loading...
هفت آسمون
admin3 بازدید : 54 دوشنبه 04 بهمن 1395 نظرات (0)

مداخله متمركز بر هیجان (بصورت زوجی و فردی) در كاهش درماندگی رابطه زوجهایی كه فرزندی با بیماری مزمن دارند

مداخله متمركز بر هیجان (بصورت زوجی و فردی) در كاهش درماندگی رابطه زوجهایی كه فرزندی با بیماری مزمن دارنددسته: روان شناسی
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 33 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 30

مداخله متمركز بر هیجان (بصورت زوجی و فردی) در كاهش درماندگی رابطه زوجهایی كه فرزندی با بیماری مزمن دارند در 30 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc

قیمت فایل فقط 4,700 تومان

خرید

مداخله متمركز بر هیجان (بصورت زوجی و فردی) در كاهش درماندگی رابطه زوجهایی كه فرزندی با بیماری مزمن دارند



طرح هدف:

 

با توجه به اینكه والدین دارای فرزند بیمار مزمن در ریسك مهمی برای تجربه درماندگی زناشویی قرار دارند همچنین نقش مهمی در فراهم كردن مراقبت پزشكی برای كودكانشان بر عهده دارند، اهمیت خدمات یاورانه زمانی كه درگیر مشكلات زناشوئی یا روانی می شوند احساس می شود لذا یكی از اهداف پژوهش كمك به كاهش تجربه درماندگی زناشوئی در این خانواده ها است. با توجه به اینكه در ایران مردان كمتر از زنان برای شركت در مشاوره زوجی تمایل نشان می دهند. هدف دیگر این پژوهش بررسی اثر بخش درمان فردی متمركز بر هیجان وقتی فقط زن در جلسات مشاوره شركت می كند می باشد. علاوه بر این هدف دیگر این پژوهش تفاوت اثر بخشی رویكرد متمركز برهیجان با توجه به سطح تحصیلات است كه در تجزیه و تحلیل داده ها این هدف ملحوظ است.

 

لذا این اهداف بصورت مشخص در ذیل می آید.

 

1-    معرفی رویكرد متمركز بر هیجان و بررسی اثر بخشی آن در زوجهای ایرانی.

 

2-    بررسی اثر بخشی درمان متمركز بر هیجان در كاهش درماندگی رابطه زناشویی افرادی كه فرزندی با بیماری مزمن دارند.

 

3-    بررسی اثر بخشی درمان متمركز بر هیجان در افزایش رضامندی زناشویی افرادی  كه فرزندی با بیماری مزمن دارند.

 

4-    بررسی اثربخشی درمان متمركز بر هیجان در افزایش همبستگی زناشویی افرادی  كه فرزندی  با بیماری مزمن دارند.

 

5-    بررسی اثربخشی درمان متمركز بر هیجان در افزایش توافق زناشویی افرادی  كه فرزندی با بیماری مزمن دارند.

 

6-    بررسی اثر بخشی درمان متمركز بر هیجان در افزایش ابراز محبت زناشویی افرادی كه فرزندی با بیماری مزمن دارند.

 

7-    افزایش بهداشت روان یا سلامت عمومی افراد.

 

8-    بررسی اثربخشی درمان متمركز بر هیجان با توجه به سطح تحصیلات نمونه ها

 

9-    بررسی تفاوت بین درمان زوجی و فردی متمركز بر هیجان

 


 

ضرورت پژوهش

 

اجتماع بشری مجموعه ای است از خانواده ها. خانواده كوچكترین جزء اجتماع است، كه ستونهای اصلی آن را زن و شوهر تشكیل می دهند. لذا لازمه یك جامعه سالم ، خانواده سالم، لازمه خانواده سالم زن و شوهر سالم است. وقتی زن و شوهر رابطه سالم و رضامندی داشته باشند، می توانند كانون گرم و سالمی برای فرزندان وكل خانواده فراهم كنند. در غیر اینصورت نه تنها خودشان قربانی ناایمنی خود ساخته می شوند بلكه فرزندان و حتی خانواده های نزدیك و بالاخره كل جامعه از این نا ایمنی متاثر می شود.

 

درمیان آسیب های خانواده یكی از آنها طلاق است كه در ایران آماری برو به رشد دارد. نرخ رشد طلاق در كشور براساس آمار ازدواج و طلاق های ثبت شده در جدول زیر ارائه می شود.

 


 

سال

ازدواج

طلاق

درصد

1365

340342

35211

40/7

1370

448851

39336

76/8

1373

453671

32706

20/7

1374

462855

34738

50/7

1375

479263

37817

89/7

1376

511401

41816

17/8

1377

531490

42391

97/7

1378

611073

51044

35/8

1379

646498

53797

32/8

1380

640710

60559

45/9

1381

650960

67256

33/10

1382

681034

72359

62/10

1383

602347

63125

47/10

 


 

   این آمار مربوط به كل كشور اهم از پایتخت ، شهرستانها وروستاها، اگر آمار طلاق را در تهران (به عنوان یكی از شهرهای بزرگ) بررسی كنیم متفاوت با آمار كل كشور است و درصد تكان دهنده ای را نشان می دهد. طبق اطلاعات سازمان ثبت احوال كشور در سال 1383 آمار طلاق در استان تهران 25/18 درصد و در شهر تهران 66/18 درصد ازدواجها را تشكیل می دهد.یعنی چیزی نزدیك به 20% ازدواجها. البته  افزایش نزخ طلاق در سالهای اخیر لزوماً مبین افزایش مشكلات خانوادگی نیست بلكه ممكن است مشكلات خانوادگی در گذشته هم وجود داشته یا حتی بیشتر از امروزه نیز بوده است، لیكن شیوه انتخاب این راه حل رو به رشد است. طلاق صرفاً یكی از راه حلهایی است كه زوجین بالاجبار برای حل اختلافات خود انتخاب می كنند، بنابریان می توان استنباط كرد آمار مشكلات خانوادگی و زوجی ورای آماری طلاق است. لذا اهمیت راه حلهای دیگر برای حل آسیب ها و مشكلات زوجی به چند دلیل احساس می شود:

 

1-    بخاطر اثر منفی طلاق بر زوجها و خانواده ها (كامینگز و دیوس-1994، هترینگتون، كلی- 2002)

 

2-    اثر منفی طلاق بر اجتماع

 

3-  فقدان سرمایه های اجتماعی كه با افزایش سطوح افسردگی واضطراب رابطه دارد (تونیگ-2002) باعث شده است ، برای حمایت وارتباط به جز تكیه بیشتر به همسران صمیمی، گزینه دیگری نداشته باشیم، در حقیقت اكثر ما عملاً در یك اجتماع دو نفری زندگی می كنیم. در این شرایط كیفیت روابط نزدیك به میزان زیادی در زندگی افراد اهمیت دارد (جانسون-2004)

 

3-جامعه نیز بیشتر، به ارزش استفاده از مشورت و توصیه تخصصی برای بازسازی روابط خانوادگی و زوجی درمانده واقف شده است. اكنون عشق بزرگسالی به عنوان فرایندی نگریسته می شود كه می تواند درك، ترغیب، بازسازی شود. رابطه زوجی بیشتر امری عمدی است(دوهرتی- 2001) تا اینكه بازیچه هوس رومانتیك یا متكی به شانس و سرنوشت باشد (جانسون-2004).

 

در ایران نیز افزایش برنامه‌های تلویزیون با موضوعات ازدواج و خانواده، مبین وقوف مسئولان جامعه به این مهم است.

 

4-مراكز مشاوره در جامعه ایران در حال رشد وگسترش است، فارغ التحصیلان این رشته همواره رو به تزاید می باشند.

 

بنابراین با توجه به اثرات منفی طلاق بر فرد، خانواده و جامعه و تغییرات اجتماعی مانند محدود شدن روابط اجتماعی و خانوادگی گسترده، مهاجرتهای اجباری یا داوطلبانه، نیازهای اقتصادی بالا و درگیری زوجها در این زمینه، ازدواجهای فراقومی، همچنین تقاضای خانواده‌ها و جامعه  برای حل مشكلات خانوادگی، اهمیت زوج درمانی افزایش می یابد.

 

سخن دیگر اینكه جامعه ایران جامعه جوانی است و در حال حاضر تعداد افراد در سن ازدواج جمعیت قابل توجه ای را در بر می گیرد، با توجه به این نكته بنظر می رسد در آینده نزدیك ، تقاضا برای زوج درمانی رو به افزایش باشد، لذا لازم است درمانگران زوجی، رویكردها و مدلهای متنوع و مناسبی برای مداخله زوجی در پیش رو داشته باشند، مضاف بر این با توجه به وجود رشته هایی چون مشاوره خانواده، مطالعات خانواده، خانواده درمانی ومجله ای بنام خانواده پژوهشی درسهایی چون مشاوره ازدواج و زوج درمانی دردانشگاههای كشور موضوعات زوج درمانی در حال حاضر مورد نیاز جامعه علمی است. از طرف دیگر جایخالی رویكرد متمركز بر هیجان با توجه به زیر بنای نظری آن كه نظریه دلبستگی و روابط عشق بزرگسالی است در ادبیات زوج درمانی موجود در كشور احساس می شود.

 

نكته دیگر بر خلاف بیماری حاد در كودكی كه مراقبت پزشكی اولیه از كودك به متخصصان بهداشت سپرده می شود، در بیماری مزمن كودكان، مراقبت پزشكی و برطرف كردن نیازهای كودك به عهده والدین است، لذا این پدیده جو خانواده را با یك خانواده معمولی متفاوت می كند.

 

نمونه هایی از محرك های تنش زا در این خانواده ها به قرار زیر است: بارمالی، بار فیزیكی، تغییرات در نقشهای والدینی، رنجش دیگر خواهران و برادران، ریسك سازگاری روانی- اجتماعی، مشكلات كودك مریض با دیگر خواهر و برادران سالم، كناره گیری اجتماعی، بستری مكرر و درنهایت سوگ (والكر-1996). در نتیجه این زوجها در ریسك بالایی از درماندگی زناشویی قرار دارند.(هاوینستن -1990، كازاك-1989، سیببت-1984، زیمند، ود-1986، والكر و همكاران-1996).

 

لذا ضرورت زوج درمانی و نیز این شیوه و این جمعیت برای نگارنده احساس شده است.


 


Wood

قیمت فایل فقط 4,700 تومان

خرید

برچسب ها : مداخله متمركز بر هیجان (بصورت زوجی و فردی) در كاهش درماندگی رابطه زوجهایی كه فرزندی با بیماری مزمن دارند , مداخله متمركز بر هیجان , كاهش درماندگی , بیماری مزمن , تحقیق بیماری مزمن , درماندگی رابطه زوجها , بیماری مزمن فرزندان , متمركز بر هیجان بصورت زوجی و فردی , كاهش درماندگی رابطه زوجهایی كه فرزندی با بیماری مزمن دارند , مداخله متمركز بر هیجان (بصورت زوجی و فردی) در كاهش درماندگی رابطه زوجهایی كه فرزندی با بیماری مزمن دارند , تحقیق متمركز بر هیجان بصورت زوجی و

admin3 بازدید : 33 دوشنبه 04 بهمن 1395 نظرات (0)

تحقیق تواضع و فروتنى

تحقیق تواضع و فروتنىدسته: روان شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 12 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 16

تحقیق تواضع و فروتنى در 16صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

تحقیق تواضع و فروتنى


تواضع و فروتنى

 

 

ناگفته پیداست كه تواضع و فروتنى نقطه مقابل تكبر و فخرفروشى است و جدا سازى بحثهاى كامل این دو از یكدیگر مشكل یا غیر ممكن است و لذا هم در آیات و روایات اسلامى و هم در كلمات بزرگان اخلاق این دو به یكدیگر آمیخته شده است، نكوهش از یكى ملازم تمجید و ستایش از دیگرى است و ستایش از یكى همراه با نكوهش از دیگرى مى‏باشد، درست مثل اینكه بحثهاى مربوط به ستایش و تمجید از علم جداى از نكوهش از جهل نیست و نكوهش از جهل همراه ستایش علم است.

 

با این حال مفهوم این سخن آن نیست كه ما بحثهاى مربوط به تواضع را نادیده گرفته و به آنچه در بحث زشتى تكبر و استكبار گفتیم بسنده كنیم. بخصوص اینكه نسبت‏بین تكبر و تواضع به اصطلاح نسبت میان ضدین است نه وجود و عدم. هم تكبر یك صفت وجودى است و هم تواضع و هر دو در مقابل یكدیگر قرار دارند، نه از قبیل وجود و عدم كه سخن از یكى الزاما همراه با نفى دیگرى باشد.

 

در روایات اسلامى نیز به این معنى اشاره شده است از جمله از على(ع) مى‏خوانیم: «ضادوا الكبر بالتواضع; به وسیله تواضع با تكبر كه ضد آن است مقابله كنید».

 

با این اشاره به قرآن باز مى‏گردیم و آیات مربوط به مساله تواضع را گلچین كرده، مورد بررسى قرار مى‏دهیم(هر چند آیاتى كه به كنایه یا به ملازمه به آن اشاره مى‏كند بیش از اینها است).

 

1- یایها الذین آمنوا من یرتد منكم عن دینه فسوف یاتى الله بقوم یحبهم و یحبونه اذلة على المؤمنین اعزة على الكافرین... (سوره‏مائده،آیه‏54)

 

2- و عباد الرحمن الذین یمشون على الارض هونا و اذا خاطبهم الجهلون قالوا سلاما (سوره‏فرقان،آیه‏63)

 

3- واخفض جناحك لمن اتبعك من المؤمنین (سوره‏شعراء،آیه‏215)

 

ترجمه

 

1- اى كسانى كه ایمان آورده‏اید! هر كس از شما، از آیین خود بازگردد(به خدا زیانى نمى‏رساند;) خداوند به زودى جمعیتى را مى‏آورد كه آنها را دوست دارد و آنان(نیز) او را دوست دارند; در برابر مؤمنان متواضع، در برابر كافران سرسخت و نیرومندند.

 

2- بندگان(خاص خداوند) رحمان، كسانى هستند كه با آرامش و بى تكبر بر زمین راه مى‏روند; و هنگامى كه جاهلان آنها را مخاطب سازند(و سخنان نابخردانه گویند)، به آنها سلام مى‏گویند(و با بى اعتنایى و بزرگوارى مى‏گذرند).

 

3- (اى پیامبر) بال و پر خود را براى مؤمنانى كه از تو پیروى مى‏كنند بگستر(و نسبت‏به آنها تواضع و مهربانى كن).

 

تفسیر و جمع‏بندى

 

در نخستین آیه مورد بحث‏سخن از گروهى از مؤمنان به میان آمده كه مشمول فضل و عنایات الهى هستند هم خدا را دوست مى‏دارند و هم محبوب پروردگارند.

 

یكى از اوصاف بارز آنها این است كه در برابر مؤمنان متواضعند: (اذلة على المؤمنین) و در برابر كافران نیرومند و قوى هستند (اعزة على الكافرین).

 

«اذلة‏» جمع «ذلول‏» و «ذلیل‏» از ماده «ذل‏» (بر وزن حر) در اصل به معنى نرمى و ملایمت و تسلیم است در حالى كه «اعزة‏» جمع «عزیز» از ماده «عزة‏» به معنى شدت است، حیوانات رام را «ذلول‏» مى‏گویند چون ملایم و تسلیمند و «تذلیل‏» در آیه ذللت قطوفها تذلیلا اشاره به سهولت چیدن میوه‏هاى بهشتى است.

 

گاه ذلت در مواردى به كار مى‏رود كه معنى منفى دارد و آن در جایى است كه از سوى غیر به انسان تحمیل مى‏شود وگرنه در ماده این لغت مفهوم منفى ذاتا وجود ندارد(دقت كنید).

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

برچسب ها : تحقیق تواضع و فروتنى , تواضع , فروتنى , تواضع و فروتنى , تحقیق تواضع و فروتنى , مقاله بررسی تواضع و فروتنى , دانلو تحقیق تواضع و فروتنى , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق

admin3 بازدید : 67 دوشنبه 04 بهمن 1395 نظرات (0)

تعیین تفاوت بین تیپ A و B از نظر میزان افسردگی

تعیین تفاوت بین تیپ  A و B از نظر میزان افسردگیدسته: روان شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 75 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 42

تعیین تفاوت بین تیپ A و B از نظر میزان افسردگی در 42 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc

قیمت فایل فقط 5,500 تومان

خرید

تعیین تفاوت بین تیپ  A و B از نظر میزان افسردگی



مقدمه

 

اصولاَ بقراط به عنوان اولین دانشمندی شناخته می شود كه با عنوان كردن عارضه ی سودا نظریه ی علت شناسی افسردگی را مطرح كرده است. می توان مالیخولیا را معادل اصطلاح سودا فرض كرد كه امروزه به عنوان نوع خاصی از افسردگی محسوب می شود. اگرچه، در طول قرون متمادی اصطلاح مالیخولیا پایدار مانده است، ولی همواره محل مناقشه و ابهام بوده است (دادستان، 1376). كراپلین نیز در 1889 بیماری مانیك ـ دپرسیو را مطرح ساخت و فروید هم در 1915 در مقاله ی مشهور خود درباره ی ملانكولی نوشت: به احتمال قوی یك عامل جسمی در آرامش حال بیمار در هنگام شب دخالت دارد (كلایتون و بارت، ترجمه سلطانی فر، 1369).

 

            در طول تاریخ علم، نه تنها در بین متخصصان، بلكه در بین مردم نیز حالت های ناراحتی و غمگینی بیش از شادی توجه ها را به خود معطوف ساخته است. حتی به نظر می رسد، روان شناسان به اندوه بیش از شادكامی علاقه مند هستند. در 20 سال گذشته، پژوهشگران بیش از 42000 مقاله در خصوص افسردگی، 30000 در مورد اضطراب، 8500 در مورد خودكشی و نزدیك به 6000 در مورد رنج نوشته اند. در حالی كه تنها 1436 مقاله در مورد شادكامی بیان شده است و سهم سخنرانی های در مورد شادی نیز از این كمتر و تنها به 835 سخنرانی محدود می شود ( كامر، 1997).

 

            مهمترین نكته ای كه در مورد افسردگی باید دانست این است كه اگرچه همه ی مردم گاهی دچار غم و اندوه، بد خلقی و بی حوصلگی می شوند، ولی نباید آن را با افسردگی یكی دانست. در واقع، مهم ترین تفاوت اندوه و افسردگی در این است كه اندوه گذرا است، در حالی كه افسردگی سمج بوده و به زودی بر طرف نمی شود ( بارلو و دوراند، 1995)

 

           اما سؤالی که در این میان مطرح است این است که :اَیا داشتن شخصیت نوع A زمینه ای برای بوجود اَمدن افسردگی است؟قابل ذکر است که تا کنون تحقیقات زیادی در این زمینه انجام نشده است و تحقیقات انجام شده در زمینه ی شخصیت نوع A بیشتر بر روی بیماریهای قلبی می باشد.شناسایی ابتدایی شخصیت نوع A به عنوان یک عامل جدید و مستفقل و مؤثر در بیماریهای قلبی در سال 1950 و 1960 اَغاز شد .این تحقیق با مطالعات همگانی سنتی که از قبل منتشر شده بودند فرق داشت.. بدین صورت که نه فقط از عامل های فیزیولوژی ،بلکه همچنین از جمله عوامل روانشناسی و اجتماعی به حساب می اَمدند که به پیشرفت ابن الگوی رفتاری کمک می کردند.(کامر،1997 ). اما دسته ای از تحقیقات انجام شده در زمینه ی رابطه ی بین شخصیت نوع A و افسردگی ،بر وجود تفاوت از نظر افسردگی در بین افراد دارای شخصیت نوع A و نوعB تأکید دارند. این تحقیق بر اَن است که نقش شخصیت نوع A را در ابتلاء به افسردگی نشان دهد .

 

 

 

بخش اول:مبانی نظری

 

مفاهیم

 

ا-افسردگی

 

یكی از مشكل ترین مباحث در مطالعه ی افسردگی، تعریف افسردگی است. در معنای محدود پزشكی می توان افسردگی را به منزله ی یك بیماری خلق و خو یا اختلال كنش خلق و خو دانست ( لو و لو، 1991 نقل از دادستان، 1376). همچنین در سطح معمول بالینی، افسردگی نشانگانی است كه تحت سلطه ی خلق افسرده است و بر اساس بیان لفظی و یا غیر لفظی عواطف غمگین، اضطرابی و یا حالت های بر انگیختگی نشان داده می شود ( دادستان، 1376). اصطلاح افسردگی به منظورهای گوناگون و برای توصیف خلق، شناسایی یك نشانگان و به عنوان یك مفهوم در طبقه بندی اختلالات روانی كاربرد دارد. از دیدگاه روان پزشكی نیز، نشانگان افسردگی شامل مجموعه ای از نشانه های بیمارگون است. این نشانگان، شامل خلق افسرده، از دست دادن علاقه، اضطراب، اختلال خواب، از دست دادن اشتها، فقدان انرژی و افكار مربوط به خودكشی است (لیندزی و پاول، ترجمه آوادیس یانس و نیكخو،1377).     

 

به طور كلی افسردگی به سه گونه ی متفاوت به كار برده می شود:

 

- به منظور مشخص كردن احساس های بهنجار غمگینی، یاس، نوامیدی و جز آن، و بروز آنها به عنوان نشانه ی یك اختلال؛

 

- به منظور توصیف اختصاری یك نشانگان كه شامل نشانه های عاطفی، شناختی، حركتی،           فیزیولوژیكی و غدد مترشحه است؛

 

- برای مشخص كردن اختلال های افسرده وار در چهارچوب اختلال های روانی كه به پاره ای از درمانگری ها پاسخ می دهند ( هوبر، 1993؛ نقل از دادستان، 1376، ص  272 )  


فصل اول:

کلیات تحقیق


فصل دوم:

 

مبانی نظری و

 

پیشینه ی تجربی تحقیق

 


فصل سوم :

 

روش تحقیق


فصل چهارم

 

یافته ها


فصل پنجم:

 

 بحث و نتیجه گیری

قیمت فایل فقط 5,500 تومان

خرید

برچسب ها : تعیین تفاوت بین تیپ A و B از نظر میزان افسردگی , افسردگی , تحقیق افسردگی , تیپ A و B از نظر میزان افسردگی , افسردگی تیپ A و B , تفاوت بین افسردگی تیپ A و B , میزان افسردگی , درمان افسردگی , تعریف افسردگی , تعیین میزان تفاوت بین افسردگی تیپ A و B , تحقیق افسردگی تیپ A و B , مقاله تعیین میزان تفاوت بین افسردگی تیپ A و B , دانلود مقاله تعیین تفاوت بین تیپ A و B از نظر میزان افسردگی , پروژه , پژوهش , مقاله

admin3 بازدید : 37 دوشنبه 04 بهمن 1395 نظرات (0)

تاثیر شرایط مختلف بر یادگیری

تاثیر شرایط مختلف بر یادگیریدسته: روان شناسی
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 23 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 38

تاثیر شرایط مختلف بر یادگیری در 38 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

تاثیر شرایط مختلف بر یادگیری



مقدمه

 

انسان هایی كه ما می شناسیم و با آنها در ارتباطیم، بر اثر یادگیری به آنچه كه هستند رسیده اند. آنان عادت های زندگیشان را آموخته اند، و این عادت ها و همین طور خزانه معلومات، مهارت ها و شایستگی های انسانیشان كه آنان را افراد متمایزی می سازد، می‌توانند با یادگیری تغییر یابند.

 

بزرگسالان افرادی بسیار قابل انطباق هستند و به شایستگی عمل می كنند. اینكه چگونه توانسته اند از نقطه شروع كودكی فوق العاده متكی به دیگران و نسبتاً بی كفایت بوده اند تا به این نقطه پیش بروند، پرسشی حائز اهمیت و قابل تعمق است. به طور حتم، بخشی از پاسخ به این پرسش در ساختار وراثتی و درك فرایند تحول (رشد) در جریان نشو و نما نهفته است. بخش دیگر كه به مجموعه شرایط متفاوت در زندگی فرد مربوط می‌شود، همانا یادگیری است. به طور كلی مشخص شده است كه مهارت های انسانی، ارج نهادن ها و استدلال ها با گوناگونی فراوانشان، همین طور امیدها، آرزوها، نگرش ها و ارزش های انسانی از لحاظ تحول تا حد زیادی به رویدادهایی وابسته اند كه یادگیری نامیده می شود.

 

اگر شخص بخواهد می تواند در همین نقطه به تفكر خود در مورد یادگیری پایان دهد و خود را این گونه قانع سازد كه تحول انسان با تمام تجلیاتش به دو عامل رشد و یادگیری و كنش متقابل بین آنها وابسته است. شخص می تواند در مورد كودك بگوید «او خواهد آموخت» درست همان گونه كه می گوید «او بزرگ خواهد شد و این چیزها را پشت سر خواهد گذاشت» و انكار چنین بیاناتی بس دشوار است. اما برابر ساختن یادگیری و رشد و نمو به عنوان رویدادهای طبیعی به منزله نادیده گرفتن مهمترین تفاوت بین آن دو است. عواملی كه بر رشد و نمو اثر می گذارند به مقدار زیاد جنبه ارثی دارند؛ اما، عواملی كه بر یادگیری تأثیر می كنند، اساساً با رویدادهایی كه در محیط زیست فرد وجود دارند، معین می شوند. وقتی خمیر مایه ارثی فرد هنگام بستن نطفه تعیین شد، تغییر در رشد او به آسانی میسر نیست، مگر با تدابیر بسیار استثنایی، اما اعضای جامعه انسان كه خود مسؤل مراقبت از شخص در حال تحول است، بر رویدادهایی كه یادگیری را تحت تأثیر قرار می دهند كنترل زیاد دارد. همان طور كه به ما گفته اند «تجربه بزرگترین معلم است». این بدان معنی است كه رویدادهایی را كه فرد در حال تحول، تجربه می كند- چه در منزل، چه در محیط جغرافیایی و مدرسه، یا در محیط های اجتماعی گوناگون دیگر- یادگیری او را مشخص می سازند، و بنابراین تا حد زیادی نشان می دهند كه او چگونه فردی خواهد شد.

