 Z = µ U / t 
توجه داریم , نسبت , u/t همان سرعت زاویه ای خط ab یا به بیان دیگر میزان کاهش زاویه ای bad است .  
اما نسبت u/t , du/dy هر دو حاصل تقسیم تغییرات سرعت بر مسافتی می باشد که این تغییرات در طول آن انجام 
می گیرد . بنابراین رابطه ی (1 -1) را می توان به صورت رابطه ی دیفرانسیلی زیر درآورد:  
 Z = µ du/dt  
رابطه ی بالا , نشان دهنده ی ارتباط تنش برشی با سرعت تغییر شکل زاویه ای یک جریان تک بعدی است .  
نکته: µ ضریب تناسب را چسبندگی سیال و معادله (1-2) را قانون چسبندگی نیوتن می نامند . انتقال مومنتوم «9» 
 
توجه داریم تعریف سیال , مواد غیر سیال را شامل نمی شود . به طور مثال یک ماده ی پلاستیکی متناسب با مقدار 
نیروی وارد بر آن به میزان معینی تغییر شکل می دهد ولی این تغییر شکل دائمی نیست  
Pdfنوع فایل:
  سایز: 775kb
 تعداد صفحه:55
 

کتاب انتقال مومنتوم رشته پلیمر

توضیحات محصول:

 بخش اول: انتقال مومنتوم

   دینامیک سیالات

 فصل اول: ویژگی های سیال

 مقدمه: دانش فناوری مکانیک سیالات با درك و مفاهیم ویژگی های سیال و همچنین بکارگیری قوانین اساسی مکانیک و ترمودینامیک و انجام آزمایشهای دقیق بسیار گسترش یافته است .  ویژگی چسبندگی و چگالی در جریان داخل کانالهای باز و بسته و جریان در پیرامون اجسام شناور در سیال نقش عمده ای در مکانیک سیالات دارد .

به هنگامی که با کاهش فشار روبرو هستیم , فشار بخار نیز که موجب تغییر فاز (حالت)  مایع به گاز می شود , اهمیت می یابد .  در این فصل ابتدا به تعریف سیال و سیستم بین المللی یکاها (SI) و سپس به بررسی ویژگی ها و تعریف های فوق می پردازیم .  1-2 تعریف سیال:  سیال ماده ای است که در اثر تنش برشی حتی ناچیز به طور دائم تغییر شکل می دهد .

تنش برشی متوسط برابر با تقسیم نیروی برشی بر سطح است .  توجه داریم که نیروی برشی همان مولفه ی مماسی نیرو بر سطح مزبور می باشد . حال اگر این سطح آنقدر کوچک شود که به یک نقطه تبدیل شود آنگاه حد نیروی برشی بر این سطح نقطه ای را تنش برشی در یک نقطه می گویند   فرض می کنیم صفحات آنقدر بزرگ باشند تا از شرایط لبه های آنها بتوان صرف نظر کرد .

اگر صفحه ی پایین ثابت باشد و نیروی Fصفحه یبالا به مساحت A را بکشد . در نتیجه F/A همان تنش برشی بر این ماده است. هنگامی که نیروی F باعث شود صفحه ی بالایی با سرعت یکنواخت (اما مخالف صفر) حرکت کند ,می توان نتیجه گرفت که ماده ی موجود بین دو صفحه مذبور , یک سیال است .به طور تجربی معلوم شده است که ذرات سیال مجاور صفحات , سرعتی برابر با سرعت لایه های مرزی خواهند داشت . سیال موجود در سطح abcd به موقعیت جدید 'a b'c'dمیرسد.

 هر ذره سیال موازی صفحه حرکت می کند , بنابراین سرعت u از صفحه پایین که سرعت آن صفر است تا صفحه بالایی که سرعتش U می باشد , تغییر می کند . آزمایش نشان می دهد اگر سایر کمیات ثابت باشد F با A , U نسبت مستقیم و با ضخامت سیال نسبت عکس دارد . یعنی داریم :  F= µ AU/t که در آن µ ضریب تناسب است و مربوط به ویژگی های هر سیال می شود .

اما اگر تنش برشی را به صورت زیر در نظر بگیریم  آنگاه داریم:   Z=F/A   Z = µ U / t توجه داریم , نسبت , u/t همان سرعت زاویه ای خط ab یا به بیان دیگر میزان کاهش زاویه ای bad است .  اما نسبت u/t , du/dy هر دو حاصل تقسیم تغییرات سرعت بر مسافتی می باشد که این تغییرات در طول آن انجام می گیرد . بنابراین رابطه ی (1 -1) را می توان به صورت رابطه ی دیفرانسیلی زیر درآورد:   Z = µ du/dt  رابطه ی بالا , نشان دهنده ی ارتباط تنش برشی با سرعت تغییر شکل زاویه ای یک جریان تک بعدی است .

 نکته: µ ضریب تناسب را چسبندگی سیال و معادله (1-2) را قانون چسبندگی نیوتن می نامند .

  توجه داریم تعریف سیال , مواد غیر سیال را شامل نمی شود . به طور مثال یک ماده ی پلاستیکی متناسب با مقدار نیروی وارد بر آن به میزان معینی تغییر شکل می دهد ولی این تغییر شکل دائمی نیست.

 Pdfنوع فایل:

  سایز: 775kb 

تعداد صفحه:55

 

قیمت فایل فقط 3,800 تومان

خرید

برچسب ها : کتاب انتقال مومنتوم , دانلود کتاب انتقال مومنتوم رشته پلیمر انتقال مومنتوم رشته پلیمر دانلود کتاب ,فروشگاه اینترنتی کسب درآمد اینترنتی کسب درآمد از اینترنت همکاری در فروش فایل سیستم فروشگاه دهی ,کارافرینی کسب و کار

admin2 بازدید : 62 یکشنبه 07 آذر 1395 نظرات (0)

مجموعه تست آمار و احتمال مهندسی رشته پلیمر

مجموعه تست آمار و احتمال مهندسی رشته پلیمردسته: مهندسی پلیمر 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pdf 
حجم فایل: 646 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 57 

آشنایی با مجموعه تست آمار و احتمال برای رشته پلیمر بوده که در 57 صفحه تهیه شده است مجموعه تست آمار و احتمال مهندسی رشته پلیمر برای آمادگی آزمون دکتری دانشگاه آزاد با پاسخ های کامل تشریحی برای کنکوریهای 95

 

قیمت فایل فقط 4,600 تومان

خرید

توضیحات محصول:

مجموعه تست آمار و احتمال مهندسی رشته پلیمر 

مجموعه تست  
آنالیز ترکیبی : 
1- به کمک اعداد 9 ، 8 ، 6 ، 5 ، 3 ، 0 چند عدد سه رقمی زوج میتوان نوشت؟ 
 45 (4 52 (3 60 (2 48 (1 
2- به چند طریق میتوان 3 مرد و 3 زن را دور میز گرد بصورت یکی در میان قرار داد؟ 
 3!´3! (4 6! (3 4!´2! (2 3!´2! (1 
3- چند عدد پنجرقمی با اعداد 4 ، 9 ، 8 ، 3 ، 3 میتوان نوشت؟ 
 60 (4 120 (3 32 (2 52 (1 
4- در بسط
6
(8z + 4k)، ضریب جمله
2 4
z .k کدام است؟ 
 (1  æ

5- به چند طریق میتوان 7 نفر را به 2 دسته 2 تایی و 3 دسته یکی طوری قرار داد بهطوری که هر کدام در اتاقهای 3 تایی و
اتاقهای یکی قرار گیرند؟   
6- تعداد کل مسیرهایی که از A به B میرسیم کدام است؟ 
 70 (2 8 ! (1 
 (4 4!´4! (3  

7- در بسط
4
(7x +2y - 5z) مجموع ضرائب کدام است؟ 
 16 (4 256 (3 64 (2 32 (1 
8- یک گروه 18 نفری را در نظر بگیرید. اگرهر فرد بخواهد با افراد دیگردست بدهد به چند طریق دست دادن امکانپذیر
است؟ 
 153 (4 20! (3 100 (2 18! (1 
9- از گروهی متشکل از 6 مرد و 4 زن شورایی مرکب از 3 مردو 3 زن بایستی تشکیل شود. این کار به چند طریق امکانپذیر
است اگر 2 نفراز زنها نخواهند با هم انتخاب شوند؟ 
 80 (4 o (3 6!´4! (2 6!-2! (1 
 -10 نفر وزنهبردار در یک مسابقه شرکت دارند که 2 نفر امریکایی، 2 نفر روسی، 3 نفر چینـی و یـک نفـر کانـادایی اسـت. 
چنانچه چین یک نفر وزنه بردار در سه نفر اول و 2 وزنهبردار در سـه نفـرآخـر داشـته باشـد نتـایج ممکـن بـه چنـد صـورت
خواهد بود؟ 

 1680 (4 9 (3 56 (2 270 (1

Pdfنوع فایل:

سایز: 646kb

 تعداد صفحه:57

قیمت فایل فقط 4,600 تومان

خرید

برچسب ها : مجموعه تست آمار و احتمال مهندسی رشته پلیمر , دانلود مجموعه تست آمار و احتمال مهندسی رشته پلیمر ,دانلود مجموعه تست آمار و احتمال مهندسی رشته پلیمر مجموعه تست آماراحتمال مهندسی رشته پلیمر دانلود کتاب ,فروشگاه اینترنتی کسب درآمد اینترنتی کسب درآمد از اینترنت همکاری در فروش فایل سیستم فروشگاه دهی ,کارافرینی کسب و کار

admin2 بازدید : 76 یکشنبه 07 آذر 1395 نظرات (0)

کتاب لاستیک الاستومتررشته پلیمر

کتاب لاستیک الاستومتررشته پلیمردسته: مهندسی پلیمر 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pdf 
حجم فایل: 4842 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 289 

آشنایی با کتابلاستیک الاستومتر، مطلب آموزشی برای رشته پلیمر بوده که در 289 صفحه تهیه شده است های خلاصه منابع رشته پلیمر برای آمادگی آزمون دکتری دانشگاه آزاد به همراه مجموعه تست ها با پاسخ های تشریحی برای کنکور95

 

قیمت فایل فقط 6,500 تومان

خرید

 کتاب لاستیک الاستومتر

توضیحات محصول 

شرایط مکانیکی لاستیک  

آیا لزوماً موادی که در دمای کاربری مدول پائینی داشته باشند الاستومر به حساب میآیند؟ پاسخ منفی اسـت چـرا کـه 

باید پاسخگویی سریع و آنی در مقابل نیروی وارده داشته باشد. تغییر شکل زیاد و آنی از خود نشان دهد.  

پارامتر زمان (t) نباید پارامتر تعیین کننده برای الاستومر باشد، نه این که الاستومرها % 1oo الاستیک هستند بلکه زمان 

موردنظر بسیار کوتاه باشد و تغییر شکل زیاد در مقابل نیروی کم داشته و پاسخ سریع و آنی نشان دهد 

توجه : در مقابل تنش و میدان تنشی زمان کمی نیاز دارد و عکسالعمل آنی نشان میدهد.  

برگشت پذیری سریع و آنی بعد از حذف تنش High Recovery  

در مقابل تنش، یک کرنش سریع نشان میدهد. اگر به نقطه شکست نرسیده باشد و 

دچار شکست نشده باشد باید بعد از قطع تنش سـریع و آنـی بـه ابعـاد اولیـه خـود 

برگردد.  

شکسـت در سـاختار ماکروسـکوپی و سـاختار میکروسـکوپی الاسـتومر و در حـین 

تغییرشکل اتفاق نیافتاده باشد. بعد از حـذف تـنش، سـریع و آنـی بـه حالـت اولیـه 

برمیگردد و نیاز به زمان ندارد.  

وقتی به ساختار پلیمر تنش وارد میکنیم (بخصوص وقتی شبکهای شده باشد) ساختار شبکه الاستومر در اثر اعمال تنش 

deform می شود. برحسب شدت و اندازه تنش وارده میتواند 2نوع شکست رخ دهد (در صورت شکست):  

1ـ در مقیاس ماکرو: جدایی سطوح قطعه از دو نقطه دچار شکست شود.  

تبدیل به سطح ممکن است بدون شکست زنجیرها این اتفاق میافتد.  

2ـ در مقیاس مولکولی (میکرو): زنجیرها دچار شکست شدند که احتیاج به انرژی بالایی دارد.    

وقتی گفته می شود شکست رخ نداده باشد منظور هردو نوع است و در صورت شکست نمـیتوانـد بـه ابعـاد اولیـه خـود 

برگردد.   

Û نکته: از نظر خاصیت مکانیکی باید زمان برای الاستومر مطرح نباشد.  

در حالت کلی:  

1ـ با اعمال تنش سریع تغییر شکل دهد. 

2ـ بعد از حذف تنش سریع به حالت اولیه برگردد.  

مثلاً PE احتیاج به زمان دارد. و بعد از حذف تنش مقدار زیـادی تغییـر شـکل را تحـت عنـوان set تغییـر شـکل شـبه 

ویسکوز پلاستیک در خود نگاه میدارد.  

