loading...
هفت آسمون
admin4 بازدید : 57 دوشنبه 18 بهمن 1395 نظرات (0)

کودکستان 1

کودکستان 1دسته: روان شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 2138 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 54

این تحقیق با فرمت ورد ، قابل ویرایش ، در 54 صفحه تهیه شده است هدف از ایجاد مراكز پیش دبستانی ( مهدكودك و آمادگی ) كمك به رشد جسمی ذهنی عاطفی و اجتماعی كودكان و در نهایت كمك به شكوفایی استعدادها و علایق آنها می‏باشد و یكی از مهمترین وظایف این مراكز ایجاد محیطی امن سالم مطلوب و مأمنی همچون كانون گرم خانواده برای كودكان است

قیمت فایل فقط 7,500 تومان

خرید

کودکستان 1


مهد کودک و آیی کار اصول مکان‌یابی و طراحی مهد کودک (برای گروه‌های سنی 3 ماهه تا 5 ساله)

فهرست مطالب

مقدمه

هدف و دامنه كاربرد

تعاریف

شناخت مراحل رشد و خصوصیات جسمی ـ رفتاری كودكان 1 تا 6 سال ( پیش‏دبستانی )

اصول مكان‏یابی و طراحی فضاهای باز برای بازی كودكان

آیین كار اصول مكان‌یابی و طراحی مهد كودك (برای گروه‌های سنی 3 ماهه تا 5 ساله)

 

ویژگی‏های میز و صندولی مهد كودك

فهرست مطالب

مقدمه

هدف و دامنه كاربرد

تعاریف

اصول مكان‏یابی مهدكودك از دیدگاه شهرسازی

عناصر فضایی در مهد كودك از دیدگاه معماری

اصول ایمنی , فنی و بهداشتی مشترك در

پیشگفتار

 آئین كار اصول مكان‏یابی و طراحی مهدكودك ( برای گروههای سنی 3 ماهه تا 5 ساله ) كه بوسیله كمیسیون فنی مربوطه تهیه و تدوین شده و در چهل و ششمین كمیته ملی استاندارد ساختمان و مصالح ساختمانی مورخ 75/10/3 مورد تائید قرار گرفته , اینك باستناد بند 1 ماده 3 قانون اصلاحی قوانین و مقررات مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مصوب بهمن ماه 1371 بعنوان آئین كار رسمی ایران منتشر میگردد .

 برای حفظ همگامی و هماهنگی با پیشرفتهای ملی و جهانی در زمینه صنایع و علوم , آئین كارهای ایران در مواقع لزوم مورد تجدید نظر قرار خواهند گرفت و هرگونه پیشنهادی كه برای اصلاح یا تكمیل این آئین كارها برسد در هنگام تجدید نظر در كمیسیون فنی مربوط مورد توجه واقع خواهد شد .

  0 - مقدمه

 هدف از ایجاد مراكز پیش دبستانی ( مهدكودك و آمادگی ) كمك به رشد جسمی , ذهنی , عاطفی و اجتماعی كودكان و در نهایت كمك به شكوفایی استعدادها و علایق آنها می‏باشد و یكی از مهمترین وظایف این مراكز ایجاد محیطی امن , سالم , مطلوب و مأمنی همچون كانون گرم خانواده برای كودكان است . تحقق چنین هدفی از دو بعد امكان‏پذیر میباشد : یكی تامین نیروی انسانی متخصص و كارآمد ( مربیان ) از طریق اتخاذ و اعمال شیوه‏های نوین آموزش و پرورش كودكان و نونهالان و دوم چگونگی و اصول طراحی فضای فیزیكی و كالبدی در خور و شایسته جهت احداث چنین مراكزی است و چنانچه بر این باور باشیم كه انجام طراحی فضایی صحیح و منطقی می‏تواند هدایت كننده و مبین عملكردهای منطبق با آن باشد اغراق نخواهد بود كه برای بعد دوم ارزشی همانند بعد اول قایل باشیم . 

  1 ـ هدف و دامنه كاربرد

 هدف از تدوین این آئین كار , ارائه اصول و ضوابطی در مكان‏یابی و طراحی فضای مهدهای كودك چه به شكل مستقل در سطح محلات شهری و چه وابسته ( مستقر در مجموعه‏هایی از قبیل مراكز اداری , درمانی , تفریحی و... ) میباشد به گونه‏ای كه كاربرد این ضوابط توسط برنامه‏ریزان , طراحان و مجریان امر مناسب‏سازی وضع موجود و طراحی‏های آتی را به نحو مطلوب و منطقی سامان بخشد .  2 ـ تعاریف 2-1- مهدكودك :

 هدف از تدوین این آئین كار , ارائه اصول و ضوابطی در مكان‏یابی و طراحی فضای مهدهای كودك چه به شكل مستقل در سطح محلات شهری و چه وابسته ( مستقر در مجموعه‏هایی از قبیل مراكز اداری , درمانی , تفریحی و... ) میباشد به گونه‏ای كه كاربرد این ضوابط توسط برنامه‏ریزان , طراحان و مجریان امر مناسب‏سازی وضع موجود و طراحی‏های آتی را به نحو مطلوب و منطقی سامان بخشد .