 

این وابستگی شدید یادگیری به شرایط محیطی، مسؤلیت عظیمی را برای تمام افراد جوامع بشری به بار می آورد. موقعیت هایی كه كودكان در حال تحول در آنها قرار می‌گیرند، چه این موقعیت ها عمدی باشند یا غیر عمدی، حداكثر تأثیر را روی آنان خواهند گذاشت. در واقع، در حال حاضر درك بسیار روشنی از این كه حدود این تأثیر چه می تواند باشد، وجود دارد. آیا موقعیت هایی كه امروزه فرد در حال تحول به طور مرسوم در آنها قرار می گیرد آن چنان هستند كه مشوق پرورش متفكران متعهد، هنرمندان و یا دانشمندان بزرگ باشند؟ یا این موقعیت ها چنان هستند كه چنین تحولی را سركوب می كنند و بهره گیری كامل از تفكر و تعقل انسان را مانع می شوند؟

 

پی بردن به این اقعیت كه یادگیری تا حد زیادی به رویدادهایی وابسته است كه فرد در محیط زیستش با آنها كنش متقابل دارد، ما را قادر می سازد تا به یادگیری به عنوان رویدادی كه می شود آن را دقیق تر مورد بررسی قرار داد و عمیق تر فهمید، بنگریم. یادگیری، رویدادی كه صرفاً به طور طبیعی اتفاق بیفتد نیست، بلكه رویدادی است كه تحت شرایط قابل مشاهده معین رخ می دهد. به علاوه، این شرایط قابل تغییر و كنترل هستند، و این امر بررسی رویدادهای یادگیری را با روش های علمی ممكن می سازد. شرایطی را كه تحت آن یادگیری رخ می دهد می توان مشاهده و به زبان عینی توصیف كرد. همچنین می توان روابط بین این شرایط و تغییرهایی را كه بر اساس یادگیری در رفتار فرد رخ می دهند مشخص كرد و در مورد آنچه كه آموخته شده است استنتاج هایی انجام داد. همچنین می توان مدل ها و نظریه های علمی تدوین كرد تا بدان وسیل تغییرات مشاهده شده را تبیین نمود، همانطور كه در سایر رویدادهای طبیعی چنین اقدامی صورت می گیرد.

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

برچسب ها : تاثیر شرایط مختلف بر یادگیری , شرایط مختلف بر یادگیری , یادگیری , تاثیر بر یادگیری , یادگیری و شرایط آسان , چرا یادگیری اهمیت دارد؟ , تاثیر شرایط مختلف بر یادگیری , تحقیق یادگیری , بررسی شرایط مختلف بر یادگیری , تاثیر شرایط مختلف بر یادگیری دانش آموزان , دانلود مقاله تاثیر شرایط مختلف بر یادگیری , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دا

admin3 بازدید : 67 دوشنبه 04 بهمن 1395 نظرات (0)

راههای موفقیت (روانشناسی فردی)

راههای موفقیت (روانشناسی فردی)دسته: روان شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 12 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 17

راههای موفقیت (روانشناسی فردی) در 17 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

راههای موفقیت (روانشناسی فردی)



عوامل شخصی و فردی:

 

اگر كسی خود را بشناسد یعنی بداند كه در چه جایگاهی قرار دارد و به هویت خود پی برده باشد می توان گام اول در موفق شدن را بردارد بدین صورت كه اگر ما خود را بشناسیم برای رسیدن به موفقیت عیب درونی خود را اصلاح می كنیم كه این عمل از طریق اطرافیان ما صورت می گیرد كه خیلی موارد و ایرادها را به ما گوشزد می كنند

 

2- شخص درون گرایی نباشیم كه فقط به ارتباط با خود بسنده كنیم. بلكه ارتباطات اجتماعی خوبی داشته  باشیم.

 

3- هدفی برای خود تعیین كنیم و برای رسیدن به هدفمان تمام سعی و تلاش خود را بكار گیریم

 

4- بوجود آمدن انگیزه می باشد كه متأسفانه بسیاری از ما تا محدودیتی برایمان بوجود نیاید به سراغ انگیزه نمی رویم.

 

5- احساس رضایتمندی برای خود فرد وجود داشته باشد نه اینكه فقط دیگران او را انسان موفقی بدانند خود شخص نیز یك احساس را داشته باشد و جو اجتماعی روی ما آنقدر تأثیر گذار نباشد كه ما را از رسیدن به هدفمان باز دارد.

 

6- كم كردن استرس می باشد تا جایی كه می توانیم خود را چه از استرس روز مرگی مثل ( درسی كه همیشه از آن می ترسیم دیدن هم اتاقی كه در دانشگاه باعث آزار میشود) و چه از استرسهای حاد كه مسائل كاری ما می باشند و تا جایی ممكن آنها را كاهش دهیم.

 

چه راههایی برای كاهش استرس وجود دارد؟

 

1- تخلیه هیجانی: روشهای درمانی كه با استفاده از روان شناسان و روان كاوان انجام
می گیرد محیطی كه در آن استرس بوجود می آید باید از بین برود محیط زندگی ها باید كاملاً آرام و بی دغه دغه باشد. زیرا استرس های كاری خیلی می توانند به ما لطمه وارد كنند تا جایی كه می توانیم باید آن را كم كنیم. و تخلیه هیجانی بصورت خیالبافی هم ممكن است به این صورت كه اگر مباشره گر هستیم می توانیم بصورت تخیلی این كار را انجام دهیم بدون مواجه و برخورد با دیگران كه البته خیالبافی نباید به صورت افراطی دنبال شود چرا كه افراط آن مشكل دیگری بوجود می آورد. موسیقی خود باعث تخلیه هیجانی نمی شود. كه این مسئله به فرد احساس آرامش بیشتری را می دهد موسیقی های آرام می توانند استرس ما را تا حدی كم كنند و اگر موسیقی تنش زیادی داشته باشد اعصاب و روان ما را آرام نخواهد كرد.

 

2-  تغییرات سالم در محیطی كه باعث كاهش استرس ها می شود بوجود آوریم.

 

3-  فكر كردن به عوامل مثبت در زندگی كه در روانشناسی به آن پیش گویی خودكام بخش می گویند از جمله عوامل موثر در كاهش استرس هستند.

 

اضطراب:

 

اضطراب یك واكنش طبیعی و انطباقی است بد میزان خیلی كم باید در زندگی هر فردی وجود داشته باشد تا فرد بتواند به عواقب كاری كه كرده پی ببرد. یكی از روشهای اضطراب عامل وراثتی می باشد بنابراین ساختار خانواده می تواند بر روی آن تأثیر گذار باشد.

 

راههای جلوگیری از اضطراب:

 

1-  داشتن اعتماد به نفس: به این صورت كه اعتماد به نفس خود را در هر شرایط و حال حفظ كنیم.

 

2-  عوض كردن دیدگاهمان: درست است كه امتحان و قبولی در آن مهم است ولی مهمتر از امتحان هستیم.

 

3-   دوم بودن: چون اول بودن همیشه باعث می شود كه شخص ترس و اضطراب از دوم داشته باشد.

 

4-  تكرار نكردن اشتباهات برای خود: مدام اشتباهاتمان را برای خود تكرار نكنیم چون این مسئاله باعث اضطراب می گردد.

 

5-  مراجعه به متخصصان و روانشناسان: اگر ما اضطرابی داریم كه عمل كردن بالا از بین نمی رود. می توانیم به سراغ روانشناسان و روانكاوانی برویم كه روحیه ما را بصورت غیر داروئی تقویت می كنند.

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

برچسب ها : راههای موفقیت (روانشناسی فردی) , راههای موفقیت , موفقیت , روانشناسی فردی , روانشناسی موفقیت , تحقیق روانشناسی فردی , مقاله راههای موفقیت , دانلود تحقیق راههای موفقیت , چه راههایی برای كاهش استرس وجود دارد؟ , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دان

admin3 بازدید : 75 دوشنبه 04 بهمن 1395 نظرات (0)

تحقیق تحولات دوران كودكی

تحقیق تحولات دوران كودكیدسته: روان شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 15 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 21

تحقیق تحولات دوران كودكی در 21 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc

قیمت فایل فقط 3,800 تومان

خرید

تحقیق تحولات دوران كودكی در 21 صفحه word  قابل ویرایش با فرمت doc



تحولات دوران كودكی

 

زمان های انتقال در زمان عبور و گذر كودك در یك فعالیت، فعالیت بالاتر رخ می دهد. ورود به مدرسه و ترك كردن آن زمان گذراست. رفتن به بستر خواب یك زمان گذر است و این گونه از عصر دوچرخه به قرن هنر پای می گذارد. اكثر تحولات در حین گذر از گروه ها رخ می دهد، مثلاً حركت از یك گروه بزرگ به یك گروه كوچك. اكثر معلمان كودكان را به فعالیت هایی طی روز وادار می كنند. امروزه در اكثر مدارس بچه‌های جوان كار خود را جهت گذر از یك فعالیت به فعالیت دیگر انجام می دهند و منتظر عبور زمان و دوره های عمر هستند. روش فعلی بهینه از انتظار و برای گذر عمر حمایت نمی كند. این فرصت ها و زمان ها یك فرصتی برای كارآموزی هستند. توصیه‌های عمومی برای تسهیل و آسان كردن عبور سالم از این مراحل شامل تقسیم بندی كودكان به گروه های كوچك تر، وجود معیارهای مرسوم روزانه و به كارگیری توصیه ها و اجتناب از خطرات دوران مختلف می باشد. دوره گذرJenn Felman بعضی كارهای متفاوت را انجام دهید و بازی های دوران قبل از مدرسهGrace، فعالیت های دوران گذر برای كلاس های قبل از مدرسه شما 2 كتاب است كه ایده های متغیری برای بهینه كردن دوران گذار برای شما مهیا می كند، یك آهنگ گوش كنید، محاسبه كنید، دست هایتان را حركت دهید یا چهره خود را تغییر دهد یا از راه های متفاوتی برای عبور از یك محل به محل دیگر استفاده كنید. تحولات فرصت مناسبی برای كار و بهبود مهارت های زبانی و كلامی ایجاد می كنند. سئولات باز و گسترده ای از كودكان در مورد طرح بازی های آنها، ؟؟ آنها یا هر كار دیگری بپرسید.

 

تأخیرهای تكاملی:

كودكان دارای تأخیر تكاملی نیاز به زمان طولانی تر و توجه بیشتر و كمك جهت عبور از این زمان های گذر دارند. این كودكان اغلب نیاز به چند دقیقه وقت اضافی تر قبل از انجام كارها دارند یا منتظر بمانند تا كودكان دیگر ابتدا این كار را انجام دهند و یا منتظر پیشنهاد معلم خود هستند. اكثر اوقات شما باید این مسأله را تنها یادآوری مختصری كنید: “مایكل لطفاً به لیزا كمك كن تا این مهره ها را داخل بسته قرار دهد. این نمونه ویژه ای است، كلمات عمومی تو نیزبه كار می رود مانند الآن نوبت تمیز كردن است. اكثر كودكان دارای تأخیر متوسط تا شدید از نظارت مستقیم و الگو برداری معلم خود سود می برند. زمانی كه یك كودك با تأخیر تكاملی تازه وارد مدرسه یا كار جدیدی می‌شود روزها یا حتی هفته های بیشتری برای تطابق با محیط نیاز دارد و باید قبل از اینكه او را جهت فعالیت های عادی و روزمره از كودكان دیگر ؟؟ دانست به وی فرصت بیشتری داد. حتی زمانی كه كودك متوجه تأخیر خود می شود گاهی ممكن است رفتاهای نابهنجاری از خود بروز دهد. بعضی روزها كودك احساس بیهودگی می كند چرا كه نمی تواند به خوبی و به طور مستقل فعالیت های خود را انجام دهد. در بعضی روزها كودك احساس بیهودگی می كند چرا كه نمی تواند به خوبی و به طور مستقل فعالیت های خود را انجام دهد. در بعضی روزها كودك

قیمت فایل فقط 3,800 تومان

خرید

برچسب ها : تحقیق تحولات دوران كودكی , تحولات دوران كودكی , دوران كودكی , كودكی , تحقیق دوران كودكی , مقاله تحولات دوران كودكی , دانلود تحقیق دوران كودكی , تحقیق درمورد كودكی , بررسی تحولات دوران كودكی , دانلود مقاله تحولات دوران كودكی

admin3 بازدید : 27 دوشنبه 04 بهمن 1395 نظرات (0)

بررسی و مطالعه میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای تیزهوشان یزد

بررسی و مطالعه میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای تیزهوشان یزددسته: روان شناسی
بازدید: 3 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 63 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 67

بررسی و مطالعه میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای تیزهوشان یزد در 67 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc

قیمت فایل فقط 7,000 تومان

خرید

بررسی و مطالعه میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای تیزهوشان یزد



مقدمه :

 

افسردگی یک سندرم و شامل مجموعه علایمی است که یک علت خاص را نمی توان برای آن پیدا کرد علایم این بیماری عبارتند از: افسرده بودن خلق و خوی در بیشتر روزها، کاهش آشکار علاقه و میل به هر نوع فعالیتی در زندگی، کاهش وزن، بی خوابی، خستگی و کاهش انرژی، احساس بی ارزشی و گناهکار بودن و کاهش تمرکز و تصمیم گیری و اندیشیدن به مرگ و خودکشی بدون داشتن طرحی برای آن.

 

این بیماری شایعترین بیماری روانی بعد از اضطراب می باشد با توجه به مواردی نظیر شیوع بالای ابتلا در دوره جوانی و ضربه های روحی عظیمی که به اطرافیان بیمار افسرده و جامعه وارد
می شود، غیرفعال شدن و کاهش کارآیی قشر عظیمی از نیروی فعال جامعه و تاثیر منفی بر دیگران و زیان اقتصادی و اجتماعی آن، نیاز به تحقیق در این مورد اهمیتی دوچندان دارد.

 

عامل دیگر اهمیت این تحقیق را می توان در این دانست که اکثر آمار و اطلاعات ما در مورد میزان شیوع افسردگی برگرفته از اطلاعات و تحقیقات در جوامع دیگر خصوصا جوامع غربی است با توجه به اینکه  عوامل موثر بر افسردگی در هر جامعه متفاوت است بنابراین نیازمند به اطلاعات در مورد این بیماری در جامعه خودمان هستیم تا هم عوامل و علل آن را در جامعه خودمان بشناسیم و هم در رفع آن کوشاتر باشیم.

 

تحقیق در مورد شیوع افسردگی در دانش آموزان دبیرستانهای تیزهوشان از نیازهای جامعه ماست زیرا چنین دانش آموزانی در آینده عهده دار مسئولیت های خطیر جامعه می شوند و مردم نیز از این دانش آموزان انتظار بیشتری دارند. بنابراین می بایست از هر نظر، چه روحی و چه جسمی در سطح بالایی قرار داشته باشند که بتوانند آینده سازان خوبی برای کشور باشند و مسئولین و جامعه، باید حداکثر تلاش را برای کاهش و رفع این بیماری در دانش آموزان انجام دهند.  عدم شناخت مدیران، معلمان و والدین از ویژگیهای شخصیتی و وضعیت روحی دانش آموزان، بخصوص
 دانش آموزانی که از توانایی خاصی برخوردارند. همچنین کمبود امکانات در فراهم آوردن فرصتهایی برای شکوفا سازی قابلیتهای آنان و در نهایت فقدان کمکهای ویژه در این راستا همگی از عواملی به شمار می روند که مانع تجلی این قابلیتها خواهد شد.

 

 به یقین عده زیادی در طی این روند قربانی این عدم شناخت ها می شوند که برای آنان ارمغانی جز ابتلا به اختلالات جسمی و روانی در پی نخواهد داشت. بنابراین هر جامعه ای که به بقا و پیشرفت خودش می اندیشد باید استعدادهای درخشان خود را در کانون توجه قرار دهد.

 

نکات فوق لزوم اهمیت بررسیهای دقیق و موشکافانه در مورد نیازهای فردی، ویژگیهای شخصیتی و بیماریهای روحی و روانی این افراد را آشکار می سازد. تا با توجه به نتیجه حاصل از این
بررسی ها، پیشنهادهایی در جهت توجه هر چه بیشتر نسبت به آنان ارائه دهیم.


 

کلیات

 

حدود 2500 سال است که اختلالات خلق خصوصا فرمهای افسردگی آنها زندگی بشر را متاثر ساخته است. تا آنجا که نه تنها در مدارک طبی قدیم بلکه در آثار هنری همچون داستانها،
افسانه ها و نقاشیها می توان ردی از آنها را باز یافت. به عنوان مثال داستان  شاه سائول (king  saul) و داستان خودکشی آژاکس در الیاد هومر هر دو یک سندرم افسردگی را توصیف
 کرده اند.

بسیاری از آنچه را که امروزه در مورد اختلالات خلق می دانیم توسط رومیان و یونانیان قدیم شرح داده شده است. اولین بار افلاطون 450 سال قبل از میلاد اصطلاح ملانوکولی را برای توصیف اختلالات افسردگی و مانیا به کار برد. در سال 1954 میلادی ژول با یاژه فرانسوی جنون دوشکلی(folic  double  form) را که در آن بیمار دچار افسردگی عمیق به حالت بهت زده می شود تعریف کرد.

قیمت فایل فقط 7,000 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی و مطالعه میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای تیزهوشان یزد , افسردگی , بررسی و مطالعه میزان شیوع افسردگی , میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان , افسردگی دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای تیزهوشان یزد , افسردگی دانش آموزان , تحقیق افسردگی , مقاله بررسی و مطالعه میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان , دانلود مقاله بررسی و مطالعه میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای تیزهوشان یزد , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه ,

admin3 بازدید : 47 دوشنبه 04 بهمن 1395 نظرات (0)

انگیزش چیست؟

انگیزش چیست؟دسته: روان شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 11 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 13

انگیزش چیست؟ در 13 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

انگیزش چیست ؟

 

 

فرآیندی كه طی آن افراد شدت، جهت ، پافشاری در مورد تلاشهای جهت دستیابی به یك هدف

 

می توان انگیزش را در قالب و برحسب رفتار عملی تعریف كرد. كسانی كه تحریك شوند نسبت به كسانی كه تحریك نشوند، تلاش بیشتری می‌نمایند.

 

انگیزش  تمایل به انجام كار است و در گرو توانایی فرد، تا بدان وسیله نوعی نیاز تأمین گردد. در اصطلاح فنی ما ، نیاز به معنی نوعی كسر و كمبود روانی و فیزیولوژیك است كه میتواند دستاورد خاصی را جذب نماید.

 

هر قدر تنش بیشتر باشد فعالیت بیشتری می كنند تا از آن رهایی یابند.

 

نخستین نظریه های انگیزش

 

دهه 1950 یكی از دوره های بسیار پربار، از نظر ارائه مفاهیم انگیزش بود. در این دسه سه نظریه ویژه ارائه شد. از نظریه سلسله مراتب نیازها، نظریه های x و y و نظریه انگیزش – بهداشت.

 

1) آنها سنگ زیر بنای نظریه هایی هستند كه در این سالها ارائه شده اند.

 

2) در مرحلة عمل و در سازمانها، مدیران برای توجیه انگیزة كاركنان خود از این نظریه‌ها و اصطلاحات فنی مربوط به آن استفاده می كنند.

 

نظریه سلسله مراتب نیازها (1) كه به وسیله آبراهام مزلو ارائه شد از مشهورترین نظریه های انگیزش است.

 

1- فیزیولوژی كه شامل گرسنگی، تشنگی، پناهگاه و سایر نیازهای فیزیكی می شود.

 

2- ایمنی كه شامل امنیت و محفوظ ماندن در برابر خطرات فیزیكی وعاطفی می شود.

 

3- اجتماعی كه شامل عاطفه ، تعلق خاطر و دوستی می شود.

 

4- احترام كه این نیاز به دو بخش تقسیم می شود : درونی و برونی. احترام درونی شامل حرمت نفس، خودمختاری و پیشرفت؛ و احترام برونی شامل پایگاه ، مقام، شهرت و جلب توجه می شود.

 

5- خودشكوفایی كه در این نیاز شخص می كوشد تا همان چیزی شود كه استعداد آن را دارد و آن شامل رشد و دستیابی به همان چیزهایی است كه فرد بالقوه استعداد رسیدن به آنها را دارد و به اصطلاح خود شكوفا می شود.

 

مزلو این نیازها را به دو دسته رده بالا و پایین تقسیم كرد. نیازهای فیزیولوژییكی و امنیت را در رده پایین ، و نیازهای اجتماعی، احترام وخودشكوفایی را در ردة بالا  قرار داد.


 


 

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

برچسب ها : انگیزش چیست؟ , انگیزش , تئوری X و تئوری Y , تئوری بهداشت – انگیزش , انگیزش , تحقیق انگیزش , بررسی انگیزش , انگیزش چیست , انگیزش در كلاس درس , تحقیق انگیزش در كلاس درس , تعریف انگیزش , نگرشهای اولیه به نگرش , تئوریهای انگیزش , مقاله ایجاد انگیزش در كلاس درس , دانلود مقاله بررسی انگیزش , تحقیق درمورد انگیزش , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود م

admin3 بازدید : 73 دوشنبه 04 بهمن 1395 نظرات (0)

انگیزش در كلاس درس

انگیزش در كلاس درسدسته: روان شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 29 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 40

انگیزش در كلاس درس در 40 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc

قیمت فایل فقط 4,700 تومان

خرید

انگیزش در كلاس درس



بالا بردن انگیزش تحصیلی:

 

شیوه معمول معلمان در این مورد عبارت از توجه داشتن به انگیزش بیرونی است. در این جا چند نمونه از آن را برمی شماریم: دانش آموزان در انجام یكی از فعالیتهای خود به طور موفق عمل كرده است. معلم با تبسم كردن به او می‌فهماند، و یا به او جایزه می‌دهد، و یا به او اجازه می‌دهد در رشته ورزشی مورد علاقه خود امكاناتی را به دست آورد. همه اینها موجب افزایش انگیزش بیرونی است. هنگامی هم كه معلمی تازه كار به محیط آموزشی وارد می‌شود، همه معلمان استفاده از چنین روشهایی را به او گوشتزد می‌كنند. البته خود این معلمان تازه‌كار نیز در دروان تحصیل خود از جانب معلمان خویش چنین برخوردهایی را همواره تجره كرده است. و برای همین است، كه توجه به این روشها همچنان پای‌برجا می‌مانند و گویی اموری بدیهی هستند. اما در مورد عنایت به انگیزش درونی با نمونه‌های اندكی مواجه هستیم. مدیران و معلمان به طور معمول قادر نیستند معلمان تازه‌كار را در این راستا هدایت كنند. پیش از این برای مدتی قلیل از جانب مسؤلان آموزشی تلاش شدن، تا با اتخاذ برخی روشها بتوان انگیزش درونی را نزد دانش آموزان پرورش داد. در این مورد تصمیم گرفته شد، كه اداره كلاس بر عهده دانش آموز باشد و هیچ نظارت از پیش تعیین شده‌ای اعمال نگردد. و یا این كه دانش‌آموز در پایان سال تحصیلی هرگز با شكست تحصیلی مواجه نشود و به هرصورتی كه به فعالیتهای آموزشی خود پرداخت، این امر موجب شكست وی نباشد. اما در عمل این طرحها با موفقیت همراه نبوده است و پس از ناكامی در این امر حتی از  قبل نیز پاداش و تنبیه‌های بیشتری مورد استفاده قرار گرفت. عدم موفقیت چنین طرحهایی برای این است، كه اصولا انگیزش درونی آن گونه كه لازم است، مورد ادراك قرار نگرفته است. مطلب بسیار ظریفتر از آن است، كه در بدو امر به نظر روانشناختی متغیر است و هیچ‌دانش‌آموزی همواره نسبت به فعالیتی خاص از انگیزش درونی ثابت برخوردار نیست. با تغییر شرایط، ادراك كفایت و خودمختاری دانش آموز نیز نسبت به خود تغییر می‌ كند. البته همه دانش‌آموزان همواره نسبت به فعالیتی خاص از انگیزش درونی ثابت برخوردار نیست. با تغییر شرایط، ادراك كفایت و خودمختاری دانش‌آموزان نیز نسبت به خود تغییر می‌كند. البته همه دانش‌آموزان دردوران تحصیل خویش انگیزش درونی را تجربه می‌‌كنند اما معلمان بایستی به دانش آموزان بفهمانند، كه چگونه خود را با تغییر شرایط جدید سازگار كنند. البته معلمان نیز باید درنظر داشته باشند كه اغلب اوقات شكل‌گیری شرایط جدید درونی در دانش ‌آموزان بسیار به كندی صورت می گیرد. چنین دانش اموزانی پس از سالها شكست در امر آموزش خود به این باور می رسند كه اصولا قادر به غلبه برمشكلات نیستند

 

بدیهی است كه تجدید نظر در این گونه‌ باورها به سرعت انجام نمی‌پذیرند. اما هرچند به كندری، لیكن باصبر و استقامت می‌توان به نتایج مطلوب دست یافت. هدف ما در این كتاب آن است، كه هم معلمان تازه‌كار و هم معلمان آزموده به انگیزش درونی دانش‌آموزان بیاندیشند و تلاش كرده‌ایم در این راه یاور ایشان باشیم.


 

روابط معلم و دانش‌آموز:

 

آموزش، بدون ایجاد رابطه معنایی نخواهد داشت. معلمان درهمان آغاز كار خود پی‌می‌برند كه نحوه برقراری ارتباط با دانش‌آموزان بسیار اهمیت دارد. آنان از خود می‌پرسند، آیا باید به پرورش دانش‌آموزان پرداخت و به آنها عشق ورزید و یا باید سخنگو بود و انتظارات زیادی از آنها داشت؟ ایا باید به دانش‌آموزان نزدیك شد یا از آنها فاصله گرفت؟ اینها پرسشهایی است كه اغلب معلمان تازه‌كار در اندیشه آن هستند. معلمان با تجربه كه شیوه خاصی را پس از طی سالها برگزیده‌اند، كمتر در این موارد می‌اندیشند. به هر حال توصیه می‌شود تا معلمان به تاثیر نوع ارتباط خود برشكل‌گیری گرایش‌های انگیزش دانش‌آموزان توجه كنند. در این فصل و چند فصل  دیگر چندین روش برقراری ارتباط را مورد بحث قرار می‌دهیم، كه موجب بهبود انگیزش تحصیلی دانش‌آموزان می گردد. در آغاز می‌توان گفت كه رابطه مبتنی بر محبت، احترام و اعتماد متقابل میان معلم و دانش‌آموز هم موجب می‌شود تا دانش‌آموز به معلم وابسته نشود وهم انگیزه تحصیلی وی را افزایش می‌بخشد.