و این تغییر شکلی است که پلیمر بعد از حذف تنش در خود نگه میدارد.  

توانایی پس دادن را ندارد.Set Viscous deformation Plastic  

سؤال: در چه صورت بعد از حذف نیرو به حالت اولیه سریع و آنی برگردد و زنجیرها را به کانفورماسیون اولیه برگرداند؟  

پلیمر عمده انرژی داده شده را تلف میکند.  

وابسته به زمان بودن مکانیک » (پلاستیک) 

ـ پلاستیک: وابسته به زمان بودن مکانیک. قابلیت اتلاف کردن انرژی مکانیکی برعکس الاستومرها.  

با اعمال نیرو زنجیر تغییر کانفورماسیون میدهد و پایدارترین حالت کانفورماسیون قبل از اعمال تنش است.  

زمانی پلیمر میتواند بعد از قطع تنش به ابعاد اولیه سریع و آنی برگردد که بتوانـد حـداکثر انـرژی مکـانیکی را در خـود«10» لاستیک - الاستومتر  

ذخیره سازی کند

مجموعه تست 

1ـ کدام یک از گزینههای زیر در مورد کائوچوی SBR صحیح میباشد؟  

1) کانوچوی SBR محلولی از فرآیند پذیری و نرو بیشتر و مقاومت حرارتی کمتر، نسبت به SBR امولسیونی گـرم 

برخوردار است.  

2) کائوچوی SBR محلولی از پراکندگی جرم مولکـولی کـم، اخـتلاطپـذیری ضـعیفتـر، شـبکه ولکانیزاسـیونی از 

مقاومت پارگی بیشتر نسبت به SBR امولسیونی گرم برخوردار است.  

3) غیر قابل ولکانیزه شدن توسط سیستمهای شبکهای کننده گوگردی میباشد.  

4) قابلیت آلیاژ شدن با کائوچوی پلیایزوپرن را ندارد..  

? 2ـ در فرآنید ولکانیزه شدن یک آمیزه پلاستیکی در یک دمای ثابت، اصطلاح Optimum cure یعنی:  

1) شـبکهای شـدن آمیـزه تـا حصـول مـاکزیمم مـدول 

الاستیک  

2) شبکهای شدن آمیزه تا حصول خواص از قبل تعیـین 

شده  

3) ادامه ولکانیزه شدن تا رسیدن به مرحله 4 Plateaue) موارد 1 و 3 

? 3ـ یک پلیمر برای اینکه بتواند در دمای محیط از خود رفتار شبه لاستیکی نشان دهد بایستی:  

1) دارای ساختار میکروسکوپی نیمه کریستالین و دمای Tg کمتر از دمای محیط باشد.  

2) جرم مولکولی زیاد ـ ساختار کریستالین، دمای Tg کمتر از دمای محیط باشد.  

3) جرم مولکولی زیاد و دارای ساختار فیزیکی کاملاً آمورف و دمای Tg بالاتر از دمای محیط باشد.  

4) هیچکدام  

? 4ـ کلرینه کردن پلی اتیلن باعث افزایش قطبیت زنجیرههای پلیاتیلن و در نتیجه:  

1) افزایش سختی درجه کریستالیزاسیون و کاهش دمای Tg آن میگردد.  

2) کاهش درجه کریستالیزاسیون زنجیرههای پلیاتیلن و تبدیل آن به یک ماده شبه لاستیکی میشود.  

3) تبدیل پلیاتیلن به یک پلیمر شبه لاستیکی قابل ولکانیزه شدن با سیستمهای شبکهای کننده گوگودی میگردد.  

4) کاهش دمای انتقال شیشهای پلیاتیلن و کاهش درجه کریستالیزاسیون آن میگردد.  

 5ـ زمان اسکورچ و سرعت ولکانیزاسیون یک آمیزه حاوی سیستم شبکهای کننده تابع:  

1) خواص ترومودینامیکی آمیزه در دمای ولکانیزاسیون میباشد.  

2) نوع الاستومری مصرف شده در آمیزه و عکس ضریب هدایت حرارتی آمیزه میباشد.  

3) ضریب حرارتی ولکانیزاسیون آمیزه میباشد.  

4) هیچکدام  

? 6ـ شرط این که الاستومر (کائوچو) بتواند در سیستمهـای شـبکهای کننـده گـوگردی ولکـانیزه بشـود 

بایستی:  

1) از جرم مولکولی بالا و شاخههای فرعی زیاد برخوردار 

باشد.  

2) زنجیرههای آن از ساختاری غیر اشباع برخوردار باشد.  

3) دارای ساختار کاملاً اشباع باشد. 4) از مونی ویسکوزیته زیادی برخوردار باشد 

پاسخنامه 

1ـ گزینه «SBR «2 دو روش تولید دارد:  

1) امولسیونی : الف ـ Hot ب ـ Cold 

2) محلولی  

سیستم پلیمریزاسیون امولسیونی رادیکالی میباشد و از آنجا کـه پلیمریزاسـیون رادیکـالی وابسـتگی زیـاد بـه دمـا دارد، 

پلیمرهای بدست آمـده در سیسـتم Hot و Cold تفـاوتهـای زیـادی دارنـد. از آنجـا کـه در پلیمریزاسـیون رادیکـالی 

واکنشهای جانبی زیادی صورت میگیرد با افزایش دما احتمال این واکنشها افزایش مییابد در نتیجه شاخهای شدن و 

اختتام بسیار زیاد صورت میگیرد.  

به طور کلی میتوان گفت در سیستم امولسیونی Hot پلیمر بدست آمده شاخهای است بنـابراین خـواص آن نسـبت بـه 

سیستمهای دیگر پائینتر است. فرآیندپذیری بهتری دارد اما اتـلاف آن نیـز بـالا اسـت. در مـورد سیسـتم Cold چـون 

خطیت بالا است، خواص خوبی را مشاهده میکنیم و نسبت به سیستم Hot جرم مولکولی بالاتر و خواص بهتـری داریـم 

اما فرایند پذیری آن سختتر است. در سیستم محلولی پلیمریزاسیون به صورت آنیونی می باشد در نتیجه پلیمر حاصـله 

بسیار خطی و دارای شاخه های جانبی بسیار کمی است و توزیع جرم مولکولی آن بسیار باریک میباشد. افـزایش تقویـت 

باعث افزایش حافظه الاستیک و در نتیجه افزایش Nerve میشود، در نتیجه مقاومـت الاسـتومر در برابـر تغییـر شـکل 

بیشتر میشود و به عبارت دیگر فرآیندپذیری دشوارتر میشود. از آنجا کـه پلیمـر بدسـت آمـده در سیسـتم Solution 

خطیت بیشتر از پلیمر بدست آمده از سیستم Cold دارد و همچنین پلیمر سیستم Cold خطیـت بیشـتر از Hot دارد 

میتوان گفت فرآیندپذیری الاستومر در سیستم Hot بهتر از بقیه مـیباشـد و فرآیندپـذیری الاسـتومر بدسـت آمـده از 

سیستم Solution از همه سختتر است.  

و از آنجا که برای هم پخت بودن دو الاستومر با هم باید شرایطی مثل نوع سیستم پخت و سـرعت پخـت آنهـا یکسـان و 

تقریباً شبیه به هم باشد دو الاستومر SBr و IR باهم، هم پخت میباشند.  

2ـ گزینه «4» نقطه اپتیمم نقطهای نیست که شـبکه از هـر نظـر بهتـرین 

خواص را داشته باشد بلکه این نقطه پاسخگوی Technical Cure اسـت و 

زمانی است که لازم است یک الاستومر حاوی سیستم پخت را حرارت دهـیم 

تا به خواص مکانیکی از قبل تعیین شده برسیم. به طور کلی بـرای اصـطلاح 

پخت اپتیمم تعاریف زیادی (گاهی اوقات متناقض) آورده شده است، امـا بـه 

طور ساده این عبارت به معنی زمان پخـت مـورد نیـاز مـیباشـد کـه برخـی 

خواص به مقدار ماکزیمم خود میرسند یا یک همخوانی مناسـب در خـواص 

مهم ایجاد میشود. گاهی ممکن است نقطهای از منحنی که افزایش شیب در 

مدول کند  

میشود به عنوان زمان پخت اپتیمم انتخاب شود. در مرحله پلاتو ماکزیمم ولکانیزاسیون اتفـاق افتـاده اسـت و در نتیجـه 

مدول به مقدار ماکزیمم و ثابت خود رسیده است و کلیه خواص فیزیکی و مکانیکی الاستومر در این زمان ثابت خواهد ماند کـه 

گاهی اوقات ابتدای این مرحله را پخت اپتیمم در نظر میگیرند.  

3ـ گزینه «4» شرط اینکه یک پلیمر بتواند در دمای محیط رفتار شبه لاستیکی نشـان دهـد ایـن اسـت کـه سـاختار 

Tg کریستالی یا قابلیت کریستاله شدن را نداشته باشد، هم چنین دمای 

آنها باید زیر دمای کاربرد (دمای محیط) باشد و 

باید مقاومت بالائی در مقابل تغییر شکل بدون پارگی داشته باشند و خودبخود به ابعاد قبلی برگردند.  

4ـ گزینه «2» پلی اتیلن ساختاری نیمه کریستالی دارد بنابراین با کلرینه نمودن آن یک بی نظمی در سـاختار بوجـود 

میآوریم و باعث کاهش درجه کریستالیزاسیون میشود و رفتار به سمت رفتار شبکه لاسـتیکی سـوق پیـدا مـیکنـد. از 

طرفی اتم کلر باعث میشود پلی اتیلن در برابر حلالهای غیر قطبی، آتشگرفتن و حمله ازونی مقاومت بیشتری پیدا کند.  

همچنین افزایش قطبیت باعث افزایش دمای انتقال شیشهای میشود.  

optimum cure 

curing time 

scorchtime 

گشتاور  

5ـ گزینه «1» زمان اسکورچ و سرعت ولکانیزاسیون یک آمیزه الاستومر تابع نوع و مقدار مـواد در آمیـزه و دمـا اسـت.  

البته انجام فرآیندهای ترمومکانیکی از پیش انجام شده نیز بر این موارد اثرگذار است و تکرار فرآیندها باعث کاهش زمان 

اسکورچ میشود.  

6ـ گزینه «2» شرط انجام ولکانیزاسیون گوگردی برای یک الاسـتومر، دارا بـودن سـاختار غیـر اشـباع اسـت، زیـرا در 

ولکانیزاسیون گوگردی، پیوند زدن از محل کربن آلیلیک انجام میشود. در صورتی که یک الاستومر ساختار اشباع داشـته 

باشد میتوان از سیستمهای دیگری مثل پراکسیدی، رزینی، radiation و metal oxide استفاده کرد.  

7ـ گزینه «CR «3

Pdfنوع فایل:

  سایز: 4.72mb

 تعداد صفحه:289

 کتاب لاستیک الاستومتر
توضیحات محصول 
شرایط مکانیکی لاستیک  
آیا لزوماً موادی که در دمای کاربری مدول پائینی داشته باشند الاستومر به حساب میآیند؟ پاسخ منفی اسـت چـرا کـه 
باید پاسخگویی سریع و آنی در مقابل نیروی وارده داشته باشد. تغییر شکل زیاد و آنی از خود نشان دهد.  
پارامتر زمان (t) نباید پارامتر تعیین کننده برای الاستومر باشد، نه این که الاستومرها % 1oo الاستیک هستند بلکه زمان 
موردنظر بسیار کوتاه باشد و تغییر شکل زیاد در مقابل نیروی کم داشته و پاسخ سریع و آنی نشان دهد 
توجه : در مقابل تنش و میدان تنشی زمان کمی نیاز دارد و عکسالعمل آنی نشان میدهد.  
برگشت پذیری سریع و آنی بعد از حذف تنش High Recovery  
در مقابل تنش، یک کرنش سریع نشان میدهد. اگر به نقطه شکست نرسیده باشد و 
دچار شکست نشده باشد باید بعد از قطع تنش سـریع و آنـی بـه ابعـاد اولیـه خـود 
برگردد.  
شکسـت در سـاختار ماکروسـکوپی و سـاختار میکروسـکوپی الاسـتومر و در حـین 
تغییرشکل اتفاق نیافتاده باشد. بعد از حـذف تـنش، سـریع و آنـی بـه حالـت اولیـه 
برمیگردد و نیاز به زمان ندارد.  
وقتی به ساختار پلیمر تنش وارد میکنیم (بخصوص وقتی شبکهای شده باشد) ساختار شبکه الاستومر در اثر اعمال تنش 
deform می شود. برحسب شدت و اندازه تنش وارده میتواند 2نوع شکست رخ دهد (در صورت شکست):  
1ـ در مقیاس ماکرو: جدایی سطوح قطعه از دو نقطه دچار شکست شود.  
تبدیل به سطح ممکن است بدون شکست زنجیرها این اتفاق میافتد.  
2ـ در مقیاس مولکولی (میکرو): زنجیرها دچار شکست شدند که احتیاج به انرژی بالایی دارد.    
وقتی گفته می شود شکست رخ نداده باشد منظور هردو نوع است و در صورت شکست نمـیتوانـد بـه ابعـاد اولیـه خـود 
برگردد.   
Û نکته: از نظر خاصیت مکانیکی باید زمان برای الاستومر مطرح نباشد.  
در حالت کلی:  
1ـ با اعمال تنش سریع تغییر شکل دهد. 
2ـ بعد از حذف تنش سریع به حالت اولیه برگردد.  
مثلاً PE احتیاج به زمان دارد. و بعد از حذف تنش مقدار زیـادی تغییـر شـکل را تحـت عنـوان set تغییـر شـکل شـبه 
ویسکوز پلاستیک در خود نگاه میدارد.  
و این تغییر شکلی است که پلیمر بعد از حذف تنش در خود نگه میدارد.  
توانایی پس دادن را ندارد.Set Viscous deformation Plastic  
سؤال: در چه صورت بعد از حذف نیرو به حالت اولیه سریع و آنی برگردد و زنجیرها را به کانفورماسیون اولیه برگرداند؟  
پلیمر عمده انرژی داده شده را تلف میکند.  
وابسته به زمان بودن مکانیک » (پلاستیک) 
ـ پلاستیک: وابسته به زمان بودن مکانیک. قابلیت اتلاف کردن انرژی مکانیکی برعکس الاستومرها.  
با اعمال نیرو زنجیر تغییر کانفورماسیون میدهد و پایدارترین حالت کانفورماسیون قبل از اعمال تنش است.  
زمانی پلیمر میتواند بعد از قطع تنش به ابعاد اولیه سریع و آنی برگردد که بتوانـد حـداکثر انـرژی مکـانیکی را در خـود«10» لاستیک - الاستومتر  
ذخیره سازی کند
مجموعه تست 
1ـ کدام یک از گزینههای زیر در مورد کائوچوی SBR صحیح میباشد؟  
1) کانوچوی SBR محلولی از فرآیند پذیری و نرو بیشتر و مقاومت حرارتی کمتر، نسبت به SBR امولسیونی گـرم 
برخوردار است.  
2) کائوچوی SBR محلولی از پراکندگی جرم مولکـولی کـم، اخـتلاطپـذیری ضـعیفتـر، شـبکه ولکانیزاسـیونی از 
مقاومت پارگی بیشتر نسبت به SBR امولسیونی گرم برخوردار است.  
3) غیر قابل ولکانیزه شدن توسط سیستمهای شبکهای کننده گوگردی میباشد.  
4) قابلیت آلیاژ شدن با کائوچوی پلیایزوپرن را ندارد..  
? 2ـ در فرآنید ولکانیزه شدن یک آمیزه پلاستیکی در یک دمای ثابت، اصطلاح Optimum cure یعنی:  
1) شـبکهای شـدن آمیـزه تـا حصـول مـاکزیمم مـدول 
الاستیک  
2) شبکهای شدن آمیزه تا حصول خواص از قبل تعیـین 
شده  
3) ادامه ولکانیزه شدن تا رسیدن به مرحله 4 Plateaue) موارد 1 و 3 
? 3ـ یک پلیمر برای اینکه بتواند در دمای محیط از خود رفتار شبه لاستیکی نشان دهد بایستی:  
1) دارای ساختار میکروسکوپی نیمه کریستالین و دمای Tg کمتر از دمای محیط باشد.  
2) جرم مولکولی زیاد ـ ساختار کریستالین، دمای Tg کمتر از دمای محیط باشد.  
3) جرم مولکولی زیاد و دارای ساختار فیزیکی کاملاً آمورف و دمای Tg بالاتر از دمای محیط باشد.  
4) هیچکدام  
? 4ـ کلرینه کردن پلی اتیلن باعث افزایش قطبیت زنجیرههای پلیاتیلن و در نتیجه:  
1) افزایش سختی درجه کریستالیزاسیون و کاهش دمای Tg آن میگردد.  
2) کاهش درجه کریستالیزاسیون زنجیرههای پلیاتیلن و تبدیل آن به یک ماده شبه لاستیکی میشود.  
3) تبدیل پلیاتیلن به یک پلیمر شبه لاستیکی قابل ولکانیزه شدن با سیستمهای شبکهای کننده گوگودی میگردد.  
4) کاهش دمای انتقال شیشهای پلیاتیلن و کاهش درجه کریستالیزاسیون آن میگردد.  
 
? 5ـ زمان اسکورچ و سرعت ولکانیزاسیون یک آمیزه حاوی سیستم شبکهای کننده تابع:  
1) خواص ترومودینامیکی آمیزه در دمای ولکانیزاسیون میباشد.  
2) نوع الاستومری مصرف شده در آمیزه و عکس ضریب هدایت حرارتی آمیزه میباشد.  
3) ضریب حرارتی ولکانیزاسیون آمیزه میباشد.  
4) هیچکدام  
? 6ـ شرط این که الاستومر (کائوچو) بتواند در سیستمهـای شـبکهای کننـده گـوگردی ولکـانیزه بشـود 
بایستی:  
1) از جرم مولکولی بالا و شاخههای فرعی زیاد برخوردار 
باشد.  
2) زنجیرههای آن از ساختاری غیر اشباع برخوردار باشد.  
3) دارای ساختار کاملاً اشباع باشد. 4) از مونی ویسکوزیته زیادی برخوردار باشد 
پاسخنامه 
1ـ گزینه «SBR «2 دو روش تولید دارد:  
1) امولسیونی : الف ـ Hot ب ـ Cold 
2) محلولی  
سیستم پلیمریزاسیون امولسیونی رادیکالی میباشد و از آنجا کـه پلیمریزاسـیون رادیکـالی وابسـتگی زیـاد بـه دمـا دارد، 
پلیمرهای بدست آمـده در سیسـتم Hot و Cold تفـاوتهـای زیـادی دارنـد. از آنجـا کـه در پلیمریزاسـیون رادیکـالی 
واکنشهای جانبی زیادی صورت میگیرد با افزایش دما احتمال این واکنشها افزایش مییابد در نتیجه شاخهای شدن و 
اختتام بسیار زیاد صورت میگیرد.  
به طور کلی میتوان گفت در سیستم امولسیونی Hot پلیمر بدست آمده شاخهای است بنـابراین خـواص آن نسـبت بـه 
سیستمهای دیگر پائینتر است. فرآیندپذیری بهتری دارد اما اتـلاف آن نیـز بـالا اسـت. در مـورد سیسـتم Cold چـون 
خطیت بالا است، خواص خوبی را مشاهده میکنیم و نسبت به سیستم Hot جرم مولکولی بالاتر و خواص بهتـری داریـم 
اما فرایند پذیری آن سختتر است. در سیستم محلولی پلیمریزاسیون به صورت آنیونی می باشد در نتیجه پلیمر حاصـله 
بسیار خطی و دارای شاخه های جانبی بسیار کمی است و توزیع جرم مولکولی آن بسیار باریک میباشد. افـزایش تقویـت 
باعث افزایش حافظه الاستیک و در نتیجه افزایش Nerve میشود، در نتیجه مقاومـت الاسـتومر در برابـر تغییـر شـکل 
بیشتر میشود و به عبارت دیگر فرآیندپذیری دشوارتر میشود. از آنجا کـه پلیمـر بدسـت آمـده در سیسـتم Solution 
خطیت بیشتر از پلیمر بدست آمده از سیستم Cold دارد و همچنین پلیمر سیستم Cold خطیـت بیشـتر از Hot دارد 
میتوان گفت فرآیندپذیری الاستومر در سیستم Hot بهتر از بقیه مـیباشـد و فرآیندپـذیری الاسـتومر بدسـت آمـده از 
سیستم Solution از همه سختتر است.  
و از آنجا که برای هم پخت بودن دو الاستومر با هم باید شرایطی مثل نوع سیستم پخت و سـرعت پخـت آنهـا یکسـان و 
تقریباً شبیه به هم باشد دو الاستومر SBr و IR باهم، هم پخت میباشند.  
 
2ـ گزینه «4» نقطه اپتیمم نقطهای نیست که شـبکه از هـر نظـر بهتـرین 
خواص را داشته باشد بلکه این نقطه پاسخگوی Technical Cure اسـت و 
زمانی است که لازم است یک الاستومر حاوی سیستم پخت را حرارت دهـیم 
تا به خواص مکانیکی از قبل تعیین شده برسیم. به طور کلی بـرای اصـطلاح 
پخت اپتیمم تعاریف زیادی (گاهی اوقات متناقض) آورده شده است، امـا بـه 
طور ساده این عبارت به معنی زمان پخـت مـورد نیـاز مـیباشـد کـه برخـی 
خواص به مقدار ماکزیمم خود میرسند یا یک همخوانی مناسـب در خـواص 
مهم ایجاد میشود. گاهی ممکن است نقطهای از منحنی که افزایش شیب در 
مدول کند  
میشود به عنوان زمان پخت اپتیمم انتخاب شود. در مرحله پلاتو ماکزیمم ولکانیزاسیون اتفـاق افتـاده اسـت و در نتیجـه 
مدول به مقدار ماکزیمم و ثابت خود رسیده است و کلیه خواص فیزیکی و مکانیکی الاستومر در این زمان ثابت خواهد ماند کـه 
گاهی اوقات ابتدای این مرحله را پخت اپتیمم در نظر میگیرند.  
3ـ گزینه «4» شرط اینکه یک پلیمر بتواند در دمای محیط رفتار شبه لاستیکی نشـان دهـد ایـن اسـت کـه سـاختار 
Tg کریستالی یا قابلیت کریستاله شدن را نداشته باشد، هم چنین دمای 
آنها باید زیر دمای کاربرد (دمای محیط) باشد و 
باید مقاومت بالائی در مقابل تغییر شکل بدون پارگی داشته باشند و خودبخود به ابعاد قبلی برگردند.  
4ـ گزینه «2» پلی اتیلن ساختاری نیمه کریستالی دارد بنابراین با کلرینه نمودن آن یک بی نظمی در سـاختار بوجـود 
میآوریم و باعث کاهش درجه کریستالیزاسیون میشود و رفتار به سمت رفتار شبکه لاسـتیکی سـوق پیـدا مـیکنـد. از 
طرفی اتم کلر باعث میشود پلی اتیلن در برابر حلالهای غیر قطبی، آتشگرفتن و حمله ازونی مقاومت بیشتری پیدا کند.  
همچنین افزایش قطبیت باعث افزایش دمای انتقال شیشهای میشود.  
optimum cure 
curing time 
scorchtime 
گشتاور  
5ـ گزینه «1» زمان اسکورچ و سرعت ولکانیزاسیون یک آمیزه الاستومر تابع نوع و مقدار مـواد در آمیـزه و دمـا اسـت.  
البته انجام فرآیندهای ترمومکانیکی از پیش انجام شده نیز بر این موارد اثرگذار است و تکرار فرآیندها باعث کاهش زمان 
اسکورچ میشود.  
6ـ گزینه «2» شرط انجام ولکانیزاسیون گوگردی برای یک الاسـتومر، دارا بـودن سـاختار غیـر اشـباع اسـت، زیـرا در 
ولکانیزاسیون گوگردی، پیوند زدن از محل کربن آلیلیک انجام میشود. در صورتی که یک الاستومر ساختار اشباع داشـته 
باشد میتوان از سیستمهای دیگری مثل پراکسیدی، رزینی، radiation و metal oxide استفاده کرد.  
7ـ گزینه «CR «3
Pdfنوع فایل:
  سایز: 4.72mb
 تعداد صفحه:289

 

قیمت فایل فقط 6,500 تومان

خرید

برچسب ها : کتاب لاستیک الاستومتررشته پلیمر , دانلود کتاب لاستیک الاستومتر رشته پلیمر دانلود کتاب لاستیک الاستومتررشته پلیمر فروشگاه اینترنتی کسب درآمد اینترنتی کسب درآمد از اینترنت همکاری در فروش فایل سیستم فروشگاه دهی کارافرینی کسب و کار

admin2 بازدید : 90 یکشنبه 07 آذر 1395 نظرات (0)

کتاب خواص فیزیکی و مکانیکی مواد رشته پلیمر

کتاب خواص فیزیکی و مکانیکی مواد رشته پلیمردسته: مهندسی پلیمر 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pdf 
حجم فایل: 1609 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 84 

آشنایی با کتاب خواص فیزیکی و مکانیکی مواد، مطلب آموزشی برای رشته پلیمر بوده که در 84 صفحه تهیه شده است کتاب های خلاصه منابع رشته پلیمر برای آمادگی آزمون دکتری دانشگاه آزاد به همراه مجموعه تست ها با پاسخ های تشریحی برای کنکور

 

قیمت فایل فقط 4,300 تومان

خرید

 

 

توضیحات محصول
کتاب  خلاصه منابع رشته پلیمر برای آمادگی آزمون دکتری دانشگاه آزاد به همراه مجموعه تست ها با پاسخ های تشریحی برای کنکور95
فصل اول: « خواص فیزیکی و مکانیکی پلیمرها » 
 