  2 ـ تعاریف

 2-1- مهدكودك : بر اساس تعریفی كه توسط سازمان بهزیستی كشور انجام شده مهدهای كودك به موسساتی اطلاق میشود كه برای نگهداری , مراقبت , پرورش و آموزش قبل از دبستان كودكان سالم 1 از سه ماهگی تا پایان 5 سالگی در سه بخش شیرخوار , نوپا و نوباوه تشكیل و اداره میشود . 2-2- گروه شیرخوار : به كودكان در گروه سنی سه ماهه تا 18 ماهه (1/5 ساله ) اطلاق میگردد .

  كمیسیون استاندارد میز و صندلی كودكستانها

  1 ـ هدف منظور از تدوین این استاندارد تعیین مشخصات میز و صندلی كودكستانها با در نظر گرفتن سن و قد متوسط كودكان و شرایط بهداشتی و راحتی آنان می‏باشد .    2 ـ دامنه كاربرد

  1 ـ هدف

 منظور از تدوین این استاندارد تعیین مشخصات میز و صندلی كودكستانها با در نظر گرفتن سن و قد متوسط كودكان و شرایط بهداشتی و راحتی آنان می‏باشد .  2 ـ دامنه كاربرد این استاندارد شكل و اندازه و چگونگی میز و صندلی كودكستانها را تعیین می‏نماید .  

 منظور از تدوین این استاندارد تعیین مشخصات میز و صندلی كودكستانها با در نظر گرفتن سن و قد متوسط كودكان و شرایط بهداشتی و راحتی آنان می‏باشد .  

  2 ـ دامنه كاربرد

 این استاندارد شكل و اندازه و چگونگی میز و صندلی كودكستانها را تعیین می‏نماید .   یادآوری :  بعد از بررسی‏های كافی نظری و عملی در مورد راحت و بهداشتی بودن میز و نیمكت كودكستانها و با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی كشور رویه میز كودكستانها باید منحصرا به شكل سه گوشه سه پهلو برابر ( مثلث متساوی الاضلاع ) و صندلی كودكان به صورت تك نفری و در دو نوع با ابعاد مختلف ( یك نوع برای كودكان سه و چهارساله و دیگری برای كودكان چهار و پنج ساله ) ساخته شود كه بتوان آنها را بهر شكلی كه لازم باشد مثلا به صورت تك تك , نعل اسبی , ردیفی , گروهی و به صورت شش ضلعی كنار هم بچیند كه این مسأله طبق بررسی , از نظر كودكان بسیار جالب می‏باشد .  

 3 ـ 1 ـ ویژگیهای كلی

 هر میز كودكستان باید دارای سه پایه فلزی پروفیلی باشد كه هر یك از پایه‏ها در رأس محل اتصال اضلاع قید زیر رویه قرار می‏گیرد .  هر یك از اضلاع قید فلزی زیر رویه میز باید 5 سانتی‏متر از لبه چوبی میز به طرف داخل قرار گیرد برای تكیه گاه پای كودكان و در عین حال برای استحكام بیشتر پایه‏های میز مثلث كوچك دیگری از نوع فلز پایه میز ساخته شود كه هر یك از اضلاع آن 45 سانتیمتر باشد .  این قید فلزی مثلث كوچك در وسط و زیر رویه قرار گرفته و هر یك از رئوس آن توسط قید به یكی از پایه‏های میز متصل شود . بطور كلی باید قیدهای فلزی بزرگ و كوچك در زیر رویه میز طوری قرار گیرند كه اضلاع آنها با اضلاع رویه میز موازی باشد .  رویه و كنار لبه میز از فرآورده‏های چوبی با روكش فورمیكا باشد .  رویه میز افقی بوده و ضخامت آن با روكش فورمیكا جمعأ 20 میلی متر باشد .  پایه صندلی نیز باید مانند پایه میز از پروفیل فلزی باشد و نشیمن و پشتی صندلی از فرآورده‏های مناسب چوبی تهیه شود .  

نوع فایل:word

سایز:2.08 MB  

 تعداد صفحه:54

قیمت فایل فقط 7,500 تومان

خرید

برچسب ها : کودکستان 1 , دانلود کودکستان 1 , کودکستان 1 , مهد کودک و آیی کار اصول مکان‌یابی , طراحی مهد کودک , ویژگی‏های میز , صندولی مهد كودك , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پایان نامه , دانلود پروژه

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 10346
  • کل نظرات : 39
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 98
  • آی پی دیروز : 78
  • بازدید امروز : 639
  • باردید دیروز : 581
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 639
  • بازدید ماه : 17,607
  • بازدید سال : 77,241
  • بازدید کلی : 1,466,238