قیمت فایل فقط 4,700 تومان

خرید

برچسب ها : انگیزش در كلاس درس , انگیزش , تحقیق انگیزش , بررسی انگیزش , انگیزش چیست , انگیزش در كلاس درس , بالا بردن انگیزش تحصیلی , روابط معلم و دانش‌آموز , تحقیق انگیزش در كلاس درس , تعریف انگیزش , نگرشهای اولیه به نگرش , تئوریهای انگیزش , مقاله ایجاد انگیزش در كلاس درس , دانش‌ آموزان دارای انگیزش , دانلود مقاله بررسی انگیزش , تحقیق درمورد انگیزش , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پرو

admin3 بازدید : 59 دوشنبه 04 بهمن 1395 نظرات (0)

اعتیاد و مواد مخدر به روایت آمار و ارقام

اعتیاد و مواد مخدر به روایت آمار و ارقامدسته: روان شناسی
بازدید: 3 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 82 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 136

اعتیاد و مواد مخدر به روایت آمار و ارقام در 136 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc

قیمت فایل فقط 9,500 تومان

خرید

اعتیاد و مواد مخدر به روایت آمار و ارقام



آمار كشفیات

 

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت این نیرو هرماه پانزده تن مواد مخدر را كشف و ضبط می‌كند. وی افزود كشفیات مواد مخدر در سال گذشته فقط شصت و پنج تن بوده، در حالی كه در شش ماه اول امسال میزان كشفیات به سی‌وپنج تن رسیده‌است. (سیاست روز 6/8/82)

 

مأموران مبارزه با مواد مخدر رامسر توانستند بزرگترین باند تهیه و توزیع مواد مخدر را در غرب مازندران متلاشی كنند. این كشف بزرگ در دهة گذشته بی‌سابقه بوده‌است. (كیهان – 6/8/82)

 

فرمانده قرارگاه مرصاد گفت طی عملیات شعبان – 2 در استان‌های كرمان و سیستان و بلوچستان، هفت شرور كشته، 30 قاچاقچی دستگیر و 211 كیلوگرم انواع مواد مخدر كشف شد. (اطلاعات – 6/8/82)

 

پلیس آگاهی تهران موفق شد یك شبكة زیرزمینی تهیه و توزیع قرص‌های روانگردان اكستاری را شناسایی و منهدم كند. (اطلاعات-ایران-جام‌جم – 7/8/82)

 

مدیركل اداره مبارزه با مواد مخدر تهران‌بزرگ گفت در مهرماه جاری 95 قاچاقچی مود مخدر دستگیر شدند و در طی این مدت پانزده باند توزیع و قاچاق مواد مخدر متلاشی و 352 كیلوگرم تریاك، 70 كیلوگرم حشیش و 27 كیلوگرم هروئین كشف شد. وی افزود هر هفته طرح ویژه پاكسازی نقاط فرسوده در تهران بزرگ به اجرا درمی‌آید. طی اجرای این طرح تا كنون هر بار هفتصد نفر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده‌اند. (آفرینش- 7/8/82)

 

به گزارش روابط عمومی قرارگاه ابوذر نیروهای این قرارگاه موفق شدند 120 كیلوگرم تریاك را كشف و ضبط نمایند. (جمهوری اسلامی – 7/8/80 )

 

یك باند كه با اغفال دختران فراری از آنها در توزیع مواد مخدر استفاده می‌كرد متلاشی شد. این باند همچنین به قاچاق قرص‌های توهم‌زا از خارج به داخل كشور می‌پرداخت. (شرق – مردم‌سالاری- حمایت- 8/8/82 )

 

از معدة پنج قاچاقچی دو كیلوگرم هروئین كشف شد. فرمانده انتظامی نیشابور با اعلام این خبر افزود از ابتدای امسال تا كنون بیش از 70 كیلوگرم انواع مواد مخدر از معده 60 قاچاقچی كشف شده‌است. (ابرار- همبستگی- كیهان- جمهوری‌اسلامی- 8/8/82)

 

به گفتة مسئول اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی  گیلان در مهرماه سال جاری در این استان 381/66 كیلوگرم مواد مخدر كشف و 930 قاچاقچی دستگیر شدند. میزان كشفیات مواد مخدر در سال جاری تا كنون در این استان 482 كیلوگرم گزارش شده‌است. (ابرار- همبستگی- 8/8/82 )

 

به‌گزارش مركز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی یزد، مأموران انتظامی این ناحیه موفق به كشف 47 كیلوگرم مرفین و 125 كیلوگرم تریاك شده و دره نفر را دستگیر كردند. در شش‌ماه نخست امسال در شهرستان مهریز یزد 165 كیلوگرم انواع مواد مخدر كشف شده‌است. (مردم‌سالاری- 8/8/82)

 

از ابتدای سال جاری تا كنون در شهرستان دزفول 562 نفر در ارتباط با مواد مخدر دستگیر و 5 كیلوگرم مواد مخدر از آنها كشف شده‌است. (ایران- 8/8/82)

 

به‌گزارش مركز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی مأمورین این نیرو در مهرآباد توانستند 2 كیلوگرم مرفین را كشف كرده و سه‌نفر را در این رابطه دستگیر نمایند. (آفرینش- 8/8/82)

 

به گزارش مركز مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی، طی عملیات‌های مختلف در مناطق گوناگون كشور بیش از 5 تن انواع مواد مخدر كشف و ضبط شد و 53 قاچاقچی دستگیر شدند. (اطلاعات- 8/8/82)

 

مأموران انتظامی ناحیه دلیجان 24 كیلوگرم تریاك را كه در قوطی‌های آناناس جاسازی شده‌بود كشف كردند. (كیهان- 8/8/82)

 

روابط عمومی عقیدتی سیاسی قرارگاه ابوذر اعلام كرد طی یك عملیات گسترده 400 كیلوگرم تریاك توسط مأموران این قرارگاه كشف شد. (جمهوری اسلامی- 8/8/82)

 

طی عملیات‌های گسترده نیروی انتظامی در شرق كشور بیش از 5 تن مواد مخدر كشف شد و 7 شرور در منطقه كشته شدند. (قدس – 8/8/82)

 

مأموران مبارزه با مواد مخدر ناحیه انتظامی فارس موفق به كشف 155/47 كیلوگرم تریاك از یك زوج جوان در شیراز شدند. (ایران- ابرار- جمهوری‌اسلامی- 10/8/82)

 

معاون مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی گیلان اعلام كرد در مهرماه امسال 5/66 كیلوگرم انواع مواد مخدر كشف شد و 930 نفر كه 800 نفر آنها معتاد و بقیه توزیع‌كننده و قاچاقچی هستند دستگیر شدند. (فرهنگ آشتی- 10/8/82)

 

مدیركل مبارزه با مواد مخدر تهران گفت در شش‌ماه اول سال جاری 609/25 هزار نفر از مجرمین مواد مخدر دستگیر شده و 146 باند مواد مخدر كشف و متلاشی شدند. از حدود 9 هزار خرده‌فروش مواد مخدر، 40 درصد محكوم به زندان و بقیه با پرداخت جریمة نقدی آزاد شده‌اند. (شرق- 10/8/82)

 

مأموران هنگ مركزی گزیك 64 كیلوگرم تریاك را كشف كردند و شش نفر را در این رابطه دستگیر نمودند. (ابرار- جمهوری‌اسلامی- 10/8/82)

 

12قاچاقچی در محور بردسكن به سبزوار دستگیر شدند و از آنها 145 كیلوگرم تریاك كشف شد. (قدس- 10/8/82)

 

به گزارش واحد مركزی خبر مأموران پاسگاه انتظامی در دوراهی میناب به بندرعباس موفق شدند 510 كیلوگرم تریاك و حشیش را كشف كنند. (اعتماد- 11/8/82)

 

فرمانده انتظامی شهرستان ورامین از كشف 142 كیلوگرم انواع مواد مخدر در این شهرستان طی شش‌ماه نخست امسال خبر داد. وی افزود در این رابطه 212 توزیع‌كننده و 2446 معتاد نیز دستگیر شدند. (همبستگی- توسعه- جمهوری‌اسلامی- 11/8/82)

 

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت از ابتدای سال‌جاری تا كنون 2800 كیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان كشف و ضبط شده‌است و در این رابطه 225 قاچاقچی، 282 حمل‌كننده، 739 توزیع‌كننده، 4440 نگهدارنده و 15333 معتاد دستگیر و 99 قاچاق مواد مخدر متلاشی شدند. وی افزود در سال جاری از سگ‌های موادیاب برای كشف مواد جاسازی‌شده استفاده شده‌است. (جمهوری‌اسلامی- 12/8/82)

 

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر در شش ماه اول سال‌جاری 89267 كیلوگرم مواد مخدر توسط نیروی انتظامی كشف شد كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد رشد داشته‌است. (توسعه- 12/8/82)

 

روابط عمومی نیروی انتظامی اعلام كرد مأموران انتظامی شهرستان سیرجان موفق به كشف 850/112 كیلوگرم تریاك شدند. در شهرستان میناب نیز 270 كیلوگرم حشیش و 240 كیلوگرم تریاك كشف شد. (حمایت- 12/8/82)

 

معاونت اجتماعی و ارشاد نیروی انتظامی استان گلستان گفت در چند روز اخیر در بندرگز 5/16 كیلوگرم تریاك از قاچاقچیان كشف شده‌است. (همبستگی- جمهوری‌اسلامی- 12/8/82)

 

رئیس مركز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان فارس گفت در دو روز اخیر مأموران انتظامی موفق به كشف 878/12 كیلوگرم تریاك شدند. (جمهوری اسلامی- 10/8/82)

 

به گزارش اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و ارشاد نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان در دو هفته گذشته مأموران انتظامی این استان 110 كیلوگرم انواع مواد مخدر را كشف و 37 نفر را در این رابطه دستگیر كردند. (جمهوری‌اسلامی- 11 و 12/8/82)

 

مركز مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی اعلام كرد نیروهای عملیاتی ناجا در شرق كشور 2600 كیلوگرم انواع مواد مخدر را كشف و ضبط كردند. در استان‌های سیستان و بلوچستان، اردبیل، یزد، كرمان و هرمزگان نیز 135 كیلوگرم مواد مخدر كشف شد. در رابطة با این كشفیات 79 نفر دستگیر شده‌اند. (سیاست‌روز- مردم‌سالاری- آفتاب- فرهنگ‌آشتی- جمهوری‌اسلامی- اطلاعات- 13/8/82)

 

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی رودان گفت از ابتدای سال جاری تاكنون بیش از 621 كیلوگرم انواع مواد مخدر در این منطقه كشف شده‌است. (ایران- 13/8/82)

 

21 كیلوگرم تریاك از یك قاچاقچی زن در كرج كشف شد. (همبستگی- 13/8/82)

 

از یك اتوبوس در حال تردد در محور نهبندان-بیرجند، 93 كیلوگرم تریاك كشف شد و سه متهم در این رابطه دستگیر شدند. (قدس- 13/8/82)

 

جانشین فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان گفت طی دو عملیات 1112 كیلوگرم تریاك، هروئین، حشیش و مرفین كشف شد و 8 قاچاقچی دستگیر شدند. وی افزود از ابتدای سال‌ جاری تا كنون 18618 كیلوگرم انواع مواد مخدر از قاچاقچیان كشف شده و 2589 قاچاقچی دستگیر شده‌اند. وی میزان كشفیات مواد مخدر در سیستان و بلوچستان را در هفت ماه اول امسال 8673 كیلوگرم اعلام كرد. (كیهان- 13/8/82)

 

نیروهای قرارگاه مرصاد موفق شدند در مهرماه جاری بیش از 4200 كیلوگرم انواع مواد مخدر را كشف و 45 نفر از اشرار منطقه را دستگیر نماید. (جمهوری‌اسلامی- 14/8/82)

 

فرمانده انتظامی شهرستان میناب گفت روز گذشته 310 كیلوگرم مواد مخدر توسط مأمورین در این شهرستان كشف شد. (ابرار- همبستگی- 15/8/82)

 

یك گشت آگاهی تهران موفق شد از یك خودرو حدود 17 كیلوگرم تریاك كشف كرده و سرنشینان آن را دستگیر نماید. (اعتماد- شرق- همبستگی- قدس- 15/8/82)

 

سه‌قاچاقچی مواد مخدر در كرج دستگیر شده و از آنها 20/60 كیلوگرم تریاك كشف شد. (آفرینش- 14/8/82)

 

معاون مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی گیلان گفت با دستگیری چهار قاچاقچی و توزیع‌كننده مواد مخدر در رشت و لاهیجان، به 8 كیلو تریاك، هروئین و حشیش از آنان كشف شد. (نسیم‌صبا- 14/8/82)

 

آمار معتادان

 

به گفتة معاون امور پیشگیری بهزیستی آمارهای موجود در رابطه با معتادان در كشور تخمینی است و آمارهای مختلفی از 2 تا 6 میلیون نفر ارائه شده كه در تناقص با هم هستند. عدم شناسایی معتادین و پنها‌ن‌كردن اعتیاد توسط معتادین از جمله دلایل عدم امكان تهیه آمار دقیق از معتادین كشورند. وی افزود آمار معتادان تزریقی در كشور از 6 درصد به 9 درصد افزایش یافته و در عوض معتادین به روش تدخین كاسته شده‌است. مدیر كل اجتماعی وزارت كشور هم گفت از آنجا كه فحشا و اعتیاد در ایران جرم محسوب می‌شوند به‌دست‌آوردن آمار دقیقی از معتادین و زنان ویژه در كشور امكان‌پذیر نیست. (فرهنگ‌آشتی- همبستگی- ابرار- 10/8/82)

 

براساس نتایج یك پژوهش، اعتیاد در سنین پایین در ایران رو به افزایش است. مهمترین عامل اعتیاد در ایران از دیدگاه این پژوهش، اعتقادات و فرهنگ عمومی مردم است كه توسط معضلاتی مانند بیكاری و فقدان امنیت شغلی تشدید می‌شود. همچنین آسیب‌پذیری خانواده‌ها نیز زمینة گرایش به اعتیاد را ایجاد می‌كند. (همبستگی- جمهوری‌ اسلامی-10/8/82)

قیمت فایل فقط 9,500 تومان

خرید

برچسب ها : اعتیاد و مواد مخدر به روایت آمار و ارقام , اعتیاد و مواد مخدر , اعتیاد , مواد مخدر , تحقیق اعتیاد , مقاله مواد مخدر , تحقیق درمورد اعتیاد و مواد مخدر , اعتیاد و مواد مخدر به روایت آمار , اعتیاد و مواد مخدر به روایت ارقام , بررسی اعتیاد و مواد مخدر به روایت آمار و ارقام , دانلود مقاله اعتیاد و مواد مخدر به روایت آمار و ارقام , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله

admin3 بازدید : 65 دوشنبه 04 بهمن 1395 نظرات (0)

بررسی و مطالعه میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای تیزهوشان یزد

بررسی و مطالعه میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای تیزهوشان یزددسته: روان شناسی
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 63 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 67

بررسی و مطالعه میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای تیزهوشان یزد در 67 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc

قیمت فایل فقط 7,000 تومان

خرید

بررسی و مطالعه میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای تیزهوشان یزد



مقدمه :

 

افسردگی یک سندرم و شامل مجموعه علایمی است که یک علت خاص را نمی توان برای آن پیدا کرد علایم این بیماری عبارتند از: افسرده بودن خلق و خوی در بیشتر روزها، کاهش آشکار علاقه و میل به هر نوع فعالیتی در زندگی، کاهش وزن، بی خوابی، خستگی و کاهش انرژی، احساس بی ارزشی و گناهکار بودن و کاهش تمرکز و تصمیم گیری و اندیشیدن به مرگ و خودکشی بدون داشتن طرحی برای آن.

 

این بیماری شایعترین بیماری روانی بعد از اضطراب می باشد با توجه به مواردی نظیر شیوع بالای ابتلا در دوره جوانی و ضربه های روحی عظیمی که به اطرافیان بیمار افسرده و جامعه وارد
می شود، غیرفعال شدن و کاهش کارآیی قشر عظیمی از نیروی فعال جامعه و تاثیر منفی بر دیگران و زیان اقتصادی و اجتماعی آن، نیاز به تحقیق در این مورد اهمیتی دوچندان دارد.

 

عامل دیگر اهمیت این تحقیق را می توان در این دانست که اکثر آمار و اطلاعات ما در مورد میزان شیوع افسردگی برگرفته از اطلاعات و تحقیقات در جوامع دیگر خصوصا جوامع غربی است با توجه به اینکه  عوامل موثر بر افسردگی در هر جامعه متفاوت است بنابراین نیازمند به اطلاعات در مورد این بیماری در جامعه خودمان هستیم تا هم عوامل و علل آن را در جامعه خودمان بشناسیم و هم در رفع آن کوشاتر باشیم.

 

تحقیق در مورد شیوع افسردگی در دانش آموزان دبیرستانهای تیزهوشان از نیازهای جامعه ماست زیرا چنین دانش آموزانی در آینده عهده دار مسئولیت های خطیر جامعه می شوند و مردم نیز از این دانش آموزان انتظار بیشتری دارند. بنابراین می بایست از هر نظر، چه روحی و چه جسمی در سطح بالایی قرار داشته باشند که بتوانند آینده سازان خوبی برای کشور باشند و مسئولین و جامعه، باید حداکثر تلاش را برای کاهش و رفع این بیماری در دانش آموزان انجام دهند.  عدم شناخت مدیران، معلمان و والدین از ویژگیهای شخصیتی و وضعیت روحی دانش آموزان، بخصوص
 دانش آموزانی که از توانایی خاصی برخوردارند. همچنین کمبود امکانات در فراهم آوردن فرصتهایی برای شکوفا سازی قابلیتهای آنان و در نهایت فقدان کمکهای ویژه در این راستا همگی از عواملی به شمار می روند که مانع تجلی این قابلیتها خواهد شد.

 

 به یقین عده زیادی در طی این روند قربانی این عدم شناخت ها می شوند که برای آنان ارمغانی جز ابتلا به اختلالات جسمی و روانی در پی نخواهد داشت. بنابراین هر جامعه ای که به بقا و پیشرفت خودش می اندیشد باید استعدادهای درخشان خود را در کانون توجه قرار دهد.

 

نکات فوق لزوم اهمیت بررسیهای دقیق و موشکافانه در مورد نیازهای فردی، ویژگیهای شخصیتی و بیماریهای روحی و روانی این افراد را آشکار می سازد. تا با توجه به نتیجه حاصل از این
بررسی ها، پیشنهادهایی در جهت توجه هر چه بیشتر نسبت به آنان ارائه دهیم.


 

کلیات

 

حدود 2500 سال است که اختلالات خلق خصوصا فرمهای افسردگی آنها زندگی بشر را متاثر ساخته است. تا آنجا که نه تنها در مدارک طبی قدیم بلکه در آثار هنری همچون داستانها،
افسانه ها و نقاشیها می توان ردی از آنها را باز یافت. به عنوان مثال داستان  شاه سائول (king  saul) و داستان خودکشی آژاکس در الیاد هومر هر دو یک سندرم افسردگی را توصیف
 کرده اند.

بسیاری از آنچه را که امروزه در مورد اختلالات خلق می دانیم توسط رومیان و یونانیان قدیم شرح داده شده است. اولین بار افلاطون 450 سال قبل از میلاد اصطلاح ملانوکولی را برای توصیف اختلالات افسردگی و مانیا به کار برد. در سال 1954 میلادی ژول با یاژه فرانسوی جنون دوشکلی(folic  double  form) را که در آن بیمار دچار افسردگی عمیق به حالت بهت زده می شود تعریف کرد.

قیمت فایل فقط 7,000 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی و مطالعه میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای تیزهوشان یزد , افسردگی , بررسی و مطالعه میزان شیوع افسردگی , میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان , افسردگی دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای تیزهوشان یزد , افسردگی دانش آموزان , تحقیق افسردگی , مقاله بررسی و مطالعه میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان , دانلود مقاله بررسی و مطالعه میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای تیزهوشان یزد , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه ,

admin3 بازدید : 73 دوشنبه 04 بهمن 1395 نظرات (0)

تحقیق بررسی انگیزش

تحقیق بررسی انگیزشدسته: روان شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 22 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 32

تحقیق بررسی انگیزش در 32 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

تحقیق بررسی انگیزش



انگیزش : تعریف و توضیح

 

انگیزش در لغت به معنای تحریك و ترغیب و حالتی كه انسان را به انجام رفتار یا فعالیت خاصی متمایل می سازد. و بعبارت كامل تر آنچه كه شخص را به حركت وا می دارد نظیر ترس، قدرت و ... غرایز نشان دهنده فشارهایی هستند كه اساسن آنها را نیازهای فیزیولوژیك بدن انسان تشكیل می دهد و در صورتی كه انگیزش بیانگر گوشه هایی از رفتارهای آموخته شده است به طور كلی نیازهای غریزی دارای ویژگیهای زیر هستند:

 

1- عمومیت دارند         2- آموزش پذیرنیستند         3- یكسان عمل می كنند

 

انگیزش دارای علت درونی یا بیرونی می باشد از علل درونی آن می توان نیاز به احترام از ایجاد تغییر دردیگران و رضایت شخصی از خود را نام ببرد و از عوامل بیرونی آن می توان الگو قراردادن دیگران متقاعد ساختن و سرانجام عوامل محیطی را بیان نمود.

 

مبنای انگیزش در كاركنان روابط غیررسمی می باشد و روابط رسمی موجب كشتن انگیزه در كاركنان می شود. نیاز به احترام  مهمترین منبع انگیزش است. انگیزه می تواند سازنده و مخرب (مثبت و منفی) باشد مثل دوستی، دشمنی، صلح ، جنگ و ...

 

رابطه مستقیمی بین انگیزش و اهداف و درجه تلاش و كوششی كه هر فرد برای رسیدن به آنها صرف می كند وجوددارد به عبارتی اگر انگیزه در فرد بالا باشد اهداف بلند انتخاب می كند و اگر ارزش هدف بسیار بالا باشد انگیزه فرد برای كسب آن تشدید می شود و به تلاش و جدیت وافری متوسل می گردد.

 

فرایندانگیزش به صورت شكل زیر است:

 

 

یك نیاز تأمین نشده موجب ایجاد تنش می شود كه آن نیز به سهم خود در فرد پویایی  بوجود می آورد و او را به جهتی سوق می دهد. این پویش موجب جستجو برای هدف خاصی می شود كه اگر آن هدف تأمین گردد می تواند نیاز را تأمین كند و باعث كاهش تنش شود.

 

در اصطلاح فنی ما، نیاز به معنی نوعی كسر و كمبود روانی و فیزیولوژیك است كه می تواند به دستاوردهای منجر شود.

 

مروری بر تئوریهای انگیزش و سیر تاریخی آنها

 

از 0000 تا 1900 میلادی ] روشهای اولیه از قرن بیستم زور و تهدید كاگران [

 

از 1900 تا 1940 تا 1940 میلادی ] تیلور و مدیریت علمی[

 

از 1940 تا امروز 2000 م ] نهضت روابط انسانی[

 

تئوریهای انگیزش مبتنی بر نیاز:

تئوریهای انگیزش مبتنی بر هدف:

مازلو: تئوری سلسله مراتب نیازهای انسانی

- مدلهای انتظاری وروم، پورتر و لولر

آلدرفر: تئوری نیاز به زندگی، وابستگی و رشد

- تئوری برابر آدامز

مكلند: تئوری نیازهای ارضا شده

- تئوری هدف لاك

هرزبرگ :‌تئوری دو مرحله ای (عوامل بهداشتی و روانی)

- تئوری جذب كلی

 

سایر تئوریها

 

مك گرگور :‌تئوری x و y و نظریه هافستند

 

اوچی : تئوری Z

 

مككوبی : تئوری اجتماعی

 

 

 

 

 

نگرشهای اولیه به نگرش

 

تا قبل از انقلاب صنعتی مردم بوسیله نیازهای غریزی برانگیخته می شدند و به انجام امور و وظایف محوله می پرداختند تحقیر، توهین و فشار به بردگان برای كاركردن زیاد تنها روش برانگیزاننده این دوران بود.

 

با آغاز قرن بیستم تیلور تلاش كرد مدیریت علمی را توسعه دهد و انگیزش از طریق جنبه مادی (پول) و تهدید صورت می گرفت.

نهضت روابط انسانی با تأكید و توجه بر جنبه های روانی و اجتماعی كاركنان سهم زیادی در توسعه تئوریهای انگیزش از اواسط قرن بیستم داشته است

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

برچسب ها : تحقیق بررسی انگیزش , انگیزش , تحقیق انگیزش , بررسی انگیزش , انگیزش چیست , انگیزش در كلاس درس , تحقیق انگیزش در كلاس درس , تعریف انگیزش , نگرشهای اولیه به نگرش , تئوریهای انگیزش , مقاله ایجاد انگیزش در كلاس درس , دانلود مقاله بررسی انگیزش , تحقیق درمورد انگیزش , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق

admin3 بازدید : 19 دوشنبه 04 بهمن 1395 نظرات (0)

پاورپوینت بررسی تفکر استراتژیک

پاورپوینت بررسی تفکر استراتژیکدسته: روان شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: 765 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 50

پاورپوینت بررسی تفکر استراتژیک در 50اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

قیمت فایل فقط 9,500 تومان

خرید

پاورپوینت بررسی تفکر استراتژیک

 

 

 


 

 

 مفهوم اولیه كلمه استراتژی

 


 

 

 

اولین بار یونانیها از این كلمه استفاده كردند

 

 

 

استرات‌گی

 

 

 

هنر جنگ

 

  تدوین برنامه جنگی توسط ژنرالها

 

صحیح عمل كردن در زمان و مكان مناسب

 

دست یافتن به نتایج مطلوب و مورد نظر

 

...

 

...

 

...

 

...

قیمت فایل فقط 9,500 تومان

خرید

برچسب ها : پاورپوینت بررسی تفکر استراتژیک , تفکر استراتژیک , استراتژیک , تفکر , پاورپوینت تفکر استراتژیک , بررسی تفکر استراتژیک , تحقیق تفکر استراتژیک , مقاله تفکر استراتژیک , دانلود استراتژیک , روانشناسی , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق

admin3 بازدید : 59 دوشنبه 04 بهمن 1395 نظرات (0)

تحقیق جامع ازدواج خویشاوندی

تحقیق جامع ازدواج خویشاوندیدسته: روان شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 99 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 165

تحقیق جامع ازدواج خویشاوندی در 165 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc

قیمت فایل فقط 9,500 تومان

خرید

تحقیق جامع ازدواج خویشاوندی



فصل اول

 

تعریف ازدواج خویشاوندی

 

ازدواج فامیلی

 

زوجیت در قلمرو روابط خویشاوندی

 

یافته های نوین

 

نكات قابل توجه


 

تعریف ازدواج خویشاوندی:

 

الف) تعریف نظری: افرادی كه دارای جد یا اجداد مشترك می باشند و در نتیجه از اجداد مشترك خود ژنهای یكسانی دریافت كرده اند، خویشاوند نامیده می شوند. درجه خویشاوندی دو فرد با نسبت ژنهای مشترك آنها بستگی دارد. افرادی كه یك دوم ژنهایشان مشترك است، خویشاوند درجه یك، افرادی كه یك چهارم ژنهایشان مشترك است، خویشاوند درجه دو و افرادی كه یك هشتم ژنهایشان مشترك است؛ خویشاوند درجه سه نامیده می شود. افرادی كه یك شانزدهم و یك سی و دوم ژنهایشان مشترك است، به ترتیب خویشاوند درجه چهار و پنج محسوب می شوند.

