loading...
هفت آسمون
admin بازدید : 31 شنبه 02 بهمن 1395 نظرات (0)

اعتیاد ایدز و هپاتیت در زندان

اعتیاد ایدز و هپاتیت در زنداندسته: روان شناسی
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 15 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 16

امروزه اعتیاد را یك بیماری مزمن و عود كننده می شناسند كه به صورت حمله های متناوب « احساس نیاز » و « مصرف » ماده مخدر تظاهر می یابد متأسفانه به نظر می رسد كه در برخورد با معضلات و مشكلاتی كه اهمیتی به مراتب كمتر از اعتیاد دارند منطقی تر برخورد می شود

قیمت فایل فقط 3,700 تومان

خرید

اعتیاد ایدز و هپاتیت در زندان

 

اعتیاد ، سالها تنها به عنوان یك « جرم » شناخته می شد و فرد معتاد را صرفاً یك « مجرم » می شناختند . تحقیقات جامعی كه به ویژه در دانشگاه « یل » انجام گرفت بروز تغییرات شیمیایی و حتی ، فیزیكی در بافت مغز افراد معتاد را به اثبات رساند و كارشناسان ، امروزه اعتیاد را یك بیماری مزمن و عود كننده می شناسند كه به صورت حمله های متناوب « احساس نیاز » و « مصرف » ماده مخدر تظاهر می یابد . متأسفانه به نظر می رسد كه در برخورد با معضلات و مشكلاتی كه اهمیتی به مراتب كمتر از اعتیاد دارند منطقی تر برخورد می شود . عذر یك فرد سیگاری كه با قیافه حق به جانب ادعا می كند كه « مجبور است » سیگار بكشد ؛ به راحتی پذیرفته می شود و خیلی مؤدبانه از او می خواهند كه در محل مجزایی به استعمال دخانیات مشغول شود . 

این در حالی است كه نگاه صرفاً مجرمانه به شخص معتاد ، از او تنها و تنها انتظار « ترك » و آن هم « خیلی فوری » دارد . دكتر آلن لشنر «Alan Leshner  » دبیر انستیتو ملی مبارزه با مواد مخدر معتقد است كه هیچ نیازی در انسان ، قوی تر و شدیدتر از احساس نیاز یك معتاد به مصرف مواد مخدر نیست . 

اعتیاد در ایران

كشور اسلامی ایران به علت قرار داشتن در شاهراه ترانزیت مواد مخدر و نیز جایگاه نسبتاً موجه مصرف تریاك در فرهنگ ایرانی ، همواره با خطر و عوارض اجتماعی اعتیاد روبرو بوده است .تخمین زده می شود كه حدود 2 میلیون نفر معادل 3 درصد از كل جمعیت ایران به نوعی از مواد مخدر استفاده می كنند . پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در یك دهه اخیر اقدامات بسیار جدی و مؤثری در مقابله با گروههای قاچاق و توزیع مواد مخدر صورت گرفته است . با این حال ، افزایش شیوع اعتیاد در جمعیت زنان همه و همه حقایقی هستند كه لزوم برخورد ریشه ای تر و منطقی تر با این معضل ملی را طلب می كنند . نكته مهمی كه در این مجال قصد پرداختن به آن را داریم ؛ پرداختن به مشكلات بهداشتی و بیماریهای عفونی خطرناك است كه یك فرد معتاد را در جامعه و محیط زندان تهدید می كنند و با توجه به ارتباط این افراد با كل جامعه ، آنها را به منابع خطرناكی برای انتشار بیماریهای عفونی خطرناكی چون ایدز و هپاتیت تبدیل می سازند 

ایـدز

از زمانی كه نخستین مورد بیماری ایدز در سال 1981 در كشور آمریكا گزارش شد تا كنون بالغ بر 3 میلیون مورد ثابت شده بیماری ایدز از 208 كشور جهانی به سازمان جهانی بهداشت ( WHO ) گزارش شده است و به گزارش همین سازمان ، امروزه حدود 1/36 میلیون نفر انسان زنده آلوده به ویروس ایدز در جهان زندگی  می كنند. 

هپـاتـیت

هپاتیت به معنی التهاب كبد است و 5 نوع ویروس هپاتیت D ، C ،B ،A و E شایع ترین و مهمترین علت این بیماری به شمار می روند  

هپاتیتهای ویروسی شایع ترین علت بیماریهای مزمن كبدی و سرطان كبد شناخته شده اند و سازمان بهداشت جهانی سرطان و سیروز كبدی ناشی از هپاتیت B را نهمین علت مرگ و میر در تمامی دنیا معرفی كرده است . 

ویروسهای هپاتیت نوع B وC مهمترین و خطرناكترین نوع هپاتیتهای ویروسی را ایجاد می كنند ودرست مانند ویروس ایدز ، اعتیاد تزریقی و انتقال فرآورده های خونی آلوده ، مهمترین راه انتقال آنها به شمار می روند و معتادان تزریقی ، باز هم به عنوان گروه پر خطری شناخته می شوند كه بیش از افراد عادی جامعه در معرض آلودگی با این نوع ویروسها قرار دارند . 

در خصوص بیماری هپاتیت نوع B كه 2 میلیون نفر را در ایران مبتلا نموده است ، 3 درصد جمعیت كشور را پوشش می دهد .

 

نوع فایل:word

سایز :15.2 KB 

تعداد صفحه : 16 

قیمت فایل فقط 3,700 تومان

خرید

برچسب ها : اعتیاد ایدز و هپاتیت در زندان , اعتیاد ایدز و هپاتیت در زندان , اعتیاد , بیمارى اجتماعی , ایدز و هپاتیت در زندان , مواد اعتیاد آور , قاچاق , ایدز و هپاتیت , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پایان نامه , دانلود پروژه

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 10346
  • کل نظرات : 39
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 73
  • آی پی دیروز : 50
  • بازدید امروز : 431
  • باردید دیروز : 124
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 3,678
  • بازدید ماه : 16,818
  • بازدید سال : 76,452
  • بازدید کلی : 1,465,449