Tg دمای انتقال شیشهای و انتقال از مرتبه دوم است.  
  یادآوری:  
دمای ذوب و انتقال از مرتبه اول است. T T m = melting 
Tg 
معمولاً حدود 
 .است Tm از کمتر oo (Tg m < T ) 
 
o مثال لوله خودکار (PS) و چراغ الکل (PS) در C 
1oo شروع به نرم شدن مـیکنـد یعنـی از حالـت سـخت و شـکننده 
درمیآید و نرم و انعطافپذیر میشود اما دقت کنید که ذوب نمیشود، بلکه در حدود C 
2oo ذوب میشـود. در نتیجـه:  
Tg ف «همه پلیمرها بالای 
سخت و شکننده هستند.» میدانیم که اگر دمای هر ماده معمـولی Tg نرم و انعطا پذیر و زیر 
بالا رود، حجم آن هم زیاد میشود، حال برای PS در قالب نمودار زیر این موضوع را بررسی میکنیم:  
میبینیم که این منحنی در یک نقطهی خاص میشکند و تغییر شیب میدهـد 
Tg است ولی الای و این نقطه همان 
Tg ف دقت کنید که در بـ 
مـاده ضـعی 
نمیشود [ناحیه لاستیکی یا چرمی] به عبارتی دلیلی ندارد که چون چرم 
انعطافپذیر است، بتوان آن را به راحتی پـاره کـرد. امـا چـرا مـیگـوییم 
انتقال؟ چون اگر پلیمـر را از حالـت Rubbery سـرد کنـیم، بـه حالـت 
شیشهای منتقل میشود.  
اما چرا میگوییم شیشه؟ خواص شیشه، سخت و شکننده و شـفاف بـوده 
است که در این نامگذاری یک سمبل است و اینکـه هـر پلیمـری در زیـر 
Tg نقطه ی 
Tg این سه خاصیت را دارند منشـأ 
چیسـت و چـرا پلیمرهـا 
بالای آن نقطه نرم و پایین آن سخت هستند؟ برای پاسخ بـه ایـن سـوال 
چندسوال دیگر مطرح میکنیم.  
1ـ شکل پلیمر در فضا چگونه است؟ چرا؟  
 
Glassy 
State 
Rubbery StateorLeatheryState 
Tg 
Tw 
 
چون Back Bone پلیمرها کربن ـ کربن است و کربن چهار ظرفیتی هیبرید SP 
o پس شکل نهایی o دارد و زاویه 1 9 
مثـل کــلاف خواهـد شــد امــا اگـر مــا ایـن کــلاف را در حالـت ایـدهآل از دو ســر آن بکشـیم، شــکل آن بصــورت  
در میآید تا زاویهی 1 9 
o حفظ شود ولی احتمال ایجاد چنین حالتی در عمل تقریباً صفر است پس ما زنجیری به شکل o 
خط است نداریم.  
اما چرا وقتی دما را کم میکنیم حجم ماده کمتر میشود؟ حجم ماده تشکیل شده از دو نوع حجم اول حجم خـود 
ماده که شامل اتمها و الکترونها و ... است و دوم حجم فضاهای خالی که نامش حجم آزاد است.  
فرق سه حالت جامد و مایع و گاز در فضای خالی بین مولکولهاست، اما دقت کنید که ما اینجا در خود حالت جامـد، دو 
Tg و بالای Tg مطرح کردیم!  
حالت دیگر زیر 
چرا فضای خالی بین مولکولها کمتر میشود و مولکولها چرا به هم نزدیک میشوند؟  
مولکولها چطور بهم نزدیک میشوند؟  
انرژی ماده از دو نوع است، جنبشی و پتانسیل، انرژی جنبشی علاقه دارد مولکولها را از هم دور کنـد و انـرژی پتانسـیل 
علاقه دارد مولکولها را بهم نزدیک کند. حالت پایه ماده، نقطه تعادل بین این دو نوع انرژی است و اگر هر کـدام از ایـن 
دو نوع انرژی را تقویت کنیم، دیگر تضعیف میشود و هر کدام را تضعیف کنـیم دیگـری تقویـت مـیشـود، حـال وقتـی 
پلیمری را سرد کنیم، در واقع از آن انرژی میگیریم یعنی انرژی جنبشی مولکولها را میگیریم پس انرژی پتانسیل آنهـا 
را بهم نزدیک میکند. 
اما مولکولها چطور بهم نزدیک میشوند؟  
امکان اینکه که همهی ماکرومولکول پلیمر ناگهان به کنـار مولکـول دیگـر بـرود.  
بلکه این نزدیکی به صـورت Segmental Motion اسـت. (حرکـت مارگونـه)  
RandomCoil 
کلاف   
است. اما حرکت مولکول بصورت حرکت موجـودی مثـل مـار نیسـت بلکـه ایـن 
حرکت به صورت چرخش زنجیر حول پیوند -C C خواهد بود.  
Tg برای توجیه 
، دو تئوری ارائه شده است:  
Tg تئوریهای 
1ـ سینتیکی: kinetic یعنی مولکول دارای انرژی و جون داشته باشد تا دور پیوند بچرخد.  
2ـ حجم آزاد: Free Volume یعنی باید مکان و فضایی وجود داشته باشد تا مولکول با چرخش مول پیوند خود بتوانـد 
در آن فضا قرار بگیرد.  
نقطهی ذوب معمولاً برای مادهای اطلاق میگردد که کریسـتالی باشـد پـس 
مثلاً برای یک ماده بینظم مثل PS که هیچگاه کریستالی نمیشود، نقطـهی 
ذوب وجود ندارد. اما نقطهای که در آن یک مادهی آمورف جریـان مـییابـد، 
نقطهی سیالیت نام دارد.  
1ـ تئوری سینتیکی  
نقطهی ذوب درجه حرارتی است که در آن شبکه کریستالی ناگهانی فرو میریزد و جریان بوجود میآید، وقتی ماده بالای 
Tg ید است انرژی جنبشی لازم برای چرخش و Segmental Motion را داراست ولی وقتی به نقطهای مثـل Tg 
رسـ 
انرژی ماده برای حرکت یک Segment کافی نخواهد بود برای حرکـت، یـک قسـمت کوچـک از آن Segment کـافی 
خواهد بود، پس یک Segment ماده بجای اینکه در یک مرحله از یک منطقه به جای دیگر حرکت کند، در چند مرحله 
این کار را انجام میدهد پس سرعت حرکت کمتر شده است پس شیب V .T دچار شکست میشود.  
2ـ تئوری حجم آزاد  
با کاهش دما، انرژی جنبشی مولکولها کمتـر مـیشـود و انـرژی پتانسـیل بیشـتر مـیشـود. پـس مولکـولهـا بصـورت 
Segmetnal بهم نزدیک میشوند تا جایی که دیگر مکانی برای چرخش وجود نخواهد داشت یا فضای کمتـری خواهـد 
بود فضای کمتری کمی بعد از آن اجزای کوچکتر زنجیر کمکم آن فضاهای کوچکتر را پر میکنند.
Pdfنوع فایل:
  سایز: 1.57mb
 تعداد صفحه:84
 

توضیحات محصول

کتاب  خلاصه منابع رشته پلیمر برای آمادگی آزمون دکتری دانشگاه آزاد به همراه مجموعه تست ها با پاسخ های تشریحی برای کنکور95

فصل اول: « خواص فیزیکی و مکانیکی پلیمرها »

 Tg دمای انتقال شیشهای و انتقال از مرتبه دوم است.    یادآوری:  دمای ذوب و انتقال از مرتبه اول است. T T m = melting Tg معمولاً حدود 
 .است Tm از کمتر oo (Tg m < T )   o مثال لوله خودکار (PS) و چراغ الکل (PS) در C 1oo شروع به نرم شدن مـیکنـد یعنـی از حالـت سـخت و شـکننده درمیآید و نرم و انعطافپذیر میشود اما دقت کنید که ذوب نمیشود، بلکه در حدود C o 2oo ذوب میشـود. در نتیجـه:  Tg ف «همه پلیمرها بالای سخت و شکننده هستند.» میدانیم که اگر دمای هر ماده معمـولی Tg نرم و انعطا پذیر و زیر بالا رود، حجم آن هم زیاد میشود، حال برای PS در قالب نمودار زیر این موضوع را بررسی میکنیم:  میبینیم که این منحنی در یک نقطهی خاص میشکند و تغییر شیب میدهـد Tg است ولی الای و این نقطه همان Tg ف دقت کنید که در بـ مـاده ضـعی نمیشود [ناحیه لاستیکی یا چرمی] به عبارتی دلیلی ندارد که چون چرم انعطافپذیر است، بتوان آن را به راحتی پـاره کـرد. امـا چـرا مـیگـوییم انتقال؟ چون اگر پلیمـر را از حالـت Rubbery سـرد کنـیم، بـه حالـت شیشهای منتقل میشود.  اما چرا میگوییم شیشه؟ خواص شیشه، سخت و شکننده و شـفاف بـوده است که در این نامگذاری یک سمبل است و اینکـه هـر پلیمـری در زیـر Tg نقطه ی Tg این سه خاصیت را دارند منشـأ چیسـت و چـرا پلیمرهـا بالای آن نقطه نرم و پایین آن سخت هستند؟ برای پاسخ بـه ایـن سـوال چندسوال دیگر مطرح میکنیم.  1ـ شکل پلیمر در فضا چگونه است؟ چرا؟    Glassy State Rubbery StateorLeatheryState Tg Tw    چون Back Bone پلیمرها کربن ـ کربن است و کربن چهار ظرفیتی هیبرید SP 3 o پس شکل نهایی o دارد و زاویه 1 9 مثـل کــلاف خواهـد شــد امــا اگـر مــا ایـن کــلاف را در حالـت ایـدهآل از دو ســر آن بکشـیم، شــکل آن بصــورت  در میآید تا زاویهی 1 9 o حفظ شود ولی احتمال ایجاد چنین حالتی در عمل تقریباً صفر است پس ما زنجیری به شکل o خط است نداریم.  اما چرا وقتی دما را کم میکنیم حجم ماده کمتر میشود؟ حجم ماده تشکیل شده از دو نوع حجم اول حجم خـود ماده که شامل اتمها و الکترونها و ... است و دوم حجم فضاهای خالی که نامش حجم آزاد است.  فرق سه حالت جامد و مایع و گاز در فضای خالی بین مولکولهاست، اما دقت کنید که ما اینجا در خود حالت جامـد، دو Tg و بالای Tg مطرح کردیم!  حالت دیگر زیر چرا فضای خالی بین مولکولها کمتر میشود و مولکولها چرا به هم نزدیک میشوند؟  مولکولها چطور بهم نزدیک میشوند؟  انرژی ماده از دو نوع است، جنبشی و پتانسیل، انرژی جنبشی علاقه دارد مولکولها را از هم دور کنـد و انـرژی پتانسـیل علاقه دارد مولکولها را بهم نزدیک کند. حالت پایه ماده، نقطه تعادل بین این دو نوع انرژی است و اگر هر کـدام از ایـن دو نوع انرژی را تقویت کنیم، دیگر تضعیف میشود و هر کدام را تضعیف کنـیم دیگـری تقویـت مـیشـود، حـال وقتـی پلیمری را سرد کنیم، در واقع از آن انرژی میگیریم یعنی انرژی جنبشی مولکولها را میگیریم پس انرژی پتانسیل آنهـا را بهم نزدیک میکند. اما مولکولها چطور بهم نزدیک میشوند؟  امکان اینکه که همهی ماکرومولکول پلیمر ناگهان به کنـار مولکـول دیگـر بـرود.  بلکه این نزدیکی به صـورت Segmental Motion اسـت. (حرکـت مارگونـه)  RandomCoil کلاف   است. اما حرکت مولکول بصورت حرکت موجـودی مثـل مـار نیسـت بلکـه ایـن حرکت به صورت چرخش زنجیر حول پیوند -C C خواهد بود.  Tg برای توجیه ، دو تئوری ارائه شده است:  Tg تئوریهای 1ـ سینتیکی: kinetic یعنی مولکول دارای انرژی و جون داشته باشد تا دور پیوند بچرخد.  2ـ حجم آزاد: Free Volume یعنی باید مکان و فضایی وجود داشته باشد تا مولکول با چرخش مول پیوند خود بتوانـد در آن فضا قرار بگیرد.  نقطهی ذوب معمولاً برای مادهای اطلاق میگردد که کریسـتالی باشـد پـس مثلاً برای یک ماده بینظم مثل PS که هیچگاه کریستالی نمیشود، نقطـهی ذوب وجود ندارد. اما نقطهای که در آن یک مادهی آمورف جریـان مـییابـد، نقطهی سیالیت نام دارد.  1ـ تئوری سینتیکی  نقطهی ذوب درجه حرارتی است که در آن شبکه کریستالی ناگهانی فرو میریزد و جریان بوجود میآید، وقتی ماده بالای Tg ید است انرژی جنبشی لازم برای چرخش و Segmental Motion را داراست ولی وقتی به نقطهای مثـل Tg رسـ انرژی ماده برای حرکت یک Segment کافی نخواهد بود برای حرکـت، یـک قسـمت کوچـک از آن Segment کـافی خواهد بود، پس یک Segment ماده بجای اینکه در یک مرحله از یک منطقه به جای دیگر حرکت کند، در چند مرحله این کار را انجام میدهد پس سرعت حرکت کمتر شده است پس شیب V .T دچار شکست میشود.  2ـ تئوری حجم آزاد  با کاهش دما، انرژی جنبشی مولکولها کمتـر مـیشـود و انـرژی پتانسـیل بیشـتر مـیشـود. پـس مولکـولهـا بصـورت Segmetnal بهم نزدیک میشوند تا جایی که دیگر مکانی برای چرخش وجود نخواهد داشت یا فضای کمتـری خواهـد بود فضای کمتری کمی بعد از آن اجزای کوچکتر زنجیر کمکم آن فضاهای کوچکتر را پر میکنند.