 

(امیرخانی، 1372، ص 512)

 

ب) تعریف عملی: منظور ازدواج خویشاوندی والدین زوج نا بارور و ازدواج خویشاوندی خود زوجین می باشد كه حداكثر تا ضریب خویشاوندی 512/1 خویشاوند فرض شده و بعد از آن غیر خویشاوند تلقی می شود. در این مورد به گفته‌های افراد فوق اكتفا می شود.

 

(امیرخانی، 1372، ص 512)


 

ازدواجهای فامیلی

 

در بعضی از موارد ازدواجهای فامیلی- مانند ازدواج دختر عمو و پسر عمو، دخترخاله و پسرخاله، دختر دایی و پسر عمه ممكن است مشكلاتی از جهت تولید نسل به وجود آید. مثلاً: فرزندانشان بیمار و یا ضعیف و یا ناقص شوند. این مساله، ثابت شده است و جای انكار آن نیست.

 

(مظاهری، 1381، ص 224)

 

در این باره، چند نكته را متذكر می شویم:

 

1- این قانون ژنتیكی (وراثتی)، كلیت ندارد و شامل همه ازدواجهایی فامیلی نمی‌شود. و نمی توان همه ازدواجهای فامیلی را مرور و ممنوع دانست.

 

(مظاهری، 1381، ص 224)

 

2- افرادی كه بخواهند چنین ازدواجهایی را انجام دهند، حتماً به جنبه پزشكی اش دقت كنید و آزمایشهای لازم را انجام دهند و تا مطمئن نشوند كه از این نظر مشكلی ندارند، ازدواج نكنند.

 

(مظاهری، 1381، ص 224)

 

3- آزمایشهای پزشكی وهر كاری كه لازم است در این باره صورت گیرد، باید قبل از آن باشد كه در اثر مطرح كردن ازدواج، میان دختر و پسر دلبستگی و علاقه ای به وجود آید و به هم امیدوار شوند و قبل از آنكه مساله خواستگاری آنان بین مردم پخش شود و سر و صدا ایجاد كند… كه اگر بناست در نتیجه آزمایشها، قضیه فیصله باید و ازدواج صورت نگیرد، هرچه زودتر تمام شود. هرچه بیشتر طول بكشد، «جدایی» سخت تر می شود و دردسرهایی نیز به دنبال دارد.

 

(مظاهری، 1381، ص 224)

 

4- آن ازدواجهای فامیلی كه در بین خاندان پیغمبر اكرم (ص) صورت گرفته (مانند ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا- سلام الله علیهما) و هیچگونه مشكلی هم به دنبال نداشته است. علتهایی داشته است كه یكی از آن علتها این بوده كه: آنان با علمی كه خداوند به آنان داده، باطن امور را می دانند و از اسراسر غیب باخبرند و می‌دانسته‌اند كه این ازدواجها برای آنان، مشكلی را به دنبال نخواهد داشت.

 

(مظاهری، 1381، ص 224)

 

س، نباید با استناد به عمل آن بزرگواران، این قانون مسلم ژنتیكی و پزشكی را نادیده گرفت.

 

(مظاهری، 1381، ص 224)


 

زوجیت در قلمرو روابط خویشاوندی

 

موضوع ازدواج فامیلی از جمله مسائل مورد توجه بسیاری از خانواده ها و داوطلبان ازدواج در جامعه اسلامی ایران و همه جوامع انسانی است.

 

(افروز، 1380، ص 107)

 

از آنجا كه در میان قشرهای مختلف مردم، در مناطق شهری و روستایی و با سطوح تحصیلی و فرهنگی گوناگون، نگرش ها و بازخوردهای متفاوت نسبت به ازدواج های خویشاوندی وجود دارد و بعضاً به وسیله برخی متخصصان، صاحب نظران و كارشناسان نیز دیدگاه های متفاوت وگاه توام با تعصبات خاص ارائه می شود، شایسته است در این بخش از مجموعه مباحث ازدواج در بستر ارزشها، به طور خلاصه و مستدل به این مهم اشاره گردد، بویژه اینكه مساله ازدواج های خویشاوندی از دیر باز مورد توجه ادیان، جوامع و فرهنگ های مختلف بوده و در دهه گذشته  نیز مجموعه مطالعات انجام شده و مقالات انتشار یافته در باب ازدواج های خویشاوندی و پرداختن به این مهم از زوایای مختلف، فوق العاده چشمگیر بوده است.

 

(افروز، 1380، ص 107)

 

باید توجه داشت كه در این بحث، منظور اصلی از ازدواج های خویشاوندی، امكان ازدواج نوه های پسری و دختری پدر بزرگ ها و مادربزرگ ها با یكدیگر است. به عبارت دیگر محور سخن، مقدور بودن ازدواج پسرعموها با دخترعموها، پسرخاله‌ها با دخترخاله ها، پسردایی با دختر عمه ها و پسر عمه با دختر دایی ها می باشد.

 

(افروز، 1380، ص 108)

 

در نگاه بسیاری از مسیحیان و پیر.ان كلیسایی، ازدواج خویشاوندی درجه اول (دختر عمه و پسرعمه، دخترخاله و پسرخاله و پسرعمو و دختر عمو و به عكس) مجاز نیست و در برخی از كشورها و بسیاری از ایالت های امریكا بدین موضوع توجه می شود و عموماً عموزاده ها، خاله زاده ها، عمه زاده ها و دایی زاده ها بدون مجوز كلیسا نمی توانند با هم ازدواج كند. دردهه اخیر بسیاری از محققان برجسته، پژوهشگران مشهور و استادان دانشگاه های معروف امریكا، در مقالات متعدد براساس بررسی های تاریخی و علمی خود با عنایت به متون كتاب مقدس انجیل، انتساب ممنوعیت ازدواج با خویشاوندان درجه اول را به آیین مسیحیت و كتاب مقدس انجیل، امری غیر واقع و نادرست تشخیص داده، این ممنوعیت را صرفاً در محدوده قوانین وضع شده به وسیله كلیسا و فرمان های كشیشان در شرایط و موقعیت های خاص دانسته‌اند. به عبارت روشن تر نه تنها در هیچ یك از بخش ها و آیات كتاب های موجود انجیل، ذكری از ممنوعیت ازدواج عموزاده ها و خاله زاده ها به چشم نمی‌خورد، بلكه در بخش 36 كتاب مقدس انجیل به فرمان خدا مبنی بر پیوند ازدواج دخترعموها با پسرعموها اشاره شده است.

 

(افروز، 1380، ص 108)

 

انجیل مقدس نیز محارم (یعنی كسانی كه ازدواج با آنها ممنوع است) را مشابه قرآن كریم اعلام می دارد و هرگز ذكری از ممنوعیت ازدواج عموزاده ها به میان نمی آید.

 

این در حالی است كه انجیل مقدس به صراحت روابط جنسی مردها و زن ها را خارج از دایره ازدواج و پیوند زناشویی حرام می شمارد و از این بابت نیز هماهنگ با آیات سوره نور در قرآن كریم است.


 


 

قیمت فایل فقط 9,500 تومان

خرید

برچسب ها : تحقیق جامع ازدواج خویشاوندی , ازدواج خویشاوندی , ازدواج , تحقیق ازدواج , ازدواج فامیلی , بررسی ازدواج خویشاوندی , مقاله ازدواج خویشاوندی , تحقیق درمورد ازدواج خویشاوندی , آثار ازدواج خویشاوندی , عواقب ازدواج خویشاوندی , تعریف ازدواج خویشاوندی , مقاله بررسی ازدواج خویشاوندی , بررسی جامع ازدواج خویشاوندی , دانلود مقاله بررسی ازدواج خویشاوندی , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه ,

admin3 بازدید : 27 دوشنبه 04 بهمن 1395 نظرات (0)

پاورپوینت بررسی گشتالت درمانی

پاورپوینت بررسی گشتالت درمانیدسته: روان شناسی
بازدید: 3 بار
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: 184 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 41

پاورپوینت بررسی گشتالت درمانی در 41اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

قیمت فایل فقط 9,500 تومان

خرید

پاورپوینت بررسی گشتالت درمانی

 

 

 


 

 

درس روانشناسی گشتالت

 

 

 

 

 

 

 

● تاریخچه

 

گشتالت در قرن 20

 

 

 

نام گروهی از روانشناسان آلمانی است .

 

 

 

ورتایمر بنیانگذار گشتالت می دانند با این حال كهلر – كافكا  از دوستان  نزدیك  او در بنیانگذاری گشتالت به حساب می أیند .

 

 

 

 پرلز در طی سالهای 1970-1893 براساس آموزشها و تجارب قبلی در زمینه روانشناسی گشتالت ، معناشناسی ، نهضت توانایی بالقوه أدمی را توسعه می دهد .

 


 

 

 

كلیات

 

 

 

 

 

 

 

•گشتالت یك كلمه آلمانی به معنی كل یا سازمان است .

 

پیروان این مكتب معتقدند :

 

 

 

 « كل بیشتر از مجموع اجزای آن است »  

 

 

 

یعنی ما دنیا را در كل های معنی دار تجربه می كنیم . ما محركهای جداگانه را نمی بینیم بلكه آنچه را می بینیم محركهای تركیب یافته هستند .

 

 

 

مثال : در حقیقت شما نمی توانید از تصویری ، تصور كاملی درك كنید ا گر ابتدا بازو ، بینی ، دهان و سایر بدن نگاه كنید و بكوشید تا آنها را كنار هم قرار دهید.

قیمت فایل فقط 9,500 تومان

خرید

برچسب ها : پاورپوینت بررسی گشتالت درمانی , گشتالت درمانی , گشتالت , تحقیق گشتالت درمانی , بررسی گشتالت , درس روانشناسی , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق

admin3 بازدید : 28 دوشنبه 04 بهمن 1395 نظرات (0)

پاورپوینت تعیین اثربخشی درمان نوروفیدبك در مقایسه با درمان دارویی در بیماران مبتلا به اختلال وسواس فكری- عملی

پاورپوینت تعیین اثربخشی درمان نوروفیدبك در مقایسه با درمان دارویی در بیماران مبتلا به اختلال وسواس فكری- عملیدسته: روان شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: 320 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 34

پاورپوینت تعیین اثربخشی درمان نوروفیدبك در مقایسه با درمان دارویی در بیماران مبتلا به اختلال وسواس فكری عملی در 34 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx

قیمت فایل فقط 7,000 تومان

خرید

پاورپوینت تعیین اثربخشی درمان نوروفیدبك در مقایسه با درمان دارویی در بیماران مبتلا به اختلال وسواس فكری- عملی



بیان مسئله

اختلال وسواس فکری- عملی یك اختلال اضطرابی است كه از دو مولفه مهم تشكیل یافته است: وسواسهای فكری و اجبارهای عملی (مولر و رابرتز، 2005). ویژگیهای اصلی اختلال وسواس عبارتند از وسواسهای فكری یا عملی برگشت كننده كه به دلیل شدید بودن ، وقت گیر هستند (یعنی بیش از یك ساعت در روز وقت می گیرند) یا به پریشانی آشكار یا اختلال عمده در روند معمولی و طبیعی زندگی، كاركرد شغلی، فعالیت های معمول اجتماعی، یا روابط فردی منجر می شود (سادوک و سادوك ،2003). در یك برهه از زمان طی سیر این اختلال شخص متوجه می­شود كه وسواسهای فكری یا عملی، مفرط یا غیر منطقی هستند (انجمن روان پزشکی امریکا،2000). اما آنها قادر نیستند كه آن را متوقف سازند، این سطح از خودآگاهی، افراد اختلال وسواس فکری- عملی را از هذیانها یا عقاید غریب متمایز می سازد.

 


با توجه به محدودیت های دارو درمانی و رفتار درمانی، به نظر می رسد نوروفیدبک به عنوان یک وجه درمانی جدید برای درمان وسواس باید مورد توجه قرار گیرد (هاموند،2003). نوروفیدبک راهبرد یادگیری برای اصلاح  توانایی مغز است تا امواج مغزی ویژه ای تولید شود. در درمان با نوروفیدبک از الکتروانسفالوگراف به عنوان مقدمه ای برای کار درمان استفاده می شود. به این شکل که ابتدا الگوی امواج مغزی در اختلال مشخص می گردد، سپس میزان انحراف امواج از الگوی طبیعی تعیین می شود که این کار از طریق الکتروانسفالوگرافی کمی انجام می گیرد. بعد با استفاده از نوروفیدبک در جهت باز گرداندن امواج به حالت طبیعی، آموزش بیمار در جهت کنترل امواج مغزی و در نتیجه رفع بیماری اقدام می گردد. کاربرد این درمان برای اختلالاتی مثل بیش فعالی- کمبود توجه، صرع، اضطراب و افسردگی و همچنین وسواس فکری- عملی تایید گشته است


الکتروآنسفالوگرافی کمی

روش عصب سنجی الکتروآنسفالوگرافی کمی كه توسط جان و همكارانش (1977 و  1988به نقل از نصرت آبادی،1386) ابداع شد، الکتروآنسفالوگرافی کمی افراد را با یك پایگاه داده‌های بهنجار مقایسه می‌كند. روش عصب سنجی ابزاری حساس و با دقت بالا در تشخیص بد كاركردی الكتروفیزیولوژیایی ‌قشر مخ در كودكان و بزرگسالان دارای بیماریهای نورولوژیكی و روانپزشكی است (موناسترا و همکاران،1999). الکتروآنسفالوگرافی، ثبت دیجتالی EEG است و فعالیت امواج مغزی را اندازه گیری می كند ( آمن، 2001). الکتروآنسفالوگرافی کمی همانند عكس از فعالیت الكتریكی مغز است. داده های الکتروآنسفالوگرافی کمی از 19 مكان جمجمه كه بر اساس سیستم بین المللی 20-10 مشخص شده، بدست می آید. 19  الكترود روی سر قرار می گیرد تا فعالیت امواج مغزی را ثبت كند (دموس، 2004). طیف EEG از عوامل فرهنگی و نژادی مستقل می باشد كه ویژگی قابل توجه EEG است. این ویژگی وراثت ژنتیكی مشتركی از نوع بشر را نشان می دهد (كن گدوولوبار،2003)


EEG و مغز

پروفسور استیرمن، بنیانگذار نوروفیدبک، چگونگی تغییر عملکرد  مغزی و بهنجار سازی آن توسط  شرطی سازی  عاملی EEG را شناسایی کرد (شوارتز و آندراسیک،2003).

 

دانشمندان 4 طبقه امواج مغزی را شناسایی کرده اند. بتا: سریعترین موج مغزی (بالای 13 هرتز) که با تمرکز ارتباط دارد. آلفا: موج آهسته و بزرگتر(8 تا 12 هرتز  ) که با حالت آرامش مرتبط است. تتا: (4 تا 8 هرتز) که با تصورات رویا مانند، خواب آلودگی در ارتباط است. دلتا: آهسته ترین (1/0 تا 4 هرتز) و  بلندترین دامنه موج مغزی است  که در طول  خواب بدون رویا ظاهر می گردد (لیندن و همکاران، 1996؛ مارتین، 2003 به نقل از یعقوبی،1385).

قیمت فایل فقط 7,000 تومان

خرید

برچسب ها : پاورپوینت تعیین اثربخشی درمان نوروفیدبك در مقایسه با درمان دارویی در بیماران مبتلا به اختلال وسواس فكری- عملی , پاورپوینت تعیین اثربخشی درمان نوروفیدبك در مقایسه با درمان دارویی در بیماران مبتلا به اختلال وسواس فكری عملی , پاورپوینت تعیین اثربخشی درمان نوروفیدبك در مقایسه با درمان دارویی , بیماران مبتلا به اختلال وسواس فكری عملی , بیماران وسواس عملی , بیماران وسواس فكری , تعیین اثربخشی درمان نوروفیدبك , تعیین اثربخشی درمان نوروفیدبك در مقایسه با درمان دارویی ,

admin3 بازدید : 79 دوشنبه 04 بهمن 1395 نظرات (0)

پاورپوینت روانشناسی

پاورپوینت روانشناسیدسته: روان شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: 863 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 34

پاورپوینت روانشناسی در 34 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx

قیمت فایل فقط 7,000 تومان

خرید

پاورپوینت روانشناسی



•مقدمه

دهه هفتاد تغییرات قابل توجهی در توجه و تمرکز روان شناسان اجتماعی را شاهد بوده است. بسیاری از روان شناسان اجتماعی تغییر جهت داده و توجه خود را به مسائل واقعی اجتماعی و یافتن راه حل آنها معطوف کرده و میراث لوین را دوباره زنده کردند.


کورت لوین و جهت گیری به سوی عمل پژوهی

کورت لوین را می توان جدی ترین مدافع ترکیب روانشناسی اجتماعی نظری با روانشناسی عملی در یک ساختار مشترک و زمینه یکسان دانست.

 

لوین نه فقط به ساختن نظریه ها علاقه مند بود بلکه همیشه دراین فکر بود که آنها را در عمل به کار گیرد. به همین جهت کوششهای او متوجه بعضی مسائل اجتماعی از قبیل مشکلات ازدواج برخورد ها و تضاد های کارگر و کارفرما ومسائل روانشناختی گرو ههای اقلیت بود. لوین با اطلاق عمل پژوهی به کارهای خود در این زمینه ها متوجه شده بود که سازمان ها و موسسات اجتماعی که مایل به از بین بردن یا پیشگری از مسائل اجتماعی بوده اند صرفنظر از اینکه با چه جدیت  و کوششی در این راه گام گذاشته اند غالبا در این کار ناموفق بوده اند . هدف او تبدیل این نیت خوب به عمل سازمان یافته و موثر بود. در این راه پاسخگویی جامعه به این سه سوال را ضروری می دانست:

 

موقعیت فعلی چگونه است؟

 

اشکالات کدامند؟

 

و از همه مهمتر برای رفع آنها باید چه کار کرد؟

 

از نظر لوین عمل پژوهی شامل تجزیه تحلیل واقعیت یابی یا ارزشیابی و بعد تکرار کل این چرخه فعالیت و در واقع مارپیچی از این چرخه هاست محقق در عمل داده هایی درباره یک سازمان فراهم می اورد . همین داده هارا در مورد سازمان بکار می برد تغییرات ایجاد شده را اندازه می گیرد و دوباره این فرایند را تکرار می کند.


تحقیق بر روی مسائل

تحقیقات کاربردی برای بیشتر روانشناسان اجتماعی بیانگر تغییر مسیر مهمی در تفکرات است. بیکمن (1981) به تفاوت های موجود بین روانشناسی اجتماعی بنیادی و روانشناسی کاربردی در چهار حوزه اشاره کرده است: در هدف تحقیق در روش بکار رفته در زمینه ای که تحقیق درآن صورت می گیرد و در نقش شخص محقق. همه این وجوه تمایز در یک موقعیت منفرد به کار نمی روند اما تصویر کلی از تفاوتهای بین این دو حوزه به دست می دهند. در اصطلاح کلی تر ما میتوانیم هدف اصلی تحقیق نظری را افزایش دانش و معلومات و هدف تحقیق عملی را حل مسائل بدانیم . البته این مقایسه در حد افراط بیان شده است. تحقیقات عملی در عین حال ممکن است اطلاعات زیادی را در باره موضوعات نظری به ما بدهند. و تحقیق نظری نیز همان گونه که لوین اشاره کرد ممکن است پاسخهایی برای مسائل اجتماعی ارائه دهند.


بررسی چند مسئله روان شناسی اجتماعی

مراقبتهای بهداشتی و پزشکی

صزفه جویی در مصرف انرژی

قیمت فایل فقط 7,000 تومان

خرید

برچسب ها : پاورپوینت روانشناسی , دانلود پاورپوینت بررسی روانشناسی , پاورپوینت بررسی روانشناسی , دانلود پاورپوینت روانشناسی , بررسی روانشناسی , پاورپوینت روانشناسی , روانشناسی , مقاله روانشناسی , تحقیق روانشناسی , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلودجزوه , دا

admin3 بازدید : 41 دوشنبه 04 بهمن 1395 نظرات (0)

پاورپوینت مشاوره در ایدز

پاورپوینت مشاوره در ایدزدسته: روان شناسی
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: 196 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 41

پاورپوینت مشاوره در ایدزدر 41 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx

قیمت فایل فقط 9,500 تومان

خرید

پاورپوینت مشاوره در ایدز



اصول مشاوره

مشاوره یك تعامل هدفمند است كه طی آن مشاور با صرف وقت و توجه برای مراجع ، به او در جستجو و كشف روش هایی برای زیستن خلاقانه تر، تصمیم گیری و تغییر رفتاركمك می كند.

 

مشاوره در خصوص HIV/AIDS : یك مكالمه محرمانه بین مشاور و مراجع با هدف توانمندسازی مراجع برای مقابله با استرس و اتخاذ تصمیم شخصی در مورد HIV/AIDS می باشد (   1994-WHO).


یك مشاوره صحیح به مراجع
كمك می كند تا:

مشكل موجود را به درستی شناسایی كند

 

اطلاعات مورد نیاز را كسب كند

 

راه ها و امكانات مختلف را شناسایی كند

 

نتیجه و پیامد راه های مختلف را ارزیابی كند

 

تصمیم گیری كند

 

مسئولیت تصمیم و عملش را بپذیرد

 

نتیجه تصمیم را ارزیابی كند (بررسی علل موفقیت و شكست و استفاده آتی)


مشاوره صحیح :

توصیه كردن

 

دستورالعمل دادن

 

فقط ارائه آموزش و اطلاعات

 

گپ زدن

 

بازجویی كردن

 

اعتراف گرفتن

 

موعظه كردن

 

اطمینان بخشی غیر واقعی

 

دلداری دادن (كوچك نمایی مشكل موجود)

 

  نیست


اجزای یك مشاوره صحیح

زمان كافی

 

پذیرش مراجع

 

در دسترس بودن مشاور

 

ثبات و صحت اطلاعات

 

رعایت رازداری

قیمت فایل فقط 9,500 تومان

خرید

برچسب ها : پاورپوینت مشاوره در ایدز , دانلود پاورپوینت مشاوره در ایدز , پاورپوینت مشاوره در ایدز , بررسی مشاوره در ایدز , مشاوره در ایدز , تحقیق مشاوره در ایدز , مقاله مشاوره در ایدز , ایدز , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلودجزوه , دانلود تحقیق

admin3 بازدید : 29 دوشنبه 04 بهمن 1395 نظرات (0)

پاورپوینت بررسی رویکردهای کیفی و ترکیبی در پژوهش های روان شناسی

پاورپوینت بررسی رویکردهای کیفی و ترکیبی در پژوهش های روان شناسیدسته: روان شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: 99 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 22

پاورپوینت بررسی رویکردهای کیفی و ترکیبی در پژوهش های روان شناسی در 22اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

قیمت فایل فقط 9,500 تومان

خرید

پاورپوینت بررسی رویکردهای کیفی و ترکیبی در پژوهش های روان شناسی

 

 

 


 

فرضیة اساسی

 

فرض اساسی ما در روش­شناسی پژوهش در روان­شناسی این است که

 

 

 

دانش عینی و پژوهش­های علمی جدید در روان­شناسی را

 

 

 

باید با حکمت و خرد

 

 

 

در یک ترکیب پویا قرار دهیم

 

 

 

تا کیفیت شناخت ما از روان­شناسی آدمی

 

 

 

با پیچیدگی­های دستگاه روان­شناختی او هماهنگ گردد.

 


 

مفهوم دانش عینی، خِرد، و روش شناسی

 

دانش عینی: اطلاعات و یافته های نظامدار برگرفته از مشاهده و مطالعه و تجربه ای که به منظور تعیین وضعیت و ماهیت یا اصول موضوع مورد مطالعه صورت گرفته است.

 

خـِرد و خردمندی را به معنای دانش تعمقی و کیفیت استفاده از تجربه و احساس و دانش و اندیشه برای قضاوت دربارة درست و نادرست، نیک و بد، و تشخیص شایسته از ناشایست و حقیقت از ناحق می دانیم.

 

وقتی که خردمندی از کیفیتی متعالی برخوردار باشد و به بررسی عقلانی و انتقادی و شهودی باورهای اساسی و تحلیل مفاهیم بنیادی این باورها بپردازد آن را حکمت یا تفکر همراه با بصیرت قلبی یا خرد مینوی می­نامیم. نظریة روش شناسی پژوهشی ما “خردگرایی مینوی علم” است.

 

روش­شناسی به معنای تدوین و تنظیم شیوه­ها و اقدامات نظام­یافته و دارای انسجام منطقی در پژوهش علمی به منظور دستیابی به دانش است. اصطلاح روش­شناسی معادل با روش علمی در تحقیق و دربرگیرندة مبانی و اصول و چارچوبها و اقدامات معین در هر پژوهش است.

 


 

عنوانهای بحث

 

در گفتار کنونی می­خواهیم به سه موضوع اساسی بپردازیم:

 

اول آنکه، روش­شناسی پژوهشهای روان­شناسی در ایران دچار کمّی­گرایی و آماری­نگری بی­رویه در بررسی و شناخت پدیده­ها و مسائل پیچیدة روان­شناسی است،

 

دوم آنکه، برای رفع این مشکل باید روشهای پژوهشی کیفی و ترکیبی مورد توجه و تأکید قرار گیرد، و

 

سوم آنکه، می­خواهیم ببینیم رویکردها و طرحهای پژوهشی کیفی و ترکیبی چیست.

 

در ادامة این گفتار، چگونگی پروپوزال­نویسی برای پژوهش­های کیفی و ترکیبی را در کارگاه پژوهشی روز 6 اردی بهشت (سالن شمارة 4 ساعت 2 تا 5 بعدازظهر) ارائه خواهیم کرد.