Pdfنوع فایل:

  سایز: 1.57mb

 تعداد صفحه:84

 

قیمت فایل فقط 4,300 تومان

خرید

برچسب ها : کتاب خواص فیزیکی و مکانیکی مواد رشته پلیمر , دانلود کتاب خواص فیزیکی و مکانیکی موادرشته پلیمر دانلود کتاب خواص فیزیکی و مکانیکی خواص فیزیکی و مکانیکی موادرشته پلیمر درآمد اینترنتی کسب درآمد از اینترنت ,همکاری در فروش فایل سیستم فروشگاه دهی کارافرینی کسب و کار کارافرینی وکسب درامد

admin2 بازدید : 68 یکشنبه 07 آذر 1395 نظرات (0)

کتاب مکانیک سیالات

کتاب مکانیک سیالاتدسته: مهندسی پلیمر 
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: pdf 
حجم فایل: 5469 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 55 

آشنایی با کتاب مکانیک سیالات ، مطلب آموزشی برای رشته پلیمر بوده که در 55 صفحه تهیه شده است پاسخ گویی به سوالات کنکور جدای از نیاز به بار علمی، نیازمند یک مهارت شیوه خاص در تست زنی نیز می باشد لذا در این خصوص سعی شده مطالب این مجموعه تست به گونه ای طرح ریزی و تألیف شود که ، داوطلب خود به خود علاوه بر یاد گیری مطالب به مهارت تست زنی نیز دست پیدا ک

 

قیمت فایل فقط 3,700 تومان

خرید

کتاب های خلاصه منابع رشته پلیمر برای آمادگی آزمون دکتری دانشگاه آزاد به همراه مجموعه تست ها با پاسخ های تشریحی برای کنکوریهای95

 

اهداف درس:
- آشنائی با معادلات حاکم بر جریان سیال 
- شناسائی روابط کاربردی جریان در لولههای تحت فشار 
- طراحی و محاسبه لولههای تحت فشار 
- آشنائی با جریانهای غیر ماندگار(ضربه قوچ) 
- آشنائی با پدیده آشفتگی
طرح درس 
فصل اول: مروری بر معادلات معادله پیوستگی، اندازه حرکت و انرژی 1-1 
فصل دوم: روابط جریانهای تحت فشار و طراحی لولهها 1-2 
فصل سوم: جریانهای غیرماندگار ضربه قوچ 1-3 
فصل چهارم: پدیدة آشفتگی

 

سئوالات فصل اول 

1-1- در یک لوله با مقطع دایرهای شکل به قطر 200 میلی متر، سرعت جریان بـر روی نقـاط مختلـف شـعاع  
لوله در فواصل صفر، 65 ،36 و 87 میلیمتری از مرکز لوله به ترتیب برابر6/1 ،6/8 ،7 و 5 متـر در ثانیـه  
اندازه گیری شده است. مقادیر تقریبی دبی جریان، سرعت متوسط و نسـبت سـرعت حـداکثر بـه سـرعت  
متوسط را بیابید.  

2-1- برای یک خط لوله آب مقادیر زیر را تعیین کنید:  
الف- هد فشار معادل با فشار 170کیلونیوتن بر مترمربع  
ب- مقدار فشار معادل با هد فشار 45 متر.  
ج- مقدار سرعت معادل با هد سرعت 10 متر  

3-1- در یک لوله به قطر 0.18 متر، آب با سرعت 3.6 متردرثانیه و فشار 345 کیلوپاسکال در جریـان اسـت . در  
یک مقطع به فاصله 12 متر از مقطع اول، قطر لوله به 0.076 متر کاهش می یابد. با فرض سیال ایـده آل،  
مقدار فشار را در مقطع دوم در شرایط زیر بیابید.  
الف: لوله افقی  
ب: لوله عمودی(جریان به طرف بالا)  


فصل اول: مروری بر معادلات پیوستگی، اندازه حرکت و انرژی 

 6 -1 
4-1- در شکل زیر آب در مجموعه نازل و زانویی که در صفحه افق قرار دارد جریان دارد و از نازل به اتمسفر  
تخلیه می شود، نیروی لازم جهت ثابت نگه داشتن مجموعه چقدر می باشد؟  

5-1- یک لوله آب به قطر 300 میلیمتر، توسط یک تبدیل کاهنده 30 درجه به یـک لولـه بـه قطـر 150 میلـی متـر  
متصل شده است. ( زاویه بین محور دو لوله 30 درجه است). هر دو لوله در یک صـفحه قـائم قـرار گرفتـه انـد .  
حجم داخلی تبدیل 50 لیتر و وزن تبدیل در حالت خشک 220 نیوتن است. هـد فشـار در طـول لولـه بـا قطـر  
بزرگتر برابر 2 متر و دبی جریان 150 لیتر در ثانیه میباشد. مقدار و جهـت نیـروی وارد بـر تبـدیل را محاسـبه  
کنید.  
6-1- یک تبدیل که قسمتی از یک سیستم لوله کشی را تشکیل می دهد،آب از سمت چپ با سرعت ثابت 4متـر بـر  
ثانیه و فشار مطلق 3/5 کیلوگرم نیرو بر سانتی متر مربع وارد می شـود .فشـار مطلـق در انتهـای دیگـر تبـدیل  
3/17 کیلوگرم نیرو برسانتی مترمربع می باشد.وزن تبدیل 10کیلوگرم نیـرو و حجـم داخـل آن V =0/03 متـر  
مکعب است . طول المان 100 سانتیمتر و سطح مقطـع ورودی دو برابـر سـطح مقطـع خروجـی اسـت . کـل  
نیرویی که تبدیل و سیال اطراف آن به پایه وارد مـی کننـد را محاسـبه کنیـد . مسـاحت سـطح مقطـع ورودی  
cm2 
100 در نظر بگیرید. 

Pdfنوع فایل:

 

  سایز: 5.34mb

 

 تعداد صفحه:55

 

 

قیمت فایل فقط 3,700 تومان

خرید

برچسب ها : کتاب مکانیک سیالات , دانلود کتاب مکانیک سیالات دانلود کتاب مکانیک سیالات دانلود کتاب مکانیک سیالات , , دانلود کتاب فروشگاه اینترنتی کسب درآمد اینترنتی کسب درآمد از اینترنت همکاری در فروش فایل ,سیستم فروشگاه دهی کارافرینی کسب و کار

admin2 بازدید : 34 یکشنبه 07 آذر 1395 نظرات (1)

کاربرد پلیمرها در صنعت راهسازی

کاربرد پلیمرها در صنعت راهسازیدسته: مهندسی پلیمر 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 802 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 35 

امروزه صنعت راهسازی یكی از مهمترین شاخه های مهندسی می‌باشد كه به سرعت در حال رشد است گسترش سریع شبكه راهها، افزایش ترافیك و بار محوری ناشی از آن، همچنین افزایش تقاضا برای بهبود كیفیت خدمات، سبب تلاش بیشتر مهندسان به منظور بالا بردن كیفیت راهها و نگهداری آنها گشته است

 

قیمت فایل فقط 6,000 تومان

خرید

کاربرد پلیمرها در صنعت راهسازی

 


1- مقدمه
امروزه صنعت راهسازی یكی از مهمترین شاخه های مهندسی می‌باشد كه به سرعت در حال رشد است. گسترش سریع شبكه راهها، افزایش ترافیك و بار محوری ناشی از آن، همچنین افزایش تقاضا برای بهبود كیفیت خدمات، سبب تلاش بیشتر مهندسان به منظور بالا بردن كیفیت راهها و نگهداری آنها گشته است.
تا اوایل قرن بیستم جاده ها عمدتا خاكی بودند و راههای داخل شهری سنگفرش می‌شدند، امروزه، با پیشرفت تكنولوژی به روسازی راه بسیار اهمیت داده می‌شود. 
در این میان مناسبترین ماده ای كه برای روسازی راه به كار می‌رود، آسفالت است. زیرا از مواد دیگری ارزانتر است، در برابر تغییرات شرایط جوی پایدار می‌باشد، خاصیت ارتجاعی دارد، به فراوانی و در همه جا در دسترس است و می‌توان آن را (با اصلاحات لازم) در هر آب و هوایی به كار برد.
تا چندین دهه قبل آسفالت به صورت معمول خود (مخلوطی از قیر و سنگدانه) به كار می‌رفت. ولی امروزه مهندسان بنا به دلایل زیر سعی در بهبود خواص آسفالت دارند:
آسفالت با مشكلاتی نظیر ترك خوردن، شیار شیار شدند (Rutting) فرسوده شده بر اثر نمكها، جمع شدن بر اثر گرما یا شكننده شدن بر اثر سرما و … روبروست.
توجه به ایمنی و راحتی جاده ها از مهمترین اصول راهسازی مدرن است. مثلا سطح جاده باید طوری باشد كه اصطكاك لازم را ایجاد كرده از لیز خوردن اتومیبلها جلوگیری نماید. همچنین صدای ناهنجار ایجاد ننماید. یعنی دارای سطحی هموار باشد نیز از جمع شدن آب روی جاده جلوگیری شود.
طراحان و مهندسان در پی یافتن روشها و مواد مناسبی برای اصلاح آسفالت هستند. از جمله مهمترین موادی كه تا كنون برای این منظور به كار رفته اند و نتایج بسیار رضایت بخشی به همراه داشته اند. پلیمرها می‌باشند. 
در این مقاله سعی شده است به دو كاربرد عمده پلیمر در بهبود خواص آسفالت اشاره شود:
1- استفاده از پلیمر برای اصلح خواص قیر.
2- استفاده از شبكه های (Mesh) پلیمری برای تسلیح آسفالت.
3- استفاده از پلیمر برای اصلاح قیر PMB2 
قیر به عنوان چسبنده ای ایده آل برای ساخت آسفالت به كار می‌رود. این ماده در دمای بالا مایع شده می‌تواند با سنگدانه ها مخلوط شود آنها را به هم بچسباند و تشكیل آسفالت دهد. در دمای معمول، قیر به صورت یك ماده ویسكو الاستیك عمل می‌كند به علاوه چسبندگی خوبی داشته، در برابر نفوذ آب مقاوم می‌باشد. با این همه، برخی از مشكلات راهها نظیر خرد شدن آسفالت بر اثر خستگی، ایجاد شیار بر روی آسفالت بر اثر افزایش بار محوری، روان شدن آسفالت در اثر گرما، كنده شدن و خرد شدن سنگدانه ها و … مربوط به قیر مصرفی می‌باشند. بنابراین شیمیدانها سعی زیادی در بهبود خواص قیر دارند.
یكی از راههای اصلاح یك ماده اضافه كردن مواد دیگر به آن می‌باشد مثل ساخت آلیاژهای گوناگون. 
پلیمرها از اولین مواد اصلاح كننده ای بودند كه برای افزودن به قیر پیشنهاد شدند زیرا:
منشا پلیمرها وقیر هر دو ماده خام واحدی می‌باشد (نفت). بنابراین ساختار اصلی آنها قابل مقایسه است. 
با استفاده از فرآیندهای شیمیایی می‌توان پلیمرهای جدید با خواص مطلوب تهیه كرد (تنوع). 
پلیمرها موادی پایدار و قابل بازیافت هستند (توجیه اقتصادی).
اواسط دهه 70 میلادی یك شركت نفتی توانسته با اضافه كردن EVA3 ، به قیری با انعطاف پذیری بهتر دست یابد كمی‌بعد با كشف 4SBS ها شیمیدانها توانستند خواص قیر را باز هم بهبود بخشند.
EVA ها پلاستیك5 و SBS ها الاستومر6 هستند، امروزه، برای اصلاح قیر از هر دو گروه EVA و SBS ها بهره گرفته می‌شود. 
اولین آزمایش موفقیت آمیز PMB ها در اواخر دهه 70 میلادی در جاده های انگلستان انجام شد.