قیمت فایل فقط 9,500 تومان

خرید

برچسب ها : پاورپوینت بررسی رویکردهای کیفی و ترکیبی در پژوهش های روان شناسی , رویکردهای کیفی و ترکیبی در پژوهش های روان شناسی , پژوهش های روان شناسی , رویکردهای کیفی و ترکیبی , بررسی رویکردهای کیفی و ترکیبی در پژوهش های روان شناسی , پژوهش , رویکردهای کیفی , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق

admin3 بازدید : 57 دوشنبه 04 بهمن 1395 نظرات (0)

پاورپوینت بررسی رنگ درمانی

پاورپوینت بررسی رنگ درمانیدسته: روان شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: 355 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 12

پاورپوینت بررسی رنگ درمانی در 12اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

قیمت فایل فقط 9,500 تومان

خرید

پاورپوینت بررسی رنگ درمانی

 

 

 


 

رنگ آبی : رنگ آرامش

 

 

 

رنگ آبی احساس سرما را به وجود می آورد پاک کننده  از نظر پزشکان این رنگ  مفهوم انقباض روان است  بنابراین برای درمان  تب موثر است و در درمان التهاب پوستی به کار می رود  فشار خون با رنگ آبی پایین می آید  هنگام بیماری و خستگی  نیاز به این رنگ بیشتر می شود  در هنگام سرماخوردگی  خود را با ملحفه آبی بپوشانید  توصیه ی شود اتاق خواب شخصی که دچار اختلال خواب است آبی باشد زیرا افراد را به خوابیدن ترغیب می کند و سیستم عصبی را عمیقاً آرام می کند این رنگ آمادگی مبارزه با سموم بدن را در ما بر می انگیزد نور آبی در درمام رمانیسم سردرد ناراحتی دروان بلوغ  التهاب  پوستی و گرفتگی عضله موثر است  افرادی که دوستدار رنگ آبی هستند غالباً افراد مطمئن و رقیق القلبی  هستند و همیشه منتظر فرصت های تازه ای در زندگی خود هستند تا موثر واقع شوند   آبی رنگ محافظه کاری موفقیت  فداکاری  تفکر و درون نگری است  افرادی که به این رنگ علاقه دارند می توانند ورزشکار و مدیر توانایی باشند 

 

 

 

رنگ آبی روشن بشدت خاصیت گندزدایی و میکروب کشی دارد

 

 

 

 رنگ آبی بسیار مرتعشی است و کسانی که این رنگ را ترجیح می دهند از لحاظ شخصیتی افراد لجباز هستند که همیشه با شرایط  پیش روی خود می جنگند . آنها از انتقاد و غیبت بسیار بیزارند

 


 


 

 رنگ قرمز : جنب و جوش

 

 

 

  این پرتو  را انرژی ساز و پدر سر زندگی و نشاط قلمداد می کنند در  روانشناسی  رنگ قرمز به مفهوم اعتماد به نفس است از این رو در درمان ترس موثر است در رنگ درمانی برای به جرایان اندختن مجدد انرژی ذخیره شده و افزایش گرمای آن از رنگ قرمز استفاده می کنند رنگ قرمز در هنگام رانندگی و یا استفاده از دستگاه صنعتی توجه ما را به خود جلب می کند  رنگ قرمز باعث تحریک سرخرگها می شود که سلامت و نشاط فراوانی به دنبال دارد و در درمان سستی ، بی حالی ، و افسردگی بسیار موثر است  رنگ قرمز مناسب ترین رنگ برای درمان کم خونی و کمبود آهن است و هنگامی که احساس کردید بدنتان  کمبود انرژی دارد و یا ضعف جسمی دارید رنگ قرمز را تصور کنید و اگر تحت درمان بیماری کم خونی هستید از مواد غذایی قرمز رنگ مثل تربچه - آلبالو - کلم قرمز - لبو - توت فرنگی  استفاده کنید  رنگ قرمز حرارت بدن ، گردش خون را افزایش می دهد  رنگ قرمز به جابجایی مواد و  هضم آنها کمک و در درما یبوست موثر است  رنگ قرمز در فرهنگ شرقی به معنای عشق و خوشی و زندگی سرخوشانه است در چین رنگ سرخ قدرت مبارزه با شیطان می دانند و در هند برتن عروس به نیت خوشبختی می پوشانند

 


 

 رنگ سبز : مهربانی

 

 

 

   رنگ سبز  یکی از رنگهایی است در جهان  بیش از بقیه رنگ ها دیده می شود رنگ سبز حالت آرامش بخش دارد و به عنوان سمبل شفقت ،  مهربانی ، تعادل روح و روان و رفتار بشمار می رود این رنگ مهربانی مودب و دوستی را در انسان افزایش می دهد و باعث تعدیل بخشی در حرارت و تب  بدن است این رنگ در تقویت احساسات دوستی ، امید واری ، صلح و ایمان  مفید است وجود رنگ سبز در پرچم کشورها نشانه صلح - ثبات  اجتماعی است

 

•مهمترین نقطه ای که رنگ سبزمتاثر می گردد چاکرای قلب است که باعث درمان بیماری قلبی و فشار خون زیاد یا  کم - سردردهای ناموزمن - میگرن - بی حالتی و سستی در بدن و حسبه و همچنین زنگ پریدگی می شود رنگ سبز نشانه : پشت کار - استقامت - قدرت - اراده - فرد و بلند پروازی است

قیمت فایل فقط 9,500 تومان

خرید

برچسب ها : پاورپوینت بررسی رنگ درمانی , رنگ درمانی , رنگ , تحقیق رنگ درمانی , تاثیر رنگ , مقاله رنگ درمانی , شخصیت همه رنگها , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق

admin3 بازدید : 31 دوشنبه 04 بهمن 1395 نظرات (0)

پاورپوینت بررسی روان شناسی تربیتی

پاورپوینت بررسی روان شناسی تربیتیدسته: روان شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: 586 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 79

پاورپوینت بررسی روان شناسی تربیتی در 79اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

قیمت فایل فقط 9,500 تومان

خرید

پاورپوینت بررسی روان شناسی تربیتی

 

 

 


 


 

 

 

” روان شناسی تربیتی ”
Educational Psychology

 


 

   روان شناسی پرورشی(تربیتی) شاخه ای از علم روان شناسی است که هدف آن کمک به پرورشکاران در امر پرورش  است.

 

 

 

روانشناسی پرورشی یعنی کاربرد اصول و قوانین علم روان شناسی در امر پرورش.

 


قیمت فایل فقط 9,500 تومان

خرید

برچسب ها : پاورپوینت بررسی روان شناسی تربیتی , روان شناسی تربیتی , روان تربیتی , تربیتی , پاورپوینت روان شناسی تربیتی , تحقیق روان شناسی تربیتی , مقاله تربیتی , بررسی روان شناسی , روان شناسی , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق

admin3 بازدید : 35 پنجشنبه 30 دی 1395 نظرات (0)

نقش زندان در اصلاح و تربیت مجرمین

نقش زندان در اصلاح و تربیت مجرمیندسته: روان شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 23 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 12

زندان یکی از متداولترین ابزارهای قانونی برای مجازات مجرمین در دنیا محسوب می شود، زندان نامی آشنا در طول تاریخ است که گاه جایگاه پاکانی چون حضرت یوسف، آزادیخواهانی چون نلسون ماندلا و مشاهیری چون بابی ساندز و جنایت کاران نامی چون صدام حسین بوده است

قیمت فایل فقط 3,200 تومان

خرید

نقش زندان در اصلاح و تربیت مجرمین

 

زندان یکی از متداولترین ابزارهای قانونی برای مجازات مجرمین در دنیا محسوب می شود، زندان نامی آشنا در طول تاریخ است که گاه جایگاه پاکانی چون حضرت یوسف، آزادیخواهانی چون نلسون ماندلا و مشاهیری چون  بابی ساندز و جنایت کاران نامی چون صدام حسین بوده است و گاهی زندان آخر خط برای زن بی پناه و آسیب دیده، کودک آواره خیابانی و نیازمند فقیری می شود

 

فهرست مطالب

 

عنوان      صفحه

مقدمه3

فلسفه وجود زندان4

مشروعیت زندان از نظر اسلام4

زندان در اروپا6

معایب استفاده از مجازات حبس به شیوه فعلی7

دیدگاه نظام قضایی جمهوری اسلامی به استفاده از مجازات حبس9

راهکارهای برای کاهش در استفاده از مجازات حبس10

منابع 

مقدمه 

زندان یکی از متداولترین ابزارهای قانونی برای مجازات مجرمین در دنیا محسوب می شود، زندان نامی آشنا در طول تاریخ است که گاه جایگاه پاکانی چون حضرت یوسف، آزادیخواهانی چون نلسون ماندلا و مشاهیری چون  بابی ساندز و جنایت کاران نامی چون صدام حسین بوده است و گاهی زندان آخر خط برای زن بی پناه و آسیب دیده، کودک آواره خیابانی و نیازمند فقیری می شود.

برای آنکه بدانیم زندان در اجراء هدف دوم مجازات که همانا اصلاح و تربیت و ایجاد ندامت در مجرم است تا چه میزان می تواند با توفیق همراه باشد در ابتداء به فلسفه وجود زند ان اشاره می کنیم.

فلسفه وجود زندان 

پیدایش زندان ظاهراً از سه امر سرچشمه گرفته است.

نخست عشق انسان به مسئله آزادی و اینکه سلب آزادی شکنجه ای دردناک برای آدمی محسوب میشود. بنابراین به عنوان تنبیه از زندان استفاده کردند. دیگر اینکه گاهی بعضی از انسانها را می گرفتند و در گوشه ای به زندان می افکندند. تا ضرر آنها به اجتماع نرسد. سوم اینکه گاه جنایت مهمی رخ میدهد و افرادی متهم می شدند که اگر آنها گذارده می شدند ممکن بود مجرم اصلی فرار کند و به جای امنی بگریزد، این بود که تمام افراد متهم را موقتاً برای بازجوئی و بررسی توقیف و زندانی می کردند و بعد از مدتی کوتاهی که بررسیهای لازم انجام می شد. بی گناهان را با معذرت خواهی یا جبران خسارات وارده آزاد می کردند و مجرم اصلی را برای محاکمه و کیفر دادن نگاه می داشتند.

نوع فایل:word

سایز :23.2 KB     

تعداد صفحه : 12 

قیمت فایل فقط 3,200 تومان

خرید

برچسب ها : نقش زندان در اصلاح و تربیت مجرمین , نقش زندان در اصلاح و تربیت مجرمین , نقش زندان , اصلاح و تربیت مجرمین , زندان , فلسفه وجود زندان , مشروعیت زندان , اصلاح و تربیت , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پایان نامه , دانلود پروژه

admin3 بازدید : 61 پنجشنبه 30 دی 1395 نظرات (0)

تحقیق نقش زنان درجامعه

تحقیق نقش زنان درجامعهدسته: روان شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 17 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 18

از زمانیكه بشر پا به عرصه وجود گذاشت و برای ادامه زندگانی خود، به حكم ضرورت به مبارزه با طبیعت برخاست، زن و مرد در كنار یكدیگر گام برداشته اند

قیمت فایل فقط 3,800 تومان

خرید

تحقیق نقش زنان درجامعه 

 

 

از زمانیكه بشر پا به عرصه وجود گذاشت و برای ادامه زندگانی خود، به حكم ضرورت به مبارزه با طبیعت برخاست، زن و مرد در كنار یكدیگر گام برداشته اند. با این حال با تشكیل اجتماعات انسانی، تقسیم عادلانه بین نقش ها و در اداره جامعه ازمیان رفت و در نتیجه قدرت نابرابر شكل گرفت . اگر قدرت با هریك از جنسها همراه باشد میتواند در شكل دهی به ساختارهای متفاوت جامعه بسیار مهم باشد. فی المثل ساخت یك جامعه زن سالار متفاوت از ساخت جامعه پدرسالار است . در دوره اول زن و مرد وظایف و مشاغل مختلف داشته اند با این حال همكار و مكمل هم بوده اند و هیچ چیز از پیش، مبین برتری یكی بر دیگری نبوده است و بر اثر تعاون ، مناسبات متعادل و متوازنی كه بین آنها پدید آمده ، استحكام یافته بود.

در این اجتماعات ، شیوه زندگی بر پایه شكار و گردآوری خوراك قرار گرفته است. مرد به شكار می رفت، زن به جمع آوری خوراك مشغول بوده است و گاهی نیز به شكار میرفت. هر یك از این دو، توانایی خاصی داشت كه برای انجام  دادن كاری ، ضروری بوده . ارزش هردو برابر هم می بود. محل اقامت در این مرحله ، دو مكانی است و فرزندان همواره دوتباری اند. 

در دوره زن سالاری، زن قدرت بسیار می یابد ، چرا كه كار زن، كشاورزی است و مشغله مرد دامداری است. اساساً اساس برتری زن بر مرد و یا بالعكس را همین عامل مهم ، تعیین می كند. اگر عامل اقتصادی و تكنیكی در دست هر یك از جنس ها باشد، آن یك قدرت را به یدك می كشد و سپس ارزش ها و هنجارها نیز به سراغ قبول ذهنیتها از این برتری خواهد آمد. همانطوری كه در دوره زن سالاری زن به اقتضای كار و فعالیتش ، یعنی كشاورزی ، مادر و سرور طبیعت دانسته می شود، در دوره پدرسالاری با در اختیار گرفتن فعالیتهای اقتصادی توسط مردان ، اهمیت یافتن نرینگی رشد پیدا كرد و در پی آن عقاید و فرهنگها نیز در پی توجیه مردسالاری برآمده اند. 

همچنین در این دوره، عدم تعادل بین وظایف زن و مرد به وجود می آید و شاید همین امر، اساس تشكیل بعضی از جوامع اولیه كه زن در آنها بر مرد تفوق یافته، بوده است. در این عهد، عناصر اولیه اقتصاد انسانی، عبارت بوده است شكار، صید ماهی ، باغداری و كشاورزی از طرف دیگر ، خانواده بزرگ منجر به تشكیل قبایل، طایفه ها و احیاناً كلانها گردیده است. به زعم گوردن چایلد كشفیات زنان در این دوره، ساخت آسیای سنگی بزرگ به خاطر توجه زنان به جوانه زدن و دوره باز تولید غلات، ساخت ظروف و بزرگ برای نگهداری بذر و اختراع اولین ظروف سفالین، نوآوری در نخ ریسی و بافندگی را شامل می شد. بافندگی از ریشه و شاخه و الیاف درختان در این دوره به علت فرصت بیشتر زنان و نیاز فعالیت های كشاورزی و كم شدن پوست حیوانات شكار شده توسعه بیشتری یافت . این اختراعات جدید باعث ترقی در موقعیت و جایگاه اجتماعی زنان شد، به طوری كه نه تنها انتساب فرزند از نام آنها است بلكه نخستین خدایگان نیز مونث هستند. یكی از ویژگیهای اساسی در این دوره ، عدم جنگ و خونریزی ، بین اقوام است. لذا از فعالیت های خصمانه در بین آنان نشانی نیست.

انسان ما قبل تاریخ در مناطق مختلف ایران می زیسته و از طریق شكار امرار معاش می كرد و ابزارهای سنگی را برای نیاز خویش به كار می برده است. در مناطقی كه شكار به اندازه كافی نبود زنان به كار تهیه ریشه های گیاهی      می پرداختند و شاید ممارست در این كار سبب شد كه انسان به راز روئیدن نباتات پی ببرد و چون در این منطقه نگاهبانی آتش بر عهده زنان بوده و نیز بسیاری دیگر از امور را زنان انجام می دادند، می توان گفت كه زن سالاری كه در ایران ماقبل تاریخ وجود داشته، می بایست از همین امر نشأت گرفته باشد.

نوع فایل:word

سایز :17.0 KB    

تعداد صفحه : 18

قیمت فایل فقط 3,800 تومان

خرید

برچسب ها : تحقیق نقش زنان درجامعه , نقش زنان درجامعه , زنان درجامعه , زنان , زن سالاری , ارتقای پایگاه زنان , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پایان نام

admin3 بازدید : 23 پنجشنبه 30 دی 1395 نظرات (0)

معیار های شادی

معیار های شادیدسته: روان شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 16 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 17

شادی، از مهم‏ترین احساسات و نیازهای بشر به شمار می‏رود هر ملتی با توجه به باورهایش به گونه‏ای ابراز غم و شادی می‏کند اسلام نه تنها این احساسات را سرکوب نمی‏کند، بلکه

قیمت فایل فقط 3,700 تومان

خرید

معیار های شادی 

 

درآمد

شادی، از مهم‏ترین احساسات و نیازهای بشر به شمار می‏رود. هر ملتی با توجه به باورهایش به گونه‏ای ابراز غم و شادی می‏کند. اسلام نه تنها این احساسات را سرکوب نمی‏کند، بلکه بر اساس برخی آیه‏ها و روایت‏ها آن را امری ضروری می‏داند و البته برای آنها حد و مرزی قایل شده است تا بدین طریق، کنترل مثبتی شوند. در این مجموعه ابتدا شادی را تعریف می‏کنیم و سپس به ضرورت و شرایط و معیارهای این بحث در چهار چوب اسلام، همچنین به عوامل و آثار شادی اسلامی می‏پردازیم.

تعریف شادی

شادی؛ در لغت به معنای، خوشحالی، سلامتی و فرح آمده است. آنچه در این نوشتار مورد نظر ماست، همان معنای نخست، یعنی خوشحالی و مسرت است.

در تعریف اصطلاحی شادی، شهید مطهری رحمه‏الله می‏فرماید:

سرور، حالت خوش و لذت‏بخشی است که از علم و اطلاع بر اینکه یکی از هدف‏ها و آرزوها انجام یافته است یا انجام خواهد یافت، به انسان دست می‏دهد.

یکی از دانشمندان در این‏باره می‏گوید: «شادی، عبارت است از مجموع لذت‏ت‏های بدون درد.» نویسنده کتاب «انگیزش و هیجان» نیز در تعریف شادی چنین می‏نویسد: « شادی احساس مثبتی است که از حس رضایت‏مندی و پیروزی به‏دست می‏آید».

به طور کلی می‏توان گفت: سرور، حالت خاصی از لذت است که این لذت موجب جلای درون از غم و ناراحتی می‏شود. این امر درونی گاهی نشانه‏هایی نیز در بیرون از خود دارد؛ مانند خنده یا گریه شوق، از جمله گریه مادری که طفل گم‏شده خود را می‏یابد. البته اگر مسائلی همچون مال و ثروت و شهرت، تنها لذت و سروری این چنین را به دنبال داشته باشند، مایه خرسندی است.

;شادی آن شادی است که از جان رویدت;تا درون از هر ملالی شویدت

;ور نه آن شادی که از سیم و زر است;آتشی دان کاخرش خاکستر است

ادیب

ضرورت شادی

شادی یکی از نیازهای اساسی زندگی و عاملی برای رشد و موفقیت است. نظام هستی به گونه‏ای است که اسباب شادی را برای انسان فراهم می‏کند؛ بهار طرب‏انگیز، آبشارهای زیبا، گل‏های رنگارنگ، صحنه طلوع خورشید، باران لطیف، پرندگان زیبا و نغمه‏سرایی آنها و بسیاری دیگر از پدیده‏های شگفت‏انگیز جهان، شادی را برای ما به ارمغان می‏آورند.

;حق تو را از بهر شادی آفرید;تا ز تو آرامشی گردد پدید

;پس در آرامش نمایی زندگی;وارهی از مشکلات زندگی

نوع فایل:word

سایز :16.5 KB 

تعداد صفحه : 17

قیمت فایل فقط 3,700 تومان

خرید

برچسب ها : معیار های شادی , معیار های شادی , شادی , تعریف شادی , لذت‏بخشی , احساس مثبت , حس رضایت‏مندی , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله

admin3 بازدید : 29 پنجشنبه 30 دی 1395 نظرات (0)

منابع درآمد و اقتصاد خانواده

منابع درآمد و اقتصاد خانوادهدسته: روان شناسی
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 12 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 19

«اعضا در خانواده به عنوان یكى از عمیق ترین و صمیمى ترین نهادهاى اجتماعى با استفاده از علم مدیریت به معنى استفاده بهینه از داشته ها و منابع گوناگون براى رسیدن به اهداف تعیین شده و

قیمت فایل فقط 3,900 تومان

خرید

منابع درآمد و اقتصاد خانواده

 

حتماً شما هم خانواده هایى را دیده اید كه با وجود درآمد معمول و متوسط با یك مدیریت كاملاً آگاهانه و برنامه ریزى شده به خواسته هاى بزرگ، مهم و متعدد خود مثل خرید خانه مى رسند و همواره براى خالى نبودن دست خود در مواقع اضطرارى، پس انداز اندكى نیز دارند. در مدیریت صحیح اقتصادى خانواده مجموعه اى از تجربیات، مهارت ها، ظرافت ها، هنر و علم گرد هم مى آید تا منابع محدود براى پاسخگویى به نیازهاى نامحدود بسیج شود.

 

دكتر «احمد روستا» اقتصاددان در تعریف مدیریت اقتصادى خانواده به اهمیت مدیریت، اقتصاد و خانواده اشاره مى كند و مى گوید: «اعضا در خانواده به عنوان یكى از عمیق ترین و صمیمى ترین نهادهاى اجتماعى با استفاده از علم مدیریت به معنى استفاده بهینه از داشته ها و منابع گوناگون براى رسیدن به اهداف تعیین شده و اقتصاد به عنوان استفاده از منابع محدود براى رفع نیازهاى نامحدود تلاش مى كنند تا منابع درآمدى را به بهترین شكل ممكن تأمین و با استفاده از آن نیازهاى خانواده را براى رسیدن به اهداف فردى و جمعى پاسخ دهند.»

* برنامه ریزى نخستین وظیفه مدیر اقتصادى

در هر مجموعه براى رسیدن به اهداف مشخص شده، ضرورت برنامه ریزى دقیق و منظم به خوبى احساس مى شود. خانواده نیز به عنوان مجموعه اى متشكل از والدین و فرزندان با نیازهاى متعدد و متنوع نیاز به برنامه ریزى بویژه در عرصه اقتصادى براى اداره و مدیریت صحیح اقتصادى در آن دارد.

دكتر روستا در این باره معتقد است: «واژه مدیریت، وظایف یك مدیر را به خوبى در ذهن تداعى مى كند و برنامه ریزى به عنوان نخستین وظیفه یك مدیر، گام نخست در اجراى درست مدیریت اقتصادى خانواده است. برنامه ریزى به این معنى كه چه چیزهایى را چگونه، براى دست یافتن به چه هدفى، چه موقع و كجا هزینه كنیم. هرگاه خانواده به این سؤالات ساده پاسخ هاى مناسب دهد منابع دخل و مجارى خرج بهتر شناسایى شده و نیازهاى مادى پاسخ داده مى شود.»

وى مى گوید: «مشخص شدن منابع براى پاسخ به نیازها یك گام مهم در مدیریت اقتصادى خانواده تلقى مى شود. اگرچه واژه ها ساده به نظر مى رسند اما در عمل كمتر مورد توجه قرار مى گیرند و در عمل مدیریت دخل و خرج چندان به چشم نمى آید.»

* احساس مسئولیت اعضاى خانواده در دخل و خرج

گستردگى و تنوع نیازها در جامعه رو به گسترش امروز، باعث شده است نگاه سنتى حاكم بر خانواده كه پدر، نان آور و دیگر اعضاى خانواده، نان خور هستند، از خانواده امروز رخت بركنده است و خانواده به سمت دستیابى به منابع درآمدى بیشتر حتى الامكان توسط سایر اعضاى خانواده حركت مى كند.

دكتر روستا با تأكید بر داشتن احساس مسئولیت در بین همه اعضاى خانواده در دستیابى به منابع درآمدى بیشتر مى گوید: «همواره از فرد خاصى (معمولاً پدر) در خانواده انتظار دخل و از همه اعضاى خانواده انتظار خرج مى رود. اما منطق اقتصادى حكم مى كند در دخل و خرج یك خانواده همه احساس مسئولیت كنند تا به طور شایسته دستیابى به منابع درآمدى افزایش یابد و در مسیر درست خرج شود.»

نوع فایل:word

سایز :12.8 KB 

تعداد صفحه : 19

قیمت فایل فقط 3,900 تومان

خرید

برچسب ها : منابع درآمد و اقتصاد خانواده , منابع درآمد و اقتصاد خانواده , منابع درآمد , اقتصاد خانواده , مدیریت اقتصادى , تأمین اقتصادی , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پایان نامه , دانلود پروژه

admin3 بازدید : 57 پنجشنبه 30 دی 1395 نظرات (0)

معیار های شادی

معیار های شادیدسته: روان شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 16 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 17

شادی، از مهم‏ترین احساسات و نیازهای بشر به شمار می‏رود هر ملتی با توجه به باورهایش به گونه‏ای ابراز غم و شادی می‏کند اسلام نه تنها این احساسات را سرکوب نمی‏کند، بلکه

قیمت فایل فقط 3,700 تومان

خرید

معیار های شادی 

 

درآمد

شادی، از مهم‏ترین احساسات و نیازهای بشر به شمار می‏رود. هر ملتی با توجه به باورهایش به گونه‏ای ابراز غم و شادی می‏کند. اسلام نه تنها این احساسات را سرکوب نمی‏کند، بلکه بر اساس برخی آیه‏ها و روایت‏ها آن را امری ضروری می‏داند و البته برای آنها حد و مرزی قایل شده است تا بدین طریق، کنترل مثبتی شوند. در این مجموعه ابتدا شادی را تعریف می‏کنیم و سپس به ضرورت و شرایط و معیارهای این بحث در چهار چوب اسلام، همچنین به عوامل و آثار شادی اسلامی می‏پردازیم.

تعریف شادی

شادی؛ در لغت به معنای، خوشحالی، سلامتی و فرح آمده است. آنچه در این نوشتار مورد نظر ماست، همان معنای نخست، یعنی خوشحالی و مسرت است.

در تعریف اصطلاحی شادی، شهید مطهری رحمه‏الله می‏فرماید:

سرور، حالت خوش و لذت‏بخشی است که از علم و اطلاع بر اینکه یکی از هدف‏ها و آرزوها انجام یافته است یا انجام خواهد یافت، به انسان دست می‏دهد.

یکی از دانشمندان در این‏باره می‏گوید: «شادی، عبارت است از مجموع لذت‏ت‏های بدون درد.» نویسنده کتاب «انگیزش و هیجان» نیز در تعریف شادی چنین می‏نویسد: « شادی احساس مثبتی است که از حس رضایت‏مندی و پیروزی به‏دست می‏آید».

به طور کلی می‏توان گفت: سرور، حالت خاصی از لذت است که این لذت موجب جلای درون از غم و ناراحتی می‏شود. این امر درونی گاهی نشانه‏هایی نیز در بیرون از خود دارد؛ مانند خنده یا گریه شوق، از جمله گریه مادری که طفل گم‏شده خود را می‏یابد. البته اگر مسائلی همچون مال و ثروت و شهرت، تنها لذت و سروری این چنین را به دنبال داشته باشند، مایه خرسندی است.

;شادی آن شادی است که از جان رویدت;تا درون از هر ملالی شویدت

;ور نه آن شادی که از سیم و زر است;آتشی دان کاخرش خاکستر است

ادیب

ضرورت شادی

شادی یکی از نیازهای اساسی زندگی و عاملی برای رشد و موفقیت است. نظام هستی به گونه‏ای است که اسباب شادی را برای انسان فراهم می‏کند؛ بهار طرب‏انگیز، آبشارهای زیبا، گل‏های رنگارنگ، صحنه طلوع خورشید، باران لطیف، پرندگان زیبا و نغمه‏سرایی آنها و بسیاری دیگر از پدیده‏های شگفت‏انگیز جهان، شادی را برای ما به ارمغان می‏آورند.

;حق تو را از بهر شادی آفرید;تا ز تو آرامشی گردد پدید

;پس در آرامش نمایی زندگی;وارهی از مشکلات زندگی

نوع فایل:word

سایز :16.5 KB 

تعداد صفحه : 17

قیمت فایل فقط 3,700 تومان

خرید

برچسب ها : معیار های شادی , معیار های شادی , شادی , تعریف شادی , لذت‏بخشی , احساس مثبت , حس رضایت‏مندی , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله

admin3 بازدید : 71 پنجشنبه 30 دی 1395 نظرات (0)

مشاركت سیاسی و اجتماعی زنان

مشاركت سیاسی و اجتماعی زناندسته: روان شناسی
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 45 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 20

ظهور اسلام در محیطی كه زن را مایه ننگ و شرمساری می دانست تلاش این دین تازه برای زدودن و غبارهای شرك و جهالت و نجات انسانها بویژه جنس زن از غل و زنجیرهای گران جاهلی مدفوعی است كه بخشی جداگانه می طلبد

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

مشاركت سیاسی و اجتماعی زنان 

 

چكیده : 

غالب جوامع شناخته شده در طول تاریخ در چنبره قدرت و سطیره مردان قرار داشته اند مردان بودند كه به وظایف و نقش ها را توزیع می كردند و به رفع حقوق و مقررات می پرداختند و اداره سیاسی و اقتصادی جوامع را به عهده داشتند ظهور اسلام در محیطی كه زن را مایه ننگ و شرمساری می دانست تلاش این دین تازه برای زدودن و غبارهای شرك و جهالت و نجات انسانها بویژه جنس زن  از غل و زنجیرهای گران جاهلی مدفوعی است كه بخشی جداگانه می طلبد عقب ماندگی زنان را باید بیش از هر چیز در فرهنگ مرد سالارانه حاكم بر جوامع گذشته دانست زنان ایران پس از انقلاب در پرتو سیره و سخنان امام به صورت مثبت نسبت به ابعاد مختلف نظام سیاسی  حساسیت نشان دادند و رابطه فعالی با آن برقرار كردند امام خمینی ابعادی از مشاركت سیاسی را به عنوان تكلیف مطرح كردند و این حقوق سیاسی را با وظایف شرعی پیوند زدند . 

 

فهرست مطالب

 

عنوان

1 – چكیده – مقدمه

 2 – جهان مردی 

3 – وضعیت مشاركت زنان در جوامع امروز 

4 – امام و مشاركت سیاسی – اجتماعی زن 

5 – ابعاد و زمینه های مشاركت سیاسی – اجتماعی زن 

6 – نتیجه گیری 

7 – منابع 

 

مقدمه 

با پی گیری خط سیر اندیشه حكومتی و رفتار علمی امام چه بینش از انقالب و چه پس از آن به این تقسیم می رسیم كه امام از ژرفای عقیده و اندیشه خویش به اصل دخالت انسانها در عرضه سرنوشت ایمان و التزام داشته اند امام به این نكته دقیق تر توجه داشتند كه بحران مشاركت بحران مشروعیت را هم از پی خواهد داشت و نظام سیاسی ای كه وقار به پیشگیری از پدید آمدم بحران مشاركت نباشد باید منتظر فرو ریختن پایه های مشروعیت خویش و در نهایت فروپاشی خود باشد امام در این اندیشه حكیمانه خویش متاثر از روح آیات وحی است كه انسان را مسول سرنوشت خویش و سرنوشت انسان را در گروه اراده و حركت و اقدام فردا می داند می رسیم به این مساله كه آیا در ضرورت مشاركت سیاسی – اجتماعی تعادل بین زن و مرد وجود دراد یا خیر ؟ ما را بر آن داشت كه در این باره به جمع آوری گفته های امام (ره ) و بزرگان در این زمینه بپردازیم 

نوع فایل:word

سایز :45.7 KB 

تعداد صفحه : 20

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

برچسب ها : مشاركت سیاسی و اجتماعی زنان , مشاركت سیاسی و اجتماعی زنان , مشاركت سیاسی , مشاركت اجتماعی زن , مشارکت زنان درجامعه , مشارکت زنان , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پایان نامه , دانلود پروژه

admin3 بازدید : 37 پنجشنبه 30 دی 1395 نظرات (0)

مشارکت مادران درجامعه

مشارکت مادران درجامعهدسته: روان شناسی
بازدید: 4 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 24 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 30

ارتباط میان مادر و فرزند نه تنها از زمان تولد بلكه حتی پیش از آن نیز اثر بسیار مهمی بر رشد روانی كودك دارد نگرش گرم و سرد مادر نسبت به كودك موجب سازگاری و ناسازگاری كودك در آینده می‌شود

قیمت فایل فقط 4,900 تومان

خرید

مشارکت مادران درجامعه

 

ارتباط میان مادر و فرزند نه تنها از زمان تولد بلكه حتی پیش از آن نیز اثر بسیار مهمی بر رشد روانی كودك دارد . نگرش گرم و سرد مادر نسبت به كودك موجب سازگاری و ناسازگاری كودك در آینده می‌شود و محرومیت از مراقبتهای مادرانه رشد اجتماعی و حركتی كودك را به تاخیر می‌اندازد  

رشد اجتماعی كودك بیانگر آن است كه تا چه حدود روابط امور و رفتار اجتماعی را درك و عدل می‌كند . برای رسیدن به این هدف فرد باید بكوشد علایق دیرین و نا موفق خود را تغییر دهد و از رفتارهای تازه و موثر پیروی كند . 

 

فهرست مطالب

 

مقدمه ......................................................................................................................3

 

تربیت چیست ؟  .....................................................................................................6

 

اهمیت تربیت كودك...............................................................................................6

 

 مراحل نسبی تربیت كودك....................................................................................8.

 

تربیت كودك در اسلام............................................................................................9

 

اهمیت مادر..............................................................................................................11

 

اثر اشتغال مادر بر رشد كودك................................................................................13

 

ضرورت وجود مادر برای فرزند...............................................................................15

 

نقش پدر...................................................................................................................16

 

پدر مسئول تربیت فرزنداست ...................................................................................17

 

جدایی كودك از مادر و پدر....................................................................................18

 

پرورش اجتماعی كودكان........................................................................................19

 

خصوصیات تربیت اجتماعی.....................................................................................19

 

عوامل موثر در رشد اجتماعی كودك......................................................................20

 

خانواده..................................................................................................................21

اولین نهاد تربیتی...................................................................................................21

 

پرورش اجتماعی...................................................................................................24

 

مراحل رشد اجتماعی............................................................................................24

 

نقش مادر در روند رشد اجتماعی كودكان............................................................25

 

بحث و نتیجه گیری ............................................................................................29

 

منابع ..................................................................................................................30

 

مقدمه :‌

مدرسه در مورد پیوندهای اجتماعی چون آزمایشگاهی بشمار می‌رود . كودك احساس می‌كند كه چه در خانه به منزله و اصول رفتار به كار می‌رفت در مدرسه اجرا نمی‌شود . مدرسه برای بسیاری از كودكان نخستین تجربه گروهی واجتماعی در خارج از محیط خانواده است و در اینجا باید رفتار متناسب با دو محیط باشد . در مدرسه رفتار اجتماعی كودك به مواردی مانند : اظهار ادب ، سكوت ، آرامش ، اجازه گرفتن ، مسخره كردن ، به گفته‌های دیگران گوش فرا دادن و منافع گروه را مقدم شمردن اطلاق می‌شود . همكاری كودك به معنای رعایت مقررات و انضباط مدرسه ، سر وقت حاضر شدن ، رفتار منصفانه داشتن است . 

ارتباط معنوی كودك با مادری كه در بیرون از منزل كار می‌كند و كودكی كه مادرش خانه‌دار است در دو قطب متفاوت قرار می‌گیرد كه مدرسه نیز در این مورد نمی‌تواند عواطف عقب افتاده كودك محروم از عاطفه مادری را جبران كند . از اینروست كه عضو جامعه و آینده از احساسات متحدالشكل برای گزینش پایگاههای مختلف در جامعه محروم می‌شود هر چند جامعه خود نیز در پاسخگویی نیازهای كودك سهمیم است و او را در اجتماعی شدن یاری می‌دهد ولی زیر بنای آمادگی در انطباق با محیط و پذیرفتن انسانها در خانواده بویژه در دامن مادر شكل می‌گیرد . 

مادران شاغل در مقایسه با مادران خانه‌دار وقت كمتری را به مراقبت كودكان خود اختصاص می‌دهند . مدت زمانی كه مادران شاغل فارغ التحصیل از دانشگاه به مراقب از فرزندانشان اختصاص می‌دهند حدود یك سوم مدت زمانی كه یك مادر خانه‌دار صرف اینكار می‌كند . 

با وجود این دو نكته را باید اضافه كرد كه : 

نوع فایل:word

سایز :24.7 KB  

تعداد صفحه : 30

قیمت فایل فقط 4,900 تومان

خرید

برچسب ها : مشارکت مادران درجامعه , مشارکت مادران درجامعه , مشارکت مادران , مادر و فرزند , تربیت كودك , اشتغال مادر , ضرورت وجود مادر , پرورش اجتماعی كودكان , خانواده , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پایان نامه , دانلود پروژه

admin3 بازدید : 35 پنجشنبه 30 دی 1395 نظرات (0)

بررسى مشكلات جوانان (بحران بلوغ)

بررسى مشكلات جوانان (بحران بلوغ)دسته: روان شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 26 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 33

یكى از بحرانى ترین دوره هاى زندگى هر فرد، دوره بلوغ است بلوغ مرحله اى از رشد است كه براى همه نوجوانان، اعم از پسر و دختر، خواه ناخواه حاصل مى شود

قیمت فایل فقط 5,200 تومان

خرید

بررسى مشكلات جوانان (بحران بلوغ) 

 

یكى از بحرانى ترین دوره هاى زندگى هر فرد، دوره بلوغ است. بلوغ مرحله اى از رشد است كه براى همه نوجوانان، اعم از پسر و دختر، خواه ناخواه حاصل مى شود.تعابیر مختلف دین پژوهان و روان شناسان از این دوره، حاكى از اهمیت و حسّاسیتى است كه آن ها براى پدیده بلوغ قائل اند. در این جا نظرات بعضى روان شناسان را درباره این پدیده مى آوریم: (سمیلرز نوجوانى را دوران عدم انطباق، و 

سكولیانكورز آن را تب عقل، وس گوتهز آن را گره كور بین كودكى و پیرى، سشیلدرز آن را موجى خروشان در اقیانوس زندگى،س استانلى هالز آن را تولد دوباره، سهاروكسز آن را دوره كشف هویت، سویلونز آن را دوره جهل و غفلت و بالاخره سكروز نوجوان را دیوانه قابل معالجه خوانده اند.)1 

(ژان ژاك روسو، بلوغ را ولادت دوم مى خواند.)2 (گویى نوجوان در آستانه ورود به دوره بلوغ با جهانى نو آشنا مى شود و دیگر باره متولد مى گردد و افق هاى جدیدى در برابر دیدگانش گشوده مى شود. تحول و تغییر و عدم ثبات در رفتار در این دوره به حدى است كه بعضى آن را زندگى تشنج آمیز و دوران منفى نامیده اند.)3 (اوریس دولوم، بلوغ را یك نقطه عطف در زندگى مى شناسد نه یك مرحله تكاملى.)4 

بلوغ در زبان فارسى به معناى رسیدن و به حد رشد رسیدن است.5 

انواع بلوغ 

هرچند از واژه بلوغ غالباً بلوغ جنسى تداعى مى شود، ولى با توجه به موارد استعمال، مى توان به انواع بلوغ اشاره كرد كه مهم ترین آن ها عبارت اند از: 

 

1. بلوغ شرعى: 

بلوغ شرعى همان سن تكلیف دینى است كه براى دختران پایان 9سال قمرى و براى پسران پایان 15 سال قمرى است. 

 

2. بلوغ جسمى: 

فیزیولوژیست ها معتقدند: ارگانیزم بدنى انسان تا 5سال اول زندگى به سرعت رشد مى كند و پس از آن تا آغاز دوره نوجوانى و بلوغ، رشد آن به كندى مى گراید و سپس در دوره نوجوانى، سرعت دوباره خود را باز مى یابد و در سن خاصى به حد كمال خود مى رسد. 

 

3. بلوغ جنسى: 

بلوغ جنسى به معناى رسیدن به سن تولید مثل است كه با ازدیاد هورمون ها آغاز مى شود. در این شرایط، غدد جنسى از خواب بیدار مى شود و تمایل جنسى را به وجود مى آورد. 

 

4. بلوغ اجتماعى: 

بلوغ عرفى یا اجتماعى، بلوغى است كه در آن دختر و پسر مسئول رفتار خود مى شوند و به آن سن قانونى نیز مى گویند. قانون گذاران براى افراد، سنین گوناگونى را در اجراى انواع مقررات و بهره مندى آنان از حقوق مدنى در نظر گرفته اند; مثلاً براساس قوانین موجود در ایران براى شركت در انتخابات ریاست جمهورى و مجلس شوراى اسلامى، ورود اشخاص به سن شانزده سالگى الزامى است و براى استخدام دولتى و یا اخذ گواهى نامه، هجده سال تمام منظور شده است. 

نوع فایل:word

سایز :26.7 KB 

تعداد صفحه : 33

قیمت فایل فقط 5,200 تومان

خرید

برچسب ها : بررسى مشكلات جوانان (بحران بلوغ) , بررسى مشكلات جوانان , مشكلات جوانان , بحران بلوغ , دوره بلوغ , انواع بلوغ , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلو

admin3 بازدید : 53 پنجشنبه 30 دی 1395 نظرات (0)

كودكان خیابانی

كودكان خیابانیدسته: روان شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 19 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 30

یكی از آسیب های جدی كه جامعة‌ ما را تهدید می كند گسترش روزافزون كودكان خیابانی است كه به دلایل گوناگون بخشی یا همة‌اوقات خود را در خیابان ها سپری و عمدتاً از طریق تكدی ، بزهكاری و شغل های كاذب و فصلی امار معاش می كنند گرچه آمار دقیقی از تعداد این كودكان در دسترس نیست

قیمت فایل فقط 4,900 تومان

خرید

كودكان خیابانی 

 

 

مقدمه 

یكی از آسیب های جدی كه جامعة‌ ما را تهدید می كند گسترش روزافزون كودكان خیابانی است كه به دلایل گوناگون بخشی یا همة‌اوقات خود را در خیابان ها سپری و عمدتاً  از طریق تكدی ، بزهكاری و شغل های كاذب و فصلی امار معاش می كنند . گرچه آمار دقیقی از تعداد این كودكان در دسترس نیست ، آماری كه براساس جمع آوری بخشی از این كودكان تهیه شده بیانگر اهمیت و عمق این فاجعة عظیم ملی است كه صرف نظر از مشكلات و مسائلی كه در حال حاضر ایجاد می كند ، پیامدهای ناگوارتری در آینده ای نه چندان دور برای جامعه در پی خواهد داشت.

طبق آمار رسمی فقط در سال 78 و نیمة‌ اول سال 79 حدود 7 هزار كودك خیابانی را یكی از مراكز جمع آوری این كودكان پذیرفته و نگهداری كرده است ، كودكانی كه از یك روز تا شش سال را در خیابان ها سپری كرده اند و حداقل سن آن ها 3 سال بوده است .

 

فهرست

 

طبقه بندی كودكان خیابانی 

الف – وضعیت سرپرستی 

ب – طبقه بندی از حیث نوع زندگی خیابانی 

ج – طبقه بندی كودكان ا زلحاظ وضعیت سكونت خیابانی 

1-كارتن خوابها 

2-اتوبوس خوابها 

3-هتل خوابها 

د- گروه های سنی كودكان خیابانی 

1.گروه سنی زیر ده سا ل

2.گروه سنی 10 تا 15 سال 

3.گروه سنی بالای 15 سال 

 

وضعیت كودكان خیابانی در ایران و جهان 

الف – مشكلات بهداشتی 

ب – مشكلات اخلاقی 

ج – آسیب های اجتماعی 

د – اشتغال كودكان 

ه – آموزش كودكان 

 

عوامل مؤثر در گسترش پدیده كودكان خیابانی 

راهكارها

 

نوع فایل:word

سایز :19.9 KB  

تعداد صفحه : 30

قیمت فایل فقط 4,900 تومان

خرید

برچسب ها : كودكان خیابانی , مقاله كودكان خیابانی , كودكان خیابانی , وضعیت سرپرستی , نوع زندگی خیابانی , كارتن خوابها , اتوبوس خوابها , هتل خوابها , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پایان نامه , دانلود پروژه

admin3 بازدید : 53 پنجشنبه 30 دی 1395 نظرات (0)

مقاله کمرویی

مقاله کمروییدسته: روان شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 17 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 15

كمرویی یك ناتوانی و معلولیت فراگیر اجتماعی است در هر جامعه درصد قابل توجهی از كودكان ، نوجوانان و بزرگسالان با این اختلال رفتاری و عامل بازندة رشد شخصیت اجتماعی مواجه هستند در بسیار از مواقع كمرویی «اصلی ترین مانع شكوفایی قابلیتها ، خلاقیتها و ایفای مسئولیتهاست»

قیمت فایل فقط 3,400 تومان

خرید

مقاله کمرویی

 

پیشگفتار

كمرویی یك ناتوانی و معلولیت فراگیر اجتماعی است. در هر جامعه درصد قابل توجهی از كودكان ، نوجوانان و بزرگسالان با این اختلال رفتاری و عامل بازندة رشد شخصیت اجتماعی مواجه هستند. در بسیار از مواقع كمرویی «اصلی ترین مانع شكوفایی قابلیتها ، خلاقیتها و ایفای مسئولیتهاست.»

بنابراین نباید پدیدة كمرویی به عنوان یكی از اساسی ترین آفات رشد متعادل در خانواده و جامعة اسلامی ، فراگیر شود. بدون تردید اختلال كمرویی ، قابل پیشگیری و درمان است. 

 

كمرویی چیست ؟ 

هیچ تعریف واحدی برای كمرویی كفایت نمی كند زیر برای افراد مختلف دارای معانی مختلف است اما به طور كلی كمرویی یك توجه غیر عادی و مضطربانه به خویشتن در یك موقعیت اجتماعی است كه در نتیجة آن فرد دچار نوعی تنش روانی ـ عضلانی شده ، شرایط عاطفی و شناختی اش متأثر می گردد و زمینة بروز رفتارهای خام و ناسنجیده و واكنشهای نامناسب در وی فراهم   می شود. به دیگر سخن پدیدة كمرویی به یك مشكل روانی ـ اجتماعی و آزاردهندة شخصی مربوط می شود كه همواره به صورت یك ناتوانی یامعلولیت از مواجه شدن با دیگران.

شناخت كمرویی 

كمرو بودن به معنای ترسیدن از مردم است ، به خصوص ترس از افرادی كه به دلایلی از نظر عاطفی تهدید كننده به شمار می آیند. بیگانگان به دلیل تازگی حضورشان یا عدم اطمینان به آنان ؛ مسئولان با قدرت و افراد جنس مخالف. همانگونه كه لنگیدن ناتوانی جسمانی است ، كمرویی را می توان یك ناتوانی ذهنی دانست و نتایج آن م یتوانند ویرانگر باشند. 

كمرویی ملاقات با افراد جدید ، دوستیابی یا كسب لذت واقعی از تجربیات خوب را دشوار می سازد. 

كمرویی مانع دفاع از حقوق حقة خویش و ابراز عقیده و بیان ارزشهای فردی می گردد. 

كمرویی ارزیابی مثبت از نقاط قوت شخصیت شما را محدود می سازد.

كمرویی خودآگاهی و اشتغال شدید فكر به نحوة ارائة واكنشهای فردی را تقویت           می كند.

كمرویی تفكر روشن و برقراری ارتباط ثمر بخش را دشوار می سازد.

احساسات منفی مانند افسردگی ، اضطراب و احساس تنهایی از همراهان كمرویی هستند.

 

نوع فایل:word

سایز :17.3 KB 

تعداد صفحه : 15

قیمت فایل فقط 3,400 تومان

خرید

برچسب ها : مقاله کمرویی , مقاله کمرویی , کمرویی , مانع شكوفایی قابلیتها , مانع شكوفایی خلاقیتها , مانع ایفای مسئولیتهاست , مانع دفاع از حقوق , ناتوانی , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پایان نامه , دانلود پروژه

admin3 بازدید : 29 پنجشنبه 30 دی 1395 نظرات (0)

مراحل رشد و تحول انسان و مبانی رشد

مراحل رشد و تحول انسان و مبانی رشددسته: روان شناسی
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 20 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 24

بلوغ یکی از مراحل مهم و اساسی در رشد شخصیت افراد می باشد که با تغییرات مهم و اساسی جسمانی، روحی، روانی و اجتماعی و همراه می باشد در واقع میتوان گفت اساسی ترین مرحله رشد همین دوران بلوغ است

قیمت فایل فقط 4,500 تومان

خرید

مراحل رشد و تحول انسان و مبانی رشد 


بلوغ

بلوغ یکی از مراحل مهم و اساسی در رشد شخصیت افراد می باشد که با تغییرات مهم و اساسی جسمانی، روحی، روانی و اجتماعی و ... همراه می باشد. در واقع میتوان گفت اساسی ترین مرحله رشد همین دوران بلوغ است. که در صورت خوب طی شدن انسان را خوشبخت کرده و عکس آن نیز صحیح است. یعنی اگر این پیچ خطرناک دوران رشد با شناخت صحیح و درست طی نشود عوارض و عواقب بسیار خطرناکی را بر فرد در همه جنبه ها خواهد گذاشت که جبران تقریباً محال است. بنابراین یکی از بهترین کارها و لوحه های تربیتی این است که والدین با شناخت این مرحله از رشد فرزندشان زمینه ای مساعد جهت رشد شخصیت مطلوب وی را مهیا کنند. روانشناسان معتقدند تا زمانی که خودتان را به جای فرزندتان قرار نداده و از دید او به مسائل نگاه نکنید نمی توانید با او ارتباط برقرار کنید.

با توجه به همین مفهوم در این مقاله سعی شده است که شرایط فرزندان را در سنین مختلف مخصوصاً بلوغ به طور اجمالی معرفی شده و نیز نحوة برخورد والدین با این نوع رفتارها مشخص گردد. یعنی در واقع شیوه های صحیح رفتار والدین در سن بلوغ با فرزندان مورد بررسی قرار گیرد. تا اولاً زمینه ای مساعد جهت تربیت صحیح جوانان بوجود آید و ثانیاً، بستری مهیا گردد که در آن نوجوانان در برابر بزهکاریها و رفتارهائی که آنان را تهدید میکند مصون گردد.

فرزندان در سن بلوغ به صورت کامل تغییر می کنند. دارای ویژگیهای خاصی میشوند که هرکدام از این ویژگیها رفتارهای خاص خود را می طلبد که در اینجا به بعضی از آنها اشاره میگردد.

1- هویت یابی : 

هویت افراد معمولاً در دوران بلوغ و نوجوانی شکل می گیرد. این هویت شامل ارزشها، روحیات و ویژگی فردی است که در تجربه خانوادگی شکل می گیرد و به صورت رفتارهای به ظاهر ناهنجار دوران بلوغ جلوه گر میشود، والدین باید این وضعیت را درک کرده و آن را بحساب گستاخی فرزند خود نگذارند. در دوران بلوغ سطح فکر افراد گسترش پیدا کرده و تعامل می یابد. نوجوانان همزمان با شناختن هویت خود قادر به تفکر انتزاعی هستند. آنان درباره مسائل کاملاً جدی فکر میکنند . مسئولانی چون من کی هستم، چه چیزهای اهمیت دارند، معنی و مفهوم زندگی چیست؟ و به چه اموری باید معتقد بود؟ 

نوجوانان بر اساس پاسخ هایی که در برابر پرسشهای خود می یابند. درباره جهانی که در آن بسر می برند. قضاوت می کنند. آنها میتوانند به گونه ای بنیادین و تند روانه آرمان گراه شوند و درباره ارزشها و سبک های زندگی والدین خود (که بطور معمول محافظه کارانه و واقع گرایانه است) قرار گیرند بنابراین والدین باید با صبر و حوصله به پرسشهای آنها جواب داده و در فضایی آرام و دوستانه در هویت یابی نوجوانان و جوانان خود کمک کنند و هویت آنها را بر اساس قوانینهای فرزند خود و متناسب با فضای روحی و روانی وی آنچنان رفتار کنند که نوجوان آنها همانی شود که در ذات خود بالقوه آن را دارا می باشد.

2- شیوه برخورد با فرزندان 

دوران بلوغ، تغییرات زیادی در کودکان و نوجوانان و همچنین والدین آنها روی میدهد. برخورد با نوجوان باید به گونه ای باشد که با تشدید عصبانیت، عصیانگری منجر نگردد. زیرا چنین روحیاتی به اندازه کافی در سنین نوجوانی و بلوغ وجود دارد. 

یک نوجوان ممکن است انتظار داشته باشد که همچون فردی بالغ با او برخورد شود. اما رفتار او هنوز مانند کودکان باشد از سوی دیگر والدین نیز ممکن است به فرزند خود نصیحت کنند که مانند افراد بالغ رفتار کند. ولی برخورد خود آنها با او همچنان برخورد با کودکان باشد. به طور معمول در مواجه با کودکان از روش هایی چون نق زدن – امر به معروف و نهی از منکر کردن و دستور دادن استفاده میشود. ولی بهره جستن از این روشها و برخورد با افراد بالغ مسئله ساز می شود.