 

فهرست مطالب

1- مقدمه 1
2-1 بهبود خواص قیر با اضافه كردن پلیمر 3
2-2 مواردی از كاربرد آسفالت پلیمری 5
2-3 مشكلات استفاده از قیر پلیمری 7
3 - استفاده از پلیمرها در تسلیح آسفالت 8
3-1 چگونه مشهای انعطاف پذیر از ترك خوردن آسفالت جلوگیری می‌كنند؟ 9
3-2 مشخصات فیزیكی مشهای تسیلح 10
3-3- موارد استفاده 11
3-4 نحوه استفاده از مشهای تسلیح 12
4- نتیجه گیری 12
مراجع 13
ژوتكستایل 14
1- مقدمه 14
2- كاربرد ژئوتكستایلها در جداسازی لایه های خاك (separation) 17
3- كاربرد ژئوتكستایلها در تسلیح خاك 18
3-1 تسلیح دیوارهای حائل به وسیله ژئوتكستایل 19
3-2 پایداری شیروانیهای خاكی توسط ژئوتكستایل 22
3-3- تسیلح جاده ها به وسیله ژئوتكستایل 24
3-4 افزایش شیب مجاز شیروانیها 25
3-5 پایداری شیروانیهای خاكی بوسیله ژئوتكستایل 26
4- كاربرد ژئوتكستایلها به عنوان فیلتر 27
5- كاربرد به عنوان قالب انعطاف پذیر 28
6- كاربرد ژئوتكستایلها به عنوان زهكشی 31

قیمت فایل فقط 6,000 تومان

خرید

برچسب ها : کاربرد پلیمرها در صنعت راهسازی , کاربرد پلیمرها صنعت راهسازی تحقیق پژوهش مقاله پروژه ,دانلود تحقیق دانلود پژوهش دانلود مقاله دانلود پروژه

admin2 بازدید : 54 یکشنبه 07 آذر 1395 نظرات (0)

مقاله مهندسی نفت

مقاله مهندسی نفتدسته: مهندسی پلیمر 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pdf 
حجم فایل: 5508 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 129 

پایان نامه ی کامل مهندسی نفت برای ارایه به دانشگاه ها و با قیمت عالی فهرست 1 کلیات 2 بررسی گونه های سنگی و خصوصیات فیزیکی و مخزنی سازند های کنگان و دالان 3 منطق فازی 4 استفاده از منطق فازی در پیش بینی گونه های سنگی و خصوصیات فیزیکی سازندهای کنگان و دالان 5 نتیجه گیری و پیشنهادات بصورت pdf

 

قیمت فایل فقط 7,000 تومان

خرید

پایان نامه ی کامل مهندسی نفت برای ارایه به دانشگاه ها و ... با قیمت عالی

 

فهرست

1- کلیات

2- بررسی گونه های سنگی و خصوصیات فیزیکی و مخزنی سازند های کنگان و دالان

3- منطق فازی

4- استفاده از منطق فازی در پیش بینی گونه های سنگی و خصوصیات فیزیکی سازندهای کنگان و دالان

5- نتیجه گیری و پیشنهادات

قیمت فایل فقط 7,000 تومان

خرید

برچسب ها : مقاله مهندسی نفت , نفت پایان نامه نفت مهندسی نفت تحقیق نفت نفت چیست موضوع نفت ,مقاله پژوهش تحقیق پروژه دانلود مقاله دانلود پژوهش دانلود تحقیق دانلود پروژه

admin2 بازدید : 50 یکشنبه 07 آذر 1395 نظرات (0)

آریگونی

آریگونیدسته: مهندسی پلیمر 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 28 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 48 

آریگونی صنعت نساجی است با چرخة كامل (اكستروژن، بافته، تولید فابریك)

 

قیمت فایل فقط 9,000 تومان

خرید

آریگونی

 

آریگونی صنعت نساجی است با چرخة كامل (اكستروژن، بافته، تولید فابریك)
در سال 1936 بوسیلة جیوانی آرگونی ابداع شد و هنوز خانواده وی آنرا اداره می كنند.
در 25 سال اولیه در عرصه نساجی سنتی (بافت لباس) كار می كرد: از سال 1960 در تولید فابریكهای (بافته های فنی) به كار پرداخته است.
این شركت در نزدیك como (شمال ایتالیا) واقع است، منطقه ای كه همیشه در صنعت نساجی منحصر بفرد بوده است و ستاد بسیار ماهر و فناوری عالی دارد.
و آریگونی مفتخر است كه سرویس كامل به مشتریانش ارائه می دهد: این شركت به انجام تحقیقات و توسعه محصولات می پردازد و به كارگیری استفادة از مواد خام بهتر را مورد مطالعه قرار می دهد و آنگاه مراحل پیشرفته ای اكسترودنكیك، بافتن و تولید را آزمایش می كند.
محصولات آریگونی و بافته های آن با استفاده از كلربردهای فنی برای عرصه های كشاورزی، ساختمانی، ورزشی، توریسم به وجود آمده اند. به همراه این محصولات فنی، دسته ای از وسایل «باغبانی» برای كاربران نهایی طراحی شده‌اند.
در حال حاضر شركت 20 خانواده از فابریكها را تولید می كند هركدام از الگوهای متفاوت، فابریكها رنگها و اندازه های متفاوت ساخته شده اند. اقلام درون كاتالوگ بالغ بر 800 قلم است و فابریكهای خاص بر اساس نیازهای خاص تولید یم شوند.
شبكة فابریكهای آریگونی دارای ابعاد گسترده ای از 25 میلی متر (بیوبرد) تا 350 میكرون (بیورت) است وزن آنها بین C1 و 300 گرم در هر متر مربع متفاوت است و عرض آن بین 4 سانتی متر و 6 متر است.
آریگونی سه كارخانه تولیدی با كل فضای m000/11 دارد.
در كارخانه ها محیطی دوستانه برقرار است. این محیط دارای پوشش درختی است و مواد سمی در آن جایی ندارد. زواید محصولات بازیافت می شوند.
اكثر محصولات شرح داده شده در این كاتالوگ از رشتة پلی اتیلن و پلی پروپیلن ساخته شده است و محصولات ترموپلاستیك را می توان با ابعاد مختلف با گرمادادن پدید آورد. مقاومت ابعاد گوناگون 4% و وزن 6 درصد است.
این كاتالوگ محدود نمی شود. Arrigoni Spa حق شرح دادن خصوصیات و ابعاد محصولات توصیف شده در این كاتالوگ را محفوظ می دارد.
این شركت 60 كارمند همیشگی و 20 دستیار بیرونی دارد. به نوین بودن فناوری تولید و خط تولید توجه خاص مبذول شده است و تحقیقات متداوم برای بالا بردن استاندارد كیفیت انجام می شود.
چرخه های تولید كامل خانگی به این معناست كه آریگونی می تواند در هر مرحله تولید به كنترل كیفیت بپردازد (رنگدانه ها و پایداركننده ها)
در كشورهای ایتالیا اریگونی دارای زنجیره توزیع مستقیم است و 30 نمایندگی دارد. به طور متوسط استوكها آن حدود 3 میلیون متر مربع وسعت دارد و آریگونی می تواند در طی دو یا سه روز سفارشات را به صورت كامل ارسال كند.
در سطح بین المللی آریگونی از طریق توزیعگران ملی كار می كند: در 15 كشور اروپایی كار می كنیم و در 10 كشور در خاورمیانه و شمال آفریقا، 7 كشور در آمریكا و 4 كشور در خاورمیانه فعالیت داریم. (در ایتالیا، فرانسه، انگلیس، آلمان و اسپانیا همكاری مكاتبه ای وجود دارد.)

قیمت فایل فقط 9,000 تومان

خرید

برچسب ها : آریگونی , آریگونی صنعت نساجی صنعت نساجی تحقیق مقاله پروژه پژوهش دانلود تحقیق ,دانلود مقاله دانلود پروژه دانلود پژوهش

admin2 بازدید : 64 یکشنبه 07 آذر 1395 نظرات (0)

فرایند کره تراشی

فرایند کره تراشیدسته: مهندسی پلیمر 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 7 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 10 

از کره ها کاربردهای زیادی در صنعت می شود از جمله از آنها برای دستگیره اهرمهای دستگاههای مختلف استفاده می شود

 

قیمت فایل فقط 2,500 تومان

خرید

فرایند کره تراشی

 

کاربرد: از کره ها کاربردهای زیادی در صنعت می شود از جمله از آنها برای دستگیره اهرمهای دستگاههای مختلف استفاده می شود.
توضیح فرآیند: برای تولید کره از روشهای مختلفی استفاده می شود از جمله استفاده از دستگاه کپی تراش و فرزیوینورسال و ... . بسته به تعداد- وقت و ابعاد قطعه مورد نظر روش ساخت کره تفاوت می کند.
ساخت قطعه نمونه:
ابتدا ماده خام آلومینیومی را بر روی دستگاه تراش به ابعاد مورد نظر می رسانیم در دو سه قطعه پنج 45 درجه وجود دارد. سپس میله دیگری را تراشیده و به یک سر قطعه آلومینیومی پیچ می کنیم. در مرحله بعد دستگاهت تایلکوف را بر روی سینه ماشین فرزیوینورسال نصب می کنیم. سپس داخل گلوی دستگاه فرزیک مرغک و داخل سه نظام دستگاه تایلکوف نیز مرغک دیگری می بندیم و این دو مرغک را با یکدیگر در محورهای x و y در یک نقطه قرار می دهیم. سپس مرغک ها را باز کرده و بر روی فرز ابزار لنگ مخصوص کره تراشی و بر روی سه نظام قطعه را می بندیم دستگاه تایلکوف را مطابق محاسبات انجام شده به سمت بالا زاویه می دهیم. باید توجه کرد که قطعه به صورت لنگ بسته نشده باشد. ابزار لنگ را دور قطعه می چرخانیم و به قدری محور x را تنظیم می کنیم که فاصله لنگ تا قطعه از هر دو سمت یکسان باشد. دستگاه را روشن کرده و هر بار که محور z را بار دادیم ابزار لنگ را یک مقدار باز می کنیم و اینکار را ادامه می دهیم تا کره کامل شود.

قیمت فایل فقط 2,500 تومان

خرید

برچسب ها : فرایند کره تراشی , کره تراشی فرایند کره تراشی تحقیق مقاله پروژه پژوهش دانلود تحقیق دانلود مقاله دانلود پروژه دانلود پژوهش

admin2 بازدید : 60 یکشنبه 07 آذر 1395 نظرات (0)

ماشین آلات تزریق

ماشین آلات تزریقدسته: مهندسی پلیمر 
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 24 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 25 

اگر تولید لوله یا پروفیل های توخالی مورد نظر باشد، یك عدد میل مغزی متناسب با پروفیل در داخل قالب قرار داده می شود در اینجا میل مغزی خطوط داخلی پروفیل توخالی و قسمت دهانه خطوط خارجی را شكل می دهد

 

قیمت فایل فقط 6,000 تومان

خرید

ماشین آلات تزریق

 

قالب لوله ای
اگر تولید لوله یا پروفیل های توخالی مورد نظر باشد، یك عدد میل مغزی متناسب با پروفیل در داخل قالب قرار داده می شود در اینجا میل مغزی خطوط داخلی پروفیل توخالی و قسمت دهانه خطوط خارجی را شكل می دهد. هر دو قطعه با هم تحت نام نازل مشخص و مجرای خروجی مورد نیاز را ایجاد می كنند.

میل مغزی از طریق نگهدارنده میل مغزی با پوسته و دهانه مرتبط است. متناسب با نوع مواد از نگهدارنده پل مانند میل مغزی و یانگهدارنده صفحه مشبك میل مغزی استفاده می شود. در هر دو نگهدارنده مواد خروجی از اسكترودر به تعداد كم یا زیاد دسته های مواد تقسیم می شوند كه بعدا باید به یكدیكر جوش خورده و یك دسته همگن را ایجاد كنند. عمل فوق وظیفه قسمت انتهایی قالب است. باانتخاب یك سطح مقطع معین فشاری در مواد ایجاد می شود كه هم جوشی هر كی از دسته ها را امكان پذیر می سازد. بخشی از تنش های برشی موجود در ناحیه ركابی انتهایی خنثی می شود.
اكر میل مغزی مرغك در قسمت پیشانی پوسته بسته شود، باید مذاب از سمت جانبی تغذیه شود.