3- اجتناب از بکار بردن زور و فشار 

هرگاه وارد مشاجره و اعمال فشار به نوجوانان شدید، بدانید که بازنده خواهید شد. اگر در مواردی با نوجوان اختلاف داشتید. بجای وارد آوردن فشار بکوشید قوانینی وضع کنید که از طریق آن اختلاف هایتان را برطرف سازید. برخی والدین با فرزندان خود مشاجره میکنند و انتظار دارند همیشه پیروز شوند و فرزندان خود را وادار سازند تا با آن چیزی که آنها صحیح می دانند عمل کنند. این والدین همواره در حال نبرد با فرزندان خود هستند. ولی هیچگاه پیروز نخواهند شد. گاهی اوقات بهتر است شرایط کنترل را عوض کنیم یا تغییر دهیم. اگر نوجوان به نصیحتی گوش فرا نمی دهند بجای مجبور ساختن آنها به اطاعت و تقلید بهتر است بگذاریم راهی را که نادرست می دانیم بپیماید و پیامدهای آن را پذیرا شوند. از این طریق می توانیم همکاری آنها را جلب کنیم.

 

نوع فایل:word

سایز :20.0 KB 

تعداد صفحه : 24

قیمت فایل فقط 4,500 تومان

خرید

برچسب ها : مراحل رشد و تحول انسان و مبانی رشد , مراحل رشد , تحول انسان , مبانی رشد , شخصیت افراد , دوران بلوغ , دوران نوجوانی , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پایان نامه , دانلود پروژه

admin3 بازدید : 25 پنجشنبه 30 دی 1395 نظرات (0)

فشار های روانی

فشار های روانیدسته: روان شناسی
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 25 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 15

در طول مقاله تلاش شده است تا با اتكاء به این مدل بتوانیم شناختی اصولی از چگونگی شكل‌گیری بحرانهای روانی و تبدیل آنها به اختلالات روانی بدست بیاوریم در این رابطه سعی می‌كنم نتیجه‌ای را كه از این مدل برمی‌آید در غالب مثالی در زمینه هیجانهای روانی حاصل از برخورد فرد با شرایط زندگی در غربت بیشتر روشن كنم

قیمت فایل فقط 3,500 تومان

خرید

فشار های روانی

 

آسیب شناسی اختلالات روانی

چه چیزهایی در بوجودآوردن سلامتی و اختلالات روانی در غربت موثرند؟

این بحث را به چند بخش تقسیم كرده‌ام. در ابتدا برای فهم مشترك از سلامتی و اختالات روانی توضیحاتی را می‌دهم. بعد از آن می‌پردازم به اصلی‌ترین زمینه‌ساز بحرانهای روانی‌ای كه در ارتباط با زندگی در غربت برجسته می‌شوند و سپس به نكاتی می‌پردازم كه باید نشان بدهند كه چیزی بعنوان اختلالات روانی خاص زندگی در غربت وجود ندارد. تز اصلی این مقاله را می‌توان اینطور بیان كرد: سلامتی، بحران و اختلالات روانی سه چیز متفاوت از یكدیگر هستند كه در عین حال می توانند هر سه با هم و همزمان با هم در یك فرد حضور داشته باشند. اینكه كدامیك از این كیفییات در چه مواقعی و تا چه حد در کل حیات روانی فرد دست پیش بگیرند بستگی به چیزی دارد كه آنرا در اینجا بعنوان اصل «تاثیرگداری و تاثیرپذیری متقابل» (beantwortetes Wirken) نام می‌برم و سعی خواهم کرد آنرا در طول مقاله توضیح بدهم. 

در طول مقاله تلاش شده است تا با اتكاء به این مدل بتوانیم شناختی اصولی از چگونگی شكل‌گیری بحرانهای روانی و تبدیل آنها به اختلالات روانی بدست بیاوریم. در این رابطه سعی می‌كنم نتیجه‌ای را كه از این مدل برمی‌آید در غالب مثالی در زمینه هیجانهای روانی حاصل از برخورد فرد با شرایط زندگی در غربت بیشتر روشن كنم.

سلامتی و اختلالات روانی (تلقییات و تعاریف)

تلقییات عموم: ما انسانها در روند زندگی اجتماعی خودمان با چیزها, پدیده‌ها و معانی آنها آشنا می‌شویم. همیشه به این صورت است که بین پدیده‌ای كه با آن روبرو می‌شویم ( یک شیء و یا یک اتفاق) و بارهای عاطفی و معانی آن تفاوت وجود دارد. این تفاوت بخاطر وجود تفاوت در نگاه افراد به آنها است. هر فردی در زندگی می آموزد که هر چیز و یا پدیده ای برایش چه معنایی دارد. به همین دلیل است كه همواره معانی چیزها و پدیده ها تمام آن پدیده را همانطور كه هست تعریف نمی کنند بلکه آنطوری که توسط فرد برداشت می شود. ما انسانها در جریان جامعه‌پذیری خودمان یاد می‌گیریم كه از طریق بارهای عاطفی و معانی هر پدیده‌ای آنرا در خود درونی کنیم و در ارتباط برقرارکردن با یکدیگر انتظار داریم که طرف مقابل نیز همان معنایی را از موضوعات مورد نظر در خود درونی کرده باشد که ما آنرا آنطور درونی کرده ایم. به این خاطر است که خود پدیده همیشه ناكامل و یا بهتر بگویم از جنبه های خاصی شناخته می شود. از جمله این پدیده‌ها سلامتی، بحران و اختلال روانی است. 

اگر شما همین امروز یك ضبط صوت در دست بگیرید و از آدمهای مختلف پیرامونتان بپرسید كه سلامتی و اختلال روانی به نظر آنها چیست، جوابهایی دریافت می‌كنید و اگر بعدا آن جوابها را گروه‌بندی كنید به چند گروه دست پیدا می‌كنید: 

یك گروه رفتارها و افكار خلاف رفتار و افكار عموم‌ مردم را نشانه بیماری می‌دانند. 

گروه دیگر مشخصاتی را بیان می‌كند كه خود از آنها بدشان می‌آید و نمی‌خواهد خود چنان خصوصییاتی را داشته‌باشد و اگر آن خصوصییات را در کسی ببیند آن خصوصیت را نابهنجار می‌خواند.

گروه سومی را پیدا می كنید كه با قدری مطالعه پیرامون رفتارهای روانی خیلی از رفتارهای دیگران را زیر ذره‌بین قرار می‌دهد و از پشت ذره‌بین‌ با دیدن عكس یك چشم بر روی كاغذ می‌گویند كه این چشم فلانی است. غافل از اینكه مگر آدم میتواند با دیدن دوتا درخت بگوید كه اینجا جنگل است.

رجوع كردن به قضاوتهای عمومی برای شناخت اختلالات روانی كاری بسیار دشوار و پر خطر است. این دشواری و پر خطری شدت می گیرد زمانی كه از همان مصاحبه شونده‌گان بپرسید «خوب به نظر شما اختلال روانی چگونه بوجود می‌آید». آنوقت است كه دیگر مرزی بین سلامتی و اختلال نمی‌توان یافت. چون عموم بر این اعتقادند كه شرایط و فشارهای بیرونی و یا درونی موجب اختلالات روانی می‌شوند. برای مثال به‌وفور می‌بینیم كه كسی به روان‌درمانگر رجوع می‌كند و می‌گوید «من دچار افسرده‌گی شده‌ام چراكه همسرم مرا نمی‌فهمد و یا بچه‌ام با من اینكار و آنكار را می‌كند» و غیره.

این نكته نشان می‌دهد كه معنا و علل بوجود آمدن اختلالات روانی در نزد عموم مردم تحت تاثیر یك نگاه یك بعدی به سلامتی و اختلال روانی است. این نگاه یك بعدی در علم هم وجود داشته و بسیار سالها شیوه فكر متخصصین را نیز تعیین می‌كرده‌است. تنها فرق متخصص یك‌بعدی‌نگر با آدمهای عادی در این است كه متخصص برای نگاه یك‌بعدی خود دلایل و شواهد علمی پیدا می‌كند و آنرا عمق و پهنا می‌بخشد، ولی مردم عادی این یك‌بعدی‌نگری را سطحی و بدون دلیل و برحان علمی قبول می‌كنند. 

همین اشاره كوتاه را كافی می‌دانم و در اینجا به این می‌پردازم كه علم با چه تعاریفی در باره بیماری كار می‌كند.

 

نوع فایل:word

سایز :25.6 KB

تعداد صفحه : 15

قیمت فایل فقط 3,500 تومان

خرید

برچسب ها : فشار های روانی , فشار های روانی , آسیب شناسی , اختلالات روانی , بحرانهای روانی‌ , رفتارهای روانی , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , د

admin3 بازدید : 39 پنجشنبه 30 دی 1395 نظرات (0)

بررسی نقش واسطه‌ای باورهای شناخت شناسی بین الگوهای ارتباطی خانواده و انگیزش پیشرفت

بررسی نقش واسطه‌ای باورهای شناخت شناسی بین الگوهای ارتباطی خانواده و انگیزش پیشرفتدسته: روان شناسی
بازدید: 5 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 275 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 118

شناخت­شناسی حوزه­ای از فلسفه است که به بررسی ماهیت دانش پرداخته و چگونگی قضاوت و ارزیابی یافته­های علمی را مورد مطالعه قرار می­دهد

قیمت فایل فقط 16,900 تومان

خرید

بررسی نقش واسطه‌ای باورهای شناخت شناسی بین الگوهای ارتباطی خانواده و انگیزش پیشرفت

 

شناخت­شناسی حوزه­ای از فلسفه است که به بررسی ماهیت دانش پرداخته و چگونگی قضاوت و ارزیابی یافته­های علمی را مورد مطالعه قرار می­دهد. در پژوهش حاضر نقش واسطه­ای باورهای شناخت­شناسی بر الگوهای ارتباطی و انگیزش پیشرفت مورد بررسی قرار گرفت. در این پژوهش از پرسشنامه 63 گویه­ای شومر برای باورهای شناخت­شناسی، (1990)، پرسشنامه مک­للند (1973) برای انگیزش پیشرفت و پرسشنامه فیتزپاتریک و ریچی (1997) برای الگوهای ارتباطی خانواده استفاده گردید. آزمودنیهای این پژوهش شامل 400 دانشجوی رشته علوم انسانی و فنی مهندسی دانشگاه شیراز بودند که به شیوه خوشه­ای تصادفی انتخاب گردیدند. نتایج بدست آمده بر اساس روش آماری بارون و کنی (1986) حاکی از آن بود که الگوی گفت­وشنود تأثیر معناداری بر باورهای شناخت­شناسی دانشجویان داشت و نیز الگوی گفت­وشنود پیش­بینی­کننده مثبت و معناداری برای انگیزش پیشرفت بود. در نتیجه نقش واسطه­ای باورهای شناخت­شناسی در رابطه الگوهای ارتباطی خانواده و انگیزش پیشرفت از طریق الگوی گفت­وشنود مورد تأیید قرار گرفت.

واژه­ های کلیدی: الگوهای ارتباطی خانواده، باورهای شناخت­شناسی، انگیزش پیشرفت تحصیلی.

 

فهرست مطالب

 

فصل اول : مقدمه

1-1-هدف از تحقیق 11

1-2-بیان مسأله 11

1-3-ضرورت و اهمیت تحقیق12

 فصل دوم: مروری بر تحقیقات پیشین

2-1-مقدمه 15

2-2-تاریخچه و مبانی نظری15

2-2-1-مدلهای شناخت­شناسی17

2-2-1-1-مدل شناخت­شناسی پری، بلنگی و ماگلدا17

2-2-1-2-مدل شناخت­شناسی کینگ و کیچنر21

2-2-1-3-مدل شناخت­شناسی شومر23

2-2-2-تاریخچه الگوهای ارتباطات خانواده26

2-2-2-1-ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده29

2-2-2-1-1-جهت­گیری گفت و شنود31

2-2-2-1-2-جهت­گیری همنوایی31

2-2-2-2-انواع الگوهای ارتباطات خانواده32

2-2-2-2-1خانواده­های توافق­کننده33

2-2-2-2-2-خانواده­های کثرت‌گرا34

2-2-2-2-3-خانواده­های حفظ­کننده34

2-2-2-3-4-خانواده­های به حال خود واگذاشته35

2-2-3-نظریه انگیزش36

2-3-مروری بر تحقیقات پیشین38

2-3-1-مروری بر تحقیقات پیشین در زمینه رابطه باورهای شناخت­شناسی و انگیزش38

2-3-2-مروری بر تحقیقات پیشین در زمینه رابطه الگوهای ارتباطی خانواده و انگیزش42

2-3-3 مروری­ برتحقیقات پیشین در زمینه رابطه الگوهای ارتباطی خانواده و باورهای شناخت­شناسی44

2-4-سؤالات تحقیق 47

2-4-1-سؤال اصلی تحقیق47

2-4-2-سؤالات فرعی تحقیق47

2-5-تعاریف عملیاتی متغیرهای پژوهش47

2-5-1-تعریف باورهای شناخت­ شناسی 47

2-5-2-تعریف الگوهای ارتباطی خانواده 47

2-5-3-تعریف انگیزه پیشرفت48

 فصل سوم: روش تحقیق

3-1-مقدمه 50

3-2-جامعه و نمونه آماری 50

3-3-ابزارهای پژوهش 51

3-3-1-مقیاس باورهای شناخت­شناسی 51

3-3-2-مقیاس انگیزه پیشرفت ادواردز 54

3-3-3-مقیاس الگوهای ارتباطی خانواده 55

3-4-روش جمع­ آوری اطلاعات57

3-5-روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات57

 فصل چهارم: یافته­ های پژوهش

4-1-مقدمه 59

4-2-یافته­ های توصیفی متغیرهای پژوهش59

4-3-ماتریس همبستگی متغیرهای پژوهش60

4-4- مقایسه عملکرد آزمودنی­ها در متغیرهای پژوهش برحسب

رشته­ های تحصیلی علوم انسانی و فنی مهندسی60

4-5-یافته­ های تحلیل مسیر61

4-5-1-پیش­بینی انگیزش پیشرفت بر اساس الگوهای ارتباطی خانواده62

4-5-2-پیش­بینی انگیزش پیشرفت بر اساس الگوهای ارتباطی خانواده62

4-5-3-پیش­بینی ابعاد باورهای شناخت­شناسی بر اساس الگوهای ارتباطی خانواده63

4-5-4-پیش­بینی انگیزش پیشرفت بر اساس باورهای شناخت­شناسی با کنترل الگوهای ارتباطی خانواده 64

 فصل پنجم : بحث و تفسیر نتایج

5-1-مقدمه 68

5-2-تفسیر نتایج سؤالات تحقیق68

5-2-1-پیش­بینی انگیزش پیشرفت تحصیلی توسط باورهای شناخت­شناسی69

5-2-2-پیش­بینی انگیزش پیشرفت بر اساس ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده72

5-2-3-پیش­بینی باورهای شناخت­شناسی توسط ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده73

5-2-4-پیش­بینی انگیزش پیشرفت تحصیلی توسط ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده با واسطه­ گری باورهای شناخت­شناسی 77

5-3-کاربردهای نظری و عملی پژوهش 81

5-4-پیشنهادات پژوهش83

5-5-محدودیتهای پژوهش83

منابع و مآخذ 84

پیوست­ها 97

 فهرست جداول

 جدول شماره 3-1- دوازده طبقه­ی پرسشنامه شومر54

جدول شماره 4-1-یافته­های توصیفی متغیرهای پژوهش59

جدول شماره 4-2- ماتریس همبستگی متغیرهای پژوهش60

جدول شماره 4-3-مقایسه آزمودنی­های رشته­های علوم انسانی و فنی مهندسی در متغیرهای پژوهش61

جدول شماره 4-4-میزان پیش­بینی انگیزش پیشرفت بر اساس باورهای شناخت­شناسی62

جدول شماره 4-5- میزان پیش­بینی انگیزش پیشرفت بر اساس الگوهای ارتباطی خانواده 62

جدول شماره 4-6-میزان پیش­بینی ابعاد باورهای شناخت­شناسی بر اساس الگوهای ارتباطی خانواده 63

جدول شماره4-7- میزان پیش­بینی انگیزش پیشرفت بر اساس باورهای شناخت­شناسی با کنترل الگوهای ارتباطی خانواده 64

 فهرست شکل­ها

 شکل 1-1- مدل باورهای معرفت­شناختی شومر(1990، 19985

شکل 1-2- رابطه مفهومی بین متغیرهای مورد پژوهش12

شکل 2-1- انواع چهارگانه الگوهای ارتباطات خانواده28

شکل 2-2- رابطه فرضی بین باورهای معرفت­شناختی و انگیزش41

شکل 4-1- مدل نهایی واسطه­گری باورهای شناختی بین الگوهای ارتباطی خانواده و انگیزش پیشرفت 66

 

قیمت فایل فقط 16,900 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی نقش واسطه‌ای باورهای شناخت شناسی بین الگوهای ارتباطی خانواده و انگیزش پیشرفت , الگوهای ارتباطی خانواده , باورهای شناخت­شناسی , انگیزش پیشرفت تحصیلی , پیشرفت تحصیلی , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق

admin3 بازدید : 39 پنجشنبه 30 دی 1395 نظرات (0)

بررسی رابطه سبک های دلبستگی و سبک های هویت با سلامت روان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

بررسی رابطه سبک های دلبستگی و سبک های هویت با سلامت روان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزاندسته: روان شناسی
بازدید: 5 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 172 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 179

هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه سبک های دلبستگی و سبک های هویت با سلامت روان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بود به همین منظور از دانش آموزان دختر پیش دانشگاهی شهر قزوین در سال تحصیلی 88 87 ، نمونه ای به حجم 324 نفر با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شد

قیمت فایل فقط 16,900 تومان

خرید

بررسی رابطه سبک های دلبستگی و سبک های هویت با سلامت روان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

 

هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه سبک های دلبستگی و سبک های هویت با سلامت روان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بود. به همین منظور از دانش آموزان دختر پیش دانشگاهی شهر قزوین در سال تحصیلی 88- 87 ، نمونه ای به حجم 324 نفر با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شد. متغیر های پژوهش به وسیله پرسشنامه های، سبك هویت برزونسكی، مقیاس دلبستگی بزرگسالان كولینز و رید و سلامت عمومی گلدبرگ سنجیده شد، و از معدل ترم اول آزمودنی ها به عنوان معیار پیشرفت تحصیلی استفاده شد.از روش آماری رگرسیون چند متغیره برای تحلیل داده ها استفاده شد، نتایج نشان دادند که : بین نمره سبک هویت اطلاعاتی، سبک هویت هنجاری و تعهد هویت با سلامت روانو پیشرفت تحصیلی رابطه مثبت معنی دار وجود داشت (05/0p <). بین سبک هویت سردرگم و سلامت روان رابطه معنادار وجود نداشت و رابطه سبک هویت سردرگم با پیشرفت تحصیلی منفی معنادار بود(05/0p <). بین سبک های دلبستگی و سلامت روان رابطه وجود داشت(001/0(p <. بدین صورت که با افزایش نمرات سبک دلبستگی ایمن و سبک دلبستگی اجتنابی، سلامت روان افزایش یافت. رابطه بین سبک های دلبستگی و پیشرفت تحصیلی معنادارنبود. همچنین، بین سبک های دلبستگی و سبک های هویت رابطه وجود داشت. رابطه بین سبک دلبستگی ایمن با سبک هویت اطلاعاتی و سبک هویت هنجاری و تعهد هویت مثبت معنا دار بود(001/0(p <. رابطه بین سبک دلبستگی اجتنابی با سبک هویت هنجاری مثبت معنادار(05/0p <) و رابطه بین سبک دلبستگی دوسوگرا با تعهد هویت منفی معنادار بود(05/0p <).

واژگان کلیدی: سبک های دلبستگی، سبک های هویت، سلامت روان، پیشرفت تحصیلی

 

فهرست مطالب

 

فصل اول

مقدمه  2

بیان مسئله  4

ضرورت و اهمیت تحقیق 11

اهداف تحقیق  13

فرضیه های تحقیق  13

متغیر های تحقیق  13

تعریف مفهومی و عملیاتی متغیر های پژوهش 14

تعریف نظری سبک دلبستگی 14

تعریف عملیاتی سبک دلبستگی 14

تعریف نظری سبک هویت 15

تعریف عملیاتی سبک هویت 15

تعریف نظری سلامت روان 16

تعریف عملیاتی سلامت روان 16

تعریف نظری پیشرفت تحصیلی 17

تعریف عملیاتی پیشرفت تحصیلی 17

فصل دوم

تعریف هویت  19

تقسیم بندی كلی نظریه های هویت 22

دیدگاه های نظری درباره شكل گیری هویت 23

نظریه لوینگر  23

نظریه هارتر  24

نظریه كیگان  25

نظریه بلوز  25

نظریه گلاسر  26

نظریه جیمز  27

نظریه کلبرگ  27

نظریه اریکسون  28

عواقب عدم شكل گیری هویت مناسب 31

پیامد شكل گیری هویت مناسب 31

تثبیت هویت و آشفتگی هویت 32

رشد هویت نوجوانی از دیدگاه اریكسون 33

نظریه جیمز مارسیا  37

نظریه برزونسکی  39

مدل برزونسکی  40

فرایند هویت  40

محتوای هویت  42

ساختار هویت : تعهد هویت 44

انواع سبك های پردازش هویت 46

سبک هویت اطلاعاتی 46

سبک هویت هنجاری  47

سبک هویت سردرگم/ اجتنابی 47

رابطه بین سبك های پردازش هویت و پایگاه هویتی 48

بحران هویت  50

رابطه هویت و ازدواج ( صمیمیت و دوستی ) 52

خود پنداره و هویت  53

هویت و جنس  53

گام اصلی در رشد هویت 54

عوامل موثر بر شكل گیری هویت 54

هویت در طول چرخه عمر 57

تثبیت هویت  58

تعریف دلبستگی  59

نظریه های دلبستگی  60

نظریه یادگیری اجتماعی 61

نظریه های رفتارگرایی 61

نظریه رفتار شناسی طبیعی 62

نظریه روانكاوان  63

نظریه اینسورث  65

نظریه بالبی  67

مراحل ایجاد وابستگی 72

علایم دلبستگی  73

ارزیابی دلبستگی  74

طبقه بندی كیفیت دلبستگی نوزاد 74

همبستگی رفتار در موقعیت ناآشنا با سایر متغیرها 76

نظام دلبستگی  77

مدل های فعال ساز درونی 78

نظام كاوشی  79

اهمیت رفتار حساس  79

عوامل موثر بر دلبستگی ایمن 80

ادراكات مشترك غلط درباره نظریه دلبستگی 81

خلق و خوی طفل و دلبستگی 81

دلبستگی های متعدد 82

وابستگی در طول چرخه عمر 83

دلبستگی در بزرگسالی 84

سبک های دلبستگی در بزرگسالان 85

رابطه جنسی و دلبستگی 86

روش های فرزند پروری و دلبستگی كودك 86

اشتغال مادر و مهد كودك 86

افسردگی مادر و تاثیر آن بر دلبستگی فرزندان 88

دلبستگی و رفتارهای بعدی 89

نشانه های مشکلات دلبستگی 90

اضطراب جدایی  90

علل دلبستگی توام با ایمنی و مضطربانه 91

دلبستگی و آسیب شناسی روانی 92

استرس و مقابله با آن  93

نظریه اختلال دلبستگی 94

اختلالات وابستگی  95

طبقه بندی دلبستگی در راهنمای تشخیص ICD 95

تعریف سلامت روان  96

رویكردهای مختلف سلامت روان

رویكرد زیستی نگری  100

رویكرد تحلیل روانی  100

رویكرد رفتار گرایی  100

رویكرد انسان گرایی  101

رویکرد بوم شناسی  102

نظریه گلدشتاین  102

رویکرد هستی‌گرایی  103

رویکرد شناختی  103

نظریه یونگ  104

نظریه اریکسون  104

تاریخچه بهداشت روان 105

اهمیت موضوع بهداشت روانی 106

اصول بهداشت روانی  106

خصوصیات افراد سالم  107

مدرسه و سلامت روانی 107

بهداشت روانی و اهمیت پیشگیری اولیه در مدارس 108

تعریف پیشرفت تحصیلی 109

پیشینه پژوهش

دلبستگی و سلامت  110

دلبستگی و هویت  114

هویت و سلامت روان  117

هویت و پیشرفت تحصیلی 120

دلبستگی و پیشرفت تحصیلی 120

جمع بندی  122

فصل سوم : روش پژوهش

طرح تحقیق  125

جامعه آماری، نمونه و روش نمونه گیری 125

روش اجرای تحقیق  126

ابزارهای جمع آوری داده‌ها

پرسشنامه سبک هویت برزونسکی 127

روایی و پایایی پرسشنامه سبک هویت 128

پرسشنامه سبک دلبستگی کولینز و رید 129

روایی و پایایی پرسشنامه سبک دلبستگی 130

پرسشنامه سلامت عمومی گلدبرگ 131

روایی و پایایی پرسشنامه سلامت عمومی 132

روش های آمار توصیفی و استنباطی 133

فصل چهارم: یافته های پژوهش

مقدمه  135

توصیف داده ها  136

تحلیل داده ها

فرضیه 1: بین سبک های هویت و سلامت روان دانش آموزان رابطه وجود دارد 138

فرضیه 2: بین سبک های هویت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه وجود دارد 142

فرضیه 3: بین سبک های دلبستگی و سلامت روان دانش آموزان رابطه وجود دارد 145

فرضیه 4: بین سبک های دلبستگی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه وجود دارد 149

فرضیه 5: بین سبک های هویت و سبک های دلبستگی دانش آموزان رابطه وجود دارد 150

خلاصه نتایج .  152

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری

بحث و نتیجه گیری  155

محدودیت های پژوهش 164

پیشنهادهای پژوهشی 164

منابع فارسی  166

منابع لاتین  171

 فهرست جداول

شماره جدول عنوان شماره صفحه

1-4 شاخص‌های توصیفی نمرات سلامت روان و خرده مقیاسهای آن 136

2-4 شاخص‌های توصیفی نمرات سبک های دلبستگی 137

3-4 شاخص‌های توصیفی نمرات سبک های هویت 137

4-4 شاخص‌های توصیفی نمرات پیشرفت تحصیلی 138

5-4 نتایج ضرایب همبستگی برای رابطه سبک های هویت و سلامت روان 139

6-4 خلاصه نتایج معنی داری مدل رگرسیون برای پیش بینی سلامت روان 140

7-4 ضرایب رگرسیون  141

8-4 نتایج ضرایب همبستگی برای رابطه سبک های هویت و پیشرفت تحصیلی 142

9-4 خلاصه نتایج معنی داری مدل رگرسیون برای پیش بینی پیشرفت تحصیلی 144

10-4 ضرایب رگرسیون 144

11-4 نتایج ضرایب همبستگی برای رابطه سبک های دلبستگی و سلامت روان 145

12-4 خلاصه نتایج معنی داری مدل رگرسیون برای پیش بینی سلامت روان 147

13-4 ضرایب رگرسیون 149

14-4 نتایج ضرایب همبستگی برای رابطه سبک‌های دلبستگی با پیشرفت تحصیلی .. 150

15-4 خلاصه ماتریس ضرایب همبستگی بین سبک‌های دلبستگی باسبک‌های هویت. 151

قیمت فایل فقط 16,900 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی رابطه سبک های دلبستگی و سبک های هویت با سلامت روان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان , سبک های دلبستگی , سبک های هویت , سلامت روان , پیشرفت تحصیلی , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق

admin3 بازدید : 55 پنجشنبه 30 دی 1395 نظرات (0)

تحقیق شخصیت فرد

تحقیق شخصیت فرددسته: روان شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 16 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 17

فرد در خانواده متولد می شود و والدین یا دیگر اعضای خانواده از او مواظبت می كنند خانواده بر شكل گیری شخصیت فرد به عنوان عضوی از اجتماع ، موجودی متفكر و دارای شناخت تأثیر زیادی دارد

قیمت فایل فقط 3,800 تومان

خرید

تحقیق شخصیت فرد  

 

چكیـده

فرد در خانواده متولد می شود و والدین یا دیگر اعضای خانواده از او مواظبت می كنند . خانواده بر شكل گیری شخصیت فرد به عنوان عضوی از اجتماع ، موجودی متفكر و دارای شناخت تأثیر زیادی دارد . نوع رفتار والدین در اعمال ، اندیشه ها و احساسات فرزندان تأثیرات عمده أی دارد . اگر فرد در خانواده أی رشد پیدا كند كه به مسائل تربیتی و روانشناسی آگاهی داشته باشند بدون شك بسیاری از نیازهای روانی و عاطفی فرزند در حین رشد جسمانی او برآورده شده و چنین فردی در آینده در زندگی اجتماعی خود راحت تر و خیلی بهتر می تواند با دیگران ارتباط خوبی بر قرار كند . مسائل تربیتی زیادی در رابطه با فرزندان وجود دارد كه والدین باید به آنها توجه داشته و در تربیت فرزند خود آنها را به كار گیرند در اینجا به اختصار تعدادی از آنها را مورد توجه قرار داده ایم كه عبارتند از : توجه والدین به استعداد فرزندان خود زیرا خداوند انسان ها را با قابلیت های متفاوتی آفریده است ، نیازهای روانی جسمانی و عاطفی فرزندان ،تشویق و تنبیه هات بجای آنان ، مشاركت آنان در تصمیمات و كارهای گروهی برای اینكه در آینده فردی با اراده باشند و زیر بار مشكلات زندگی كمر خم نكنند و بسیاری از مسائل دیگر البته نباید فراموش كرد كه ارتباط والدین با مدرسه برای تربیت و پرورش بهتر فرزندان امری مهم به شمار می آید كه والدین گرامی باید به آن توجه كافی داشته باشند.

مقدمه 

آموزش و پرورش صحیح كودكان و نوجوانان مستلزم هماهنگی ، كوشش و تلاش متقابل بین سه ضلع خانواده ، دانش آموز و مدرسه است .  عوامل تربیتی متعددی بر شخصیت كودك و نوجوان تأثیر می گذارد . خانه و مدرسه دو نماد تربیتی مهم به شمار می آیند كه در صدر عوامل تأثیر گذار بر روند رشد و تكامل رفتار و منش افراد قرار دارند. چنانچه پدر و مادری مسئولیت آموزش و تربیت فرزند خود را به كلی به مدرسه واگذار كند و از نیازها و رسالتهای تربیتی فرزند خویش كه در چارچوب تربیت عمومی و رسمی نمی گنجد غافل شود بدون شك نمی تواند امیدوار باشد كه فرزندش هیچ گونه مشكل یا كمبودی نخواهد داشت . در مقابل با توجه به ازدیاد جمعیت دانش آموزان و كلاسها اگر معلمان نیز فكر كنند كه می توانند بدون یاری و هماهنگی با خانواده ها در آموزش و تربیت دانش آموزان و شكوفا سازی درست استعدادهای آنها موفق شوند سخت در اشتباه خواهند بود. به هر میزان كه پدران و مادران نسبت به مسئولیت ها و نقشهای خود در مقابل یكدیگر ، كودكان و مدرسه و معلمان و مربیان و مدیران مدارس نیز نسبت به نقشها و مسئولیت های خود در مقابل همدیگر ، دانش آموزان و اولیاء آگاهی بیشتری داشته باشند در كار خود عملاً موفق تر خواهند بود.

شباهت و تفاوت بین نقش اولیاء و معلمان 

شباهتهای بسیاری در نقش اولیاء و معلمان وجود دارد. این وظایف و كاركردهای مشترك عبارتند از : فراهم ساختن مراقبت و ایمنی فیزیكی از كودك ، رشد مهارتهای اجتماعی ، ایجاد تحریك و انگیزش ، تشویق نگرشهای مثبت نسبت به یادگیری و اكتشاف ، اعمال كنترل منطقی و آموزش نظم و استقامت . با این حال رابطه والدین با دانش آموزان از رابطه معلم با دانش آموزان نزدیكتر و عمیق تر است. والدین با كودك تجربه پیوسته ای از صمیمیت ، محبت و پذیرش را فراهم می آورند در حالی كه معلمان باید عطوفت كمتر و عینیت بیشتری به خرج دهند . نقش عمده آموزشی والدین ایجاد یك شرایط و جو خانوادگی پایدار و مراقبت گونه است تا در آن كودك محرك های مناسب را دریافت كرده و برای علاقه ای كه به آموزش و موفقیت خود نشان می دهد مورد تشویق قرار گیرد . پیوند عاطفی بین والدین و كودك در حالی كه موجب یادگیری ضمنی و غیر رسمی می شود ممكن است اختلال در یادگیری را در موقعیت های رسمی در پی داشته باشد. كم شایع نیست كه والدین در هنگام تلاش برای آموزش رسمی و مستقیم به فرزندان خود خشمگین و حتی شدیداً پرخاشگر شوند ، چرا كه با كندی فهم یا تأخیر در پاسخ فرزندان خود مواجه می شوند در حالی كه معلمان بیشتر می توانند در مقابل نارساییها و شكستهای دانش آموزان در تكالیف یادگیری با بردباری و تحمل رفتار نمایند. علاوه بر این آموزش حرفه ای معلمان به آنها در كمك به دانش آموزان برای كسب مهارتهای تخصصی و فنی اطمینان بیشتری  می بخشد.

 

نوع فایل:word

سایز :16.0 KB  

تعداد صفحه : 17

قیمت فایل فقط 3,800 تومان

خرید

برچسب ها : تحقیق شخصیت فرد , تحقیق شخصیت فرد , شخصیت فرد , شخصیت كودك , شخصیت نوجوان , خانه و مدرسه , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پایا

admin3 بازدید : 25 پنجشنبه 30 دی 1395 نظرات (0)

عقب ماندگی ذهنی کودکان

عقب ماندگی ذهنی کودکاندسته: روان شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 15 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 19

عنوان كودكان استثنایی در مكاتب امریكا و انگلستان فرق می كند در امریكا به تمام كودكانی كه بنحوی با كودكان طبیعی و همسن خود از نظر فكری ، جسمی ، عاطفی عقلانی ، رفتاری و … فرق داشته باشد استثنایی گفته می شود و مسلماً با قبول این تعریف یك كودك نابغه ، نابینا ، ناشنوا و عقب مانده ذهنی همه استثنایی هستند

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

عقب ماندگی ذهنی کودکان  

 

همواره یكی از دلایلی كه ما نمی توانیم اطلاعات كاملاً‌ مربوط و جامعی در مورد كودكان و دانش آموزان استثنایی بدست بیاوریم اینست كه معمولاً وقتی با كودك استثنایی مواجه می شویم ذهن ما بخاطر انباشته شدن ، از غیر عادی بودن ذهنی یا جسمی كودك پیشداوری می كند و غالباً ویژگیهای خاصی كه كودكان استثنایی دارند ( نابینایی – ناشنوایی – عقب ماندگی و … ) مشخصه اصلی آنها می شود . 

متاسفانه اكثر والدین از داشتن چنین فرزندانی احساس شرمندگی می كنند ودر قالب موارد سعی در مخفی كردن كودكشان در انظار عمومی دارند . 

تعریف عقب ماندگی ذهنی :

عقب ماندگی ذهنی یا به اصطلاح دیگر نارسایی رشد قوای ذهنی موضوع تازه و جدیدی نیست بلكه در هر دوره و زمان افرادی در اجتماع وجود داشته اند كه از نظر فعالیتهای ذهنی در حد طبیعی نبوده اند . 

اجتماع برای مصلحت ، تعجب یا سالم سازی ، بعضی از این افراد را تحمل می كرد عده ای را محبوس می ساخت و دسته ای را به مرگ محكوم می نمود. پنیل كه به حق باید او را بنیانگذار روانپزشكی جدید نامید اولین كسی بود كه به دلجویی بیماران پرداخت و برای آنان برنامه های تفریح و گردش در نظر گرفت . او بیماران روانی را به 4 دسته تقسیم كرد : 

1. ملانكولی یا مالیخولیا 

2. مانی یا جنون شور و شوق 

3. جنون 

4. عقب ماندگی ذهنی 

تعریف كودك استثنایی : 

كودك استثنایی اول یك كودك است ( انسان است با همه خصوصیات و صفات یك انسان ) و بعد كودكی است با خصوصیات و تفاوتهای استثنایی نسبت به سایر كودكان . و همین ویژگیها و خصوصیات است كه معلمان و اولیا باید خودشان را با آن سازگار كنند . 

 

در واقع بین تمام خصوصیات روانی و جسمانی و تمام استعدادهای مختلف هر فرد تفاوتهای مشهودی موجود است پس می توان گفت كه هر فرد نسبت به افراد دیگر استثنایی است و كلمه استثنایی بطور اعم و به معنای دقیق علمی خود نمی تواند فقط به گروههای خاصی از افراد جامعه اطلاق شود . 

 

بنابراین آنچه كه ما اصطلاحاً « كودك استثنایی » می گوئیم بدین معناست كه كودك از نظر هوشی و جسمی و روانی و اجتماعی بمیزان قابل توجهی نسبت به دیگر همسالان خود متفاوت می باشد و نمی تواند بنحو مطلوب حداكثر استفاده از برنامه های آموزش و پرورش عادی ببرد . 

 

در اینگونه كودكان واكنشها ، ویژگیهای خاص دارد بدلیل اینكه كودک رشد فكری كامل ندارد و بدلیل اینكه نمی تواند بر رفتارهای خود كنترل داشته باشد و یا اگر عمل خلافی از او سر زد احساس گناه و تقصیر كند ، چون از نظر شخصیتی نارس و نابالغ است ، ناگزیر نیازمند به توجه خاص و آموزش و خدمات فوق العاده ای است . 

نوع فایل:word

سایز :15.6 KB 

تعداد صفحه : 19

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

برچسب ها : عقب ماندگی ذهنی کودکان , عقب ماندگی ذهنی کودکان , عقب ماندگی ذهنی , كودكان استثنایی , شخصیت كودك , دانش آموزان استثنایی , خصوصیات روانی , خصوصیات جسمانی , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پایان نامه , دانلود پروژه

admin3 بازدید : 80 پنجشنبه 30 دی 1395 نظرات (0)

تحقیق شایعه

تحقیق شایعهدسته: روان شناسی
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 26 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 13

شایعه پیامی است كه در میان مردم رواج می یابد ؛ اما واقعیتها آن را تایید نمی كند وقتی افراد بسیاری مشتاق خبرگیری از چیزی باشند ؛ ولی قادر به كسب اطلاعات درستی نباشند ، پذیرای شایعات می شوند

قیمت فایل فقط 3,200 تومان

خرید

 تحقیق شایعه

 

چند روز پس از زمین لرزه ویرانگر منطقه بویین زهرای قزوین ( شهریور 1341 ) در تهران شایع شد كه به زودی زلزله شدیدی این شهر را در هم خواهد كوبید . مردم هراسان شدندو در آتش به حومه شهر پناه بردند و مردم در خیابانها و كوچه ها تا صبح به سر بردند ولی زلزله ای نیامد . . . در سال 1377 نیز در تهران شایع شد كه زمین لرزه شدیدی در فاصله 7 تا 17 تیر ماه روی می دهد كه اساس آن پیشگویی یك شهروند اهل چك بود 

می توان پرسید كه چگونه در لحظه معینی از زمان ، همه افراد، در مورد نفر یك واقعیت ظاهراً به توافق می رسند . چگونه است كه یك فكر مبهم به صورت شایعه در می آید بعد كه باور عمومی تبدیل می شود این سوالی است كه در هنگام مطالعه مكانیسمهای شكل گیری و پخش شایعه سعی می كنیم به آن پاسخ دهیم . 

شایعه پدیده ای است كه بر اساس شنیده ها در زمینه قبلی افكار عمومی شكل می گیرد و ممكن است از یك خبر ناشی شود و یا بر پایه هیاهو بی اساس بوجود آید . شایعه از طبیعی ترین پدیده های روانی – اجتماعی و یكی از رایجترین شیوه های كنش متقابل است با ابعادی گسترده كه جنبه های آن به ویژه در زمانهای بحرانی مثل زمان جنگ ، قحطی و رویدادهای طبیعی ، حالتی به مراتب حادتر به خود می گیرد . و كلاً بیشتر در وضعیتهای بی هنجاری در جامعه روی می دهد . ( ستوده ،            ) 

تعریف شایعه : 

شایعه پیامی است كه در میان مردم رواج می یابد ؛ اما واقعیتها آن را تایید نمی كند . وقتی افراد بسیاری مشتاق خبرگیری از چیزی باشند ؛ ولی قادر به كسب اطلاعات درستی نباشند ، پذیرای شایعات می شوند . شایعات اگر تعصبات افراد را تائید كند و یا نفرتهایشان را توجیه نماید . بهتر و بیشتر می تواند گسترش یابد . 

در واقع ، شایعه پیامی است كه به طرز غیر رسمی ( معمولاً دهان به دهان ) منتقل می شود و به موضوعی مربوط می شود كه در تحقیق درباره درست بودن یا نادرست بودن آن مشكل است . شایعه معمولاً شامل اطلاعاتی می شود كه برای مردم اهمیت دارد . البته ممكن است بخشی از شایعه حقیقت داشته باشد . هر چند می توان گفت كه این حكم همواره صادق نیست . 

شایعه در چه موقعیتهایی رواج می یابد ؟ 

شایعه در موقعیتهایی رواج می یابد كه مردم مشتاق خبر باشند ولی نتوانند آن را از منابع موثق دریافت كنند . هر گاه انسانها علاقمند خبرگیری درباره موضوعی باشند ، به هر نوع اطلاعاتی در این باره متوسل می شوند و سپس آن اطلاعات را در میان خود پراكنده می سازند . 

هنگامی كه واقعیتهای اجتماعی به نوعی برای مردم در ابهام و پوشیدگی باقی بماند و رسانه های گروهی نیز سعی در روشن كردن این واقعیتها نداشته باشند ، زمینه مناسبی برای رواج شایعه به وجود می آید . 

در رواج شایعه دو عامل دخالت دارد : 

1 – اهمیت 2 – ابهام 

1 – اهمیت : علاقه مردم به موضوع و اهمیت داشتن شایعه هم برای گوینده و هم برای شنونده . 

2 – ابهام : میزان ابهام موضوع ، یعنی وجود دو یا چند تعبیر از یك موضوع . این ابهام می تواند با نبود اخبار دقیق یا به وسیله برخی تشنجات عاطفی ، كه فرد را مجبور می كند كه نتواند یا نخواهد واقعیتهایی را كه در اخبار مطرح شده بپذیرد القاء شود . 

مثلا در مورد مسابقات فوتبال شایعه زیاد است چون برای مردم اهمیت دارد و هم نتایج آن مبهم است و همچنین در جنگ هم ابهام وجود دارد و هم اهمیت بنابراین شایعه زیاد است . جهت ایجاد اطمینان به واقعی بودن شایعه ، غالباً اجزایی از خبر یا ‹‹ هسته ای از حقیقت در ان گنجانیده 

می شود . اما در ضمن انتقال آن ، مطالب كذب و جزئیات تخیلی آن قدر دیگر بخشها را تحت الشعاع قرار می دهند كه واقعیات و كاذبیات از هم قابل تشخیص نسبت . تشخیص دقیق حقیقت نهفته در شایعه ، و اساساً وجود یا عدم حقیقت در شایعه ، تقریباً همیشه غیر ممكن است . 

نوع فایل:word

سایز :26.1 KB   

تعداد صفحه : 13

قیمت فایل فقط 3,200 تومان

خرید

برچسب ها : تحقیق شایعه , تحقیق شایعه , اهمیت , ابهام , عدم حقیقت , افراد همفكر , فرافكنی , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پایان نامه , دانلود پروژه

admin3 بازدید : 35 پنجشنبه 30 دی 1395 نظرات (0)

تحقیق فرهنگ

تحقیق فرهنگدسته: روان شناسی
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 22 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 26

در این تحقیق كه برگزیده و چكیده مطالب چند كتاب است سعی شده مفاهیم توسعه فرهنگی سیاستهای فرهنگی و هدفهای توسعه فرهنگی همچنین جایگاه آداب و رسوم در فرهنگ را به صورتی ساده و روان گردهم بیاورم

قیمت فایل فقط 4,700 تومان

خرید

تحقیق فرهنگ

 

مقدمه : 

واژه ی فرهنگ را در زبانهای اروپاپی (انگلیسی ، فرانسه ، آلمانی) culture culture kultur  می گویند كه از واژه ی cultura  بر می آید از ریشه لاتینی colere  این واژه طیف معنایی گسترده ای داشته است مانند : مسكن گزیدن ، كشت كردن ، حراست كردن ،  پرستش كردن استعمال فرهنگ به عنوان یك اسم مستقل ، فراگردی انتزاعی بوده كه پیش از پایان قرن هیجدهم میلادی اهمیتی نداشته و تا نیمة قرن نوزدهم میلادی معلوم نبوده است با این حال می توان گفت كه این تحول به طور ناگهانی در زبانهای اروپایی به وقوع نپیوسته است جان میلتون ، شاعر انگلیسی در سال 1660 فرهنگ را در معنایی انتزاعی به كار می گیرد در قرن هیجدهم در انگلستان هنوز معنای رایج فرهنگ همان معنایی است كه از CULTVATION  و CULTINATED  بدست می آید . 

استعمال این واژه در ابتدا مترادف است با تمدن ( CIVILZATION ) نخست در معنایی انتزاعی كه معرف یك فراگرد عام است به كار گرفته می شود كه متمدن بودن و فرهیخته بودن را   می نمایاند ، پس از آن در معنایی رواج پیدا می كند كه مورخان رنسانس (عصر روشنگری) از تمدن می كردند وتوصیفی از فراگرد دنیایی و غیر دینی تحول بشری در تاریخنگاریهای عالم خود به دست می دادند . 

هردر در این زمینه دگرگونی تعیین كننده ای پدیدار ساخت و در رسالة خود به نام ((اندیشه هایی در بارة فلسفه تاریخ بشریت)) دربارة فرهنگ نوشت : 

(هیچ چیز نامشخص تر از معنای این واژه نیست ، هیچ چیز فریبنده تر از انطباق این واژه بر ملتها و دورانها نیست) ، او اندیشه پیشرفت تك خطی بشریت را كه در تاریخ نگاریهای عصر روشنگری انعكاس می یافت مورد انتقاد قرار داد . هردو از فرهنگها به صورت جمع سخن به میان آورد ، فرهنگ در معنای انتزاعی خود سه كاربرد عمده پیدا می كند : 

اول :  بصورت اسم مستقل و انتزاعی كه فراگرد عام رشد فكری ـ معنوی و زیبایی شناسانه را                     می نمایاند . 

دوم : آنكه كاربردی عام یا خاص پیدا می كند كه معرف روش زندگی معینی (در یك گروه ـ  دوره یا بشریت به طور كلی) است . 

سوم : توصیف آثار و تجربیات فكری است كه به خصوص فعالیتهای هنری را هدف می گیرد امروزه بسیاری از فعالیتهای هنری را با فرهنگ مترادف می گیرند و وزارتخانه هایی در دنیا به اسم وزارت فرهنگ برپا شده اند كه بسته به مورد و كشور ، فعالیتهای مختلفی را به نام فرهنگ و هنر سازمان        می دهند ، در ایران چنین وزارتخانه ای نخست با نام وزارت فرهنگ و هنر در سال 1343 براه افتاد كه پس از انقلاب اسلامی ایران در سال 57 تغییر نام داد و اكنون  نام وزارت فرهنگ را یدك می كشد و به عنوان وزارت فرهنگ و آموزش عالی رسمیت   یافته است . 

در زبان فارسی در قیاس با زبانهای اروپایی واژة فرهنگ معنای غیر مادی واضح تری دارد وقتی            می گوییم فرهنگ ترافیك ، منظورمان نوع خاصی از رفتار در حوزة راهنمایی و رانندگی است یا وقتی می گوییم فلانی فرهنگ آپارتمان نشینی ندارد ، منظورمان این است كه با قواعد و آداب سكونت در مجتمع های مسكونی آشنا نیست ، هنگامی كه می گوییم فلانی فرهنگ خانه داری ندارد یعنی          نمی داند چگونه خانه و كاشانه خود را اداره كند . 

این معنا ها در زبان فارسی و همگی به نوع رفتار و به شیوة زیستن توجه می كند . 

در این تحقیق كه برگزیده و چكیده مطالب چند كتاب است سعی شده مفاهیم : توسعه فرهنگی سیاستهای فرهنگی و هدفهای توسعه فرهنگی همچنین جایگاه آداب و رسوم در فرهنگ را به صورتی ساده و روان گردهم بیاورم . بنابراین لازم دیدم قبل از پرداختن به مطالب فوق به توصیف مفاهیم و معانی و موارد استعمال واژة ((فرهنگ)) بپردازم . امید است این تلاش در خور توجه اساتید گرانمایه قرار گیرد و كمی ها و كاستی های آن را به دید كوتاهی ننگرند زیرا تحقیق فوق اولین مجموعه جمع آوری شده توسط محقق می باشد . 

نوع فایل:word

سایز :22.4 KB 

تعداد صفحه : 26

قیمت فایل فقط 4,700 تومان

خرید

برچسب ها : تحقیق فرهنگ , تحقیق فرهنگ , فرهنگ , عقب ماندگی ذهنی , سیاستهای فرهنگی , توسعه فرهنگی , اقدام فرهنگی , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پایان نامه , دانلود پروژه

admin3 بازدید : 44 پنجشنبه 30 دی 1395 نظرات (0)

سیستم اطلاعات

سیستم اطلاعاتدسته: روان شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 12 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 13

بیش از هشتاد درصد کار روزانه مدیران صرف اطلاعات می‌شود از جمله دریافت اطلاعات، برقراری ارتباط و استفاده از اطلاعات در طیف وسیعی از امور مختلف از آنجایی که اطلاعات مبنای تمام فعالیت‌های یک سازمان است

قیمت فایل فقط 3,200 تومان

خرید

سیستم اطلاعات

 

مقدمه 

بیش از هشتاد درصد کار روزانه مدیران صرف اطلاعات می‌شود از جمله دریافت اطلاعات، برقراری ارتباط و استفاده از اطلاعات در طیف وسیعی از امور مختلف. از آنجایی که اطلاعات مبنای تمام فعالیت‌های یک سازمان است، سیستم‌هایی باید وجود داشته باشند که اطلاعات را تولید و مدیریت کنند. هدف چنین سیستم‌هایی ایجاد تضمین در ارائه اطلاعات صحیح و قابل اطمینان در مواقع مورد نیاز و در شکل قابل استفاده است. چنین سیستم‌هایی، سیستم‌های اطلاعات نامگذاری شده‌اند. 

تعریف سیستم اطلاعات 

تعاریف متعددی از سیستم اطلاعات در رشته‌هایی مانند مدیریت، علوم کامپیوتر، مهندسی نرم‌افزار، و علوم کتابداری و اطلاع رسانی ارائه شده است. تعریف آمده در واژه‌نامه انجمن کتابداری آمریکا (یانگ1 1983) تعریفی جامع از سیستم‌های اطلاعات است که در اینجا با اندکی تغییر در جمله‌بندی ارائه می شود: 

«یک سیستم کامل طراحی شده برای تولید، جمع‌آوری، سازماندهی (پردازش)، ذخیره، بازیابی و اشاعه اطلاعات در یک مؤسسه، سازمان یا هر حوزه تعریف شده دیگر از جامعه». 

بر خلاف موضوع این سایت که مدیریت و مهندسی صنایع است این تعریف از حوزه علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی گرفته شده است زیرا جامعیت و کل‌نگری این تعریف ویژگی‌هایی برای سیستم‌های اطلاعات برمی‌شمرد که تعاریف دیگر آنها را حذف می‌کنند. این ویژگی‌ها عبارتند از: 

•سیستم اطلاعات یک سیستم کامل است برای هدف در نظر گرفته شده. این تعریف سیستم اطلاعات را محدود یا ملزم به داشتن اجزایی مانند انسان ، ماشین و یا غیره نمی‌کند چرا که یک سیستم اطلاعات ممکن است بتواند بدون داشتن هر یک از این اجزاء نقش خود را به صورت کامل ایفا کند. 

نوع فایل:word

سایز :12.6 KB   

تعداد صفحه : 13

قیمت فایل فقط 3,200 تومان

خرید

برچسب ها : سیستم اطلاعات , سیستم اطلاعات , اطلاعات , سیستم , سازمانده , ذخیره , بازیابی , فناوری محور , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پای

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 10346
  • کل نظرات : 39
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 91
  • آی پی دیروز : 78
  • بازدید امروز : 624
  • باردید دیروز : 581
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 624
  • بازدید ماه : 17,592
  • بازدید سال : 77,226
  • بازدید کلی : 1,466,223