هوای فشرده كه از طریق سوراخ وسطی قالب دمیده می شود، مواد مصنوعی- كه هنوز نرم است- را به جداره داخلی یك لوله كالیبر كنده كه با آب خنك می شود فشار داده، اندازه و شكل دقیق پروفیل را می سازد 

قالب های بادی برای قطعات توخالی
قطعات توخالی از مواد مصنوعی ترموپلاست با قالب های بادی تولید می شوند. قطعات اولیه مورد نیاز بیشتر مستقیماً پس از ساخت در حالت گرم وارد قالب بادی شده و به وسیله هوای فشرده دمیده می شوند. در آنجا مواد مصنوعی روی جداره داخلی قالب نشسته و به این ترتیب به شكل مورد نظر در می آید. پس از انجماد ترموپلاست در قالب سرد شده قالب می تواند باز و قطعه كار از آن خارج شود.
هر یك از روش ها در نحوه تولید قطعه اولیه تفاوت دارند. اكثر قطعات توخالی از جنس مواد مصنوعی به روش های بادی زیر تولید می شوند:
• قالبهای بادی اكستروژن
• قالبهای بادی غوطه وری و 
• قالبهای بادی تزریقی.
از این سه روش قالبهای بادی اكستروژن جزو مهمترین روش ها است. با این روش قطعات توخالی در محدوده حجمی 1 cm3-10cm3 تولید می شوند. قالب های بادی غوطه وری و تزریقی بالعكس به تولید قطعات با شكل های نسبتاً ساده مثلا قطعات بسته بندی كوچك محدود می شوند.
قالبهای بادی اسكتروژن
قطعه اولیه مورد نیاز برای قالب های بادی با یك اسكترودر به شكل یك قطعه شیلنگ تولید می شوند. این قطعه شیلنگ در قالب بادی قرار داده می شود. موقع بسته شدن قالب، شیلنگ در نقاطی كه تمام محیط اولیه مصرف نمی شود، به وسیله قالب لهیده شده و جوش می خورد. سپس شیلنگ از طریق یك میل مغزی دمش، دمیده شده و بدین ترتیب شكل محفظه قالب را به خود می گیرد.
پس از انجماد مواد ترموپلاست در قالب خنك شده، قالب باز و قطعه كار از آن خارج می شود. بسته به ساختمان قالب باید زائده اضافی گلوئی یا كف قطعه كار بعداً بریده شود.
به دلایل اقتصادی ماشین های تولید شیلنگ ها بیشتر با دستگاه های دمش تركیب شده و روند كاری به طور خودكار كنترل می شود. ازانجا كه سرد شدن قطعه كار در قالب بادی مدت معینی طول می كشد، با استفاده از دو قالب بادی جایگزین شونده متناوب، توان ماشین افزایش می یابد.
قالب های بادی غوطه ور
در قالب های بادی غوطه ور قطعه اولیه با آغشته كردن آن به میل مغزی دمش تولید می شود. به این منظور میل مغزی دمش كه یك قالب فكی گلویی در انتهای بالایی آن وجود دارد در یك محفظه غوطه وری كه با مواد مصنوعی خمیری پر شده، غوطه ور می شود. قالب فكی گلویی به وسیله یك پیستون كه در محفظه غوطه وری نصب شده، با مذاب پر می شوند.
موقع خروج میل مغزی دمش از محفظه غوطه وری، با كنترل سرعت پیشروی پیستون، میل مغز دمش با ضخامت مورد نظر پوشش شده، بدین معنی كه سرعت كم پیستون، لایه نازك و سرعت زیاد پیستون لایه ضخیم میل مغزی دمش را سبب می شود. در پایان میل مغزی دمش پوشش شده در قسمت انتهایی از مواد اضافی قیچی شده و به ایستگاه دمش منتقل می شود. در آنجا كه لایه پوشش میل مغزی به عنوان جسم توخالی مورد نظر دمیده می شود. با این روش اجسام توخالی بدون هر گونه زایده و درز جوش به دست می آید.

قیمت فایل فقط 6,000 تومان

خرید

برچسب ها : ماشین آلات تزریق , ماشین آلات تزریق تزریق پروژه ماشین آلات تزریق پژوهش ماشین آلات تزریق تحقیق ماشین آلات تزریق تحقیق مقاله پروژه پژوهش دانلود تحقیق دانلود مقاله دانلود پروژه دانلود پژوهش

admin2 بازدید : 72 یکشنبه 07 آذر 1395 نظرات (0)

ماشین های تزریق پلاستیک

ماشین های تزریق پلاستیکدسته: مهندسی پلیمر 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 25 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 30 

آماده سازی مواد قابل استفاده و فشارهای مورد نیاز مرحله تزریق پر كردن محفظه قالب ماشین تزریق با مواد و هدایت حركات باز كردن قالب، بیرون انداختن قطعه ریختگی و همچنین بستن و نگهداشتن قالب

 

قیمت فایل فقط 6,000 تومان

خرید

ماشین های تزریق پلاستیک

 

وظایف ماشین های تزریق:
- آماده سازی مواد قابل استفاده و فشارهای مورد نیاز مرحله تزریق
- پر كردن محفظه قالب ماشین تزریق با مواد و هدایت حركات باز كردن قالب، بیرون انداختن قطعه ریختگی و همچنین بستن و نگهداشتن قالب. 
در مورد اول به عهده واحد تزریق بوده، در صورتی كه مورد سوم بهوسیله واحد بستن انجام می شود .
واحد تزریق:
واحد تزریق وظیفه دارد، مواد قالب را كه بیشتر به صورت گرانول است به جلو رانده، ذوب، هموژنیزه و همچنین خمیری كرده و بالاخره به درون قالب فشار دهد .
به این منظور در یك اسكترودر حلزونی پیستونی ، یك حلزون سه ناحیه ای در داخل یك سیلندر می چرخد. مواد گرانول ناحیه مكش، تراكم و رانش را طی كرده تا در محفظه جلویی حلزون به عنوان یك مذاب قابل انجام كار آماده شود.
پس از مرحله خمیری شدن، حلزونی متوقف می شود، تا اینكه به وسیله یك سیلندر هیدرولیكی با یك حركت محوری سریع تا ناحیه 1000 mm/s، مذاب به محفظه قالب فشرده شود .
كمیتهای تنظیم
تعداد دور حلزونی علاوه بر قطر حلزون به اندازه سرعت محیطی كه از ظرف شركت های سازنده مواد داده می شود بستگی دارد 
مقدار مقاوت مواد درنوك حلزونی در مرحله تزریق تحت واژه فشار ایست بیان می شود. این فشار فشاری است كه درون مواد تجمعی در محفظه جلویی حلزونی ایجاد می شود. این فشار باغث می شود كه حلزونی در حین خمیر كردن مواد به سمت عقب رانده شود. حركت حلزونی به سمت عقب موقعی پایان می یابد كه مقدار مواد تجمی در محفظه جلویی حلزون به حدی برسد كه محفظه قالب را پر كند (شكل3). مقدار تنظیمی فشار ایست، تحت شرایطی به ویسكوزیته و مقدار حسایست حرارتی مواد بستگی دارد (جدول 1).
نقاط و ناحیه ای كه دمای سیلندر می تواند تنظیم شود، د جدول 2 با بیان یك مثال از مواد PVC، نشان داده شده است.
واحد بستن
واحد بستن، نیمه های قالب را كه به صفحات روبند متحرك و ثابت مرتبط هستند در بر می گیرد. باز كردن بستن و نگهداشتن قالب به وسیله یك سیستم اهرم مفصلی یا با یك سیستم محركه تمام هیدرولیك انجام می شود.
نیروی بستن- نیروی نگهداری
نیروی بستن عبارت است از نیرویی كه میلهای راهنما پس از مرحله بستن تحت تنش قرار می گیرند، میل راهنما به همان اندازه كه قالب فشرده می شود دچار افزایش طول می شود . موقع تزریق مواد یك نیروی باز كننده (FA = pw:A) FA به واسطه وجود فشار داخلی میلهای راهنما را سبب می شود. مجموع نیروهایی كه موقع عمل تزریق به میلهای راهنما وارد می شوند، تحت نام نیروی نگهداری عنوان می شوند. این نیور همیشه ازنیروی بستن بیشتر است.
اگر نیروی باز كندنه از نیروی نگهدرای بیشتر باشد تجهیزات بین دو نیمه قالب بلند شده و مذاب از درز قالب ها بیرون زده كه منجر به ایجاد پلیسه یا تشكیل پوسته های شناور می شود.این پدیده را اضافه تزریق یا اضافه برریزی می نامند.
با وجود این باید برای جلوگیری از یك شكم دادگی صفحات حامل نیمه های قالب، مقدار نیروی نگهداری حتی الامكان در حد كم تنظیم شود. این شكم دادگی به این ترتیب ایجاد می شود كه فشار داخلی قالب را موقع تزریق سعی بر این دارد كه نیمه های قالب را در محدوده محفظه از یكدیگر جدا كند. در صورتی كه نیروهای نگهداری فقط در محدوده انتقال مستقیم نیرو موثر است . مقدار این شكم دادگی به ویژه در صفحات با صلبیت پایین و در محدوده مقابل دهانه مركزی قالب مربوطه به بخش نازل و قبل از همه در نقطه مفقابل سیستم پران، زیاد است . پدیده شكم دادگی باعث تشكیل پلیسه و نیز سبب می شود كه فشار تزریق در حد بیشترین مقدار خود نتواند انتخاب شود.

قیمت فایل فقط 6,000 تومان

خرید

برچسب ها : ماشین های تزریق پلاستیک , ماشین تزریق تزریق پلاستیک ماشین های تزریق پلاستیک تحقیق مقاله ,پروژه پژوهش دانلود تحقیق دانلود مقاله دانلود پروژه دانلود پژوهش

admin2 بازدید : 40 یکشنبه 07 آذر 1395 نظرات (0)

جوشکاری آلومینیوم با گاز

جوشکاری آلومینیوم با گازدسته: مهندسی پلیمر 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 6717 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 66 

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی BSc گرایش متالورژی صنعتی عنوان جوشکاری آلومینیوم با گاز

 

قیمت فایل فقط 12,000 تومان

خرید

جوشکاری آلومینیوم با گاز

 

فرمت فایل : ورد با قابلیت ویرایش

چکیده:

دراین جا چگونگی كاركرد فرآیند را نشان می دهیم.

بررسی و كنترل آلیاژها

فرآیند ساخت آلیاژ آلومینیوم MIG به صورت یك ساختار پیچیده می باشد. اما لینكلن دارای مزیت آشكاری است. اول این كه، جهت تولید كارآمد آلیاژهای آلومینیوم مناسب، كوره خودكار و اتوماتیك را به كار می بریم. با این نوع تجهیزات قادر هستیم انواع تركیبات مناسبی را فراهم سازیم.

 

در مرحله بعدی فرایند آن را در دماهای كمتری برای زمان كافی نگاه می داریم و در آلیاژهایی كه توانایی انتقال حرارت را ندارند، عكس است استحكام فقط با كار سرد یا كرنش سختی افزایشی پیدا می كند. برای فهمیدن این موضوع تغییر شكل مكانیكی كه باید در ساختمان فلز رخ دهد، نتیجه ی آن افزایشی مقاومت به كرنش و تولید فلزی با استحكام بالاتر و داكتیلیته كمتر می باشد.

 

ریخته گری دائمی

دوم، ما از فرآیند ریخته گری دائمی كه به ویژه نسبت به ماده هایی که برای آلیاژ شكل گرفته شده اند، استفاده كرده ایم. این فرآیند، سطح را از ناخالصی ها و عیب ها آزاد نگه می دارد.

طراحی سیم

در آخرین مرحله ساخت این فرآیند، همچنین از تكنولوژی پیشرفته طراحی سیمی جهت حفظ كردن بی نقصی سطح و درون، استفاده كرده ایم.

تست مفتول

جهت اطمینان ازكیفیت بهترجوشكاری مفتول،بازرسی ونظارت تولید درمرحله پایانی انجام شده وكیفیت سطحی همراه باعملكردجوشكاری ارزیابی شده است.

انجام عمل جوشكاری

اكثر جوشكاری MIG آلیاژهای آلومینیومی به علت تغذیه ضعیف می باشند. نظر به این كه آلومینیوم به صورت نرم می باشد، مهم است كه سطح مفتول، جهت تغذیه بهتر بایستی از صافی و نرمی بیشتری برخوردار باشد. محصولات سوپر لعاب، تغذیه آسان تری نسبت به محصولات رقابتی را فراهم می سازد چون كه آن ها دارای نقص سطحی كمتر می باشند.از طرفی مفتول سوپر لعاب با فشار و نیروی كمتری نسبت به محصولات رقابتی می باشد که به این معنی است كه كنترل بهتری برای اپراتور وجود دارد.همراه با دانش فرآیند جوشكاری MIG ، به این نكته می رسیم كه اجرا و یا عملكرد جوشكاری یكی از بیشترین عوامل مهم درانتخاب یك سیم می باشد. مفتول MIG آلومینیومی،نسبت به موادی که پایداری کمتری دارند،از قوس جوش تولید شده محافظت می کند. زیراآلومینیوم رسانایی الکتریکی بسیار خوبی دارد. همچنین گاهی تغییرات ناچیز در قطر مفتول، سرعت تغذیه سیم وطول قوس و حتی از كار افتادگی تجهیزات به دلیل سوختگی سیم ذوب آن ممکن می باشد. ارزیابی نهایی ما راجب محصول پایانی، پایداری و همنواختی در صنعت را تضمین می كند. شما می توانید روی سیم و یا مفتول MIG آلومینیومی، جهت پایداری بهتر، شكل ظاهری جوشكاری، بی نقص بودن و قابلیت تولید یا قدرت تولید و بازدهی حساب باز كنید.

 

فهرست مطالب:

چکیده.................................................................1                                                                                                                                                                                                                                                                                

فصل اول: تأثیر عناصر آلیاژی

مقدمه.................................................................2

جوشكاری AL در مقایسه با جوشكاری فولاد..................................3

متالوگرافی............................................................3

آلیاژهای آلومینیوم....................................................4

آلیاژهای غیر ریختنی...................................................4

آلیاژهای ریخته گری....................................................5

عناصر آلیاژی..........................................................6

تشخیص دما.............................................................7

تأثیر جوشكاری بر روی خواص مکانیکی آلیاژهای آلومینیوم ................12

آلیاژهای عملیات حرارت ناپذیر.........................................12

آلیاژهای عملیات حرارت پذیر...........................................13

 

فصل دوم: انتخاب فلز پركننده

آلیاژهای پركننده آلومینیوم...........................................15

راهنمای فلز پركننده آلومینیوم........................................19

 

فصل سوم: تداركات  و آماده سازی جوشكاری...............................20

 

ذخیره آلومینیوم و مفتول آلومینیومی قبل از جوشكاری....................21

آماده سازی جوشكاری...................................................22

 

فصل چهارم: GMAW آلیاژهای آلومینیوم ................................24

 

خواص آلومینیوم ......................................................24

حالات انتقال فلز.....................................................25

منبع انرژی و زنجیرهای مفتولی........................................26

تجهیزات برق -P GMAW ...............................................27

کنترل مفتول ها......................................................27

تغذیه گرهای نوع فشاری...............................................28

تغذیه گرهای نوع فشاری کششی .........................................

 

فصل پنجم: گاز حفاظتی................................................

 

تكنیک های جوشكاری

معایب جوش-دلایل و راه کارها

حل مسائل در صلاحیت روش های جوشكاری

ـ محیط های تست تنش

ـ محیط های تست خمش

نمودارهای اصلی راهنمای جوشكاری

دسته بندی نرخ های ذوب

جریان در مقایسه با سرعت تغذیه مفتول

طراحی تصال های جوشكاری برای شیار جوش

نمودارهای راهنمای جوشكاری برای جوشكاری فیلت و لپ

مطالعات ایمنی

 

قیمت فایل فقط 12,000 تومان

خرید

برچسب ها : جوشکاری آلومینیوم با گاز , پایان نامه جوشکاری آلومینیوم با گاز پروژه جوشکاری آلومینیم جوشکاری آلومینیم با گاز

admin2 بازدید : 52 یکشنبه 07 آذر 1395 نظرات (0)

پروژه ایجاد خاصیت فلوئورسنت به رنگ‌های روغنی

پروژه ایجاد خاصیت فلوئورسنت به رنگ‌های روغنیدسته: مهندسی پلیمر 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 1781 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 54 

فسرسانس و فلوئورسانس پدیده‌هایی هستند كه در آن‌ها یك ماده خاص كه بطور عام به آن فسفر گفته می‌شود پس از قرار گرفتن در مقابل نور مرئی یا غیر مرئی یا حرارت (تحریك شده) این انرژی را در خود ذخیره می‌كند و سپس آن انرژی را بصورت طیفی از امواج مرئی در طول مدت زمانی منتشر می‌كند

 

قیمت فایل فقط 10,900 تومان

خرید

فسرسانس و فلوئورسانس پدیده‌هایی هستند كه در آن‌ها یك ماده خاص كه بطور عام به آن فسفر گفته می‌شود پس از قرار گرفتن در مقابل نور مرئی یا غیر مرئی یا حرارت (تحریك شده) این انرژی را در خود ذخیره می‌كند و سپس آن انرژی را بصورت طیفی از امواج مرئی در طول مدت زمانی منتشر می‌كند.

اگر این بعنوان شباهت این دو پدیده باشد تفاوت آن‌ها در اختلاف زمانی بین این دو دریافت و تابش یا به عبارت گر دوام تابش است. اگر زمان تحریك كمتر از ۱۰ به توان ۸- ثانیه باشد، این پدیده را Fluorescent می‌نامیم و اگر زمان تحریك بیش از ۱۰ به توان ۸- ثانیه باشد آن را Phosphorescent می‌نامیم.به عبارتی در فسفرسنس تحریك طولانی‌تر و تشعشع طولانی تری داریم و در فلوئورسنس تحریك كوتاهتر‌تر و تشعشع كوتاهتری تری داریم.در فلوئورسانس كه نمونه آن نور مهتابی یا صفحه تلویزیون است تابش آنی است و تقریباً بلافاصله بعد از قطع نور تمام می‌شود. در حالی كه در فسفرسانس ماده بعد از قطع نور نیز تا مدتی به تابش ادامه می‌دهد كه مقدار آن بسته به ماده مورد استفاده می‌تواند از چند ثانیه تا چندین روز طول بكشد. در فلوئورسانس برانگیختگی میان دو تراز اصلی با انرژی‌های E1,E2 اتفاق می‌افتد كه جابجایی بین آن‌ها كاملاً آزاد است.الكترون با دریافت انرژی بر انگیخته شده و به تراز E2 می‌رود وپس از 8تا 10 ثانیه دوباره به تراز اول بر می‌گردد و فتونی با انرژی E2-E1 تابش می‌كند (شکل 0-1) اما در فسفرسانس ماجرا بدلیل وجود یك تراز میانی كمی پیچیده‌تر است این تراز كه مابین تراز پایه و برانگیخته قرار دارد تراز نیمه پایدار می‌باشد و مانند یك دام برای الكترون‌ها عمل می‌كند به خاطر شرایط خاص این تراز انتقال الكترون از آن به سایر ترازها ممنوع واحتمال آن بسیار كم است

فهرست مطالب

چکیده.............................................. 1

فصل اول-روش انجام کار

1-1- روش انجام تست................................. 5

1-2-نتیجه.......................................... 6

فصل دوم-ساختار رنگ

2-1-مقدمه.......................................... 7

2-2-تجزیه نور مرئی................................. 8

2-3-اوربیتال‌های مولكولی و ارتباط آن‌ها با رنگ ..... 11

2-4-سیستم CIE (Commission Interbational De L Eclairage) .... 13

2-5-رنگ‌های خنثی یا اكروماتیك (غیر الوان) ......... 14

2-6-صنایع پوشش سطحی............................... 14

2-7-رزین.......................................... 15

2-7-1-رزین‌های طبیعی............................... 15

2-7-2-رزین‌های مصنوعی و سنتزی...................... 16

2-7-3-رزین‌های اکریلیک............................. 16

فصل سوم-رنگ و رنگ دانه‌های عالی (پیگمنت)

3-1-مقدمه......................................... 18

3-2-طیف جذبی مواد رنگی............................ 19

3-3-طیف سبز مالاشیت................................ 20

3-4-طیف بنفش کریستال.............................. 20

فصل چهارم-روش‌های تئوری شیمیایی رنگ

روش‌های تئوری شیمیایی رنگ.......................... 23

فصل پنجم-طبقه بندی رنگ‌ها بر اساس ساختمان شیمیایی

5-1- رنگ‌های نیترو و نیتروزو....................... 28

5-2-رنگ‌های ازو.................................... 29

5-3-رنگ‌های مونو ازو............................... 30

5-4-رنگ‌های دیس ازو................................ 31

5-5-رنگ‌های انتراکینونی............................ 34

منابع............................................. 39

پیوست‌ها

قیمت فایل فقط 10,900 تومان

خرید

برچسب ها : پروژه ایجاد خاصیت فلوئورسنت به رنگ‌های روغنی , ایجاد خاصیت فلوئورسنت رنگ‌های روغنی

admin2 بازدید : 32 یکشنبه 07 آذر 1395 نظرات (0)

پروژه عملیاتهای واحد در فرآیند پلیمر

پروژه عملیاتهای واحد در فرآیند پلیمردسته: مهندسی پلیمر 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 872 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 49 

فرایند پلیمر میتواند به دو قسمت عمده تقسیم شود اولین فرایند تبدیل پلیمر از دانه یا پودر به چیزهای دیگر است نوع دوم بیان کننده فرایند تبدیل مواد پلیمری به گونه های اشکال مفید مورد نظر است

 

قیمت فایل فقط 8,900 تومان

خرید

فرایند پلیمر میتواند به دو قسمت عمده تقسیم شود. اولین فرایند تبدیل پلیمر از دانه یا پودر به چیزهای دیگر است. نوع دوم بیان کننده فرایند تبدیل مواد پلیمری به گونه های اشکال مفید مورد نظر است. بحث ما در اینجا بر روش دوم فرایند پلیمر متمرکز میشود. با درنظر گرفتن تعداد زیاد دسته های پلیمری و حتی تعداد بیشتر پلیمرهای خاص در هر دسته، انتخاب یک ماده پلیمری برای یک کاربرد ویژه اغلب مشکل است.با این حال، با مشخصات کاملتر و دقیقتر از ملزومات مورد استفاده نهایی و خواص مواد این انتخاب آسان تر میشود. پس مشکل کلا با انتخاب ماده با کلیه خواص و همچنین ویزگیهای مطلوب و هزینه کم کاهش پیدا میکند. اما معمولا بیش از یک تکنیک فرایند برای تولید یک آیتم موردنظر از مواد پلیمری یا در واقع از یک پلیمر موردنظر وجود دارد. به عنوان مثال، اشیاء پلاستیکی توخالی مثل بطری ها یا اسباب بازی ها میتوانند از تعدادی مواد توسط قالب بادی، ترموفورمینگ (قالب گیری گرما) ، و قالب ریزی چرخشی تولید شوند. انتخاب یک تکنیک تولید ویژه به وسیله طراحی قسمت، انتخاب ماده، ملزومات تولید و نهایتا جنبه های هزینه-سود تعیین میشود.

با گذشت هر سال تعداد تکنیک های فرایند پلیمر با ابداع روشهای جدید و اصلاح روشهای قدیمی زیاد میشود. این فصل به معمول ترین فرایندهای واحد پلیمرمحدود میشود، اما تنها قالب زنی تزریقی و اکستروژن که دو فرایند اساسی در پلیمر هستند به طور مفصل بحث میشود. بحث ما تنها بر بیان فرایند کلی همراه با تفسیر روی روابط بین شرایط عملیات و کیفیت فراورده نهاییمتمرکز می شود. جدول 1.11 تعدادی از عملیاتهای فرایند پلیمر، ویژگیهایها و کاربر شاخص آنها را خلاصه میکند.

فهرست مطالب

II- اکستروژن. 2

الف- اکسترودر. 2

ب- فرایندهای اکسترودر. 8

III- قالبزنی تزریقی.. 10

الف- واحد تزریق.. 10

IV-قالب زنی بادی.. 28

الف- توضیح فرایند. 28

ب- قالب زنی اکستروژن بادی.. 28

ج- قالبزنی تزریقی بادی.. 29

V- قالبزنی چرخشی.. 30

الف-توضیح فرایند:30

ب- متغیرهای فرایند. 30

VI- تشکیل گرمایی (thermoforming):33

الف- توضیح روش... 33

ب- متغیرهای فرایند:36

VII- قالبزنی فشرده سازی و انتقال. 37

الف- قالبزنی تراکمی.. 37

ب- قالب زنی انتقالی.. 39

VIII- ریخته گری.. 40

الف- توضیح فرایند:40

ب- فرایند ریخته گری.. 41

IX- مسائل.. 43

فهرست اشكال

شکل 1.11- نقشه یک خط اکستروژن.4

شکل 2.11- اجزای یک اکسترودر. 4

شکل 3.11- قسمتهای یک مارپیچ اکسترودر. 5

شکل 4.11- اجزای اصلی یک ماشین قالبزن تزریقی نوعی.. 11

شکل 5.11-نقشه یک ماشین ماشین تزریقی پیستونی.. 11

شکل 6.11- نقشه قسمت انتهایی ماشین تزریق دومرحله ای پیستون-مارپیچ.. 12

شکل 7.11- نقشه یک ماشین تزریقی نوع مارپیچ: (بالا) مارپیچ قبل از تزریق برگشت میکند. (پایین) مارپیچ در انتهای تزریق به جلو آمده است.14

شکل 8.11- اجزای سیستم هیدرولیک... 21

شکل 9.11- نمای باز شده از پایه شش صفحه ای قالب.23

شکل 10.11- شماتیک مراحل دمیدن. 29

شکل 12.11- مراحلدر شکل دهی با خلاء. 33

شکل 13.11- مراحل در شکل دهی مکانیکی.. 34

شکل 14.11- مراحل در فرایند ترموفرمینگ با دمیدن هوا35

شکل 15.11- شماتیک عملکرد قالبزنی تراکمی که مواد را قبل و بعد از شکل دهی نشان میدهد.37

شکل 16.11- شماتیک عملکرد قالبزنی انتقالی.. 38

فهرست جداول

جدول 11-1- تعدادی از واحدهای عملیات در فرایند پلیمر و محصولات نوعی آنها3

جدول 11-2- وزن مخصوص برخی از پلیمرها18

جدول 11-3- ورودی هیتر سیلندر و نیروی موردنیاز اندازه ماشینهای نوعی.. 19

جدول6.11- انقباض مجاز برای برخی پلیمرها26

جدول 8.11- خواص فیزیکی اجزای قالب چرخشی.. 32

جدول 11-3- خواص سه پلیمر ترموپلاستیک... 43

قیمت فایل فقط 8,900 تومان

خرید

برچسب ها : پروژه عملیاتهای واحد در فرآیند پلیمر , عملیاتهای واحد فرآیند پلیمر

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 10346
  • کل نظرات : 39
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 76
  • آی پی دیروز : 50
  • بازدید امروز : 525
  • باردید دیروز : 124
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 3,772
  • بازدید ماه : 16,912
  • بازدید سال : 76,546
  • بازدید کلی : 1,465,543